Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Witam,
chciałabym poprosic o rade i opinie. Otóż w przedpokoju, który jest dość przestronny chciałabym na 1 ścianie ułożyć kamień elewacyjny np. stone master arizona w kolorze krem, jesli mi sie uda to załącze zdjęcie tego kamienia, oraz na tej samej ścianie chciałabym wstawić dość duże lustro.Owe lustro powinno miec wymiary gdzieś z 80cm szerokości i moze z 1,8m wysokości [czy nie przesadzam? nie za duże?]. I tutaj wydaje mi się że na takim wystającym kamieniu może być ciężko a może i niebezpiecznie powiesić takie duże lustro w ramie, plus może rama by zepsuła też efekt. Zastanawiam się natomiast czy się da i czy będzie to sensowne posunięcie aby wkleić to lustro między te kamienie, tak aby osiadło ono na kleju na ścianie. Chciałabym jeszcze jakies dodatkowe wzmocnienie dla utrzymania tego lustra [gdyby ewentualnie niedajboże miało jednego dnia odkleić się] ale zupełnie nie mam pojęcia czym go przytwierdzić, żeby za bardzo nie rzucało się w oczy,a jednocześnie zeby utrzymało to dość spore lustro.

Dzięki za porady jak to zrobić oraz pogląd czy będzie miało to ręce i nogi :)


Obrazek


[img=
Obrazek
]
6.09.2010, 19:14

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Proponuję wykleić kamień, pozostawiając przestrzeń 180x80 dla lustra.
Sugeruję natomiast by montaż lustra powierzyć fachowcowi - szklarzowi.
Dysponują oni narzędziami i klejami odpowiednimi do klejenia dużych luster.

Myślę, że nie ma potrzeby, by lustro miało 180 cm.
Wystarczy np. 150cm 30 cm (...) Zobacz więcej
6.09.2010, 19:36
Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Dziękuję.
a czy takie zestawienie zgra się i będzie ładnie wyglądało?
Jednocześnie w salonie [na piętrze] tym samym kamieniem chcę obłożyć kominek, oraz zrobić scianke za telewizorem.
zastanawiam sie bardziej co do obłożenia kominka, który będzie z wkładem, ale jakimś takim zwykłym z 1 szybą. Zdaję sobie sprawę iż ten kamień jest ciężej utrzymać w czystości, ale go będziemy gruntowac a w kominku i tak nie będziemy za często (...) Zobacz więcej
6.09.2010, 20:01
Magdalena

Magdalena Sicha Projektant wnętrz

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

szczerze powiedziawszy ten kamień już dawno przeszedł do lamusa... moim zdaniem wygląda dość tandetnie na ścianie... (...) Zobacz więcej
6.09.2010, 22:42

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Wzór jest popularny, taki już trochę pospolity, to fakt.
Ale znam bardziej tandetne produkty.
Ten na zdjęciach jest po prostu (...) Zobacz więcej
7.09.2010, 13:08
Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

@ Magdalena Sicha a co bys innego poleciła? Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana!

@ Albert Cieślikiewicz - jak taki kamien nalezy położyć, aby lepiej wyglądał? Fotka jest pobrana ze strony producenta, więc spodziewałabym sie iż jest dobrze położony... z tego co widzę to jest on raczej kładziony bez żadnych fug, łączeń i chyba dlatego widać te dziury i tak dobrze widaćgdzie się kamień kończy a gdzie zaczyna następny. czy ewentualnie kamień avignon ze stonemaster wyglądałby lepiej? a może jakaś inna firma produkująca podobny kamień?
Dzięki



Obrazek
7.09.2010, 21:55

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Ewelina Sanecka:
@ Magdalena Sicha a co bys innego poleciła? Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana!

@ Albert Cieślikiewicz - jak taki kamien nalezy położyć, aby lepiej wyglądał? Fotka jest pobrana ze strony producenta, więc spodziewałabym sie iż jest dobrze położony... z tego co widzę to jest on raczej kładziony bez żadnych fug, łączeń i chyba dlatego widać te dziury i tak dobrze widaćgdzie się kamień kończy a gdzie zaczyna następny. czy ewentualnie kamień avignon ze stonemaster wyglądałby lepiej? a może jakaś inna firma produkująca podobny kamień?
Dzięki

Takie płytki zazwyczaj kładzie się bez fug.
Nie wiem, ile czasu nalezy poświęcić, aby ten kamień ułożyć lepiej. Można np. szczeliny wypełnić fugą w kolorze. Ale chyba lepiej wziąść pod uwagę inny wzór.
Ten rzeczywiscie nie jest najlepszy.

W tej grupie imitacji kamienia warto poszukać w firmie Stegu, np. w Castoramie.
Ja lubię np. Arena, Venezia
8.09.2010, 07:11
Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

hej,
dzieki za wskazowke, chyba bardziej podoba mi sie Venezia, choc musze zobaczyc na zywo. te drugie, jakos plasko wygladaja na monitorze.
Choc ten stone master arizona widzialam w naturze i podobalo mi sie to ze jest taki wypukly :) (...) Zobacz więcej
10.09.2010, 18:16
Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

witam ponownie, otoż zwracam się z prośbą o podpowiedzenie gdzie mogę kupić tego typu kamień, jak się on sprawuje w użyciu i czy ewentualnie występuje w beżach...
dzieki

Obrazek
[/URL]Ewelina Sanecka edytował(a) ten post dnia 03.11.10 o godzinie 00:03
3.11.2010, 00:02
Katarzyna

Katarzyna Baran Projektant wnętrz

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

ewelino, bardzo się cieszę, że odeszłaś od gipsowych imitacji na rzecz naturalnej okładziny kamiennej. ta na zdjęciu to prawdopodobnie szary łupek.

ja jestem akurat w trakcie realizacji małej ścianki w kwarcycie białym. ma on odcień od kremowego do ciepłego beżu. użyte zostały płytki 20X40 cm, które były dodatkowo cięte na mniejszy format, aby urozmaicić okładzinę, bardzo polecam.


Obrazek



Obrazek
Katarzyna Baran edytował(a) ten post dnia 03.11.10 o godzinie 09:57
3.11.2010, 09:56

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Ewelina Sanecka:
witam ponownie, otoż zwracam się z prośbą o podpowiedzenie gdzie mogę kupić tego typu kamień, jak się on sprawuje w użyciu i czy ewentualnie występuje w beżach...
dzieki
...
Ewelina
Sanecka edytował(a) ten post dnia 03.11.10 o godzinie 00:03

to mogą być łupki.
o jaki region kraju chodzi ?
3.11.2010, 16:16
Radosław

Radosław Lechowski Projektant
Wzornictwa /
Kierownik Projektu

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Ewelino musisz też wiedzieć, że płytki gipsowe imitujące kamień są w przekroju dość grube a ich boczne ścianki nie imitują kamienia jak ich fronty (bo nie ma takiej potrzeby - są zawsze ukryte). Czyli osadzenie lustra w pozostawionej wnęce uwidoczni boczne ścianki płytek i sam fakt imitacji. Natomiast osadzenie lustra w jednej płaszczyźnie z frontem płytek nie jest możliwe ze względu na pofałdowaną fakturę frontów. Jeżeli lustro we wnęce to tylko przy płytkach gładkich lub przy kamieniu naturalnym z ładnie obrobionymi bokami płytek.
Zalecam ostrożność przy fugowaniu płytek gipsowych i niektórych odmian kamienia naturalnego. Usuwajcie pozostałości fug zanim wyschną! Doczyszczanie zeschniętych fug skutkuje często zniszczeniem fragmentów wierzchniej (...) Zobacz więcej
10.11.2010, 21:46
Bogna

Bogna Węgorska architekt-hotelarz
albo odwrotnie...

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

łupek+trawertyn+onyks w drzwiach;)
zapraszam

Obrazek
Bogna W. edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 12:16
11.11.2010, 12:12
Ewelina

Ewelina Sanecka Treasury Advisor at
PricewaterhouseCoope
rs

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Dziękuje bardzo za wszelkie wyjasninia! Czlowiek sie kształci i mam ten luksus, że mam jeszcze troche czasu do remotnu i mogę sie popytac. Kamienie bardzo mi/nam się podobaja.... ale chyba dajemy sobie spokoj jednak z kamieniem w domu.... może kiedys w ogrodzie... Chyba, przemowiło do nas to, że nad kominkiem się bedzie kurzyło i brudziło i jednak kamienia tak łatwo się nie wyczyści. A że kominek miał się komponowac z 3 innymi elementami w tym samym kamieniu... to nic nei będzie i koncepcja została zmieniona.

a jestem poza Polska i akuratnie tamten kamień widziałam w Niemczech.

Ale tutaj na zdjeciu z tymi lustrami wygląda to ciekawie.... mogę zachowac (...) Zobacz więcej
7.12.2010, 20:10
Bogna

Bogna Węgorska architekt-hotelarz
albo odwrotnie...

Temat: Kamień elewacyjny w przedpokoju oraz wbudowane lustro

Ewelina Sanecka:
Dziękuje bardzo za wszelkie wyjasninia! Czlowiek sie kształci i mam ten luksus, że mam jeszcze troche czasu do remotnu i mogę sie popytac. Kamienie bardzo mi/nam się podobaja.... ale chyba dajemy sobie spokoj jednak z kamieniem w domu.... może kiedys w ogrodzie... Chyba, przemowiło do nas to, że nad kominkiem się bedzie kurzyło i brudziło i jednak kamienia tak łatwo się nie wyczyści. A że kominek miał się komponowac z 3 innymi elementami w tym samym kamieniu... to nic nei będzie i koncepcja została zmieniona.

a jestem poza Polska i akuratnie tamten kamień widziałam w Niemczech.

Ale tutaj na zdjeciu z tymi lustrami wygląda to ciekawie.... mogę zachowac jako inspirację?
to moje? jasne! a jakby coś to zapraszam;)) to akurat polskie łupki..
8.12.2010, 12:14



Przeglądaj dyskusje w tej grupie

Setki wypowiedzi

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Pytania i odpowiedzi

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Wyślij zaproszenie do