Temat: ustawa antykryzysowa umowa na czas określony
oczywiście postaram się wytłumaczyć, choć nie jestem prawnikiem :)
umowę można uznać za nieważną, w chwili kiedy działa na niekorzyść pracownika, i jednocześnie wbrew obowiązującym zasadom (ustaw).
np. zakaz działalności konkurencyjnej po odejściu z firmy, kiedy nie jest wypłacone odszkodowanie z tego tytułu.
Umowa mimo iż jest podpisana(zaakceptowana) przez pracownika jest nie ważna z chwilą odejścia, gdyż działa na niekorzyść pracownika oraz wbrew zasadom (ustawy).
W poruszonym przypadku, proszę sobie wyobrazić sytuację kiedy mija okres 24 miesięcy. Dla kogo jest korzystna po tym okresie umowa? oczywiście! dla pracodawcy.
Po 1 ustawa mówi jasno, ma być do 24 miesięcy i koniec!
po 2 umowa po tym okresie działa na niekorzyść pracownika,
wg mnie są spełnione dwa warunki, aby uznać umowę za nieważną :)
Tak jak kiedyś usłyszałem od prawnika "...pracownik ma obowiązki, ale i prawa..."
Rafał Wójtowicz edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 13:55