Maciek

Maciek Ł. Technik dentystyczny

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Było, niewiele dało;)
Kryzys, lekarze mają lęki co do nowych pracowni i choć oferujemy dobry wyrób, precyzyjnie wykonany z gwarancją jakości i zadowolenia boją się eksperymentować na nowych. Mają swoje 'sprawdzone' pracownie (choć nie koniecznie robiące lepiej) więc 'po co ryzykować' (...) Zobacz więcej
21.07.2011, 18:23
Beata

Beata B. "Nadzieja jest
matką głupich, co
nie przeszkadza
jej...

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

witajcie,
co myślicie o pozyskiwaniu Klienta z tzw. wyższej półki przez telefon. Mam swoje przemyślenia na ten temat, ale chciałabym zobaczyć, co myślą inni, którzy mają w tym doświadczenie.
Jeżeli ktoś z Was jest "za", to czy podczas takiej rozmowy należy omawiać produkt, czy może wspomnieć o firmie i dwa słowa o produkcie, a dalej już ewentualne umówienie spotkania..?
dzięki (...) Zobacz więcej
21.09.2011, 15:21

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witajcie,
obecnie zajmuję się sprzedażą stron www na całą Polskę. Jestem początkująca. Na razie wysyłam maile, ale nie przynosi to żadnego efektu. Brak jakichkolwiek odpowiedzi.
Jeśli ktoś może podzielić się jakimiś pomysłami jak skuteczniej dotrzeć do klienta.
Dzięki (...) Zobacz więcej
12.10.2011, 08:49

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Dorota Dorywalska:
Na razie wysyłam maile, ale nie przynosi to żadnego efektu. Brak jakichkolwiek odpowiedzi.


-:)

powinna Pani swój wpis zamieścić na grupie o bazach danych i seo
-:)

,,oni myslą " ze wysłanie miliona maili lub pozycja w googlu załatwi sprawę
-:)

gdybym miał radzić .............. to nie ma jednej prostej rady
dobrą radę nalezy dostosować do produktu i targetu

gdyby było jedno , uniwersalne rozwiazanie , jedna rada , cud rada NA WSZYSTKO
TO BYM TYLKO RADY SPRZEDAWAŁ : sprzedam uniewrsalna radę - dobrą na wszystko
.... najlepiej mailem -:)

-:)
12.10.2011, 13:40
Izabella

Izabella Przywojska
(Kapuściak)
organizacja szkoleń
„od A do Z"

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Czy wiesz
JAK I GDZIE SZUKAĆ NOWYCH KLIENTÓW?.
Poznaj techniki SKUTECZNEGO PROSPECTINGU – czyli SZTUKI POSZUKIWANIA NOWYCH KLIENTÓW, dzięki którym będziesz wiedział jak zdobyć nowych i utrzymać obecnych klientów.

Jest to warsztat przygotowany specjalnie dla osób, które chcą zwiększyć aktualną bazę klientów.

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za samodzielne pozyskiwanie klientów – Przedstawicieli Handlowych, Specjalistów ds. Sprzedaży, Doradców Finansowych, Doradców Klienta oraz wszystkich osób, które odpowiadają za pozyskanie klienta.

CELE SZKOLENIA
Dzięki szkoleniu Skuteczny prospecting – sztuka poszukiwania nowych klientów uczestnicy:
- Dowiedzą się co to jest prospecting i jaki ma wpływ na sprzedaż
- Nauczą się definiować obszary do rozwoju i skutecznie poszukiwać nowego klienta
- Poznają drogę działań prospectingowych
- Będą skuteczniej wykorzystywać wiedzę o dotychczasowych klientach do definiowania nowych możliwości sprzedażowych

WARTOŚĆ SZKOLENIA: 514 ZŁ BRUTTO

SZCZEGÓŁY SZKOLENIA

W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt:
Izabella Kapuściak
Iza.Kapusciak@akn.pl
+48 502-190-259
10.11.2011, 11:40
Sebastian

Sebastian K Członek zarządu CPZA

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Swoich klientów już znaleźliśmy, teraz możemy znaleźć Twoich.

Obrazek
27.01.2012, 17:55
Agata

Agata Darda Student, UJ

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Przeczytałam cały wątek i wszystko pięknie - przynajmniej takie nasuwają mi się wnioski - jeśli sprzedajemy produkt unikatowy, a klient patrzy tylko na to, jaką przyniesie mu korzyść, podczas gdy cena ma znaczenie marginalne.

Pytanie: jak mam to odnieść do sytuacji, w której muszę pozyskać nowych klientów (sklepy, nie klienta indywidualnego) dla produktów powszednich. Klient doskonale wie, do czego one służą, gatunkowo są podobne, i tu najczęściej pytanie padające na początku brzmi: "a jaka cena?". Bo po co ma płacić więcej, jeśli może mniej? Jak radzić sobie w takiej sytuacji?

Pytanie 2: jak przedstawić klientowi ofertę nie zanudzając go na śmierć, jeśli w ofercie znajduje się około 2000 produktów? Nie ma szans, abym znała przewagę każdego z nich nad produktem konkurencji - jakoś to pogrupować? Zapytać najpierw, jaki asortyment gointeresuje?

Bardzo proszę (...) Zobacz więcej
1.03.2012, 15:08
Michał

Michał Ławicki dostawca zadowolenia

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Agata Darda:
Pytanie: jak mam to odnieść do sytuacji, w której muszę pozyskać nowych klientów (sklepy, nie klienta indywidualnego) dla produktów powszednich. Klient doskonale wie, do czego one służą, gatunkowo są podobne, i tu najczęściej pytanie padające na początku brzmi: "a jaka cena?". Bo po co ma płacić więcej, jeśli może mniej? Jak radzić sobie w takiej sytuacji?

Sklep pełni rolę klienta końcowego, czy pośrednika? W pierwszym przypadku musisz jasno przedstawić przewagę konkurencyjną nad aktualnie używanym produktem. W drugim przypadku to samo tylko w odniesieniu do możliwości poszerzenia asortymentu.

Pytanie 2: jak przedstawić klientowi ofertę nie zanudzając go na śmierć, jeśli w ofercie znajduje się około 2000 produktów? Nie ma szans, abym znała przewagę każdego z nich nad produktem konkurencji - jakoś to pogrupować? Zapytać najpierw, jaki asortyment gointeresuje?

Pytanie w jaki sposób dobierasz klientów? Czy wiesz coś o nich przed kontaktem? Jeśli tak to na podstawie zdobytej wiedzy wybierz kilka produktów, które powinny być najciekawsze z punktu widzenia klienta. Nie jesteś w stanie przedstawić za jednym zamachem 2.000 produktów, więc musisz najpierw przekonać klienta do siebie kilkoma z nich.
1.03.2012, 15:40
Agata

Agata Darda Student, UJ

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Tzn. dla mnie sklep jest klientem finalnym, jako hurtownia mam go zaopatrzyć, a on sprzedaje towar już pojedynczym, indywidualnym klientom.

Nowych klientów mam zamiar szukać na wspomniane we wcześniejszych postach sposoby przesiewając ich pod kontem czy coś z tego co przedaję, może im się przydać. W miarę możliwości chcę przejrzeć ich strony internetowe, jeśli takowe posiadają, by zorientować się w ich asortymencie. Nie wiem jednak w jaki sposób podejść do klienta, o którym wiem jedynie, że zajmuje się daną branżą. Nie chciałabym też przytłoczyć klienta przedsawiając wszystko przy pierwszym spotkaniu czy rozmowie telefonicznej.... Krótko mówiąc, nie bardzo mam pomysł jak zacząć z tak obszeną ofertą :/Agata Darda edytował(a) ten post dnia 01.03.12 o godzinie 16:43
1.03.2012, 16:40
Michał

Michał Ławicki dostawca zadowolenia

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Agata Darda:
Tzn. dla mnie sklep jest klientem finalnym, jako hurtownia mam go zaopatrzyć, a on sprzedaje towar już pojedynczym, indywidualnym klientom.

Tu znaczenie może też mieć oferowany towar. W przypadku wielu towarów sklepy nie będą miały problemu z poszerzeniem asortymentu, ale to też zależy czy mówimy o FMCG czy produktach specyficznych.
Nowych klientów mam zamiar szukać na wspomniane we wcześniejszych postach sposoby przesiewając ich pod kontem czy coś z tego co przedaję, może im się przydać. W miarę możliwości chcę przejrzeć ich strony internetowe, jeśli takowe posiadają, by zorientować się w ich asortymencie. Nie wiem jednak w jaki sposób podejść do klienta, o którym wiem jedynie, że zajmuje się daną branżą. Nie chciałabym też przytłoczyć klienta przedsawiając wszystko przy pierwszym spotkaniu czy rozmowie telefonicznej.... Krótko mówiąc, nie bardzo mam pomysł jak zacząć z tak obszeną ofertą :/

Przede wszystkim dobra segmentacja. Znając tylko branże pozostaje wytypowanie produktów, które najbardziej się w nią wpisują, bądź też liczenie na dobrą komunikację z potencjalnym klientem i wypytanie go o towar, który mógłby go zainteresować, ale też nie w sposób bezpośredni tzn. mam to i to czy coś z tego potrzebujesz :)
1.03.2012, 16:56
Rafał

Rafał Mróz Jak sprzedawać
skuteczniej? Jak
utrzymać obecnych
klientów?

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Agata Darda:
Przeczytałam cały wątek i wszystko pięknie - przynajmniej takie nasuwają mi się wnioski - jeśli sprzedajemy produkt unikatowy, a klient patrzy tylko na to, jaką przyniesie mu korzyść, podczas gdy cena ma znaczenie marginalne.

Agato, klient (bez znaczenia czy indywidualny czy firma) zawsze kupuje najniższe ryzyko. Cena nie ma praktycznie żadnego znaczenia, jeśli ryzyko zakupowe jest duże. Z tego powodu klienci kupują np. znane marki (bo obniżają to ryzyko) albo nieznane ale bardzo tanie (to również redukuje ryzyko). I tak postępuje każdy z nas dlatego przy analizowaniu rynku i swoich produktów posługuj się raczej ryzykiem zakupowym niż ceną czy korzyściami.

Pytanie: jak mam to odnieść do sytuacji, w której muszę pozyskać nowych klientów (sklepy, nie klienta indywidualnego) dla produktów powszednich. Klient doskonale wie, do czego one służą, gatunkowo są podobne, i tu najczęściej pytanie padające na początku brzmi: "a jaka cena?". Bo po co ma płacić więcej, jeśli może mniej? Jak radzić sobie w takiej sytuacji?

Jesteś więc w tej szczęśliwej sytuacji, że masz produkt, który nie wymaga edukacji. Tak postawione pytanie o cenę sugeruje, że przedstawiasz klientowi tylko produkt a nie ofertę. To oferta potrafi podnieść lub obniżyć ryzyko - czyli doprowadzić do sprzedaży lub o niej zapomnieć. Możesz oferować nieznaną markę ale z prawem zwrotu, terminem płatności, dostawą do klienta itp - wówczas zmniejszasz ryzyko zakupu.

Pytanie 2: jak przedstawić klientowi ofertę nie zanudzając go na śmierć, jeśli w ofercie znajduje się około 2000 produktów? Nie ma szans, abym znała przewagę każdego z nich nad produktem konkurencji - jakoś to pogrupować? Zapytać najpierw, jaki asortyment gointeresuje?

Bardzo proszę o wskazówki :)

Jeśli masz możliwość, zapytaj obecnych klientów firmy dlaczego kupują u Was. Wypisz po 2-3 argumenty i zbierz kilkanaście takich opinii - wówczas będzie Ci łatwiej skupić się tylko na tym, co jest istotne (a nie zawsze są to produkty). I nigdy, ale przenigdy nie mów o produktach. Pisałem o tym wielokrotnie na łamach Marketing w Praktyce, Gazety Ubezpieczeniowej czy portali sprzedażowych - mówienie o produkcie zawsze wyzwala odrzucenie u klienta ("już to mam", "nie potrzebuję tego" itd).

Pozdrawiam
Rafał Mróz

PS. Kilka osób w tym wątku pytało o linki do serwisów. Osoby, które poszukują informacji o tym, jak rozmawiać z klientem przez telefon zapraszam na mój serwis, gdzie publikuję porady dla sprzedawców, nie tylko zajmujących się telesprzedażą.
13.03.2012, 12:52
Sylwia

Sylwia Przygoda Koordynator
ds.sprzedaży

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witam ,

Zajmuję się pozyskiwaniem klientów telefonicznie . W mojej pracy ważne jest zbudowanie zaufania klienta.Nie traktuję ich machinalnie czy schematycznie jak trzeba to pożartje jak trzeba to ponarzekam tak by wytworzyć pewien luz i wyjść poza margines czystej sprzedaży.Czasem postępuje niekonwencjonalnie w rozmowie z klientem ale w większości wychodzi mi to na dobre.Jeśli ktoś z Państwa chciałby to sprawdzić jestem otwarta (...) Zobacz więcej
21.03.2012, 10:10
Radosław

Radosław Nowak Specjalista ds.
marketingu

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Dźwignią handlu jest reklama. Tyle że zazwyczaj pochłania znaczne środki. Dlatego z doświadczenia wiem, że ludzie szukajac firmy kieruja się opiniami znajomych i innych uzytkowników. Proponuje skorzystac zatem z darmowej reklamy na forach czy katalogach branżowych (onet/ ryder.pl) gdzie można dodawac opinie o firmach i (...) Zobacz więcej
11.07.2012, 19:41
Tomasz

Tomasz Job Spedytor, M&W

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witam,
Pracuję w firmie transportowej i mam pytanie jak w tej branży szukać klientów.. Wysyłałem już niezliczone ilości maili, dzwoniłem i nie przynosiło to żadnego efektu.. Po prostu nie mam już pomysłów jak w takiej branży można pozyskać kolejnych klientów, najlepiej bezpośrednich, a nie jak to w większości bywa, że dostaję zlecenia od pośredników, więc wiadomo, że już pieniądze za ten transport są odpowiednio niższe. Próbowałem szukać, ale odzywały się firmy które miały do wywiezienia np. 1 paletę, a nie opłaca mi się wozić 1 palety na aucie 13.6m. Chodzi mi głównie o klientów którzy mieliby wywozy na trasach Polska - Niemcy/Belgia/Holandia. Ma ktoś jakieś pomysły? Szukać ich chcę przed komputerem, ponieważ nie wchodzi w grę opcja z wyjazdami non stop, z racji że muszę się zajmować obecnymi ładunkami jakie mam w (...) Zobacz więcej
8.10.2012, 10:29
Jedrzej

Jedrzej K. New Online Media

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

ja bym powiedzial, sprzedawac korzysci, nie produkty i uslugi. cale ryzyko brac na siebie. no i nie naciskac. klienci sa zamknieci, czyli jedynie podac info, uswiadomic ze bez nas nic na lepsze sie nie zmieni i pozwolic im poczuc jak wiele moga stracic jezeli nie kupia naszego rozwiazania. prawda jest taka ze w sprzedazy bezposredniej, ludzie wpierw kupuja sprzedawce a potem rozwiazanie. lub dzieje sie to jednoczsnie. po prostu, trzeba (...) Zobacz więcej
15.12.2012, 15:34
Robert

Robert K. zarządzanie
ryzykiem,
kosztorysowanie

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Damian H.:
Monika J.:
Cześć,

Czy znacie może stronę na której będzie szczegółowo opisane jak rozmawiać z Klientami skutecznie. Przez telefon, osobiście tak, by ich pozyskać.

Będę wdzięczna za linki, może być na prv, jeśli stanowi to odskocznię od tematu.

Pozdrawiam :)

Rozmową telefoniczną się nie sprzedaje. Błędem jest sprzedaż przez telefon.
Telefon służy do.. umawiania spotkania, a nie do sprzedawania.

Rozmowa ma służyć do tego, aby przekonać klienta, że warto się z nami spotkać.

Nie ma czegoś takiego jak skuteczna rozmowa z klientem, aby go pozyskać.

p.s. Chyba że się sprzedaje Cyfrę PLUS albo coś takiego :) No to wtedy rozmowa telefoniczna jest ok :)

Wydaję mi się, że jest to idealne podejście do klienta i do samej sprzedaży.
Ale jak pozyskać klienta na towar który, będzie mu służył przez kilkanaście lat i pewnie szybko nie zdecyduje się na jago ponowny zakup.

pozdrawiam,
Robert
29.12.2013, 00:42
Sylwia

Sylwia Ż. Specjalista ds.
marketingu w SATIS
GPS

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witam,

Pracuję jako marketingowiec w firmie technologicznej.
W swojej pracy wykorzystuję wiele technik, które okazały się skuteczne i dzięki nim pozyskaliśmy nowe leady (potencjalnych klientów). Nie mniej jednak w tym roku otrzymałam nowe zadanie - wyzwanie jakim jest opracowanie programu, który sprawi, iż każdy:

potencjalny klient zamieni się w kontrahenta, kontrahent w kandydata do wartościowego klienta, a kandydat do wartościowego klienta w wartościowego klienta...

Zdobycie potencjalnego klienta to dla mnie pikuś.. utrzymanie wartościowego klienta również ale jak sprawić żeby potencjalny awansował na wartościowego?

Będę wdzięczna za (...) Zobacz więcej
10.01.2014, 12:01
Marzena

Marzena Bożyk Doradca Finansowy
783 933 873

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witam,
Polecenia ok zgadzam się, ale co jeżeli jesteś "nowa" w branży???
Od ubiegłego miesiąca pracuję w Open Finance w Ostrołęce i nie mogę jak na razie liczyć na polecenia - jak dotąd nie miałam jeszcze klientów.

Proszę (...) Zobacz więcej
15.01.2014, 18:03
Marzena

Marzena Bożyk Doradca Finansowy
783 933 873

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

Witam,
Zgadzam się z informacją, że najskuteczniejsze w pozyskiwaniu klienta jest polecenie, ale co jeżeli "jesteś" nowa w branży i nie miałaś (...) Zobacz więcej
15.01.2014, 18:05
Aneta

Aneta Nikicka Prowadzę własną
firmę usługową

Temat: Jak skutecznie pozyskać nowych klientów.

A może skorzystać z takich rozwiązań jak odkryjfirme.pl? Ludzie na tym portalu poszukują naprawdę przeróżnych usług, a doradztwo finansowe jest wielu osobom bardzo potrzebne. Ja dzięki serwisowi, a konkretnie abonamentowi tam wykupionemu dostaję wiele zapytań odnośnie usług świadczonych przez moją firmę, może warto spróbować pójść w tą (...) Zobacz więcej
29.04.2014, 15:16



Przeglądaj dyskusje w tej grupie

Setki wypowiedzi

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Pytania i odpowiedzi

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Wyślij zaproszenie do