Barbara

Barbara Gruszka
trener-szkoleniowiec

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Drogi Mariuszu!!!

"Czy to znaczy, że jeśli mam trochę więcej czasu, żeby przejrzeć strony nawet 30-40 hoteli, i że jestem biegły w posługiwaniu się Internetem, to już nie jestem pożądanym klientem dla hotelu?"

Oczywiście, że każda osoba jest cennym Klientem dla hotelu.
Każdy z nas jest inny, każdy ma swoje upodobania i faktycznie trudno jest każdemu dogodzić. Chciałabym w takim razie zobaczyć choć pare stron internetowych, które ujęły Cie za serce i zdecydowałeś się na pobyt w tych hotelach. Bo możemy mówić o maśle maślanym godzinami, a i tak do niczego to nie prowadzi.
Powiem więcej - możemy zrobić małe doświadczenie- podaj kilka stron internetowych - tych rewelacyjnych i tych topornych - hoteli o podobnym standardzie i wielkości. Przedstawie te strony uczniom na zajęciach i zobaczymy, który oni wybiorą jako miejsce spędzenia urlopu i jak ten (...) Zobacz więcej
1.02.2010, 21:21
Łukasz

Łukasz Gwara www.dih.pl -
właściciel

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Cześć Barbaro, myślę że celem Mariusza nie było wywołanie Cie do tablicy. Prowadzimy fajną i zdrową dyskusje. Każda ze stron ma jakieś argumenty. Ty jesteś specjalista hotelowym, ja działem już w internecie 10 lat i mam w tym już jakieś tam doświadczenie. Mogę jedynie dziwić się, że ty jako specjalista sprzedaży i hotelarstwa stronisz od rożnego rodzaju nowinek technicznych i w ogóle. To wszystko jest przecież dla ludzi. Jak sama pisałaś, czasy się zmieniają. Mamy coraz to bardziej wypasione modele telefonów, w salonie stawiamy coraz to cieńsze telewizory, a i samochody staramy się mieć coraz nowsze. Technologia rozwija się w szalonym tempie. 10 lat temu mało kto myślał o własnej stronie internetowej. W tej chwili w Polsce wygląda to o wiele lepiej, choć i tak jesteśmy kilka lat za Europą i kilkanaście za USA. Z hotelarstwem jest tak samo.
Odnoszę wrażenie, iż uważasz że taka wirtualna wycieczka
sprawia, że strona www obiektu staje się przez to mała czytelna
i przyjazna, co więcej - skomplikowana. Skąd to stwierdzenie?
>
Może stąd, że jestem zwykłym użytkownikiem internetu i nie
zarabiam pieniędzy na tworzeniu stron www, nowych trendów w
marketingu, nie jestem menedżerem hotelu, który myśli, że jak
wyda na rewelacyjną stronę internetową z wszystkimi bajerami i
nie wiadomo ile tam informacji umieści to kokosy zbije na
obłożeniu hotelu, tylko jestem bardziej konsumentem w tej
dziedzinie i szkole przyszłe kadry dla potrzeb hotelarstwa i to
nie jest takie proste, bo aby uzyskać tytuł technika należy
zewnętrzny egzamin zawodowy zdać na 75%. A aby tego dokonać i
przygotować młodzież do tego egzaminu, musze posiadać wiedze z
całego hotelarstwa-począwszy od budowy hotelu, poprzez wszystkie
procedury check-in, check-out, działania marketingowe, kuchnie
świata itp. Stąd moja wiedza jest uniwersalną, ale w każdej
dziedzinie, a nie w wąskiej branży jak marketing. Do tego jestem
ekonomistą, specjalizowałam się w analizach finansowych, więc
potrafię rozróżnić dobrze ulokowany pieniądz od wyrzucenia go
w błoto.

Nie to nie tak Barbaro. Tu nie chodzi o to, czy ktoś jest zwykły czy niezwykły. Choć osobiście uważam, że w każdym z nas drzemie taka mała ciągotka do niezwykłości, do bycia innym. Powiem tak i będę powtarzał to do końca świata a może o jeden dzień dłużej:) Strona internetowa to wizytówka firmy/hotelu w internecie. Strona internetowa powinna być odzwierciedleniem tego co namacalne w rzeczywistości. Mamy w Polsce wiele pięknych hoteli. Niestety większość z nich nie przywiązuje większej wagi do wizerunku w internecie choć w jakiś tam sposób starają się być wyjątkowe. Inwestują ogromne pieniądze w wystrój, w otoczenie hotelu, w najnowszy sprzęt a nie przekładają tego na wizerunek w internecie. To jest dla mnie osobiście niepojęte.

A jak się w to wszystko wpisuje Virtual Page (wirtualna wycieczka)?
Zgodzę się z tobą, że na pewno ciężko pokazać na takiej panoramie 10m pokój, który jak mówisz w każdym hotelu wygląda tak samo. Ale czy my piszemy o pokojach? Czy hotel składa się tylko z pokoi i recepcji:)? Czy według najnowszej wykładni szkoły hotelarstwa strona WWW hotelu wystarczy jak ma tylko system rezerwacji i system płatniczy? Oczywiście, że nie. A restauracje, bary, baseny, centra SPA, sale konferencyjne, bankietowe, ogrody i mógłbym tu jeszcze wymieniać i wymieniać. Czy w każdym hotelu są identyczne?

W końcu czy tylko dla pokoju hotelowego jedziemy na wczasy, konferencje, bankiet? Ile godzin z całego pobytu spędzamy w pokoju?

Podam przykład. Pani Kowalska, bierze ślub. Planując go w jakimś cudownym miejscu - hotelu np. w jednym z tych http://www.hhpolska.com/, myślisz, że nie chciałaby zobaczyć przed rezerwacją lub osobistą wizytą np. jak wygląda sala weselna, restauracja, otoczenie hotelu?
- Ukryj cytowany tekst -

To Ty byś tak zrobił- bo jesteś biegły w posługiwaniu się
Internetem, masz zapewne czas, więc przejrzałeś wszystkie
strony internetowe hoteli-bo to poniekąd Twioja praca. A ja
wybrałabym ten, który ma prosty system on-line, położony jest
w miejscu, które mnie interesuje, i jeśli w danym mieście
byłoby 15 takich hoteli, to na pewno bym nie oglądała
wszystkich hoteli, tylko zdecydowałabym się na ten, który jako
pierwszy spełniałby moje oczekiwania. I niestety nawet wirtualna
wycieczka nie pomogłaby hotelowi, gdyby był jako 15- bo nawet do
jego strony bym nie dotarła. I myśle, że ok 60% społeczeństwa
postąpiłoby tak jak ja.

Otóż to, tylko zauważ że pozostaje jeszcze 40% społeczeństwa. Może akurat te 40% osób nie kieruje się w swoim wyborze jedynie łatwo dostępnym butonem zarezerwuj, czy miejscem np. w centrum miasta bo akurat jest blisko do jakiegoś modnego klubu. Może oczekują czegoś więcej. Czy klientami hoteli w Polsce są jedynie biznesmeni i bizneswoman nie mający czasu na nic, również na przeglądnięcie ofert hoteli? A co z ostatnio bardzo modnymi kurortami SPA, hotelami w górach lub nad morzem czy w końcu tymi stąd http://www.hhpolska.com/. Czy wybierając pobyt w takim miejscu również kierujemy się tylko i wyłącznie centralnie umieszczonym butonem /zarezerwuj/?
Tak na prawdę główną zasadą sztuki reklamy jest aby
przedstawić zwykły produkt/usługę, których jest mnóstwo na
rynku, w taki sposób jakby był on najlepszy, najkorzystniejszy i
najodpowiedniejszy dla odbiorcy. A rozczarowani Klienci będą
zawsze. Sęk teraz w tym, żeby było ich jak najmniej. Ale to
już zadanie nie dla marketera, a dla zarządzającego hotelem.
Z tym stwierdzeniem się zgadzam w pełni. Ale wirtualna wycieczka
tego nie zmieni w hotelarstwie. Proponuje wymyślić inne
narzędzia reklamy wyróżniające z tłumu właśnie ten hotel i
jego produkty.

Reasumując moja wypowiedź. Czy wirtualne wycieczki/strony zrewolucjonizują rynek hotelowy? Czas pokaże. Na pewno są one prestiżem w branży hotelowej a jak wszyscy dobrze wiemy nie każdy może jeździć porsche, ferrari czy lamborgini:)

Na koniec żeby moje wypowiedzi nie wyglądały jak zawracanie kijem Wisły, podeprę się może trochę cytując wypowiedzi Pana Marka Polkiewicza, również specjalistę i szkoleniowca branży hotelowej

http://www.goldenline.pl/forum/hotel-marketing/1011456...
http://www.goldenline.pl/forum/baza-najlepsze-hotele-w...

Pozdrawiam,
Łukasz
2.02.2010, 10:10
Mariusz

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Barbara Gruszka:
Drogi Mariuszu!!!
Chciałabym w takim razie zobaczyć choć pare stron internetowych, które ujęły Cie za serce i zdecydowałeś się na pobyt w tych hotelach. Bo możemy

Barbaro,
o pobytach w tych hotelach pisałem hipotetycznie oczywiście. To, że przeglądałem ich dużo, nie oznacza, że w nich byłem. Choć kilkukrotnie korzystałem z nadmorskich pensjonatów i właśnie dzięki dobrym stronom decydowałem się na jeden bądź drugi.
Przykłady stron mogę Ci podać jednak jak najbardziej. Od razu zaznaczam, że jest to moje subiektywne zdanie na ich temat.
Do tych mniej interesujących, czy niezbyt zachęcających projektów zaliczałbym m.in.:

http://www.hotelboss.pl/
http://krolkazimierz.pl/
http://www.hotelpiast.pl/
http://www.nadmorski.pl/

Dla porównania, podam te które, zachęciłyby mnie do pobytu na pewno:

http://www.hotelchopin.pl/
http://www.h-s.pl/
http://www.hotelanders.com.pl/
http://bi.waw.pl/ (bardziej centrum konferencyjne, ale część hotelowa również jest)

Polecam, przeklikanie ich sobie i sprawdzenie narzędzi (część z nich posiada wycieczki wirtualne czy panoramy).
2.02.2010, 11:24
Barbara

Barbara Gruszka
trener-szkoleniowiec

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Drodzy Panowie;)

Nie czytacie uważnie. Na początku moich wypowiedzi napisałam, że hotel musi być w czymś wyjątkowy, aby stworzyć taką wirtualną wycieczkę. Podałam przykłady hoteli z zagranicy, ale mogę również powiedzieć, że hotel Monopol we Wrocławiu nie powinien ani minuty się zastanawiać czy taką wycieczkę na swojej stronie zaprezentować-jest wręcz niezbędna. Jest przepiękny, ma swoją niepowtarzalność- kto miał okazje zwiedzać lub przebywać w tym hotelu to wie o czym mówie. Mnie aż dech zaparło, a strona tego hotelu- porażka totalna. A wycieczek do hoteli organizuje wiele i sporo hoteli zwiedzałam z hotelarzami. Natomiast dla hoteli np. Radisson Blu czy Scandic czy dla hoteli znajdujących się w moim mieście to wydatek, który będzie stratą pieniędzy.
Poza tym wycieczki wirtualne polecałabym dla biur podróży- szczególnie organizatorów turystyki, którzy wyślą nas np. do Tunezji, Egiptu, Chin, Hiszpanii...myśle, że tam każda oferta powinna składać się z wirtualnych wycieczek.
Wirtualna wycieczke poleciłabym także jako wspólne dzieło hoteli z danego miasta na neutralnej stronie- aby po prostu przyciągnąć turystów do danej okolicy. A wtedy każdy z nich w jakiś sposób z tego skorzysta, bo władze poszczególnych miast nie widzą jeszcze takiej potrzeby, aby reklamować swoje miasto czy powiat ( za granicą juz doceniono wpływy do budżetów z turystyki - w Polsce dopiero nieliczni to dostrzegają) Nie jesteśmy postrzegani jako kraj atrakcyjny turystycznie- nie reklamujemy się, że mamy 4 pory roku, mamy bogaty krajobraz, piękne Parki Narodowe, wspaniała baze noclegową...i mogłabym tak godzinami. A jakie zdanie ma o nas świat...takie jak i my o naszych sąsiadach ze wschodu. To trzeba zmienić i to m.in. dzięki wycieczkom wirtualnym.
Podsumowując- nie jestem zupełnie przeciw- ale określe to w ten sposób- wycieczki wirtualne dla innych branż - jak najbardziej tak, dla hoteli - tylko niektórych. W przeciwnym wypadku efekt będzie odwrotny.
Co do wyboru sali weselnej-prawie nikt nie jedzie na drugi koniec Polski, aby wyprawić wesele - robi to w swoich okolicach i w obiekcie o którym juz cos słyszał, albo w którym miał okazję przebywać i mu się spodobało. Poza tym widziałam przepiękne galerie sal restauracyjnych i one także (...) Zobacz więcej
2.02.2010, 14:42

konto usunięte

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Drodzy Hotelarze,

Napiszcie, jakie trzy serwisy internetowe są dla Was najbardziej pożyteczne w biznesie. Mam tu na myśli portale internetowe, w których się reklamujecie. I na jakiej zasadzie sprawdzacie ich skuteczność. Czy są to statystyki, czy zapytania wysyłane za pośrednictwem ich formularza czy też macie inne sposoby na sprawdzanie, które portale najlepiej działają.
Ile kosztuje Was taka reklama?
(...) Zobacz więcej
8.02.2010, 21:20
Mateusz

Mateusz Z. Stadion Narodowy w
Warszawie

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

1. http://konferencje.com

2. http://salekonferencyjne.pl

3. http://szkoleniakonferencje.pl

A skuteczność zdecydowanie na podstawie statystyk.Mateusz Z. edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 09:50
10.02.2010, 09:47
Lucyna

Lucyna Lorińska Lubię to co robię i
kim dzięki temu
jestem!

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

HOTEL PROFIT CLUB wspólnie z HOOBI- Hotel Online Business Intelligence,
zapraszają w marcu na cykl szkoleń poświęconych tematyce e-marketingu i mediów społecznościowych w hotelu.


13.00- 14.00 Media społecznościowe

Twitter, Facebook, YouTube- charakterystyka poszczególnych platform.
* Czy i dlaczego hotel powinien zaistnieć w mediach społecznościowych?
* Czy goście Twojego hotelu korzystają z Social Media? A może tam
znajdziesz nową grupę klientów?
* Jakie media będą najlepsze dla twojego obiektu?
* Budowanie profili, grafika, opisy, linkowanie- krok po kroku.
* Promocja hotelu w Social Media- zdobywamy obserwatorów, fanów,
etc
* O czym mówić w mediach społecznościowych? Jak często, w jaki sposób?
* Czy Social Media to inwestycja, która może się zwrócić? Jakie
koszty trzeba ponieść i jak można zarabiać dzięki mediom społecznościowym?

14.10- 15.10 Portale UGC ( User Generated Content)

* Co to jest UGC? Zagrożenie czy wsparcie promocji hotelu?
* Najważniejsze portale UGC
* Jak wykorzystać trend popularności opinii w Internecie?
* Na co zwrócić uwagę zarządzając kontami na portalach UGC?
* Jak zachęcać gości, by aktywnie uczestniczyli w tworzeniu profili UGC?
* Opcje płatne czy bezpłatne?
* Koszty obsługi kont i mierzalność zwrotu z inwestycji.

15.20- 16.30 E-marketing w hotelu

* Widoczność hotelu w Internecie- SEO, SEM
* Projekt strony www
* Moduł rezerwacji on-line
* Polityka cenowa- Rate Parity
* Koszty rezerwacji
* Skłonność klienta do rezerwacji online
* Podnoszenie wartości pojedynczej rezerwacji
* E-mail marketing
* Badanie satysfakcji gościa

Oferta specjalna:

Wszyscy, którzy w latach 2008-2009 uczestniczyli w przynajmniej 2
konferencjach Hotel Profit- otrzymują bezpłatną wejściówkę na szkolenia w wybranym przez siebie mieście. Pozostali- 79 PLN+22%/ osoba.

Jeżeli jesteś zainteresowany wyślij wiadomość na adres: http://daniel@hotelprofit.pl i w temacie wiadomości wpisz wybrane miasto, do którego chciałbyś przyjechać na spotkanie: Trójmiasto, Olsztyn, Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Toruń, Łodź, Kołobrzeg.

Wszystkie spotkania odbędą się w marcu, a zainteresowanym prześlemy szczegółowe daty i miejsca spotkań.Lucyna Lorińska edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 11:37
10.02.2010, 11:32
Lucyna

Lucyna Lorińska Lubię to co robię i
kim dzięki temu
jestem!

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Witam serdecznie!

Przekazuję aktualny terminarz dotyczacy szkoleń opisanych powyżej (e-marketing i media społecznościowe w hotelu).

Szkolenia odbędą się w 6 miastach w drugiej połowie marca 2010:
1. 2010.03.16 SOPOT VILLA AQUA
2. 2010.03.17 TORUŃ HOTEL BULWAR
3. 2010.03.18 POZNAŃ miejsce podamy w późniejszym terminie
4. 2010.03.24 KRAKÓW HOTEL UNICUS
5. 2010.03.30 KOŁOBRZEG HOTEL DIVA SPA
6. 2010.03.31 WARSZAWA DeSilva Warszawa Airport

Wszystkie szkolenia rozpoczynają się o godz. 13.00 i powinny skończyć się o godz. 16.30
W przypadku zmiany terminu/ miejsca będziemy informowali osoby zgłoszone na bieżąco.

W tym momencie zgłosiło się już ponad 120 osób w związku z tym, o ostatecznym uczestnictwie będzie decydowała kolejność zgłoszeń.

Cena szkolenia to 79 PLN netto +22% VAT za 1 osobę.

Więcej informacji na prv., bądź pod adresem mailowym: http://l.lorinska@concept.media.pl
26.02.2010, 15:34
Lucyna

Lucyna Lorińska Lubię to co robię i
kim dzięki temu
jestem!

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Aktualizacja posta:

TERMINY:
1. 2010.03.16 SOPOT VILLA AQUA
2. 2010.03.17 TORUŃ HOTEL BULWAR
3. 2010.03.18 POZNAŃ miejsce podamy w późniejszym terminie
4. 2010.03.24 KRAKÓW HOTEL UNICUS
5. 2010.03.30 KOŁOBRZEG HOTEL DIVA SPA
6. 2010.03.31 WARSZAWA DeSilva Warszawa Airport

Warunki uczestnictwa w szkoleniu:
* do 12.03.2010 cena 79 PLN netto + 22%VAT za 1 osobę
* od 13.03.2010 cena 159 PLN netto + 22%VAT za 1 osobę

Decyduje data przesłania potwierdzenia wpłaty

Więcej informacji na prv., bądź pod adresem mailowym: http://l.lorinska@concept.media.pl
11.03.2010, 13:23
Jarek

Jarek Dłubnik GD - to tu to tam

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Barbara Gruszka:
Drodzy Panowie;)
Poza tym wycieczki wirtualne polecałabym dla biur podróży- szczególnie organizatorów turystyki, którzy wyślą nas np. do Tunezji, Egiptu, Chin, Hiszpanii...myśle, że tam każda oferta powinna składać się z wirtualnych wycieczek.


Juz widzę te tabuny fotografow na słuzbowy wyjazdach organizowany z biur podróży;)
21.02.2011, 19:07
Jarek

Jarek Dłubnik GD - to tu to tam

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Bardziej bym się skłaniał do tworzenia portali branżowych w których będą wirtualne wycieczki wszystkich hoteli.Jarek Dłubnik edytował(a) ten post dnia 21.02.11 o godzinie 19:10
21.02.2011, 19:09
Przemek

Przemek Golus zarządzanie,
hotelarstwo,
marketing,
projektowanie www

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Wydaje mi się, że nadal ogromną rolę w zachęcaniu gości mają dwie kwestie:
1) strona internetowa hotelu (przykładem moim zdaniem świetnej wizytówki obiektu jest http://www.willapodczantoria.pl, wykonana przez http://www.pear.pl, która to firma zabiera się właśnie za modernizację strony mojego hotelu, która na razie nie bardzo zachęca :D
2) obecność na portalach rezerwacji online, z odpowiednim opisem obiektuKamil Maroszek edytował(a) ten post dnia 22.01.10 o godzinie 09:28

Pozwolę się wtrącić w dyskusję, Panie Kamilu bez żadnej urazy, ale czy wg Pana powyższa wizytówka willapodczantoria.pl to jest rzeczywiście strona hotelowa z najwyższej półki? czy chciał Pan tylko zareklamować ten "portal" i jego wykonawcę? proszę mi powiedzieć gdzie efektowna, przyciągająca, ale nie drażniąca szata graficzna? gdzie usabillity? gdzie intuicyjność? gdzie logo i zachowanie podstawowych standardów? chyba troszeczkę sobie Pan zakpił w tym miejscu.
22.02.2011, 19:35

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Przemek Golus:
Wydaje mi się, że nadal ogromną rolę w zachęcaniu gości mają dwie kwestie:
1) strona internetowa hotelu (przykładem moim zdaniem świetnej wizytówki obiektu jest http://www.willapodczantoria.pl, wykonana przez http://www.pear.pl, która to firma zabiera się właśnie za modernizację strony mojego hotelu, która na razie nie bardzo zachęca :D
2) obecność na portalach rezerwacji online, z odpowiednim opisem obiektuKamil Maroszek edytował(a) ten post dnia 22.01.10 o godzinie 09:28

Pozwolę się wtrącić w dyskusję, Panie Kamilu bez żadnej urazy, ale czy wg Pana powyższa wizytówka willapodczantoria.pl to jest rzeczywiście strona hotelowa z najwyższej półki? czy chciał Pan tylko zareklamować ten "portal" i jego wykonawcę? proszę mi powiedzieć gdzie efektowna, przyciągająca, ale nie drażniąca szata graficzna? gdzie usabillity? gdzie intuicyjność? gdzie logo i zachowanie podstawowych standardów? chyba troszeczkę sobie Pan zakpił w tym miejscu.


ta strona to kiszka
22.02.2011, 20:52
Przemek

Przemek Golus zarządzanie,
hotelarstwo,
marketing,
projektowanie www

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

.../ bardzo delikatnie (...) Zobacz więcej
22.02.2011, 21:06
Agnieszka

Agnieszka G. Starwood Hotels
& Resorts,
National Sales
Office POLAND

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Wirtualne wycieczki nigdy nie zastąpią prawdziwej inspekcji hotelu i to jest bezdyskusyjne. Mimo tego uważam, że jest to jednak bardzo pomocne narzędzie na etapie sprzedaży, szczególnie jeśli klient (w moim przypadku - meeting planner) nie zawsze od razu może do nas przyjechać.

Reakcje Gości oraz Meeting Plannerów, z jakimi się spotykam są (...) Zobacz więcej
22.02.2011, 21:20

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Po primo: mój post ma ponad rok
Po secondo: strona, którą podałem, moim zdaniem sprawdza się jako wizytówka bardzo dobrze. Podkreślam - jako wizytówka, a nie miejsce komunikacji dwustronnej.

Są gusta i guściki - strona jest mega prosta, przejrzysta (być może czcionka napisów jest nieco nieczytelna, ale...) i łatwa w obsłudze. Nie jest to Hilton ani inny Sheraton, po którym trzeba by spodziewać się wystrzałowego websitu. Swoją drogą większość sieciówek ma strony bardzo ubogie w grafikę, lecz bogate (...) Zobacz więcej
22.02.2011, 23:10
Łukasz

Łukasz Doborzyński New Business
Manager, Emarketing
Experts / White
House Po...

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Ja unikam "wirtualnych spacerów" zdecydowanie wolę dobrą galerię zdjęć - profesjonalna sesja zdjęciowa hotelu to (...) Zobacz więcej
23.02.2011, 00:21
Dariusz

Dariusz Dąbrowski Fundusz PE
zainwestuje: 10-50
mln zł w produkcję i
in.

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Agnieszka G.:
Wirtualne wycieczki nigdy nie zastąpią prawdziwej inspekcji hotelu i to jest bezdyskusyjne. Mimo tego uważam, że jest to jednak bardzo pomocne narzędzie na etapie sprzedaży, szczególnie jeśli klient (w moim przypadku - meeting planner) nie zawsze od razu może do nas przyjechać.

Reakcje Gości oraz Meeting Plannerów, z jakimi się spotykam są bardzo pozytywne.

A dla klientów z zagranicy to dość przydatne narzędzie. Jednak same obrazy bez komentarza (słownego lub z napisami) są dość nudne. Nawet z muzyczką :)

Znam ludzi, którzy kręcą fajne zdjęcia (zewnętrzne) przy pomocy specjalnie skonstruowanego helikopterka.

Do narzędzi e-promocji dodałbym także narzędzie do badań internetowych: sondy, ankiety - zarówno do zawieszenia na własnej stronie www, na stronach obcych (portale tematyczne), na FB oraz w mailingu.
6.07.2012, 21:59

Temat: Nowe narzędzia e-promocji

Bardzo ciekawa dyskusja. Szczególnie iż e-promocja zwykle ogranicza się do mailingów, Fanpage'ów i wwww. Chciałbym Wam pokazać interesujące narzędzie działające na lini KLIENT – HOTEL – ATRAKCJE (Firmy Eventowe i Usługowe).

To o czym piszecie można z powodzeniem zaprezentować właśnie tam. Potencjalny klient dzięki temu może spokojne dopasować sobie miejsce z poszczególnymi atrakcjami i online porównywać oferty, o których Hotel wie natychmiast. I oczywiście może jeszcze lepiej dopasować swoja ofertę do konkretnego zapytania.

Ciekawym przedstawiam linka http://worktrip.pl
17.07.2012, 13:54

Następna dyskusja:

Nowe Hotele




Zobacz dyskusje w grupie Hotel & Hotelarze

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do