Iwona J.

Iwona J. specjalista zdrowia
publicznego,
kosmetolog

Temat: zmiana profilu firmy?

planuję rozszerzenie profilu działalności swojej firmy.Oprócz tego myślę o zmianie nazwy na bardziej ogólną. czy macie doświadczenia w tej kwestii?
będę wdzięczna za sugestie
iwona
Ewa Miąsko

Ewa Miąsko Dyrektor/Właściciel

Temat: zmiana profilu firmy?

To zalezy czym sie zajmujesz i w jakim zakresie chcesz rozrzeszyc swoja firme....

konto usunięte

Temat: zmiana profilu firmy?

Macie.

Co powoduje chęć rozszerzenia? Wynik analiz, czy po prostu chęć?

konto usunięte

Temat: zmiana profilu firmy?

Dobre pytanie Grzesiek, ale gorzej, jeśli zmiana taka jest powodowana tylko obserwacją konkurecji, i wyciągnięciem z tego wniosków, iż skoro oni z tej niszy czerpią zyski, to czemu nie ja.

konto usunięte

Temat: zmiana profilu firmy?

No do tego pomału zmierzałem. Ogólnie moim zdaniem do zmiany profilu trzeba mieć i zasoby i rynek musi być taki, ze nas pomieści. Chyba ze mamy informacje na tyle ciekawe o rynku, że warto zaryzykować.

Ale to też jakaś analiza.
Janusz Kurowski

Janusz Kurowski szukam ambitnych
ludzi

Temat: zmiana profilu firmy?

Problem jest złożony. Z jednej strony rozszerzenie działalności: rzecz dobra zwłaszcza, jeśli przemyślana. Z drugiej zmiana wizerunku firmy. Tu zawsze jest trochę ryzyka. Dotychczasowi klienci i partnerzy nie mogą się poczuć zagubieni, że coś, do czego się przyzwyczaili zniknęło. To oznacza dodatkowe koszty kampanii reklamującej nowy wizerunek. Bo idąc ku nowemu, ku przwidywanym korzyściom i zyskom najgłupszym rozwiązaniem jest stracić dotychcasowe źródła dochodów.
Krystyna Zagórska

Krystyna Zagórska European Digital
Manager, Cheil
Poland

Temat: zmiana profilu firmy?

Jezeli zalezy nam, zeby miec silna marke to nalezy wyzbyc sie pokusy rozszerzania oferty i wprowadzania nazwy ogolnej dla firmy.

Sila marki jest odwrotnie proporcjonalna do jej rozpietosci.

To prawo marketingu powinno byc wbijane wszystkim do glow od czasow przedszkolnych.

3 wazne rzeczy:
-waska specjalizacja
-nie podazac za konkurencja, zrobic dokladnie odwrotnie, jesli oni
sa czarni, to my badzmy biali
-oryginalna i krotka nazwa firmy/brandu

Polecam pewna cienka choc baaaardzo madra ksiazeczke:
Ries, A., Ries, L. (1998). 22 niezmienne prawa zarzadzania marka. W-wa: Proszynski i S-ka

1. Prawo E K S P A N S J I
Siła marki jest odwrotnie proporcjonalna do jej rozpiętości.

2. Prawo R E D U K C J I
Im marka bardziej skoncentrowana, tym większa tkwi w niej siła.

3. Prawo R O Z G Ł O S U
Marka rodzi się dzięki rozgłosowi, a nie dzięki reklamie.

4. Prawo R E K L A M Y
Marka, kiedy się już narodzi, potrzebuje reklamy, by żyć długo i szczęśliwie.

5. Prawo S Ł O W A
Przedsiębiorstwo powinno usilnie dążyć do tego, by konsument podświadomie kojarzyli jego markę z określonym słowem.

6. Prawo W I A R Y G O D N O ś C I
Kluczowym elementem, decydującym o sukcesie każdej marki, jest zaakcentowanie jej autentycznego charakteru.

7. Prawo J A K O Ś C I
Jakość to ważna rzecz, ale do budowania marki potrzeba czegoś więcej.

8. Prawo K A T E G O R I I
Marka dominująca powinna promować całą kategorię, a nie samą siebie.

9. Prawo N A Z W Y
Na dłuższą metę marka to nic więcej niż tylko nazwa.

10. Prawo R O Z C I Ą G A N I A M A R K I
Najprostszy sposób, żeby zmarnować markę, to przyczepiać ją na wszystkim, na czym tylko się da.

11. Prawo G R O M A D Y
Marka, której zależy na rozwoju kategorii, powinna z otwartymi ramionami przyjmować konkurencję.

12. Prawo O G Ó L N I K Ó W
Jeden z najszybszych sposobów, żeby się pogrążyć, to nadawać produktowi nazwę o pospolitym charakterze.

13. Prawo F I R M Y
Marka to marka, a firma to firma. Istnieje pewna różnica.

14. Prawo M A R E K P O D R Z Ę D N Y C H
To, co z marką zbudujesz, „podmarkami” zrujnujesz.

15. Prawo R O D Z I N Y
W stosownym miejscu i czasie przychodzi kolej na drugą markę.

16. Prawo K S Z T A Ł T U
Logo marki powinno być zaprojektowane tak, by pasowało do pola widzenia oczu. Pary oczu.

17. Prawo K O L O R U
Kolor marki powinien kontrastować z barwami jej głównego konkurenta.

18. Prawo G R A N I C
Markę można swobodnie lansować w skali globalnej. Granice nie powinny stanowić dla niej przeszkody.

19. Prawo C I Ą G Ł O Ś C I
Marki nie budują się z dnia na dzień. Sukces jest kwestią nie kilku, lecz kilkudziesięciu lat.

20. Prawo Z M I A N Y
Marki mogą podlegać zmianom pod warunkiem, że wprowadza się je niezbyt często i bardzo ostrożnie.

21. Prawo Ś M I E R T E L N O Ś C I
Marki nie są wieczne. Czasami eutanazja stanowi najlepsze rozwiązanie.

22. Prawo J E D N O Z N A C Z N O Ś C I
Najważniejszą rzeczą w przypadku marki jest jej specjalizacja.

Polecam korzystac z ksiazek na rynku, mozna dzieki temu uniknac wielu wpadek decyzyjnych.Krystyna Zagórska edytował(a) ten post dnia 25.10.07 o godzinie 15:59

Następna dyskusja:

Zmiana nazwy firmy-od czego...




Wyślij zaproszenie do