Beata

Beata M. Żyj tak, żebyś po
latach mogła
powiedzieć -
przynajmniej...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Moja przyjaciółka dostałą wezawnie na komisję ZUS.

W lutym urodziła córeczkę. Teraz dostała zwolnienie od psychiatry - depresja (nie po porodowa). Pani prezes firmy osobiście była na poczcie i wysłała powiadomienie do ZUS o możliwości naciągania - nielegalne zwolnienie, symulowana choroba.

Na początku zeszłego roku straciła ciążę (8 tygodni poza maciczna). Teraz poród odbywał się w towarzystwie epidemiologa - ospa, na którą zachorowała przyspieszyła poród. Była w izolatce. Dziecko też przeszło ospę, ale mała zdrowa.

Wraz z orzeczeniem psychiatry rozpoczęła terapię w poradni u psychologa.


Pytania są następujące:
-jak się przygotować na taką komisję?
-o co moga pytać?
-co wziąć ze sobą-dokumenty itp.?
-czego lepiej unikać (...) Zobacz więcej
14.08.2009, 12:47
Magdalena

Magdalena Gurdziołek prawa ręka Lucyfera
od lewej roboty (HR
Koordynator)

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

jeśli ma depresję i ta komisja ma ją jeszcze mocniej zestresować, to lepiej jeśli wcale się na nią nie stawi (zdrowie przede wszystkim)
w sytuacji, gdy osoba wezwana na komisji się nie pojawi, lekarz orzecznik z ZUS orzeka na podstawie (...) Zobacz więcej
14.08.2009, 13:00
Joanna

Joanna Z. senior project
manager, mama
Tygrysa

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Magdalena Gurdziołek:
jeśli ma depresję i ta komisja ma ją jeszcze mocniej zestresować, to lepiej jeśli wcale się na nią nie stawi (zdrowie przede wszystkim)
w sytuacji, gdy osoba wezwana na komisji się nie pojawi, lekarz orzecznik z ZUS orzeka na podstawie dokumentacji lekarskiej
W takiej sytuacji z automatu od następnego dnia jest zakończone zwolnienie i uznane za bezzasadne. I wtedy odwołując się, dostarczając zaświadczenia itd dopiero się zestresuje.

Jeżeli Komisja ma zaszkodzić to tylko ewentualnie zaświadczenie od lekarza prowadzącego - ale to nie jest dobre rozwiązanie.
14.08.2009, 13:04
Beata

Beata M. Żyj tak, żebyś po
latach mogła
powiedzieć -
przynajmniej...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Joanna S.:
Magdalena Gurdziołek:
jeśli ma depresję i ta komisja ma ją jeszcze mocniej zestresować, to lepiej jeśli wcale się na nią nie stawi (zdrowie przede wszystkim)
w sytuacji, gdy osoba wezwana na komisji się nie pojawi, lekarz orzecznik z ZUS orzeka na podstawie dokumentacji lekarskiej
W takiej sytuacji z automatu od następnego dnia jest zakończone zwolnienie i uznane za bezzasadne. I wtedy odwołując się, dostarczając zaświadczenia itd dopiero się zestresuje.

Jeżeli Komisja ma zaszkodzić to tylko ewentualnie zaświadczenie od lekarza prowadzącego - ale to nie jest dobre rozwiązanie.


Też mam takie zdanie. Uważam,że z komisją jak z sądem iść trzeba, chyba że ktoś przykuty do łóżka.
14.08.2009, 13:06
Joanna

Joanna Z. senior project
manager, mama
Tygrysa

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Beata L.:


Też mam takie zdanie. Uważam,że z komisją jak z sądem iść trzeba, chyba że ktoś przykuty do łóżka.

To jest wyraźnie napisane na wezwaniu.
14.08.2009, 13:13
Magdalena

Magdalena Gurdziołek prawa ręka Lucyfera
od lewej roboty (HR
Koordynator)

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Joanna S.:
W takiej sytuacji z automatu od następnego dnia jest zakończone zwolnienie i uznane za bezzasadne.
nie wiem, czy kiedykolwiek wysyłała Pani pracownika na kontrolę L4, ale ja już nie jednego i wiem, że nie ma Pani racji - więcej powiem, jest wręcz przeciwnie, ponieważ żaden lekarz nie wystawi L4 bez odpowiedniego 'zabezpieczenia' na tego typu zdarzenia w dokumentacji
ale to była moja sugestia
14.08.2009, 13:19
Joanna

Joanna Z. senior project
manager, mama
Tygrysa

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Magdalena Gurdziołek:
nie wiem, czy kiedykolwiek wysyłała Pani pracownika na kontrolę L4, ale ja już nie jednego i wiem, że nie ma Pani racji - więcej powiem, jest wręcz przeciwnie, ponieważ żaden lekarz nie wystawi L4 bez odpowiedniego 'zabezpieczenia' na tego typu zdarzenia w dokumentacji
ale to była moja sugestia


Nie wysyłałam. Ale na sugestię mojej Pani Prezes spotykałam się z Zusem 5 krotnie - raz 2 dni po wyjściu ze szpitala i usunięciu łękotki. Lekarz prowadzący powiedział, że oczywiście wleczenie się zimą w tym stanie na Komisje to hard core ale doradza. Mimo ewidentnych przeciwskazań.

Taka informacja jest zamieszczona na wezwaniu do pracownika. Tyle przepisy i praktyka
14.08.2009, 13:31

konto usunięte

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Pogratulować Pani prezes.... (...) Zobacz więcej
14.08.2009, 13:33
Magdalena

Magdalena Gurdziołek prawa ręka Lucyfera
od lewej roboty (HR
Koordynator)

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Joanna S.:
Nie wysyłałam. Ale na sugestię mojej Pani Prezes spotykałam się z Zusem 5 krotnie - raz 2 dni po wyjściu ze szpitala i usunięciu łękotki. Lekarz prowadzący powiedział, że oczywiście wleczenie się zimą w tym stanie na Komisje to hard core ale doradza. Mimo ewidentnych przeciwskazań.

Taka informacja jest zamieszczona na wezwaniu do pracownika. Tyle przepisy i praktyka

naprawdę współczuję
z Pani wypowiedzi wynika jednak, że stawiła się Pani na wszystkich 5 komisjach, a ja wiem z praktyki że nie stawienie się na tą komisję jakoś nie skutkowało przerwaniem L4 (miałam kilka takich przypadków, choć oczywiście nie twierdzę, że tak jest zawsze)
14.08.2009, 13:39
Lubomira

Lubomira M. Samodzielna
Księgowa,
Specjalista d/s
księgowych i
kadrow...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Magdalena Gurdziołek:
Joanna S.:
W takiej sytuacji z automatu od następnego dnia jest zakończone zwolnienie i uznane za bezzasadne.
nie wiem, czy kiedykolwiek wysyłała Pani pracownika na kontrolę L4, ale ja już nie jednego i wiem, że nie ma Pani racji - więcej powiem, jest wręcz przeciwnie, ponieważ żaden lekarz nie wystawi L4 bez odpowiedniego 'zabezpieczenia' na tego typu zdarzenia w dokumentacji
ale to była moja sugestia

Wysyłać pracownika na kontrolę L4, a być pracownikiem wzywanym na tę kontrolę to dwie różne sprawy.
Z ZUS-em, to tak jak do Sądu. Uważam, że tylko lekarz może wystawić zaświdczenie, że chory nie jest w stanie stawić się na komisję.(ale chory musi naprawdę leżeć, nie będąc zdolnym stawić się na komisję)
16.08.2009, 22:36
Beata

Beata M. Żyj tak, żebyś po
latach mogła
powiedzieć -
przynajmniej...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Może aby dlasze dyskusje na temat obowiązku stawienia się ukrócić dopowiem, że na wezwaniu jasno było napisane - nie stawienie się w określonym terminie spowoduje uchylenie (...) Zobacz więcej
17.08.2009, 09:45

konto usunięte

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Beata L.:
Może aby dlasze dyskusje na temat obowiązku stawienia się ukrócić dopowiem, że na wezwaniu jasno było napisane - nie stawienie się w określonym terminie spowoduje uchylenie zwolnienia lekarskiego.
..i tu sie zgodze w 100% :)
18.08.2009, 19:29
Bogna

Bogna Węgorska architekt-hotelarz
albo odwrotnie...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Ciekawa rzecz: Polecony z wezwaniem dostałam 5września a wezwanie na komisję miało być na dzień 3wrześni br. Oczywiście napisałam do Zusu ale nadal nie ma kasy ani na życie ani (...) Zobacz więcej
24.09.2009, 16:56
Remigiusz

Remigiusz C. zakupy, najchetniej
miedzynarodowe ...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

znajoma poszla na zwolnienie lekarskie ... prezes firmy takze osobiscie dwukrotnie wyslal pismo do ZUSu ...

byla wczoraj na komisji. na szczescie lekarz orzecznik okazal sie calkiem milym czlowiekiem i po 5 min rozmowy wydal orzeczenie ze zwolnienie jest uzasadnione ... i nawet skomentowal "ta fima to sie chyba na pania uwziela"

warto zabrac ze soba cala historie choroby od roznych lekarzy (przychodnie jak widza wezwanie to kseruja i poswiadczaja) ... co prawda ZUS sam takze wystepuje o kopie dokumentacji ale czesto zdarza sie ze nie dociera ona do (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 10:15
Iwona

Iwona Szafrańska Specjalista
finansowy/Konsultan
Punktu
Konsultacyjnego

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Byłam na komisji ZUS po 4 miesięcznej chorobie - lekarz orzecznik uznał zwolnienie za zasadne. Nie było może rewelacyjnie miło, ale ... Ja miałam zwolnienie neurologiczne (kręgosłup, bóle kończyn). Koleżanka musi zgłosic sie do lekarza prowadzącego po dokumentacje medyczną Jeśli ma od innych specjalistów niech ją równiez ze sobą zabierze.Po takiej tragedii jaką ją spotkała to tylko potwór może robić takie świństwa. No cóz pewnie prezesem jest (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 10:25
Iwona

Iwona Szafrańska Specjalista
finansowy/Konsultan
Punktu
Konsultacyjnego

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Zapomniałam dodać, że może po wydanym zaświadczeniu od lekarza, że nie może sie stawic na komisje - zaprosic komisje do domu.(nie wiem czy sa na to konkretne przepisy, ale w moim przypadku tak mi doradzano) Radzę jednak skontaktować sie z lekarzem prowadzącym podpowie co i jak. To jest najlepsze wyjście. Nie sądzę, aby podważyli zasadność zwolnienia od psychiatry - Psychika ludzka (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 10:31
Remigiusz

Remigiusz C. zakupy, najchetniej
miedzynarodowe ...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

wiesz ... w sumie mozna spodziewac sie wszystkiego ...

jak z tym facetem po ampuacji konczyny co dostawal rente tylko na rok i co roku wzywano go na kolejna komisje ...

na kolejnej komisji facet nie wytrzymal i powiedzial: po co mnie co roku wzywacie, przeciez to k*** nie odrosnie

zabawne ale (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 10:37

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Anna H.:
Pogratulować Pani prezes.... Ręce opadają... :(

Bo ja wiem? A skad ma pani prezes wiedziec, ze dana osoba nie symuluje? Pogratulowac spoleczenstwa raczej - wszystkich tych oszustow i naciagaczy, ktorych jest pelno po firmach i ktorzy nie wahaja sie brac chorobowego, gdy maja taka ochote.
25.09.2009, 10:43

konto usunięte

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Ale jeżeli zna choć trochę pracownika i jego sytuacje nie miała podstaw by tak sądzić, abstrahując już od tych naciągaczy i oszustów, bo tego też (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 10:48
Wiesława

Wiesława B. kadry- płace- zus...

Temat: wezwanie na komisję do ZUS-u...PILNE!!!

Proszę mi wybaczyć- ale ocena pracodawcy w oczach pracowników jest przeważnie niepochlebna i odwrotnie.
A co ma zrobić pracodawca, kiedy pracownik jest nieobecny??
Pracownika raczej nie obchodzą problemy zakładu więc skąd takie domaganie się współczucia ze strony pracodawcy??
Czy zwolnienie jest zasadne czy nie- i tak rozstrzygną to "trzecie osoby".
A co do znajomości pracownika- beczkę soli zjesz a człowieka nie poznasz. Nie można się dziwić, że każdy broni (...) Zobacz więcej
25.09.2009, 11:34

Następna dyskusja:

ZWROT ŚWIADCZEŃ ZUS PILNE!!




Zobacz dyskusje w grupie Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do