Karolina
Zaleśna
(Kuderska)
Community and
Marketing Manager,
Ringier Axel
Springer Po...
Temat: Prezentacja z pomysłami - metoda rekrutacji
WitamMam pytanie do osób zajmujących się zawodowo rekrutacją. Otóż spotkałam się ostatnio z praktyką rekrutacyjną, która szczerze mówiąc mnie trochę bulwersuje. Dotyczy stanowisk: Product Manager i Specjalista E-commerce (rekrutacja nie dotyczy mnie).
Po wstępnej rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca prosi kandydata, o przygotowanie prezentacji zawierającej pomysły na poprawę, udoskonalenie jego serwisu www. Dochodzi nawet do takiej sytuacji, że pracodawca życzy sobie (szczegółowe wytyczne) obszernej, całościowej analizy swojej witryny łącznie z analizą działań konkurencji, analizą SWOT; rozpatrzeniem obecnych pozytywnych i negatywnych cech oraz oczywiście zaprezentowaniem swoich pomysłów, strategii na rozwój (dobrych kilkanaście slajdów).Zbiera takie analizy od kilku kandydatów, a następnie wybiera jednego, a całej reszcie dziękuje-oczywiście zatrzymując pomysły kilku specjalistów. Kandydat traci ok tydzień pracy, a następnie obserwuje, jak jego pomysły są wcielane w życie. Nie mówiąc już o tym ile danego pracodawcę kosztowałaby taka analiza ekspercka, jeżeli zleciłby ją agencji.
Uważam,że takie "zlecenie", to jest chyba zbyt wiele jak na rekrutację. Pracownik może takie zadania wykonywać jak już zostanie zatrudniony i dostanie za to wynagrodzenie ...
Uprzejmie proszę o opinię w tym zakresie. Co powinien zrobić pracownik? Czy powinien akceptować takie warunki rekrutacji?Karolina Klaudia Kuderska edytował(a) ten post dnia 29.04.09 o godzinie 11:09