Małgorzata K.

Małgorzata K. Public Relations,
komunikacja
zewnętrzna,
komunikacja wew...

Temat: konkursy dla pracowników

Czy ktos z Państwa może się podzielić swoimi doświadczenia na temat konkursów dla pracowników ? Czy sprawdza się jeden konkurs do wszytskich pracowników firmy - produykcyjnych i administracyjnych ? Czy powinien to być krótki konkurs, czy lepiej sprawdzają się kilku etapowe, jakie nagrody ? Pieniężne, rzeczowe ? Będę wdzieczna za przekazane sugestie.
pozdrawiam
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: konkursy dla pracowników

Zależy czego / kogo taki konkurs ma dotyczyć. Trochę niezrozumiałe jest dla mnie Twoje pytanie, Małgosia :)

Temat: konkursy dla pracowników

Małgosiu, w moim odczuciu powinno się umożliwić udział w konkursie wszystkim pracownikom. Dopuszczenie tylko niektórych grup może powodować rozdział między pracownikami na zasadzie "my" i "oni".
Na początek dałabym krótkie konkursy, żeby zobaczyć, czy jest w ogóle zainteresowanie.
Jeśli chodzi o nagrody, to u nas są to kosze na podobieństwo tych okolicznościowych oraz nagrody pocieszenia w postaci jakiegoś łakocia.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: konkursy dla pracowników

Ale można też organizować konkursy dla poszczególnych grup pracowników - dla sprzedawców za najlepsze wyniki sprzedaży (częste konkursy), dla pracowników mających wpływ na jakość za pomysły na jej poprawę itp. itd. Zależy czego / kogo konkurs ma dotyczyć :)
Agnieszka G.

Agnieszka G. specjalista ds. PR

Temat: konkursy dla pracowników

Ja też jestem za organizowaniem konkursów. To narzędzie doskonale wspiera i promuje pozostałe narzędzia komunikacji - w zależności od tego, gdzie jest konkurs ogłoszony, lub multikanałowo kilka narzędzi (intranet, wewnętrzna gazeta.

Dla mnie problemem są nagrody w konkursie, bo zgodnie z prawem powiększają one przychód pracownika, a tym samym musi on zapłacić od tego podatek, co niewątpliwie zniechęca do wzięcia w nim udziału - chyba,że są naprawdę fajne nagrody. A jak sobie radzicie z tymi kwestiami?

pozdrawiam,
Aga
Magdalena S.

Magdalena S. Internal
Communication
Professional

Temat: konkursy dla pracowników

Bardzo często wykorzystujemy konkursy, a ich formuła, zasięg i nagrody różnią się w zależności od celu, jaki konkurs ma realizować, np. pytanie konkursowe może zwracać uwagę na najnowsze zmiany w ofercie firmy, ale równie dobrze może być to zadanie kreatywne, motywujące pracowników do lepszego poznania firmowych wartości.

Czy konkurs ma być skierowany do wszystkich pracowników, czy tylko do pewnych grup, zależy już od naszego celu komunikacyjnego:)

Dobrze zaplanowane konkursy zwiększają poziom uczestnictwa w ankietach i badaniach wewnątrz-firmowych, podnoszą poziom znajomości wizji firmy itp.

Co do doliczania wartości nagrody do wynagrodzenia, to furtką są konkursy z zakresu kultury i sztuki, które są ogłaszane publicznie np. na stronie www, podobnie jest chyba również z nagrodami obrandowanymi firmowym logo.

Jako nagroda świetnie sprawdzają się bilety do kina - nie jest to kosztowna nagroda, ale cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród pracowników.

konto usunięte

Temat: konkursy dla pracowników

Witam, bardzo interesuje mnie ten wątek. Mogłabym prosić o jakies konkretne przykłady konkursów? Z niecierpliwością czekam na sugestie z Waszej strony:)

konto usunięte

Temat: konkursy dla pracowników

Agnieszka G.:
Dla mnie problemem są nagrody w konkursie, bo zgodnie z prawem powiększają one przychód pracownika, a tym samym musi on zapłacić od tego podatek, co niewątpliwie zniechęca do wzięcia w nim udziału - chyba,że są naprawdę fajne nagrody. A jak sobie radzicie z tymi kwestiami?

pozdrawiam,
Aga

Czy dobrym rozwiązaniem w tym przypadku mogłoby być doliczenie kwoty podatku do budżetu konkursu i tym samym pokrycie go przez firmę a nie pracownika?
Agnieszka G.

Agnieszka G. specjalista ds. PR

Temat: konkursy dla pracowników

Asiu, z tego co wiem, to nie jest zgodne z prawem
pozdrawiam
AG
Olga Barej

Olga Barej Marketing Specialist
/ Event Manager

Temat: konkursy dla pracowników

Firma GP Voting poleca się z pilotami do głosowania, dzięki którym w ciekawy sposób można przeprowadzać konkursy i quizy. Organizujemy i prowadzimy quizy filmowe, mini teleturnieje i konkursy wiedzy o firmie na skalę firmową, które sprawdzają się jako atrakcje na eventach i konferencjach.
http://www.quizyikonkursy.pl
Tomasz Dzięcielski

Tomasz Dzięcielski Digital Marketing /
Komunikacja / PR

Temat: konkursy dla pracowników

W ostatnim czasie byłem współorganizatorem konkursu plastycznego dla dzieci pracowników. Faktem jest, że wszelkie nagrody, jakie pracownik otrzyma powiększają jego przychód. Furtką jest konkurs z zakresu kultury i sztuki. Najlepiej spotkać się z prawnikami i księgowymi, wspólnie omówić temat i rozważyć wszelkie istniejące możliwości (zarówno prawne, jak i rachunkowe). Warto pamiętać też o stworzeniu regulaminu konkursu.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: konkursy dla pracowników

Moim zdaniem punktem wyjścia zawsze powinna być atrakcyjność konkursu dla pracowników. Warto o tym, o nagrodach i regulacjach prawny pomyśleć już na etapie planowania budżetu na działania w zakresie KW.
Anna Suplewska-Kocyło

Anna Suplewska-Kocyło Specjalista ds.
Public Relations,
Cyfrowy Polsat S.A.

Temat: konkursy dla pracowników

O aspektach prawnych można usystematyzować wiedzę czytając artykuł na: http://www.podatkirachunkowosc.bdo.pl/biuletyn/72/poda...

konto usunięte

Temat: konkursy dla pracowników

Konkursy mogą być rodzajem sprawdzianu dla narzędzi komunikacji w firmie. Dzięki temu wiemy czy ktoś w ogóle zagląda do naszej gazety lub intranetu.
A propos regulaminu - czy zawsze jest konieczny? Czy jeśli ogłaszam krótki konkurs w intranecie, skierowany do pracowników to powinnam stworzyć taki regulamin? Co myślicie?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: konkursy dla pracowników

Anna Jander:
Konkursy mogą być rodzajem sprawdzianu dla narzędzi komunikacji w firmie. Dzięki temu wiemy czy ktoś w ogóle zagląda do naszej gazety lub intranetu.
To bardzo "niewymierny miernik" i nie opierałabym się na nim :)
A propos regulaminu - czy zawsze jest konieczny? Czy jeśli ogłaszam krótki konkurs w intranecie, skierowany do pracowników to powinnam stworzyć taki regulamin? Co myślicie?
Zawsze konieczne są zasady konkursu, regulamin przy tych bardziej rozbudowanych. Dobrze jest to każdorazowo ustalić z prawnikami.

konto usunięte

Temat: konkursy dla pracowników

Witam Wszystkich.
Jestem właśnie w trakcie organizowania konkursu dla pracowników. Zabieram się więc za regulamin. Czy macie może jakieś przykładowe treści regulaminów? Łatwiej byłoby mi zacząć :-)
Z góry dziękuję.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: konkursy dla pracowników

Myślę, że Prof. Google miałby sporo do zaoferowania :)

konto usunięte

Temat: konkursy dla pracowników

Na pewno wygooglujesz to co potrzeba :)



Wyślij zaproszenie do