konto usunięte

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

Witam,
Chciałam zapytać o Karty Stanowiskowe w odniesieniu do Umów o Pracę. Jako, że w umowie powinien być zakres obowiązków, to :

Czy zmieniając kosmetycznie nazwę stanowiska np. z Dyrektora Handlowego na Dyrektora Pionu Handlowego, bez zmiany zakresu obowiązków mam obowiazek podpisać z pracownikiem aneks do umowy ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za (...) Zobacz więcej
23.10.2009, 12:36
Jarosław

Jarosław D. Cichy obserwator
rzeczywistości

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

Najlepiej w tej zmianie napisać "zakres obowiązków pozostaje bez zmian" i nikt nie powinien (...) Zobacz więcej
23.10.2009, 16:59

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

A jeśli w umowie nie ma (...) Zobacz więcej
23.10.2009, 20:47
Anna

Anna P. Gł.Specjalista ds
Personalnych i Płac,
Ciech Trading S.A.

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

Prawo pracy nie narzuca, w jakiej formie ma być przekazany zakres obowiązków. Może to być również w formie ustnej. Dla celów dowodowych lepiej, jak będzie na piśmie. W tym przypadku zakres prac się nie zmienia. Chodzi bardziej o sprawy porządkowe. Ja zrobiłabym to dla porządku porozumieniem zmieniającym. Powstał Pion Handlowy, więc osoba będzie Dyrektorem Pionu. Zawsze to jakiś awans. Choć w zasadzie nic się nie zmieni. Pracownik nie powinien mieć zastrzeżeń. Taką zmianę należałoby potraktować jako zmianę kosmetyczną. Ale warto wybadać czy dla pracownika robi to różnicę. Zakładam, (...) Zobacz więcej
23.10.2009, 22:03
Krystyna

Krystyna K. radca prawny

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

W wersji optymistycznej nie ma różnicy dla pracownika. Ale jak coś się zmieni, to pracownik pójdzie do sądu i powie, że nie miał zakresu zadań, że robił coś co przekraczało jego obowiązki itp. I dostanie odszkodowanie. Moim zdaniem lepiej złożyć jeden podpis więcej i mieć (...) Zobacz więcej
24.10.2009, 12:53
Rafał

Rafał Fabisiak Radca Prawny

Temat: Umowa o Pracę a zakres obowiązków

No faktycznie...zakres obowiązków nie jest obowiązkowym elementem. Odradzam umieszczania zakresu obowiązków w umowie o pracę...poźniej każda zmiana zakresu obowiązków wymaga wypowiedzenia zmieniającego jeśłi nie będzie porozumienia stron.NAtomiast zakres obowiązków może być nadany przez pracodawcę ważne by był zgodny ze stanowiskiem i kwalifikacjami pracownika i...określał zadania w takim zakresie by pracownik mógł je wykonywać w "normalnym" czasie pracy. Warto oczywiście by pracownik potwierdził podpisem fakt zapoznania się z tym zakresem.A w Twojej sprawie zmiana nazwy stanowiska, powinna zostać wprowadzona porozumieniem stron do umowy o pracę. A zakres obowiązków...tyko pismem informującym (...) Zobacz więcej
24.10.2009, 22:20



Zobacz dyskusje w grupie Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do