konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Jestem zatrudniona od niedawna w portalu internetowym i jednym z moich zadań jest wypromowanie go. Szef jest bardzo odporny na wszelkie sugestie, jak i dawanie pieniędzy na promocje. No i nie ma specjalnie określonego celu i targetu portalu. Już powoli tracę pomysły i nie mam pojęcia jak promować coś, co istnieje od niedawna i jest niedopracowane. Może Wy macie jakieś pomysły?

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Portal czy wortal?

Tzn. co? Masz promować portal bez finansów, nie wiadomo dla kogo a szef jest oporny na pomysły?

Oj, dość ciężka sytuacja. Zacząć powinnaś od początku, czyli od chociaż bardzo ogólnego określenia targetu, momentu wyjściowego (co teraz prezentuje marka) i celu (co chcecie, żeby prezentowała). Potem można myśleć.

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

K K.:
Jestem zatrudniona od niedawna w portalu internetowym i jednym z moich zadań jest wypromowanie go. Szef jest bardzo odporny na wszelkie sugestie, jak i dawanie pieniędzy na promocje.
To zmień pracę - poważnie. Podstawowy problem: mam 3000zł na marketing to zatrudnię specjalistę od marketingu - a to tak nie działa. Nawet minimlany budżet z pewnością musi przekrzazać twoją Pensję.
ma specjalnie określonego celu i targetu portalu. Już powoli tracę pomysły i nie mam pojęcia jak promować coś, co istnieje od niedawna i jest niedopracowane. Może Wy macie jakieś pomysły?

Opracuj albo poproś o strategię i model biznesowy. Bo tak to nie wiemy o czym mówimy i piszemy.

Ale jeżeli już na początku są takie problemy to istnieje duża szansa, że sam model biznesu tej firmy nie pozwoli ci zabłysnąć :(.

No i pytanie czy nie masz na to pieniędzy czy masz mało.
10-20 000 zł to dla wielu firm dobrych firm na promocję tyle co nic, aprzecież za kilka tysięcy można już zrobić cuda.Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 26.07.07 o godzinie 14:43

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Model biznesowy będę musiała opracować sama. Problem polega na tym, że szefa trudno przekonać do czegokolwiek. Wrzucił w to już kupę kasy i do tej pory ludzie, którzy tym się zajmowali nie zrobili kompletnie nic. Teraz ma parcie na zarobek i wymaga zysków z reklam, a jak ktokolwiek ma kupić reklamę gdzieś, gdzie zagląda mało osób? Na jakieś pieniądze pewnie bym go przekonała (choć to będzie graniczyć z cudem niemalże). Wydał teraz pieniądze na reklamę w prasie i radiu, a na internet już zabrakło :/ Ja mam to teraz podnieść i sprawić, że będzie żyło. Tylko jak? On nawet się nie zgadza na żadne sugestie w sprawie zmiany wyglądu strony, czy dopieszczenie jej (choć już bym to kurde za darmo mu zrobiła, byleby jakoś wyglądało). Nie mam siły na niego- jeszcze z nikim tak opornym nie pracowałam :)

P.S.- Pracy póki co nie chcę zmieniać, bo wariatka jestem i lubię wyzwania :)

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

To może jakiś viral? Tylko bez konkretnego info nt. grupy docelowej i celu i tak ciężko myśleć.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak wypromować portal?

Jeśli vortal chce sprzedawać reklamy, musi mieć komu. Do tego już doszliście. Teraz trzeba by się zastanowić, co ludzie mają znajdować na Waszej stronie? Do kogo jesteście kierowani? Kim w ogóle jesteście??

Pozwolę sobie zacytować Waszą własną stronę:
Ecoportal.pl to pierwszy w Polsce portal informacyjno-społeczno-ekologiczny.
Czyli "wszystko i nic". Portal informacyjny to gazeta.pl, wp.pl, onet.pl -- chcecie stawać z nimi do walki?
Portal społeczny to grono, generacja gadu itp. Co to w ogóle znaczy "portal społeczny"?
Portal ekologiczny: ok, to jest nisza, którą warto zagospodarować... Więc zacząłbym od podejścia do szefa i powiedzenia mu, kim NIE chcecie być. I wywalenie całego tego zbędnego contentu, zrobienie miejsca na to, czym się NAPRAWDĘ zajmujecie (lub zamierzacie zajmować).

Dalej robi się gorzej. Znajdziemy u Was "najnowsze informacje ze świata polityki" -- po co? Ludzie po to idą na gazeta.pl, bo siedzi to głębiej w ich nawykach i świadomości. "Wydarzenia kulturalne i sportowe" -- jak to się ma do wizerunku ekoportalu?? "Ciekawostki z wielu dziedzin życia" -- zdanie do wszystkich, czyli dla nikogo...

Informacje o nowoczesnych rozwiązaniach z ekologii, baza dotacji na ochronę środowiska z UE -- tego rzeczywiście szukałbym u Was i to powinniście promować.

Ale dalej jest np. "ogłoszenia drobne: praca i motoryzacja". Litości ;-) Sprzedawajcie chociaż tylko ekologiczne samochody na prąd, a nie wszystko jak leci ;-)

"ponad 70.000 unikalnych użytkowników miesięcznie" to informacja dla reklamodawców, nie powinna być częścią komunikacji samego vortalu (chyba, że planujecie wprowadzić randki) :)

Wybacz, że tak "pojechałem" po vortalu, ale nie uda Ci się go wypromować, jeśli nie będzie miał jasnej wizji. Wizja to nie tylko to, kim jesteśmy, ale także to, kim NIE jesteśmy. A Wy -- z tego co widać w opisach -- chcecie być wszystkim dla każdego. Mnóstwo rzeczy, które macie na portalu po prostu psuje Waszą markę, podważa wiarygodność (no bo jak ekologicznie wytłumaczyć zdjęcia fajnych samochodów?). A to jest przestępstwo, którego Wasi użytkownicy Wam nie wybaczą.

Zanim więc zaczniecie wydawać pieniądze na zewnątrz, promować swoje dziecko, upewnijcie się, że macie co promować i że to jest dobre.

My (MIDEA) pracujemy w tej chwili nad promocją dwóch internetowych vortali. Pierwszą rzeczą, jaką zrobiliśmy było właśnie uporządkowanie ich wizerunku wewnątrz. Jeśli szef się zgodzi, pomożemy i Tobie ;-)

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Heh, heh- tak się śmieję pod nosem, bo napisałeś dokładnie to, co próbuję powiedzieć szefowi od mojej pierwszej z nim rozmowy :) No ale przekonanie go do czegokolwiek jest niemalże niemożliwe. Widzę, że momentami patrzy na mnie ze wzrokiem "gówniara-dopiero-co przyszła-i-już-się-rządzi";)
Mogę jakoś się z Tobą skontaktować na maila?K K edytował(a) ten post dnia 27.07.07 o godzinie 09:26
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak wypromować portal?

W sprawie maila wysłałem Ci wiadomość na priv, jest też na stronie http://www.midea.pl :-)

Co do reszty: jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, co trzeba zmienić i szef się na to nie zgodzi, po prostu zmień pracę. Wyzwania wyzwaniami -- rozumiem. Ale wyzwaniem może być np. podniesienie sprzedaży w momencie, kiedy jest co sprzedawać. A kopać się z koniem o rzeczy oczywiste -- to nie jest mój ulubiony rodzaj wyzwań ;)

A jeszcze a'propos wprowadzania zmian w firmie: http://paweltkaczyk.midea.pl/652/ -- może Ci się przyda do przekonania szefa...

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Pozwoliłam sobie napisać na maila :)

Temat: Jak wypromować portal?

KK

nie pracujemy w tej samej firmie, a mamy te same problemy

mój szef stwierdział że jak nasza strona zacznie przynosić zyski, to zacznie w nią inwestować :D

i ja mam sprawić by przynosiła zyski, oczywiście bez grosza na to... nawet nie chce zatrudnić nikogo dobrego do poprawienia strony, bo go nie stac by inwestować w strone, która na siebie nie zarabia....
uffff... już myślę nad zmianą pracy...

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Ewa P.:
mój szef stwierdział że jak nasza strona zacznie przynosić zyski, to zacznie w nią inwestować :D

Może trzeba zasugerować mu, żeby sprawdził w Słowniku co oznacza słowo "inwestycja"? :/

Naprawdę, polecam zmianę pracy obu paniom. Bo jaki jest sens próby zrobienia czegoś, jeśli szef nie chce nic zmieniać?

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

K K.:
Heh, heh- tak się śmieję pod nosem, bo napisałeś dokładnie to, co próbuję powiedzieć szefowi od mojej pierwszej z nim rozmowy :) No ale przekonanie go do czegokolwiek jest niemalże
niemożliwe.

Wiesz myślę, że skoro Ci nie wierzy powinien zapłacić za taką analizę.

Dodam złośliwie im więcej - tym lepiej - bardziej bedzie jej ufał.

po za tym z wszystkiego co piszesz projekt praktycznie nie ma szansy na "rozkwit" - promocja bez nakładów fiansowych. Poprawienie jakości bez zmian. Niesttey podobnie u Ewy.

W mieście którym mieszkam, ludzie którzy chca prowadzić serwisy internetowe, potrafią pisać, mają własne pomysły są na wagę złota. Oczywiście idzie za tym ciężka praca, pewnie wielu pracuje raczej za "średnie" pensje (w nadzieji na rosnące wraz ze wzrostem portalu płace) ale nikomu nie przychodzi do głowy, żeby nie dawać im narzędzi czy podcinak szkrzydła !!!???.

Czasy się zmieniają dziewczyny z całym szacunkiem, ale te projekty bez małej rewolucji zostaną skazane na zagładę.

Teraz niestety trochę bardziej z mojej branży - (ale sytuację znam po prostu lepiej). Rynek portali internetowych jest na swój sposób ograniczony pojemnością nie tylko np: pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwarki, ale też percepcją, pamięcią użytkowników. Kojarzymy zazwyczaj 2-5 najwieksze portale ogłoszeniowe, 2-5 portale ogólne, 2-5 największych księgarni tyleż samo porównywarek cen itd.
Naszczęście to się przenosi w dół i poza małymi niszami, kazda tematyka może posiadać alterantywę a nawet kilka.

Ale potem już jest czarna dziura i malutkie projekty egzystujace dzięki małej, czasami lojalnej grupy odbiorców. Dlatego też analizując model reklamowy i nakłady na promocję należy choćby w przybliżeniu określić konkurencję. Nikt nie bedzie próbował wypuścić nowego proszku do prania z 10 000 zł w kieszeni, czy nowego modelu samochodu mając 100 000. Oczywiście można (a nawet trzeba) zrobić to taniej od konkurencji, ale musimy mieć choćby cień szansy na zwycięstwo a więc i minimalne środki.

K K - Nie znam błedów popłenionych wcześniej przez portal ale piszesz: Wydał teraz pieniądze na reklamę w prasie i radiu
Ja to rozumiem tak jakieś minimum skuteczne - prasa min. 250 000, radio - około 125 000 - rozumiem, że władował około 300-400 tyś. złotych ?. Bo portali nie relkamuje się lokalnie a na całą polskę - wiadomo - Internet.
A teraz nie ma 30-40 tyś, na najprostszą formę reklamy ?

A może Szef cię okłamuje. Może to była malutka rameczka w gazecie i 2 spoty w radiu lokalnym - czyli coś co nie miało szansy zadziałać - musisz wiedzieć, że zbyt mała kwota przeznaczona na jakieś medium powoduje że praktycznie w całości wyrzuca się ją w błoto. Przynajmniej w mojej praktyce posługiwałem się schematem: Jeżeli pieniędzy starczy tylko na kilka spotów w dwu stacjach, to może lepiej obstawić Tygodniki, Jeżeli nie da się dobrze obstawić pisemek kolorowych możę jakiś opiniotwórczy (ale za to najlpeszy) miesięcznik jak nie zejdźmy niżej itd..
Jak to Paweł wsponiał w innym wątku nawet głupie ulotki rozdowane do ręki, zrobione trochę lepiej, pewnie na nieco droższym papierze, z pomysłem, staranniej przygotowane. potrafią odnieść bardzo dobry skutek.

Ciągle nie posługujesz się choćby przybliżonym rządem wielkości środków. A tak jak pisałem, jeżeli było to wg. tego co mówisz kiedyś 300-400 000, to naprawdę za 40 a nawet 20 K można zrobić jescze dużo dobrego.

W tym co napisałem wcześniej kryje się pewna złośliwość względem takich ludzi jak wspomniani szefowie. Podejrzewam jak to wyglądało, podejrzewam nawet rzeczywiste widełki kosztów, które zostały poniesione. Musisz mu pokazać że zmarnował te pieniądze, że one już PRZEPADŁY nie odzyska się ich czekając (jakim cudem???)- nie ma ruchu z reklam to już go nie bedzie. Więc startujecie od zera, od początku, albo zamykacie.
Lubisz wyzwyania i bardzo dobrze, ale nie bierz sobie na plecy czegoś co może przygnieść.

Pomyśl jescze inaczej - jeżeli szefowie nie akceptują waszej wiedzy czy umiejętności - to nawet jeżeli poświecając noce, godziny na forach, wymyślicie unikalną metodę promocji i osiągniecie sukces to tylko ... dacie mu wasze pieniądze - nic więcej - znając życie przełożenie na zarobki bedzie adekwatne do wiary w wasze umiejętności (ot udało się - a smarkula przypisuje sobie).Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 28.07.07 o godzinie 13:32
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Jak wypromować portal?

Katarzyna K.:
Wydał teraz pieniądze na reklamę w prasie i radiu, a na internet już zabrakło :/ Ja mam to teraz podnieść i sprawić,

przedsięwzięcia internetowe jednak skuteczniej reklamować w samym internecie, gdzie od odbiorcy wymagane jest tylko kliknięcie w link - mówię oczywiście o sytuacji, gdy ktoś ma ograniczony budżet.

Szewc montuje szyldy przy swojej siedzibie i w okolicach, a nie w sąsiednim mieście (i tylko tam).
że będzie żyło. Tylko jak? On nawet się nie zgadza na żadne sugestie w sprawie zmiany wyglądu strony, czy dopieszczenie jej

jak na razie nie wspomniałaś o jednej kluczowej rzeczy - dlaczego potencjalni reklamodawcy odmawiają reklamy - jakie podają powody ?
P.S.- Pracy póki co nie chcę zmieniać, bo wariatka jestem i lubię wyzwania :)

wydaje mi się, że szkoda Twego zapału.

Temat: Jak wypromować portal?

jesli to ma byc np stawianie na ekologie w powiazaniu z gospodarka, to po co na pierwszej stronie sa newsy typu (jak wlasnie czytam):

- ABW bada związki szefa PZU z Samoobroną

- Czy prywatnie można być faszystą

- Wstrząsający film z Biesłanu obciąża ludzi Putina

Co to ma z ecoportalem wspolnego?

NIC!!!

Musi byc tematycznie,a nie przechwytywanie jakichs tam newsow

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

zzKonrad Sekuła edytował(a) ten post dnia 21.04.08 o godzinie 00:35

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Dziękuję Wam wszystkim za podburzenie ;)
Właściwie szukałam tylko potwierdzenia, że to ja mam rację i nie pomyliłam się. Szef nie dał póki co przyzwolenia na żadne zmiany, a mi powoli zaczyna brakować sił na przepychanki. Dojrzewam do zmiany pracy.Katarzyna K-W edytował(a) ten post dnia 31.07.07 o godzinie 10:43
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak wypromować portal?

Chciałbym zobaczyć argumenty szefa w takiej dyskusji ;) Może pokazać mu GoldenLine? :)

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Argumenty? "Bo tak." ewentualnie "bo ja tak chcę". Coś czuję, że on ma nadzieję stworzyć kolejny onet, tylko z domieszką ekologii. Wiadomości, sport i motoryzacja nie wylecą, bo według niego to właśnie generuje ruch na stronie. Kiedy pokazuję mu statystyki i wyrazy, po których ludzie do nas wchodzą (85% to ekologia i związane z tym sprawy) to słyszę nieodmiennie "na tym się nie da zarobić". Razem z kilkoma osobami z firmy będziemy na razie "dłubać" w środku, a potem idę na ostateczną rozmowę. Macie rację, że nie ma sensu tracić energii na kogoś, kto nie chce słuchać żadnych rozsądnych argumentów.Katarzyna K-W edytował(a) ten post dnia 31.07.07 o godzinie 11:04

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

zzKonrad Sekuła edytował(a) ten post dnia 21.04.08 o godzinie 00:34

konto usunięte

Temat: Jak wypromować portal?

Recepta na sprzedaż powierzchni reklamowej jest dużo - ale najbardziej standardowa, to spory ruch i utrzymanie się w odpowiednim temtycznym drzewku megapanelu.



Wyślij zaproszenie do