Ewa Z.

Ewa Z. SZUKAM PRACY

Temat: zwiększenie sprzedaży

Zastanawiam się zwiększyć sprzedaż firmy ? Na pewno reklama w internecie: jakie strony są dobre dla małej firmy, gazecie lokalnej, plakaty ? Co nowego można wymyśleć aby firma była bardziej rozpoznawana na rynku ?

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Ewa Z.:
Zastanawiam się zwiększyć sprzedaż firmy ? Na pewno reklama w internecie: jakie strony są dobre dla małej firmy, gazecie lokalnej, plakaty ? Co nowego można wymyśleć aby firma była bardziej rozpoznawana na rynku ?

...wszystko zależy Ewo o jakiej firmie rozmawiamy, alejezel chcesz nie wydać grosza a dynamicznie zaistnieć w umysłach klientow, to teraz jest wiele możliwości dotarcia do klienta przez internet i tu polecam Ci samodzielną realizację video-ofert, które mogą być zawieszane na youtubie.

A tu przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=hEOy0AyjROo

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 10:53
Ewa Z.

Ewa Z. SZUKAM PRACY

Temat: zwiększenie sprzedaży

Myślę, że to na pewno jest ciekawa propozycja. Tylko nie każdy ma odwagę na takie wystąpienia. Firma zajmuje się sprzedażą materiałów biurowych, siedziba firmy jest w Sosnowcu. Myślałam o lokalnej prasie, ale jest jej bardzo mało; portalach internetowych odwiedzanych przez mieszkańców miasta i jakiejś akcji marketingowej - bliżej nie sprecyzowanej.

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Ewa Z.:
Myślę, że to na pewno jest ciekawa propozycja. Tylko nie każdy ma odwagę na takie wystąpienia. Firma zajmuje się sprzedażą materiałów biurowych, siedziba firmy jest w Sosnowcu. Myślałam o lokalnej prasie, ale jest jej bardzo mało; portalach internetowych odwiedzanych przez mieszkańców miasta i jakiejś akcji marketingowej - bliżej nie sprecyzowanej.

Jeżeli chodzi o materiały biurowe, najlepszą formą dotarcia jest osobiste i aktywne odwiedzanie działów administracji, spóldzielni, firm, hoteli, instytucji i urzędów i zostawianie tam swojej oferty produktowo cenowej i wizytówki.
Trzeba też analizować ogłosznia przetargowe, gdyż na poczatku roku wiele instytucji ogłasza przetargi na dostawę materiałów biurowych.

Pzdr Dario
Ewa Z.

Ewa Z. SZUKAM PRACY

Temat: zwiększenie sprzedaży

Faktycznie, tylko czy to wystarczy ? Wydaje mi się, ze to za mała. Zwłaszcza, że firma ma tylko 4 pracowników. Pewnie reklama będzie niezbędna.

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Ewa Z.:
Faktycznie, tylko czy to wystarczy ? Wydaje mi się, ze to za mała. Zwłaszcza, że firma ma tylko 4 pracowników. Pewnie reklama będzie niezbędna.

Poszukaj we wcześniejszych tematach...tam znajdziesz jak skutecznie działać :)

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 26.02.11 o godzinie 20:50
Ewa Z.

Ewa Z. SZUKAM PRACY

Temat: zwiększenie sprzedaży

Dzięki za pomoc
Krzysztof Dalasiński

Krzysztof Dalasiński Trener - freelancer

Temat: zwiększenie sprzedaży

Podpowiem, byś zauważyła, że oprócz "kanału sprzedaży" nowych klientów jest też "kanał" dotychczasowych klientów. Pomyśl, co - i jak - możesz zrobić, by dotychczasowym klientom więcej sprzedawać. Zapewniam, że łatwiej jest coś sprzedać dotychczasowym klientom, niż znaleźć nowych:)Krzysztof Dalasiński edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 22:24

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Faktem jest, że nie jestem marketingowcem, ale ja planując rozruch firmy o takim profilu zainwestowałabym w 2 rzeczy:
1. Gazetkę/ofertę reklamową z cenami i produktami;
2. Gadżety.

Jeśli chodzi o promocje - sama gazetka pewnie skończy w koszu na śmieci, ale jeśli podrzuci się przy okazji jakiś drobiazg wówczas potencjalny klient będzie miał większą motywacje do jej przejrzenia (to może być długopis z logo,karteczki samoprzylepne lub coś w tym stylu). Dobrze byłoby się przejść z naszą "ofertą" po biurach rachunkowych, mniejszych firmach etc. Dla stałych klientów lub większych firm trzeba przygotować lepsze jakościowo upominki. Można pomyśleć o nawiązaniu współpracy z mniejszymi sklepami (mogą posłużyć za odbiorców i jednocześnie dostawców naszego produktu do klienta docelowego)- sieci mają zwykle ustalonych dostawców. Oczywiście wszystko zależy od tego o jakich artykułach biurowych rozmawiamy.

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Ewa Z.:
Zastanawiam się zwiększyć sprzedaż firmy ? Na pewno reklama w internecie: jakie strony są dobre dla małej firmy, gazecie lokalnej, plakaty ? Co nowego można wymyśleć aby firma była bardziej rozpoznawana na rynku ?
Stwórz wizerunek w mediach społecznościowych połączony z blogiem firmowym plus zoptymalizuj serwis www pod wybrane słowo kluczowe.

Blog niech będzie nerwem centralnym, a wszystkie inne źródła, jak Facebook, wyszukiwarka Google, micro-blogi (np. Blip), czy artykuły tematyczne (np. z eioba.pl czy artelis.pl) niech odsyłają na ten nerw.

Na głównym blogu przechwytuj adresy e-mail odwiedzających ... aby wkrótce, w przyszłości przekonwertować ich na klientów, ponieważ skoro zapisali się na listę ... są klientami potencjalnymi.
Marcin O.

Marcin O. Urzędnik

Temat: zwiększenie sprzedaży

Łukasz Kamiennik:
Ewa Z.:
Zastanawiam się zwiększyć sprzedaż firmy ? Na pewno reklama w internecie: jakie strony są dobre dla małej firmy, gazecie lokalnej, plakaty ? Co nowego można wymyśleć aby firma była bardziej rozpoznawana na rynku ?
Stwórz wizerunek w mediach społecznościowych połączony z blogiem firmowym plus zoptymalizuj serwis www pod wybrane słowo kluczowe.
Dobry pomysł i świetnie zaplanowana koncepcja marketingu, ale raczej dla firmy
produkcyjnej, handlowej z naciskiem na zasięg ogólnokrajowy, międzynarodowy.

Kiedy to jest mała firma o zasięgu lokalnym, najlepszymi sposobami dotarcia
będą drukowane materiały reklamowe, typu gazetki hipermarketu i kontakty osobiste - odwiedzanie firm, instytucji i przedstawianie ofert.

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Mam ten sam problem i to samo pytanie, jesteśmy nowo powstałą mikrofirmą. Brakuje nam niestety nakładów na dużą reklame. Co moglibyście polecić jako środek dotarcia do klienta po jak najniższych kosztach narazie, kiedy tylko ruszymy oczywiście zainwestuje sie w poważną reklame.
Sebastian K.

Sebastian K. Head of QA

Temat: zwiększenie sprzedaży

Spotkałem się ostatnio z wizytówkami firmy handlowej, a na ich odwrocie była reklama taxi.
2w1 :)
Beata Nawrat

Beata Nawrat ClientService.pl

Temat: zwiększenie sprzedaży

Witam

polecam zdecydowanie narzędzia direct marketingowe integrujące Internet+ call center. Nawet na mikro skalę to jedyne sensowne narzędzie. Wizyt akwizytorskich nie polecam:)
Filip Kamizela

Filip Kamizela trener sprzedaży,
handlowiec

Temat: zwiększenie sprzedaży

Beata Nawrat:
Witam

polecam zdecydowanie narzędzia direct marketingowe integrujące Internet+ call center. Nawet na mikro skalę to jedyne sensowne narzędzie. Wizyt akwizytorskich nie polecam:)

proszę, tylko nie call center...

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Beata Nawrat:
Witam

polecam zdecydowanie narzędzia direct marketingowe integrujące Internet+ call center. Nawet na mikro skalę to jedyne sensowne narzędzie. Wizyt akwizytorskich nie polecam:)

Beato

...moje badania wykazują, że Call Center, to metoda rewelacyjna w społeczeństwach o specyficznej kulturze i wrodzonym/zbudowanym przez pokolenia zaufaniu do innych ludzi, firm, etc.
CC bardzo popularne i skuteczne jest w USA, Canadzie, Niemczech i Francji.
W Polsce realia, przyzwyczajenia oraz mentalność ( zbudowana przez lata komunizmu/PRL-u )Polaków wykazuje, że Call Center nie jest skuteczną metodą zabiegania o klienta detalicznego, a wynika to właśnie z Naszej zaściankowości, braku zaufania do innych osób oraz wrodzonego dystansu.
Ostatnio metody wyłudzania pieniędzy na " wnuczka" też skazały szczególnie to starsze społeczeństwo, że nie tędy droga.
Następnym minusem CC jest słaba kultura działania socjalnego, czyli bardzo słabe wynagrodzenia i umowy śmieciowe i zatrudnianie osób przypadkowych i młodych bez żadnego doświadczenia, słabe techniki i metody, oraz totalny brak profesjonalnych szkoleń ( książkowe i sztuczne paplanie bez sensu i składu merytorycznego oraz zatrudnianie osób, które pracę w CC traktują jako mniejsze zło, gdy nie można znaleźć innej pracy...co powoduje, że pracownicy CC nie identyfikują się z firmą i nie wdrażają.
W USA, Canadzie, Australii, czy Francji pracownicy Call Center, to wspaniałe wysokowynagradzane i doświadczonezespoły...taka elita tele-sprzedawców, które pracują ze sobą dziesiątki lat i tę pracę traktują jak powołanie, a nie jak w Polsce dorywczo...

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 19.05.11 o godzinie 13:09
Filip Kamizela

Filip Kamizela trener sprzedaży,
handlowiec

Temat: zwiększenie sprzedaży

Dariusz Szul:
Beata Nawrat:
Witam

polecam zdecydowanie narzędzia direct marketingowe integrujące Internet+ call center. Nawet na mikro skalę to jedyne sensowne narzędzie. Wizyt akwizytorskich nie polecam:)

Beato

...moje badania wykazują, że Call Center, to metoda rewelacyjna w społeczeństwach o specyficznej kulturze i wrodzonym/zbudowanym przez pokolenia zaufaniu do innych ludzi, firm, etc.
CC bardzo popularne i skuteczne jest w USA, Canadzie, Niemczech i Francji.
W Polsce realia, przyzwyczajenia oraz mentalność ( zbudowana przez lata komunizmu/PRL-u )Polaków wykazuje, że Call Center nie jest skuteczną metodą zabiegania o klienta detalicznego, a wynika to właśnie z Naszej zaściankowości, braku zaufania do innych osób oraz wrodzonego dystansu.
Ostatnio metody wyłudzania pieniędzy na " wnuczka" też skazały szczególnie to starsze społeczeństwo, że nie tędy droga.
Następnym minusem CC jest słaba kultura działania socjalnego, czyli bardzo słabe wynagrodzenia i umowy śmieciowe i zatrudnianie osób przypadkowych i młodych bez żadnego doświadczenia, słabe techniki i metody, oraz totalny brak profesjonalnych szkoleń ( książkowe i sztuczne paplanie bez sensu i składu merytorycznego oraz zatrudnianie osób, które pracę w CC traktują jako mniejsze zło, gdy nie można znaleźć innej pracy...co powoduje, że pracownicy CC nie identyfikują się z firmą i nie wdrażają.
W USA, Canadzie, Australii, czy Francji pracownicy Call Center, to wspaniałe wysokowynagradzane i doświadczonezespoły...taka elita tele-sprzedawców, które pracują ze sobą dziesiątki lat i tę pracę traktują jak powołanie, a nie jak w Polsce dorywczo...

Pzdr Dario


No i chyba wszystko w temacie. Nic dodać, nic ująć.
Beata Nawrat

Beata Nawrat ClientService.pl

Temat: zwiększenie sprzedaży

Witam
Nie twierdze, że jest to metoda dla każdego produktu, czy usługi.
Ponadto z perspektywy biznesowej kluczowa jest:
- relacja kosztów sprzedaży do marż/ przychodów
- wolumeny sprzedaży

to są kluczowe wskaźniki sukcesu sprzedaży
W wielu branżach telemarketing jest jednym z głównych kanałów sprzedaży.
Ponadto w ostatnich dwóch latach cold calling do baz "off line'owych" ewoluuje w kierunku telemarketingu głownie do osób, które zgłosiły zainteresowanie produktem, usługa przez internet.

Panowie dyskwalifikują tę metodę z perspektywy a/ klienta końcowego - rozumiem, czasami wnerwia:), b/ trenera sprzedaży - z tej pozycji niestety nie posiada się danych o wynikach finansowych kampanii sprzedaży, c/ czy z perspektywy osób faktycznie zarządzających kanałami sprzedaży ? bo z tej perspektywy liczą się głownie koszt i wolumen sprzedaży :) nic więcej

Darku
ja mówię o praktyce sprzedaży i skutecznych akcji sprzedażowych które mam pod opieką od lat. A nie o badanich:) Mówię o czystych żywych wynikach sprzedażowych a te się bronią same:)

pozdrawiam

Beata
Filip Kamizela

Filip Kamizela trener sprzedaży,
handlowiec

Temat: zwiększenie sprzedaży

Beato,

Mówię z pozycji:

- potencjalnego klienta
- handlowca

Przyznaję, nie jestem zwolennikiem telemarketingu. Dlaczego? Dlatego, że dla mnie sprzedaż to relacje. To rozmowa z klientem na "żywo", to pytania o jego potrzeby, problemy czy emocje. A nie tylko "dane o wynikach finansowych kampanii". Tego w rozmowie telefonicznej nie ma - a przynajmniej w tych rozmowach, w których ja miałem wątpliwą przyjemność uczestniczyć. A co było? Było wciskanie mi na siłę produktów, których w ogóle nie potrzebowałem, było trajkotanie bez przerwy, był czasami i brak kultury. Jednym słowem: "high pressure selling", którego jestem przeciwnikiem.

Sprzedaż ewoluuje w stronę działań na płaszczyźnie kontaktów interpersonalnych. To gwarantuje trafienie z ofertą w potrzeby klienta, zapobiega efektowi dysonansu podecyzyjnego, a w konsekwencji stwarza szansę na lojalność klienta.

Nie widzę takich możliwości w przypadku telemarketingu ale podkreślam, jest to moja subiektywna ocena.

A co do perspektywy biznesowej, o której wspominasz - czy kluczowym nie jest współczynnik zadowolenia klientów?

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: zwiększenie sprzedaży

Beata Nawrat:
Witam
Nie twierdze, że jest to metoda dla każdego produktu, czy usługi.
Ponadto z perspektywy biznesowej kluczowa jest:
- relacja kosztów sprzedaży do marż/ przychodów
- wolumeny sprzedaży

to są kluczowe wskaźniki sukcesu sprzedaży
W wielu branżach telemarketing jest jednym z głównych kanałów sprzedaży.
Ponadto w ostatnich dwóch latach cold calling do baz "off line'owych" ewoluuje w kierunku telemarketingu głownie do osób, które zgłosiły zainteresowanie produktem, usługa przez internet.

Panowie dyskwalifikują tę metodę z perspektywy a/ klienta końcowego - rozumiem, czasami wnerwia:), b/ trenera sprzedaży - z tej pozycji niestety nie posiada się danych o wynikach finansowych kampanii sprzedaży, c/ czy z perspektywy osób faktycznie zarządzających kanałami sprzedaży ? bo z tej perspektywy liczą się głownie koszt i wolumen sprzedaży :) nic więcej

Darku
ja mówię o praktyce sprzedaży i skutecznych akcji sprzedażowych które mam pod opieką od lat. A nie o badanich:) Mówię o czystych żywych wynikach sprzedażowych a te się bronią same:)

pozdrawiam

Beata

spoko Beato,

...ja oczywiście tej troszkę już przestarzałej metody nie dyskwalifikuję, gdyż sam nauczam ludzi biznesu jak sprzedawać przez telefon w lepszych i nowoczesniejszych systemach TELETWISTER TDIsystems, ale nie deprecjonuję tej metody aktywnej sprzedaży.
Jeżeli handlowiec jest odpowiednio przygotowany i traktuje sprzedaż przez telefon profesjonalnie, a nie zabawka do łowienia wszystkiego i dzwonienia, gdzie popadnie, to jest to metoda godna uwagi, ale nie decydująca o poważnym sukcesie sprzedażowym firm.
Jeżeli masz dobre wyniki sprzedażowe realizowane za pomocą CC, to gratuluję i tak trzymać!
Ale są już lepsze i skuteczniejsze metody zabiegania o ptencjalnego klienta i warto się tymi systemami zainteresować.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 20.05.11 o godzinie 10:56

Następna dyskusja:

Pogadajmy o skutecznych kol...




Wyślij zaproszenie do