Katarzyna Fiedorowicz

Katarzyna Fiedorowicz właściciel, Ka-Fi
fashion

Temat: Jak wypromować nową markę.

Witam, jestem tu nowa i zachęcona wieloma ciekawymi dyskusjami i poradami postanowiłam zadać swoje pytanie.
Niedawno rozpoczęłam działalność, chcę produkować odzież dla niskich kobiet. Mam własny sklep internetowy który działa od niedawna.
Od początku chcę postawić na własną markę, chcę się skupić na tej właśnie grupie klientek - niskie kobiety, które często mają problem ze znalezieniem dla siebie ubrań. Odzież ma być z założenia bardziej elegancka, w dobrej jakości, a nie w stylu młodzieżowym, bo ta druga dostępna jest w sklepach dla nastolatek.
Od początku nastawiłam się na wymyślenie nazwy firmy - jako nazwa marki, własne wszywki w odzieży, własne metki.
No i teraz proszę o rady, jak się zabrać za promowanie takiej marki, dodam od razu, że budżet na reklamę mam ograniczony z racji tego, że to początek działalności dopiero. Ale może są jakieś sposoby aby zacząć taką promocję, nawet małymi krokami, ale jako działanie długofalowe.
Nie wiem od czego zacząć i jak najlepiej to robić.
Jeśli ktoś mógłby mi coś doradzić to będę wdzięczna.
Tutaj link do sklepu: http://niskiekobiety.pl
Może jakieś uwagi...Katarzyna Fiedorowicz edytował(a) ten post dnia 09.08.12 o godzinie 01:10
Tomasz S.

Tomasz S. Corel Draw, Excel -
to moje pasje

Temat: Jak wypromować nową markę.

Pierwsze co mi się nasuwa, to niezbyt (moim zdaniem) fortunne określenie "niskie kobiety".
Podejrzewam - choć badań nie robiłem ;) - że nie każda (większość?) kobieta mająca wzrost poniżej średniej dobrze się będzie czuła robiąc zakupy w "sklepie dla niskich kobiet" i jeszcze nosząc ubrania z taką metką. To tak jakby na każdym kroku przypominać komuś o jego ewentualnych/subiektywnych/rzeczywistych/itp. kompleksach czy niedostatkach.

Zastanów się, dlaczego najczęściej spotykamy sklepy dla "puszystych", "dużych panów" itp. a nie po prostu "sklepy dla grubych panów" albo "sklepy dla pań z nadwagą"?

W pewnych sytuacjach taka bezpośredniość może zostać uznana (choć na pewno nie przez wszystkich) za kłopotliwą lub nawet zniechęcającą.

A co do marketingu: według mnie dobrze by było, gdyby oprócz sklepu powstało w tym miejscu coś w rodzaju bloga z poradami dotyczącymi przede wszystkim ubioru, ale może i innych dziedzin życia "niskich kobiet".Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 09.08.12 o godzinie 09:22
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Jak wypromować nową markę.

Zgadzam sięz Tomkiem, lepiej pasowałoby małejestpiekne.pl/com/eu czy coś innego słitaśniego.
Co do samej promocji proponuję zacząć od internetu. Target masz z grubsza obrany, możesz go doprecyzować o klasę potencjalnych klientek. Pomyśl jeszcze którędy do nich najłatwiej będzie dotrzeć - późniejsza forma to już kwestia pomysłu :)
Agata Mielcarz

Agata Mielcarz szkolenia &
marketing

Temat: Jak wypromować nową markę.

Panowie mają rację, niskiekobiety.pl to trochę niefortunny adres. Mnie osobiście się kojarzy z portalem dla panów ze zdjęciami niskich pań, raczej niż ze sklepem odzieżowym.

Firma nazywa się Ka-Fi Fashion, są metki z tą nazwą dlaczego więc nie np. ka-fi.pl?

Podpisuję się też pod sugestią dotyczącą bloga.

Sam pomysł na markę dla drobnych elegantek według mnie bardzo dobry. Życzę sukcesów :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak wypromować nową markę.

A wystarczy pogadać z paniami w targecie ...i wszystko stanie się jasne.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak wypromować nową markę.

low but high :)

LF itp. wariacje.

Ponieważ ludzie (Normalni Polacy) boją się karłów, to raczej nie proponuję użycia tego rodzaju dowcipu.
Nazwa "Ka-Fi" - moim skromnym zdaniem - równa się "fatality", więc należałoby ją zmienić.
Nazwa powinna w jakiś zmyślny, językotwórczy, czy metaforyczny sposób oznaczać to, co proponuje marka.
Monika S.

Monika S. always look on the
bright side of life
:)

Temat: Jak wypromować nową markę.

"petit" brzmi ładnie ;) niektóre marki używają tego na oznaczenie ubrań dla hmm.. mniejszych kobiet ;)
tylko nie wiem, czy znowu obrońcy języka nie będą protestować :)

Ka-Fi moim zdaniem nie wpada w ucho i ciężka do zapamiętania (a pamięć mam dobrą ;) )
Katarzyna Fiedorowicz

Katarzyna Fiedorowicz właściciel, Ka-Fi
fashion

Temat: Jak wypromować nową markę.

Dziękuję wszystkim za porady. Dały mi do myślenia. No cóż, człowiek uczy się całe życie, dlatego warto pytać. Chętnie dowiem się co jeszcze inni mają do powiedzenia.
Na pewno zastanowię się nad domeną, może rzeczywiście jej nazwę wybrałam niefortunnie, ale kierowałam się jakimiś innymi zamysłami. A poza tym żadna z moich niskich znajomych czy innych kobiet z którymi mam kontakt nie zasugerowała mi, że taka nazwa adresu sklepu jest dla niej w jakiś sposób zniechęcająca. Dopiero tutaj dotarły do mnie takie sugestie.
Ale wszystko jest warte rozważenia.
Podoba mi się też sugestia Piotra, aby doprecyzować jeszcze grupę docelową, to może mi pewnie pomóc w poszukiwaniu potencjalnych klientek.
No i jeszcze znaleźć sposób jakim sposobem do nich dotrzeć.

O blogu też myślałam, ale w natłoku spraw związanych z zakładaniem całej działalności straciło to ważność priorytetową. Może warto najpierw posłuchać rad bardziej doświadczonych osób, a potem stworzyć jakąś koncepcję, zamiast działać na oślep.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak wypromować nową markę.

Można eksperymentować z językami odnośnie słów-kluczy: niska, mała, maleńka.
Tomasz S.

Tomasz S. Corel Draw, Excel -
to moje pasje

Temat: Jak wypromować nową markę.

Ka-Fi
Krótka odzież, krótkie serie.

;)
Tomasz S.

Tomasz S. Corel Draw, Excel -
to moje pasje

Temat: Jak wypromować nową markę.

Patryk R.:
low but high :)
Nazwa powinna w jakiś zmyślny, językotwórczy, czy metaforyczny sposób oznaczać to, co proponuje marka.
Tak, oczywiście.
Zmieńmy nazwę Adidas na Butobiegi a Orlen na Benzen. Będzie wtedy "oznaczać to, co proponuje marka"...
Magdalena Czekała

Magdalena Czekała Agencja interaktywna
Webest.pl, Platforma
konkursowa Comp...

Temat: Jak wypromować nową markę.

A jak już dojdziesz do ostatecznych wniosków co do nazwy, to rozważ uruchomienie konkursu internetowego, który aktywnie zaangażuje Twoich potencjalnych i obecnych klientów.

Można skorzystać z gotowej platformy i ruszyć z konkursem fotograficznym lub tekstowym dosłownie w kilka dni, nie wynajmując do tego programistów. Efekt?
- wzrost świadomości Twojej marki (stronę konkursową możesz "obrandować" swoją marką),
- baza userów (sama decydujesz o tym jakie dane zbierasz i do czego będą Ci potrzebne),
- możesz zarobić na reklamach sponsorów, których banery umieścisz na stronie konkursowej ,
- dodatkowy ruch na Twojej stronie (sklepie), ponieważ ludzie będą przechodzić ze strony konkursowej na Twoją własną,
- ruch pochodzący z Facebooka (przyciski "Lubię to!" czy komentarze Facebookowe) to świetny pomysł na "darmowy marketing" w SM.

Parę haseł na konkurs:
"Masz mniej niż 158cm? Świetnie! Weź udział w konkursie i wygraj ciuszki marki: X"
"Wielki konkurs dla małych kobiet!"
"Pokaż nam swoje cenne centymetry i wygraj atrakcyjne nagrody!"
itp itd

Ogólnie akcja typu "Konkurs" wymaga na początku zbudowania koncepcji i precyzyjnego określenia jakie cele marketingowe mają zostać spełnione. Jeżeli odrobisz zadanie w tym etapie, a dodatkowo wybierzesz narzędzia, które potrafią te cele spełnić, to potem pozostaje już tylko sukces i zbieranie plonów :)

Ceny?
Poza sferą nagród i własnego nakładu pracy przy organizacji i promocji strony konkursowej, to jeżeli masz ok 1500 PLN netto - już możesz zorganizować konkurs. Wiadomo, że większy budżet daje większe możliwości ale przy w/w cenie też się uda.

Mogę pomóc.
Grzegorz S.

Grzegorz S. redaktor naczelny,
wortal relacji
inwestorskich

Temat: Jak wypromować nową markę.

Dołączam się do poprzedników - fatalnie dobrana domena. Co do sposobów promocji - osobiście Pani sektor uważam za świetny do promocji w mediach społecznościowych - myślę o Facebooku. Profesjonalnie prowadzony fan - page oraz akcje aktywizujące fanów będą dobrym pomysłem na promocję.

konto usunięte

Temat: Jak wypromować nową markę.

Tomasz S.:
Patryk R.:
low but high :)
Nazwa powinna w jakiś zmyślny, językotwórczy, czy metaforyczny sposób oznaczać to, co proponuje marka.
Tak, oczywiście.
Zmieńmy nazwę Adidas na Butobiegi a Orlen na Benzen. Będzie wtedy "oznaczać to, co proponuje marka"...
Zwłaszcza, że Adidas powstał dokładnie w taki sam sposób jak dyskutowana tu nazwa :)
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: Jak wypromować nową markę.

ankieta na grupie docelowej ...
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak wypromować nową markę.

Tomasz S.:
Patryk R.:
low but high :)
Nazwa powinna w jakiś zmyślny, językotwórczy, czy metaforyczny sposób oznaczać to, co proponuje marka.
Tak, oczywiście.
Zmieńmy nazwę Adidas na Butobiegi a Orlen na Benzen. Będzie wtedy "oznaczać to, co proponuje marka"...

????
Możesz roszerzyć swój punkt widzenia, skonkretyzować?
Bo nie wiem, o co chodzi.
Tomasz S.

Tomasz S. Corel Draw, Excel -
to moje pasje

Temat: Jak wypromować nową markę.

O to mi chodzi, że nazwa, powiązana z tym co oferuje marka, częściej niż rzadziej się nie sprawdza.
Może to być dobra nazwa dla agencji nieruchomości (albo towarzyskiej ;)), która prowadzi w miarę stałą i jednolitą działalność, ale sklep "Bucik", który nagle będzie chciał zacząć sprzedawać skarpetki, a potem kalesony, majtki i w końcu stroje kąpielowe (może przy okazji po paru latach rezygnując w ogóle z butów) nie jest dobrym (przyszłościowym) rozwiązaniem...
Katarzyna Fiedorowicz

Katarzyna Fiedorowicz właściciel, Ka-Fi
fashion

Temat: Jak wypromować nową markę.

Patryk R.:
Tomasz S.:
Patryk R.:
low but high :)
Nazwa powinna w jakiś zmyślny, językotwórczy, czy metaforyczny sposób oznaczać to, co proponuje marka.
Tak, oczywiście.
Zmieńmy nazwę Adidas na Butobiegi a Orlen na Benzen. Będzie wtedy "oznaczać to, co proponuje marka"...

????
Możesz roszerzyć swój punkt widzenia, skonkretyzować?
Bo nie wiem, o co chodzi.

Ja w tm wypadku domyślam się, a nawet wiem o co chodziło dla Tomasza. Właśnie o to, że nazwa nie zawsze musi konkretnie wskazywać na dany produkt, ani tą nazwą sugerować o jaki produkt chodzi. Jest wiele różnych nazw które nie mają konkretnego znaczenia, a nie przeszkadza im to być dobrym reprezentantem danej marki. Ale wiadomo, na rozpoznawalność marki to trzeba pracować latami.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Jak wypromować nową markę.

Pan Tomasz - nie będę polemizował z wiedzą zacną, lecz ośmieszającą.
Istnieje specjalistyczna gałąź wiedzy brandingowej (służąca do budowania architektury marki krok po kroku, w tym języka marki, gdzie nazwa jest jednym z najważniejszych elementów - pierwszy punkt styku z percepcją konsumenta).
Nie wnikam jednak w Pana niewiedzę bo szkoda czasu i hałasu :)

Pani Katarzyno - wyraziłem estetyczną opinię dotyczącą obecnej nazwy.
Dla mnie jest nie do przełknięcia. Chce pani tworzyć świadomą markę = musi pani wykonywać pewne ruchy, zmiany, a nie bronić się przed narzędziami do tworzenia marki.

"Jest wiele różnych nazw, które nie mają znaczenia..." = bzdura na bzdurze. Mają znaczenie, budowane w długodystanowych kampaniach reklamowych, w nieustannej komunikacji z grupami targetowymi. Mają znaczenie - bo wnikają w społeczności, są emblematem dla wielu zachowań (np. biegów dla zdrowia), są gniazdem skojarzeń.
Katarzyna Fiedorowicz

Katarzyna Fiedorowicz właściciel, Ka-Fi
fashion

Temat: Jak wypromować nową markę.

Panie Patryku, nie mogę rywalizować z pana wiedzą i doświadczeniem w tym temacie, bo ogólnie to się nie znam. Twierdzę tylko, że wiem o co chodziło dla Tomasza, czyli, że wiem co miał na myśli pisząc swoje słowa.
Może też i moje napisane słowa "Jest wiele różnych nazw, które nie mają znaczenia..." rozumiane są inaczej przeze mnie, a inaczej przez Pana. Ja aż tak się nie wgłębiam szczegółowo w istotę tego jak Pan to skomentował.
Nie twierdzę, że dane nazwy nie mają znaczenia teraz, bo są to niektóre nazwy rozpoznawane na całym świecie, ale raczej mi chodzi, że na samym początku dana nazwa nie kojarzyła się bynajmniej z tym produktem dla którego została stworzona. Powiedzmy Adidas w dniu stworzenia nazwy jak dla mnie nie kojarzy się z obuwiem lub odzieżą sportową.

Niczego ani nikogo nie neguję, proszę tylko o rady i sugestie i każdą biorę pod uwagę.



Wyślij zaproszenie do