Krzysztof

Krzysztof O. "Bądź realistą.
Żądaj niemożliwego"

Czy mając dyskopatię można biegać? Bez wnikania na tym etapie o rodzaj dyskopatii?
Co poza dobrymi butami można zrobić by nie zrobić (...) Zobacz więcej
1.07.2009, 11:32

konto usunięte

Można. Z moim mężem biegamy od lat on w maratonach ja tylko w pół.
Mąż ma dyskopatię i miał zaplanowaną operację, której się nie poddał. Po sanatorium dał mi się namówić na ćwiczenia z hata yogi.
Ćwiczy od paru lat i biega po 3-4 maratony w roku. Przed codziennym treningiem ZAWSZE ćwiczymy 30-40 min hata yogę.
Mamy wybrane ćwiczenia dla biegaczy.Ale i po ZAWSZE się rozciągamy plus parę ćwiczeń z hata yogi. Efekt jest na prawdę doskonały.
Buty to podstawa ale rozciąganie i rozgrzewka również. Proszę kupić książkę z hata yogi np yoga kręgosłupa, są tam wspaniałe ćwiczenia na dyskopatię.
(...) Zobacz więcej
2.07.2009, 00:19
Magda

Magda Królikowska Trener Sportu
CHICKENEGGER

http://www.gim2.lowicz.pl/text/lekcje/kregoslup.html

A może tego typu ćwiczenia?
2.07.2009, 00:27
Krzysztof

Krzysztof O. "Bądź realistą.
Żądaj niemożliwego"

Grażyna W.:
Można. Z moim mężem biegamy od lat on w maratonach ja tylko w pół.
Mąż ma dyskopatię i miał zaplanowaną operację, której się nie poddał. Po sanatorium dał mi się namówić na ćwiczenia z hata yogi.
Ćwiczy od paru lat i biega po 3-4 maratony w roku. Przed codziennym treningiem ZAWSZE ćwiczymy 30-40 min hata yogę.
Mamy wybrane ćwiczenia dla biegaczy.Ale i po ZAWSZE się rozciągamy plus parę ćwiczeń z hata yogi. Efekt jest na prawdę doskonały.
Buty to podstawa ale rozciąganie i rozgrzewka również. Proszę kupić książkę z hata yogi np yoga kręgosłupa, są tam wspaniałe ćwiczenia na dyskopatię.

pozdrawiam grażyna

Jakiś czas temu interesowałem sie jogą, ale lekarzy stwierdzili, że to są ćwiczenia dla zdrowych, a nie dla tych którzy mają problemy z kręgosłupem.
I bądź tu mądry,.
4.07.2009, 20:28

konto usunięte

proponuję kupić książkę " Joga kręgosłupa ". (...) Zobacz więcej
5.07.2009, 23:18
Jacek

Jacek Jankowski fizjoterapeuta
www.terapeutika.pl

Osobom z dyskopatią odradza się uprawiania sportów wymagających amortyzacji kręgosłupa dlatego, że pracujące kręgi podczas biegu będą dodatkowo uciskać na krążek międzykręgowy.

Proponuję przesiadkę na rower wtedy miednica jest ustabilizowana i kręgosłup już tak nie pracuje.
a najlepszy basen wtedy kręgosłup (...) Zobacz więcej
8.07.2009, 00:16

konto usunięte

Miałem początki dyskopatii, ale mimo to biegam i gram w kosza (nawet częściej). Podstawa to zbudowanie mieśni pleców, tak by nieco odciążały kręgosłup. Najprostszym ćwiczeniem jest zwykła kołyska na podłodze - kłądziesz się na brzuchu, nogi i ręce do góry, potrzymać z 4 sek. powtórzyć z 30 razy i tak dzien w dzień.

Rociąganie - przed i po bieganiu. Czasem w trakcie, jeśli trzeba. Naciągnięcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Najprościej - siadasz na ziemi, podciągasz stopy do pachwin, tak by złączyły się podeszwami, możliwie jak najbliżej, hm, krocza, i starasz się zgiąć tak, by dotknąć stóp czółkiem.

Do tego drążek - nawet zwykłe powiszenie kilka minut dziennie (...) Zobacz więcej
13.07.2009, 13:17

konto usunięte

Tomek Boguszewicz:
Miałem początki dyskopatii, ale mimo to biegam i gram w kosza (nawet częściej). Podstawa to zbudowanie mieśni pleców, tak by nieco odciążały kręgosłup. Najprostszym ćwiczeniem jest zwykła kołyska na podłodze - kłądziesz się na brzuchu, nogi i ręce do góry, potrzymać z 4 sek. powtórzyć z 30 razy i tak dzien w dzień.

Rociąganie - przed i po bieganiu. Czasem w trakcie, jeśli trzeba. Naciągnięcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Najprościej - siadasz na ziemi, podciągasz stopy do pachwin, tak by złączyły się podeszwami, możliwie jak najbliżej, hm, krocza, i starasz się zgiąć tak, by dotknąć stóp czółkiem.

Do tego drążek - nawet zwykłe powiszenie kilka minut dziennie daje rezultaty.


Tak, to są ćwiczenia z hata jogi. I tak ćwiczyć dzień w dzień.

pozdrawiam grażyna
24.07.2009, 23:10
Bartłomiej

Bartłomiej Wiśniewski Car Fleet and
Telecomunication
Manager

Krzysztof O.:
Czy mając dyskopatię można biegać? Bez wnikania na tym etapie o rodzaj dyskopatii?
Co poza dobrymi butami można zrobić by nie zrobić sobie krzywdy?

Krzysiek ja po to zaczęłem biegać - aby uniknąc dretwienia nogi spowodowanego uciskiem na rdzeń.

Sa dwa wyjscia a w zasadzie jedno:
Albo wzmocnienie gorsetu mięśniowego (mięsnie obwodowe odcinka lędźwiowego), albo jesli jest za późno na to najpierw operacja a potem wzmacnianie mięśni trzymajacych kręgosłup w prawidłowej pozycji.

Dlatego ja co rano robie brzuchy, grzbiety i pompki.
Bieganie jest tego uzupełniniem.
Zobacz jak przy kazdym kroku napina Ci sie jeden z dwóch prostowników grzbietu.

Świtne na to tez jest cwiczenie martwego ciagu (jesli ktos chodzi na siłownie).

Pozdrawiam i zycze skutecznego wzmacniania mieśni.
25.07.2009, 09:19

konto usunięte

ciężko mi się to czyta.... eh... dawanie błędnych rad, które mogą komuś zaszkodzić. najpierw trzeba znaleźć przyczynę dyskopatii i nad nią popracować(nie zawsze ból kręgosłupa z promieniowaniem do kończyn jest dyskopatią-często błędnie sugerowaną przez lekarzy-zresztą mamy różne stany dyskopatii ale to już inne bajka).

Owszem najczęściej w dyskpoatii jest praca nad stabilizacją(w przewlekłych stanach)-i nie mięśni globalnych czyli tych dużych powierzchownych a mięśni lokalnych-krótkich stabilizatorów kręgosłupa. odrazam ćwiczenia zgięciowe-zakazuje robienia brzuszków i tych waszych martwych ciągów i żadne rozciąganie jak ktoś tu pisał w siadzie prostym z dotykaniem głową do kolan!!! aaaaa masssakra! pozdrawiam!Eliza Komuda edytował(a) ten post dnia 25.07.09 o godzinie 16:04
25.07.2009, 16:02

konto usunięte

Grażyna W.:
Tak, to są ćwiczenia z hata jogi. I tak ćwiczyć dzień w dzień.

pozdrawiam grażyna

A mi to zwykły lekarz poradził, nie-jogin... :)
25.07.2009, 17:25

konto usunięte

Eliza Komuda:
żadne rozciąganie jak ktoś tu pisał w siadzie prostym z dotykaniem głową do kolan!!! aaaaa masssakra! pozdrawiam!Eliza Komuda edytował(a) ten post dnia 25.07.09 o godzinie 16:04

Zdaje się, że odnosisz się do mnie - pisałem o dotykaniu czołem stóp, a nie kolan. Ale mniejsza z tym - jeśli widzisz jakieś błędy w naszych radach, to proszę nie tylko wypuntuj je, ale też poradź, jak robić to dobrze, będzie z tego więcej pożytku :)
25.07.2009, 17:28

konto usunięte

napisałam tak grożnie bo dyskopatia ma często grożne skutki-mam nadzieje że nikogo nie uraziłam ale nie chce byście sobie zrobili krzywdę:) spróbuję opracować jakiś program treningowy i wam tu (...) Zobacz więcej
25.07.2009, 20:41
Krzysztof

Krzysztof O. "Bądź realistą.
Żądaj niemożliwego"

Eliza Komuda:
napisałam tak grożnie bo dyskopatia ma często grożne skutki-mam nadzieje że nikogo nie uraziłam ale nie chce byście sobie zrobili krzywdę:) spróbuję opracować jakiś program treningowy i wam tu wrzucę! pozdrawiam
Będę bardzo wdzięczny za taki zestaw ćwiczeń.

Na dzień dzisiejszy biegam 4 km co drugi dzień i ćwiczę metodą McKenziego, robię pompki. Co do brzuszków to powiedziano mi, że ćwiczenia McKenziego wykluczają brzuszki. Kręgosłup trochę boli, ale do tego zdążyłem się już przyzwyczaić.

Dziękuję za wskazówki i proszę o więcej,
26.07.2009, 16:29
Magda

Magda Królikowska Trener Sportu
CHICKENEGGER

Krzysztofie, jeśli bardzo będziesz się upierał w kwestii tych brzuszków to proponuję z ziemi przerzucić się na piłkę stabilizacyjną, taką do fitball'u, odciążysz tym samym (...) Zobacz więcej
29.07.2009, 12:06
Michał

Michał Rachwał Instruktor
Aikido,Instruktor
Lekkiej Atletyki,
Ratownik W...

Krzysztof O.:
Grażyna W.:
Można. Z moim mężem biegamy od lat on w maratonach ja tylko w pół.
Mąż ma dyskopatię i miał zaplanowaną operację, której się nie poddał. Po sanatorium dał mi się namówić na ćwiczenia z hata yogi.
Ćwiczy od paru lat i biega po 3-4 maratony w roku. Przed codziennym treningiem ZAWSZE ćwiczymy 30-40 min hata yogę.
Mamy wybrane ćwiczenia dla biegaczy.Ale i po ZAWSZE się rozciągamy plus parę ćwiczeń z hata yogi. Efekt jest na prawdę doskonały.
Buty to podstawa ale rozciąganie i rozgrzewka również. Proszę kupić książkę z hata yogi np yoga kręgosłupa, są tam wspaniałe ćwiczenia na dyskopatię.

pozdrawiam grażyna

Jakiś czas temu interesowałem sie jogą, ale lekarzy stwierdzili, że to są ćwiczenia dla zdrowych, a nie dla tych którzy mają problemy z kręgosłupem.
I bądź tu mądry,.
ćwiczenia wzmacniające + rozciąganie (oczywiście to wszystko z umiarem)!
29.07.2009, 13:03
Krzysztof

Krzysztof O. "Bądź realistą.
Żądaj niemożliwego"

Bartłomiej Wiśniewski:
Krzysztof O.:
Czy mając dyskopatię można biegać? Bez wnikania na tym etapie o rodzaj dyskopatii?
Co poza dobrymi butami można zrobić by nie zrobić sobie krzywdy?

Krzysiek ja po to zaczęłem biegać - aby uniknąc dretwienia nogi spowodowanego uciskiem na rdzeń.

Sa dwa wyjscia a w zasadzie jedno:
Albo wzmocnienie gorsetu mięśniowego (mięsnie obwodowe odcinka lędźwiowego), albo jesli jest za późno na to najpierw operacja a potem wzmacnianie mięśni trzymajacych kręgosłup w prawidłowej pozycji.

Dlatego ja co rano robie brzuchy, grzbiety i pompki.
Bieganie jest tego uzupełniniem.
Zobacz jak przy kazdym kroku napina Ci sie jeden z dwóch prostowników grzbietu.

Świtne na to tez jest cwiczenie martwego ciagu (jesli ktos chodzi na siłownie).

Pozdrawiam i zycze skutecznego wzmacniania mieśni.

Biegam wieczorem. Na drugi dzień odczuwam ból w okolicy kręgosłupa lędźwiowego. Mija on po około 24h.
Czy ten ból to może być efekt tzw. zakwasów, czy też bieganie źle wpływa na mój kręgosłup?
Nikt nie potrafił mi dotychczas, nie tylko na GL, odpowiedzieć na to pytanie.
Wbrew wszystkim i wszystkiemu biegam. Mam nadzieje, że pozwoli mi to nie tylko zrzucić kilka kg, ale także wzmocnić kręgosłup.
29.07.2009, 13:18

konto usunięte

Tomek Boguszewicz:
Grażyna W.:
Tak, to są ćwiczenia z hata jogi. I tak ćwiczyć dzień w dzień.

pozdrawiam grażyna

A mi to zwykły lekarz poradził, nie-jogin... :)
Mądry lekarz...
21.08.2009, 01:09
Jagoda

Jagoda Kania ankieter, BBS

hej..

na początku, gdy wylądowałam w szpitalu, ponieważ nie byłam w stanie chodzić z powodu bólu lewej nogi, lekarze stawiali przeróżne diagnozy. poradą ortopedów nie było końca. na początku myślałam, że może się po prostu przetrenowałam, może to zakwasy.. jednak z dnia na dzień nie byłam w stanie chodzić o własnych siłach. koniec końców, neurolodzy, którzy nie skrywali swego zdziwienia postawili dwie diagnozy - rwa kulszowa lub dyskopatia z powikłaniami. obie tezy w przypadku 18latki wydawały się niedorzeczne. trafna okazała się druga opcja. i co ciekawe, przez dwa miesiące nie byłam w stanie chodzić, ponieważ podczas ROZCIĄGAJĄCYCH ĆWICZEŃ TYPU JOGA, przesunięte kręgi zaczęły tak uciskać na nerwy gdzieś w obrębie biodra, że doszło do stanu zapalnego. z punktu widzenia ortopedycznego wszystko wydawało się ok, więc podczas badań ortopedzi nie mogli się nadziwić skąd źródło aż tak ostrego bólu.
do tej pory odczuwam ból w biodrze, ale nie jest już aż tak ostry. kiedy jednak biegnę, czy sprzątam w pozycji schylonej, zwykle kończy się płaczem, kiedy tylko się wyprostuję.

swoją historię opisałam ku przestrodze tych, którzy zachwalają jogę i bieg. każdy neurolog, podczas kontroli przestrzega mnie przed takimi ćwiczeniami. dyskopatia to choroba, którą bardzo często się lekceważy. nie leczcie się na "swój sposób", bo poznałam wiele osób, które niestety po kilku lub kilkunastu latach.. chodzą już o czterech nogach, lub nie są w stanie w ogóle chodzić i nawet w pozycji siedzącej odczuwają ból.
pozdrawiam:) i (...) Zobacz więcej
11.09.2009, 09:28

konto usunięte

Witam. Mam 24 lata. W ubiegłym roku miałem zabieg usuniecią dysku w odcinku lędźwiowym.. Zalecenia: Nie dźwigać przez okres 2 lat. A jak to ma sie (...) Zobacz więcej
26.06.2010, 00:13

Następna dyskusja:

Bieganie Wrocław Tarnogaj


Zobacz dyskusje w grupie Bieganie

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do