Xena

Xena Sopel robię co chcę

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Co się tyczy troski o stałych klubowiczów - to zapisywanie nowych osób w przypadku gdy klub pęka w szwach - nie jest przykładem troski! Chyba nikt nie ma wątpliwości, że pracownicy tacy jak pani Halina - dbają tylko o to, aby kasa płynęła do kieszeni właścicieli...(nie chcę się tu rozpisywać o problemach ze ściąganiem kasy - wszyscy wiedzą, że od początku istnienia klub nie może się tym ogarnąć...pamiętacie chyba słynne "spotkania z mendżerami"....kpina!
10.07.2009, 13:26

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Xena Sopel:
Szkoda że pani Magdalena Woldańska, która jest konsultantką w Pure i sprzedaje karnety nie wspomniała, że "sprzedaż team" nie objaśnia klientom podpisującym umowę warunków rezygnacji. Wręcz przeciwnie - sprzedając karnet - mówi się, oczywiście w każdej chwili może Pan/Pani zrezygnować i tyle. Nikt nie wspomina słowem o tym jakie są później problemy. W przeciwnym wypadku nie było by udanej sprzedaży....

nie bede tego komentowala...
dodam tylko, ze owszem objasnia sie mowiac, ze zrezygnowac mozna,
ale gdy ma sie ku temu powody - wg zapisu widniejacego
w umowie.

Jesli chodzi o Pana Norberta to jego czlonkostwo konczy sie
w sierpniu a nie we wrzesniu...tu akurat wkradla sie pomylka.

Tyle z mojej strony...
Życze udanych treningow w Pure.
10.07.2009, 13:50

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

O ile pamiętam to na pierwszej stronie formularza rejestracyjnego była informacja o tym, że okres trwania umowy to minimum np. 12 + 1 miesiąc.

Niezależnie od tego naprawdę w Pure można się ze wszystkimi dogadać i wątpię żeby ktoś robił problemy jeśli się szczerze i otwarcie powiedziało o co chodzi.

I raczej trudno "nieuczciwością" nazywać to, że jakaś firma stosuje się do własnego regulaminu...
10.07.2009, 23:22
Maciej

Maciej Hajkiewicz Dealer, Fortis Bank
Polska S.A.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

zgadzam sie z Toba chopaku trzeba czytac to so sie podpisuje by pozniej jak Piotrus Pan nie zrzucac na wszystkich do okola ze nie wiem co podpisalem. za glupote trzeba placic:) to ja nowy pracownik Pure Capitan Hook:)
10.07.2009, 23:59
Maciej

Maciej Hajkiewicz Dealer, Fortis Bank
Polska S.A.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

i czekam az Piotrus cos znowu poplacze:)
11.07.2009, 00:00

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Chciałabym również podzielić się swoimi spostrzeżeniami odnośnie funkcjonowania klubu Pure. Na początek kilka faktów.

Zanim podpisałam umowę z Pure rozmawiałam z dwoma konsultantkami, więc dokładnie nie pamiętam, które informacje uzyskałam od której Pani, ale jedną z Pań konsultantek była Pani Magda udzielająca się na tym forum. Postaram się krótko napisać co usłyszałam od Pań konsultantek podczas rozmowy:
- usłyszałam, że tego dnia kiedy podpisywałam umowę była specjalna promocja (dostaje 10 zł zniżki),i to, że jak podpiszę umowę następnego dnia to promocji już nie będzie. Dodatkowo ceny miały rosnąć z miesiąca na miesiąc.... spytałam czy mogę negocjować jeszcze cenę na co usłyszałam, że nie ma takiej opcji, że jest już tak tanio, że taniej się nie da.
I tutaj właśnie wykazałam się straszną naiwnością, rzekoma jednodniowa promocja w Pure trwa cały rok, mało tego, z rozmów z innymi członkami klubu, dowiedziałam się ze podpisując umowę kilka miesięcy później dostali lepsze warunki, teraz z kolei dowiaduję się na tym forum od Pani Magdy, że zawsze istnieją możliwości negocjacji umowy...
Szczerze, to poczułam się jak klient telemarketu, albo osoba naciągnięta przez akwizytora... No nic mówię, może tak się prowadzi taki biznes i tak się sprzedaje karnety na siłownie, choć dziwi mnie to, że usługa, dzięki której dbamy o własną figurę, kondycje, a także zdrowie, sprzedawana jest niczym patelnia w tele markecie.

- na pytanie co się dzieje jeżeli zgubię kartę wstępu, Pani powiedziała, że nie ma problemu, otrzymam ją bezpłatnie.
Nigdy nie zgubiłam, ale koleżanka musiała zapłacić chyba 20zł za wydanie nowej.

- usłyszałam również, że umowa trwa 12 miesięcy, na pytanie, czy można w jakiś sposób zerwać umowę, uzyskałam krótką odpowiedź, że tak, mam takie prawo, jest to zapisane w regulaminie. Ok, rzeczywiście czasami jestem naiwna, ale to akurat wzbudziło moje podejrzenia, po co podpisywać umowę na 12 miesięcy, skoro można ją tak łatwo rozwiązać, no nic , nie drążyłam dalej tematu, bo nie było to dla mnie aż tak istotne (jestem osobą wytrwałą i nie po to się zapisuje na fitness, żeby z niego od razu rezygnować).

Ostatnio zaczęłam rozważać opcję zapisania się do ZT, bo przecież będąc członkiem w ZT można korzystać ze wszystkich klubów Pure, co dla mnie jest bardzo korzystne (mieszkam w pobliżu BC, ale pracuje w centrum). Jako że okres mojej 12 miesięcznej umowy w BC niebawem dobiega końca postanowiłam zrezygnować z BC, tak żeby później zapisać się do ZT.
W tym celu rozmawiałam kilka tygodni temu z Panią zajmującą się rezygnacjami w BC i dokładnie usłyszałam to o czym pisze Norbert w swoim pierwszym poście.
Jeżeli przykładowo moje członkostwo kończy się 3 lipca 2009 (od podpisania umowy mija wtedy dokładnie 12 miesięcy), to mimo tego, nie mogę zrezygnować z umowy i muszę zostać członkiem do końca sierpnia, co sprawia, że 12 miesięczna umowa trwa de facto prawie 14 miesięcy.
Jak to możliwe? Ano możliwe, to rzekomo wynika z regulaminu.
Pani powiedziała również, że to, że zapiszę się do Złotych Tarasów nie oznacza wcale , że będę mogła korzystać z BC, że ta kwestia jest jeszcze nie rozstrzygnięta... (to naprawdę ciekawe, skoro już niektórzy na forum pisali o umowie podpisanej w ZT, gdzie mają wyraźnie napisane, że mogą korzystać ze wszystkich klubów). Czyżby Pure ZT i Pure BC to dwie różne firmy, które zaczynają rywalizować o klientów między sobą...

Co do punktów regulaminu dotyczących rezygnacji, to przeczytałam je jeszcze raz. To że jest miesięczny okres wypowiedzenia (pełen miesiąc) nie podlega sporom, ale jest tam również zapis (dokładnie nie pamiętam, bo nie mam regulaminu przed sobą, ale jak będę miała czas to wrzucę ten fragment regulaminu na forum), że podczas trwania członkostwa nie można z niego zrezygnować...hmmm....czy rezygnacja z członkostwa = złożeniu wypowiedzenia umowy/członkostwa z datą przyszła ( przypadający na dzień już po 12 miesięcznym okresie członkostwa)...wydaje się , że pracownicy Pure tak właśnie to interpretują.

Jak na razie wstrzymałam się z zapisem do ZT, nadal chodzę do Pure w BC, i poza częścią administracyjną oraz sposobem sprzedaży karnetów, uważam, że PURe ma się dobrze, instruktorzy pracujący tam są świetni, a zajęcia przez nich prowadzone są moim zdaniem na bardzo wysokim poziomie, dlatego chętnie na nie uczęszczam.

Sorry za takiego długie posta.
Pozdrawiam wszystkich, którzy dotrwali do końca :)Magda K. edytował(a) ten post dnia 11.07.09 o godzinie 18:49
11.07.2009, 16:04

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Maciej Hajkiewicz:
i czekam az Piotrus cos znowu poplacze:)

Maciej,
Twoje posty nie wnoszą za wiele do dyskusji. Czy ja też dzięki mojemu mega postowi, który umieściłam powyżej, i w którym trochę pojechałam po PURE, uzyskam u Ciebie pseudonim naiwnej Sierotki Marysi.
Wypowiedz się lepiej na temat swoich pozytywnych doświadczeń z PURE, bo zakładam, że negatywnych raczej nie masz.
11.07.2009, 16:18
Maciej

Maciej Hajkiewicz Dealer, Fortis Bank
Polska S.A.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Magdaleno ja mialem identyczny przypadek jak Ty umowa konczyla mi sie chyba 7 lipca i bez najmniejszych klopotow przepisalem sie do ZT i to na zasadzie plynnosci czyli nawet nie skladalem wypowiedzenia. Teraz sprawdzalem i jest wszystko ok nie mam zadanych problemow. Moze problemem Pana Norberta jest fakt, ze jest nie mila i arogancka osoba bo takie doszły mnie sluchy w klubie od osób, które podobno były tego świadkiem. A ze jestem czestym gosciem tego klubu to przeprowadziłem małe śledztwo tego przypadku:) wiec nie chce sie rozpisywać jakie Piotruś Pan robil figle:) Sama dobrze wiesz ze atmosfera w klubie jest bardzo przyjazna i mase ludzi lubi spędzać tam czas na ćwiczeniach. moze czasami uśmiech i trochę cierpliwości dla osoby, która sie wdraża jest lepszym sposobem na rozwiązywanie problemów niz udowadnianie jak ważną osoba sie jest i skoro sie płaci to mozna wszystko...
Odnośnie promocji to wiesz ze sie zmieniaja i to jest sposob na przyciąganie klienta i często zależną od sprzedaży jak idzie gorzej to się obniża cenę, proste zasady ekonomii wiec nie możesz mieć pretensji o to ze później cena była lepsza...
na chwile podpisywania umowy cena dla Ciebie była chyba atrakcyjna do tego co daje klub i chyba to sie liczy... wydaje mi sie ze w tej cenie nie mam wiele klubów o podobnym standardzie... a w większości by mieć podobny poziom trzeba zapłacić za caly rok z gory... wiec sama widzisz ze jest sporo plusów tego klubu o instruktorach i atmosferze sama wspomniałaś.
nie chcesz byc Marysia mozesz byc Dzwoneczkiem:)Maciej Hajkiewicz edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 21:57
12.07.2009, 21:47
Norbert

Norbert Breitkreuz Manager, Deutsche
Bank PBC S.A

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Wspominales wczesniej, ze regulamin jest po to, zeby go przestrzegac, Tobie umowa skonczyla sie 7 lipca i bez problemu sie przepisales, wystarczylo sie usmiechnac:))A co jesli usmiech nie pomoze? W profesjonalnej firmie nie traktuje sie klienta w zaleznosci od widzimisie. Nie jestem rowniez arogancki i nie platam figlow, jak napisales, natomiast zgadzam sie z Toba, ze atmosfera w klubie jest bardzo fajna i instruktorzy sa naprawde swietni. To jednak w duzej mierze jest zasluga samych klubowiczow. Gdyby tak nie bylo, nie chcialbym zostac razem z pure. Mysle, ze jednak forum tego rodzaju sluzy do wyrazania swojej opinii, niezaleznie od tego, czy jest ona pozytywna, czy nie. Czasem warto zwrocic jest uwage na pewne kwestie i wyciagnac wnioski. To tyczy sie zarowno mnie, jak i pracownikow pure. Ja swoje wyciagnalem i mam nadzieje, ze bedziemy zmierzac ku lepszemu:)
12.07.2009, 22:35

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Jeżeli przykładowo moje członkostwo kończy się 3 lipca 2009 (od podpisania umowy mija wtedy dokładnie 12 miesięcy), to mimo tego, nie mogę zrezygnować z umowy i muszę zostać członkiem do końca sierpnia, co sprawia, że 12 miesięczna umowa trwa de facto prawie 14 miesięcy.
Jak to możliwe? Ano możliwe, to rzekomo wynika z regulaminu.

Słuchaj, skoro minimalny okres umowy jest 12 miesięcy, to nie może być 14 miesięcy. Przed chwilą przeczytałem ponownie regulamin (zapisałem się do ZT) i pisze wyraźnie, że minimalny okres członkostwa jest (w moim wypadku) 24 miesiące. Nie interesują mnie inne zapisy w regulaminie. Jeżeli 2 zapisy są sprzeczne (jeden mówi 12, a drugi 14 miesięcy), to oznacza to, że sprzedawcy Pure kłamią, bo mówią, że członkostwo trwa 12, a w rzeczywistości jest to 14 miesięcy.

Mnie powiedziano BARDZO WYRAŹNIE, że podpisuję umowę na 24 miesiące. Nie na 25, nie na 23. I nic mnie to nie interesuje. Zgodnie z kodeksem cywilnym mają obowiązek zrealizować to, co obiecywali przy podpisywaniu umowy (nawet ustnie!).

Jeżeli macie jakieś wątpliwości co do zapisów w regulaminie, zachęcam do wysłania pisma do UOKiKu:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa

Należy podać swoje dokładne dane teleadresowe (anonimów nie przyjmują), nr telefonu i wyjaśnić krótko sprawę. Do tego ksero umowy i regulaminu. UOKiK wtedy może zdecydować, że dane zapisy w regulaminie PURE są NIEDOZWOLONE i nie obowiązują klientów. W przypadku, jeżeli dana sprawa bardziej odpowiada kompetencjom innych urzędów, UOKiK może przekazać ją do nich bezpośrednio. Ja np. kiedyś wysłałem skargę na Żabkę, UOKiK przekazał sprawę izbie handlowej i Żabka ZAPŁACIŁA KARĘ. Podobnie mój brat wysłał skargę na Społem i Społem TAKŻE zapłaciło karę. Izba handlowa w Warszawie działa szybko i takie sprawy załatwia się bez problemu.

Jeżeli ktoś czuje się poszkodowany przez Pure, zachęcam do wysyłania skarg (UOKiK w przypadku zapisów w regulaminach). To na prawdę działa, każdego tygodnia zapadają nowe decyzje w sprawie klientów różnych firm i klienci wygrywają.

Zachęcam też szefów Pure do wypowiedzenia się w tym wątku - jak to jest z tymi okresami umowy według WAS. Czy okres minimalny jest prawdziwym okresem minimalnym, czy mamy raczej poprosić UOKiK o doprecyzowanie regulaminu?

Co do promocji, mnie mówiono przy podpisywaniu umowy, że na obecnych warunkach zostało jeszcze tylko 14-15 miejsc. Podpisywałem umowę 23. czerwca na okres 24 miesięcy i opłaty wynosiły 95zł wpisowego i 160zł miesięcznie.

Ciekaw jestem, czy była to prawda. Jeżeli podpisywaliście umowę niedawno, jakie dostaliście warunki? Bo jeżeli takie same, to się wkurzę i zarządam zwrotu pieniędzy natychmiast.

Reinhold, który wcześniej miał lokalizację w ZT (i zmarł zanim się narodził) miał taką politykę, że mówił, że to już ostatnia chwila na zapisanie się na promocję, a miesiąc później okazywało się, że promocja nadal obowiązuje. Jeżeli byłoby tak w wypadku Pure, to zarządałbym zwrotu pieniędzy, a jak nie to do sądu z nimi (serio).Michał Sobczyk edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 22:55
12.07.2009, 22:52
Bogdan

Bogdan Kobrzyński Project Manager,
Getin Noble Bank

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Co do promocji, mnie mówiono przy podpisywaniu umowy, że na obecnych warunkach zostało jeszcze tylko 14-15 miejsc. Podpisywałem umowę 23. czerwca na okres 24 miesięcy i opłaty wynosiły 95zł wpisowego i 160zł miesięcznie.

Ciekaw jestem, czy była to prawda. Jeżeli podpisywaliście umowę niedawno, jakie dostaliście warunki? Bo jeżeli takie same, to się wkurzę i zarządam zwrotu pieniędzy natychmiast.

szczerze mówiąc to wątpię w takie ilości miejsc - aspekt psychologiczny który działa na klienta - ja zapisywałem się w maju - umowę mam na 12 miesięcy - cena karnetu 165 PLN
13.07.2009, 00:26

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia


szczerze mówiąc to wątpię w takie ilości miejsc - aspekt psychologiczny który działa na klienta - ja zapisywałem się w maju - umowę mam na 12 miesięcy - cena karnetu 165 PLN

To rzeczywiście oferta się pogorszyła z czasem. W czerwcu cena za 12 mies. wzrosła.
13.07.2009, 00:43

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Podpisywałem umowę 23. czerwca na okres 24 miesięcy i opłaty wynosiły 95zł wpisowego i 160zł miesięcznie.


>w lipcu, te same warunki.Kinga N. edytował(a) ten post dnia 16.07.09 o godzinie 00:16
16.07.2009, 00:16

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

W takim razie albo w ciągu tygodnia nie uzbierały się 2 umowy dziennie, albo sprzedawcy Pure okłamują klientów.

Może jest jeszcze jakaś trzecia droga, o której nie wiem...

Mam nadzieję, że szefowie Pure wyjaśnią wszystkie wątpliwości, szczególnie dotyczące uczciwości sprzedawców.
16.07.2009, 21:39
Aneta

Aneta S. Independent
Accountant

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Wydaje mi się Michał, że pisanie przez ciebie o nieuczciwości sprzedawców jest trochę nie na miejscu.

W momencie kiedy ty się zapisywałeś do klubu faktycznie na obecnych warunkach mogło być jeszcze tylko kilka miejsc, ale przecież normalne jest że kiedy skończyła się promocja postanowili ją np. ponowić na tych samych warunkach albo na lepszych i dlatego cena jest teraz taka sama albo nawet i lepsza.

Dla mnie jest to standardowa praktyka większości firm działających na rynku i nie świadczy bynajmniej o niczyjej nieuczciwości.
17.07.2009, 07:50
Xena

Xena Sopel robię co chcę

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Oczywiście, że sprzedawcy nie są uczciwi. Czy uczciwe jest to, że zapraszając na spotkanie informują, że dzisiaj JESZCZE NIE MA OPŁATY WPISOWEJ, a jutro już może być? To zwykły sposób na naciąganie ludzi. Czy nikt tego nie widzi?
17.07.2009, 15:21
Bogdan

Bogdan Kobrzyński Project Manager,
Getin Noble Bank

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Xena Sopel:
Oczywiście, że sprzedawcy nie są uczciwi. Czy uczciwe jest to, że zapraszając na spotkanie informują, że dzisiaj JESZCZE NIE MA OPŁATY WPISOWEJ, a jutro już może być? To zwykły sposób na naciąganie ludzi. Czy nikt tego nie widzi?
z tymi opłatami wpisowymi , czy podawanie liczby miejsc które zostały w promocji to faktycznie naciągactwo...
17.07.2009, 15:29
Maciej

Maciej Hajkiewicz Dealer, Fortis Bank
Polska S.A.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Aneta zgadzam sie z Toba w 100% i caly czas walcze na tym gronie o to, ze przeciez nie jestesmy malymi dziecmi i wiemy jak dziala marketing i promocje, wiemy ze nic nie ma za darmo. I lapy mi opadaja jak czytam jak ludzie wyksztalecni pisza takie glupoty z ta cena, ze zostali oszukani. A juz najbardziej zal mi mojej uczelni widze, ze SGH schodzi na psy skoro jej student nauczyl sie tam tylko pisac skargi do UOKiK:) zamiast podstawowych trikow marketingowych. zycie...Maciej Hajkiewicz edytował(a) ten post dnia 17.07.09 o godzinie 15:37
17.07.2009, 15:37
Anna

Anna
Lankau-Pogorzels
ka
Market Business
Developer

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

mnie dzisiaj zaskoczyla informacja o zwiększeniu o 100% (do 40 pln miesięcznie) opłaty za zawieszenie członkostwa.
17.07.2009, 15:52

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Maciej, znam te triki i nawet samemu mnie ich uczono. Ale nigdy nie zastosowałbym ich w praktyce. Jeżeli ktoś oszukuje klientów, to należy to nazwać po imieniu.

Sprzedaż i marketing MOGĄ być etyczne. Trzeba tylko chcieć.

Jak dla mnie, oszukańcze promocje i naciąganie na umowy niewiele różnią się od praktyk kieszonkowca w tramwaju. To tak jak sprawa Enronu czy Arthur Andersen. To, że robią to ludzie w garniturach w szklanych wieżowcach, nie czyni tego co robią lepszym od tego co robią łysi goście w beemkach, którzy zwijają mercedesy z bejsbolem w ręku.

Oczywiście nie mówię tu o tej konkretnej firmie, Pure, ale generalizuję.

Jeżeli chodzi o przedłużanie promocji, takie działanie jest niedopuszczalne. Jeżeli ostateczny termin promocji jest potwierdzony przez sprzedawcę w dniu umowy, ta informacja stanowi ważny czynnik wpływający na moją decyzję zakupu. Jeżeli jest to ostatnia szansa na wzięcie udziału w promocji, zwiększa to atrakcyjność bieżącej oferty. Informacja sprzedawcy na ten temat jest wiążąca i jest to integralna część umowy.

Wprowadzanie klienta w błąd takimi sztuczkami jest oszustwem.

W każdym razie muszę przyznać, że czytając wypowiedzi na tym forum, od teraz na pewno będę dużo bardziej sceptycznie podchodził do zapewnień sprzedawców. A już na pewno będę kazał sobie wszystko przygotowywać na piśmie.
17.07.2009, 16:08

Następna dyskusja:

PURE OSZUSTWA zbieram poszk...




Zobacz dyskusje w grupie Pure Health and Fitness

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do