Michal

Michal Karas Student / Grafik -
DTP

Temat: Kampania "Niewidoczni"


Obrazek


Obrazek


Wedlug mnie bardzo dobra kampania , z pewnoscia zmusi do myslenia byc moze tez zszokuje. Jak myslicie ? Mam nadzieje ze czesto zobaczymy te spoty.

PS: Kto jest za nie odpowiedzialny ?

http://wyborcza.pl/1,75248,7229355,_Niewidoczni__ostrz...Michal Karas edytował(a) ten post dnia 06.11.09 o godzinie 23:11
6.11.2009, 16:09
Paweł

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Miejmy nadzieję, że ta kampania będzie bardzo widoczna i odniesie jakiś skutek - dotychczas większość tego typu kampanii była kierowana do dzieci. Może szokować? Moim zdaniem POWINNA, inaczej nie dotrze się do odpowiedniej grupy docelowej, którą z reguły są prości ludzie mieszkający na przydrożnych wsiach.
Mam wątpliwą przyjemność jeździć regularnie drogą na której nieoświetleni piesi oraz rowerzyści to bardzo częsty widok, wystarczy że podczas deszczowej nocy będą się mijać dwa auta, by nie było możliwości odpowiednio wczesnego zobaczenia pieszego (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 16:15
Dominik

Dominik Szewior światło na scenie

Temat: Kampania "Niewidoczni"

http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,959,duchy_na_...

mi się już znudziły filmy z ludźmi rozwalanymi przez samochody, krwią itp.
6.11.2009, 16:20
Piotr

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Pozytywne zaskoczenie :)Wreszcie nasze kampanie społeczne są w jakiś (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 16:20
Patryk

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Kampania "Niewidoczni"

proste. naturalnie proste. nic szokującego tu nie ma.
brak hasła: Użyj wyobraźni - zobacz niewidzialnych. Ale tylko w przypadku drugiej strony, tzn. przekaz kierowany jest do kierowców, ktorzy też powinni mieć oczy.
Jak dla mnie to ten ludzik pownien wpadac pod koła, żeby coś się zaczęło dziać. W tym przypadku wyobraźnia [twórców] (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 16:21
Dominik

Dominik Szewior światło na scenie

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Paweł Z.:
Może szokować? Moim zdaniem POWINNA, inaczej nie dotrze się do odpowiedniej grupy docelowej, którą z reguły są prości ludzie mieszkający na przydrożnych wsiach.

Dlaczego nie dotrze, jeżeli nie będzie szokować?

Z tego co widać na filmie, to nie jest skierowane do "prostych ludźi mieszkającyh przy drogach", bo jakoś ich tam na filmie nie widzę.
6.11.2009, 16:25
Paweł

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Dominik Szewior:
Dlaczego nie dotrze, jeżeli nie będzie szokować?

Z tego co widać na filmie, to nie jest skierowane do "prostych ludźi mieszkającyh przy drogach", bo jakoś ich tam na filmie nie widzę.
Jakby to była kolejna reklama proszku do prania, który pierze wszystko oprócz kieszeni, nikt by nie zwrócił na nią uwagi. Musi być z jajem albo szokować, by ludzie zwrócili na nią uwagę. To jest oczywiście tylko moje skromne zdanie.
Co do targetu - ciekawe, co powiedzą inni. Ja w mieście raczej nie spotykam (lub spotykam zdecydowanie rzadziej) nieoświetlonych ludzi poruszających się drogą poza wyznaczonymi miejscami, problem dotyczy raczej przejść dla pieszych.
Nie widzisz tam ludzi poruszających się podmiejskimi drogami? Odtwórz film jeszcze raz i przyjrzyj się dokładnie jeszcze raz :)
6.11.2009, 16:34

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Odpowiada za nia glownie agencja BBDO.

Ja sie bardzo jaram spotem. Pierwszy takiej jakosci. Moim zdaniem na ta chwile najlepsza wizualna polska (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 17:01

konto usunięte

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Fakty tvn: "Duchy na drodze"; szokująca akcja policji
Bezpieczeństwo pieszych, w tym dzieci idących do szkoły jest tematem trzeciej edycji kampanii społecznej "Użyj wyobraźni", która ruszyła dziś. Według danych policji w ubiegłym roku doszło do ponad 15 tys. wypadków z udziałem pieszych, zginęły w nich 1893 osoby.
Kampanii towarzyszyć będą m.in. na bilbordach zdjęcia przedstawiające praktycznie niewidoczne nocą dla kierowców postacie pieszych i rowerzysty, opatrzone hasłami "Daj szansę pieszym. Zwolnij!" oraz "Daj szansę kierowcom. Niech Cię zobaczą! W mediach prezentowany będzie też bardzo sugestywny spot, w którym pieszych i jadącego zbyt szybko kierowcę - przed tragicznymi wypadkami próbują bezskutecznie ostrzec duchy osób, które w takich wypadkach zginęły. Pokazany jest też sam wypadek - na przejściu potrącony zostaje mężczyzna. Spot kończy ujęcie cmentarza i komentarz lektora - "Ofiary wypadków. Nie widzisz ich, nie mogą cię ostrzec. Użyj wyobraźni!".

"Co roku, każdego dnia - jesienią i zimą - na drogach ginie średnio siedmiu pieszych. Ta kampania ma trafić do ludzi, którzy właściwie nie dbają o swoje bezpieczeństwo. Wielu pieszych ma bowiem złudne przekonanie, że skoro oni widzą nadjeżdżające oświetlone auta, to i kierowcy ich widzą. W rzeczywistości kierowca jadący z prędkością 80 km/h widzi pieszego ubranego na ciemno z odległości 30, 40 metrów. Ma 1,5 sekundy na reakcję" - podkreślił na piątkowej konferencji prasowej komendant główny policji Andrzej Matejuk.

Jak dodał, rozwiązaniem jest stosowanie odblasków. Już jeden taki element powoduje, że pieszego widać z odległości 120-160 metrów.

"Nie chcemy epatować krwią, ale taki spot, jaki pokazywany będzie podczas kampanii, zmusza ludzi do myślenia" - powiedział PAP rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Sokołowski.Jan D. edytował(a) ten post dnia 07.11.09 o godzinie 00:10
6.11.2009, 17:09
Natalia

Natalia M. Śląska Organizacja
Turystyczna | Forum
Młodych RIG

Temat: Kampania "Niewidoczni"

plakaty jakos nie robia na mnie wiekszego wrazenia.
przed chwila obejrzałam spot i musze powiedziec, ze jest dobry.
6.11.2009, 17:19
Michal

Michal Karas Student / Grafik -
DTP

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Piotr L.:
Pozytywne zaskoczenie :)Wreszcie nasze kampanie społeczne są w jakiś sposób przemyslane :)


Za granica, a w szczegolnosci w Anglii i Irlandii tego typu kampania prowadzona jest juz od kilku lat. Drink Aware jest doskonalym przykladem prowadzonym w podobnym stylu.

http://www.drinkaware.ie/index.php?sid=12&pid=160
6.11.2009, 22:33
Krzysztof

Krzysztof Kibler Właściciel Klimateo
Osuszanie Budynków i
Ozonowanie www.k...

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Uważam, że nasze kampanie powinny być przedstawione w bardziej (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 22:44
Paweł

Paweł S. Senior designer -
zasadniczo...

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Film jest dosc ciekawy ale pewnie bedzie latal w kinach bo jakos nie widze go w bloku reklamowym TV, a wersji skroconej to jakos go sobie nie wyobrazam;((

Co do plakatow to lekko jestem zdziwiony ze o takiej porze roku kiedy jest ciemno ktos rownie mrocznym i malo czytelnym pomyslem stara sie przyciagnac nasza uwage??

Ludzie gina na drodze o kazdej porze roku wiec czemu akurat teraz - czyzby jakis link z 1 Listopada??

Brakuje tez jakos spojnosci pomiedzy tymi dwoma formami wiec raczej mysle ze bedzie to kolejna kampania ktora przejdzie bez echa;((

Na swiecie chyba tylko jedna czy 2 kampanie tego typu odniosly wymierny i dlugotrwaly skutek - bodajze w Australi i Angli - wiec temat jest trudny a efekty z reguly znikome.

Ale moze ktoras zadziala (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 22:57
Mateusz

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Jak dla mnie rewelacja. Odwazny sot i (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 23:11
Bartłomiej

Bartłomiej Feruś projektant grafik,
ekipa GoldenLine.pl

Temat: Kampania "Niewidoczni"

przyznam, że bardziej mi się podobają plakaty, ale to może dlatego, że lubię zabawy słowem czy kontekstem. ;)

co do spotu - skojarzyły mi się z tymi z kampanii "nemyslisz, zaplatisz" naszych sąsiadów z Czech.

tak czy inaczej dla mnie to "masterpis" ;)Bartłomiej Feruś edytował(a) ten post dnia 06.11.09 o godzinie 23:22
6.11.2009, 23:21
Malina

Malina Wąsowska malina.net.pl

Temat: Kampania "Niewidoczni"

jestem wbita w fotel
nie mogę uwierzyć, że zrobili to Polacy!!
pokażcie mi człowieka który to wymyślił oraz reżysera
GE (...) Zobacz więcej
6.11.2009, 23:28
Bartłomiej

Bartłomiej Feruś projektant grafik,
ekipa GoldenLine.pl

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Krzysztof Kibler:
Uważam, że nasze kampanie powinny być przedstawione w bardziej drastyczny sposób.

Z jednej strony jak najbardziej się zgadzam. Z drugiej zaś uważam, że ciągłe epatowanie brutalnością wzmaga zjawisko tzw. "znieczulicy społecznej", więc w dalszej perspektywie kampanie stają się nieskuteczne. Sądzę, że powinno się starać znaleźć "złoty środek", wypośrodkować mocne sceny właśnie z kreatywnością - jak dla mnie ta kampania spełnia te warunki. :)
6.11.2009, 23:31
Krzysztof

Krzysztof Kibler Właściciel Klimateo
Osuszanie Budynków i
Ozonowanie www.k...

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Bartłomiej Feruś:
Krzysztof Kibler:
Uważam, że nasze kampanie powinny być przedstawione w bardziej drastyczny sposób.

Z jednej strony jak najbardziej się zgadzam. Z drugiej zaś uważam, że ciągłe epatowanie brutalnością wzmaga zjawisko tzw. "znieczulicy społecznej", więc w dalszej perspektywie kampanie stają się nieskuteczne. Sądzę, że powinno się starać znaleźć "złoty środek", wypośrodkować mocne sceny właśnie z kreatywnością - jak dla mnie ta kampania spełnia te warunki. :)

No dobrze, mówisz aby wyśrodkować mocen strony z kreatywnością. W tej kampanii moim zdaniem powinien być większy nacisk na mocniejsze, drastyczne sceny oraz wspominana już kreatywność która jest widoczna. Nawiązując do "znieczulicy społecznej" myślę, że nie wzmogła by jej od czasu do czasu taka kampania, tym bardziej, że to pierwsza tak owocnie zapowiadająca się.
7.11.2009, 00:06
Dominik

Dominik Szewior światło na scenie

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Krzysztof Kibler:
Uważam, że nasze kampanie powinny być przedstawione w bardziej drastyczny sposób.

Dlaczego?
7.11.2009, 16:37
Dominik

Dominik Szewior światło na scenie

Temat: Kampania "Niewidoczni"

Krzysztof Kibler:
Bartłomiej Feruś:
Krzysztof Kibler:
Uważam, że nasze kampanie powinny być przedstawione w bardziej drastyczny sposób.

Z jednej strony jak najbardziej się zgadzam. Z drugiej zaś uważam, że ciągłe epatowanie brutalnością wzmaga zjawisko tzw. "znieczulicy społecznej", więc w dalszej perspektywie kampanie stają się nieskuteczne. Sądzę, że powinno się starać znaleźć "złoty środek", wypośrodkować mocne sceny właśnie z kreatywnością - jak dla mnie ta kampania spełnia te warunki. :)

No dobrze, mówisz aby wyśrodkować mocen strony z kreatywnością. W tej kampanii moim zdaniem powinien być większy nacisk na mocniejsze, drastyczne sceny oraz wspominana już kreatywność która jest widoczna. Nawiązując do "znieczulicy społecznej" myślę, że nie wzmogła by jej od czasu do czasu taka kampania, tym bardziej, że to pierwsza tak owocnie zapowiadająca się.

Drastyczną kreatywność to masz w gniotach takich jak "Piła". Jak chcesz ludzi wpieprzających chipsy przy filmach i grach wzruszyć flakami na ulicy? W grach jest przecież lepiej, samemu można komuś łeb rozwalić, rozjechać itp. Full service.
7.11.2009, 16:40

Następna dyskusja:

Przytul misia - kampania be...




Reklama: Szklarz Wrocław

Zobacz dyskusje w grupie Reklama, marketing, marka

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do