Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Rok temu podpisałem umowę na Internet w powyższej kablówce. Podczas kontaktu telefonicznego zostałem zapewniony, że przed końcem okresu promocji, ktoś z firmy zadzwoni z nową ofertą. Dziś otrzymałem piękny rachunek na kwotę ponad 300zł, kiedy to standardowa stawka wynosiła około 64zł. Pomyślałem, że to jakaś pomyłka. Telefon do BOK. Pani poinformowała mnie, że powyższa kwota wynika z faktu, że promocja się skończyła i przechodzę na kwotę nie promocyjną. Na argument, że miałem być poinformowany o końcu umowy oraz o nowej ofercie (co zostało ustalone przy zgłaszaniu chęci zawarcia umowy; rok temu) pani poinformowała mnie o tym, że Multimedia nie ma takiego obowiązku. Wprowadzanie klienta w błąd...

Wcześniej przeczytałem umowę, gdzie jest tylko napisane że umowa jest zawarta na okres nieoznaczony natomiast nic nie ma napisane o kwocie po okresie promocyjnym.

Ponieważ mieszkam w Gdyni podjechałem do stacjonarnego BOK z prośbą o wyjaśnienie i ew. rozłożenie na raty. Na miejscu uzyskałem taką samą odpowiedz co przez telefon. Dodatkowo pan ze stacjonarnego BOK jakoś specjalnie nie był zaskoczony powyższą sytuacją - wniosek jest jeden: takie praktyki są na porządku dziennym w Multimedia. Jakoś nigdy nie zdarzyło mi się aby firma z którą podpisuje umowę na promocji nie dzwoniła po okresie co najmniej 12 miesięcy (okres zawarcia umowy) z nową ofertą.

Tradycyjnie, aby pozyskać klienta to wszystko jest cacy, ale żeby go utrzymać to już fuj. Dla mnie jest to zadziwiające, że cena nie promocyjna jest 5 razy większa, nie jestem jednym klientem który został tak potraktowany oraz fakt, że ja jako klient mam pilnować kiedy skończy mi się okres promocyjny by znów dzwonić do firmy i upraszać się o (...) Zobacz więcej
19.11.2009, 16:45
Anita

Anita C. Operations
Management
passionate

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

a mozesz rozwiazac umowe?
i czy to w Polsce legalne jest stalym klientom dowalac takie kwoty a nowym promocyjne?
Durny customer service, przeciez wiadomo ze jak sie nadziejesz to im zrobisz anty-reklame.

wspolczuje, i mam nadzieje ze uda ci sie jakos to wszystko zalatwic, sprobuj biuro ochrony konsumenta czy (...) Zobacz więcej
19.11.2009, 18:35

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Opisz tą sytuacje i wyślij do miejskiego rzecznika praw konsumenta. W UM w Gdyni dostaniesz pomoc:)

Może w końcu zrobią z nimi porządek - tzn. zrozumieją że to oni są dla nas, a nie my (konsumenci) (...) Zobacz więcej
19.11.2009, 19:01
Michał

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Nie wiedziałeś na ile czasu podpisujesz umowę?

Aster stosuje podobne, niecne praktyki ale nie mam do nich o to pretensji - po prostu przed końcem umowy (wg terminów w niej zapisanych) renegocjuję lub (...) Zobacz więcej
19.11.2009, 21:12
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Michał K.:
Nie wiedziałeś na ile czasu podpisujesz umowę?

Aster stosuje podobne, niecne praktyki ale nie mam do nich o to pretensji - po prostu przed końcem umowy (wg terminów w niej zapisanych) renegocjuję lub ją rozwiązuję.
wiedziałem, że na rok ale przecież nie sprawdzam każdej umowy co miesiąc 'czy aby to już koniec' tylko czekałem na sytuację jaka ma miejsce w Astrze i wielu wielu innych firmach.
19.11.2009, 22:30
Michał

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Michał K.:
Nie wiedziałeś na ile czasu podpisujesz umowę?

Aster stosuje podobne, niecne praktyki ale nie mam do nich o to pretensji - po prostu przed końcem umowy (wg terminów w niej zapisanych) renegocjuję lub ją rozwiązuję.
wiedziałem, że na rok ale przecież nie sprawdzam każdej umowy co miesiąc 'czy aby to już koniec' tylko czekałem na sytuację jaka ma miejsce w Astrze i wielu wielu innych firmach.

hmmm, no to sam sobie odpowiedziałeś kto winny...

ja też kiedyś zapomniałem o końcu umowy i w asterze nagle się zrobiło 2,5x tyle... teraz tego pilnuję, są w końcu takie rzeczy jak kalendarz.
19.11.2009, 23:05
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Czyli notorycznie co miesiąc sprawdzasz wszystkie umowy?
Kalendarz dobra rzecz, ale jak umowę zawierasz na początku roku to nie dorwiesz kalendarza na przyszły rok. No tak, mogłem na początku roku napisać na grudniowych kartach 'zapisz, że na początku roku kończy Ci się mowa...'

yeah right, a PiSu i Kaczyńskiego też mogliśmy nie wybierać...

Chodzi o (...) Zobacz więcej
20.11.2009, 00:56

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Zawierając umowę - by nie zasmiecac sobie pamieci - ostatnią czynnościa jaka robię jest notatka w elektronicznym kalendarzu (który nie znika) by na czas zareagować.
Daniel Kanka:
Czyli notorycznie co miesiąc sprawdzasz wszystkie umowy?
Kalendarz dobra rzecz, ale jak umowę zawierasz na początku roku to nie dorwiesz kalendarza na przyszły rok.
20.11.2009, 01:17
Michał

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Czyli notorycznie co miesiąc sprawdzasz wszystkie umowy?
Kalendarz dobra rzecz, ale jak umowę zawierasz na początku roku to nie dorwiesz kalendarza na przyszły rok. No tak, mogłem na początku roku napisać na grudniowych kartach 'zapisz, że na początku roku kończy Ci się mowa...'

Nie sprawdzam! Również nie sprawdzam kiedy mam spłacić kartę kredytową czy prąd ani kiedy ciocia Ania ma imieniny. Polecam Ci takie narzędzie:

http://www.google.com/intl/pl/googlecalendar/tour.html

Przypomina o wszystkim, jeżeli to tylko wpiszesz na komórkę, mailowo i na tysiąc innych sposobów. O końcu umowy też... I przysięgam - ma wszystkie "kartki" do końca świata.
yeah right, a PiSu i Kaczyńskiego też mogliśmy nie wybierać...

Nie załapałem... Ale swoją drogą ja nie wybierałem, mam straszliwie posuniętą alergię.

Chodzi o traktowanie klienta.

Kiedy chodzi to chodzi. Nieeleganckie na pewno jest to, że propozycje przedłużenia umowy są mniej atrakcyjne dla lojalnych klientów niż dla nowych, z ulicy.

Natomiast nie dajmy się zwariować - Daniel - nie miej pretensji jak wina leży po Twojej stronie. Czy uważasz, że każdemu klientowi powinni przypominać o końcu promocji?? Inny upomni się o przypominanie o terminach płatności itp...

pzdr

wybróbuj kalendarz
20.11.2009, 07:25
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Ok panowie, ja uważam że wina leży poniekąd po środku. Ja mogłem sobie np na ścianie zapisać termin końca umowy, ale z drugiej strony dowalenie 5x większej kwoty i jak potraktowano lojalnego klienta też nie jest ok. Przecież to my jesteśmy dla firmy (przynosimy jej zysk) a nie ona dla nas (ona nie przynosi nam zysku a jedynie zaspokaja (w różnym stopniu) nasze potrzeby)?

Odnośnie kalendarza Googla, kiedyś korzystałem i nie pamiętam (...) Zobacz więcej
20.11.2009, 11:32
Tomasz

Tomasz M. Dyrektor
Zarządzający /
Dyrektor Kreatywny,
Maximus Media

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Spotkało mnie dokładnie to samo ! TPSA dzwoni, przesyła info pocztą i wysyła sms a Multimedia Polska olewa klientów i odbija sobie okres promocji naciągając 5x rachunkiem. Zapomnieli chyba, że dzięki takim praktykom co najmniej 10 moich znajomych dowie się o tym i na pewno tysiące internautów czytających ten post. Obsługa posprzedażna na poziomie ZERO. Nie polecam Multimedia Polska S.A., chyba, że ktoś ma ochotę płacić 300 PLN/mc za internet po zakończonej "promocji". Cena z sufitu, a podejście firmy do stałego klienta jak (...) Zobacz więcej
19.12.2009, 14:23

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Fakt, zachowanie nieeleganckie i z tym nie mam zamiaru polemizować. Patrząc jednak z boku nie do końca rozumiem o co macie pretensje - jak sami piszecie korzystaliście z "promocji" na ściśle określonych warunkach, w ściśle określonym terminie. Po zakończeniu "promocji" nastąpił powrót do taryfy standardowej. To tak jakbyście mieli pretensje np do Porsche o to, że samochód zepsuł się po okresie gwarancji i żądalibyście darmowej naprawy.

Popieram Was w kwestii jakości obsługi bo tu wielu polskim firmom (branża dowolna) brakuje czegoś takiego jak szacunek do klienta, zgadzam się również z tym że ceny "popromocyjne" są kosmiczne. Niemniej jednak nadal uważam, że nie jest to wina wyłącznie operatora. Tomasz - fakt informacja jest dobrym rozwiązaniem, ale nie obowiązkiem...
(...) Zobacz więcej
19.12.2009, 15:11
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Krzysztof Pawłowski:
To tak jakbyście mieli pretensje np do Porsche o to, że samochód zepsuł się po okresie gwarancji i żądalibyście darmowej naprawy.

Analogia byłoby bardziej w sytuacji takiej, że po okresie promocji nagle zaczął net szwankować.

Wystarczyłby głupi mail z powiadomieniem, jeżeli szkoda im pieniędzy na telefon lub wysyłkę listu - cokolwiek.
19.12.2009, 16:31

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Tak, zgadzam się! Chyba nie doczytałeś albo nie zrozumiałeś mojego posta. Oczywiście PRZYZWOITOŚCIĄ byłoby wysłanie jakiejkolwiek informacji, ale obowiązkiem to nie jest...
(...) Zobacz więcej
19.12.2009, 16:58
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

może nie do końca zrozumiałem, bo dziś (...) Zobacz więcej
19.12.2009, 18:54
Michał

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Daniel Kanka:
Wystarczyłby głupi mail z powiadomieniem, jeżeli szkoda im pieniędzy na telefon lub wysyłkę listu - cokolwiek.

Daniel, przecież przerabialiśmy to kilka postów wyżej... Kalendarz!
19.12.2009, 23:22
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Michał K.:
Daniel Kanka:
Wystarczyłby głupi mail z powiadomieniem, jeżeli szkoda im pieniędzy na telefon lub wysyłkę listu - cokolwiek.

Daniel, przecież przerabialiśmy to kilka postów wyżej... Kalendarz!

Michał, to już uzgodniliśmy :) w kalendarzu Google zapisane.
Przepisy są niestety ponad niepisanymi dobrymi zwyczajami. Tyle.
20.12.2009, 12:57

konto usunięte

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Żeby było jasne..
Umowa to jedno, a regulamin danej promocji to drugie.
Oba trzeba czytać.
Jak znam te sprawy, to oba są ogólnodostępne.

I to fakt, operator nie ma obowiązku powiadamiania o końcu okresu promocyjnego.
To leży w gestii klienta, by sobie jakoś "oznaczyć" w kalendarzu ten termin.

Ps. Aster ma w swym panelu klienckim (wilga) wyraźnie oznaczone okresy
"od-do" dla każdej usługi objętej promocją.
Wystarczy się zalogować i spojrzeć :)
20.12.2009, 13:07
Daniel

Daniel Kanka Montażysta, operator
kamery, pan szef
85'sunrise

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Umowa to jedno, a regulamin danej promocji to drugie.
a stracony klient to trzecie... jak kiedyś mówiłem, to firmie powinno zależeć na kliencie, a nie odwrotnie...
Oba trzeba czytać.
Jak znam te sprawy, to oba są ogólnodostępne.

Pewnie... A prawo znasz na wylot? Przecież przepisy też są ogólnodostępne :P taka (...) Zobacz więcej
20.12.2009, 13:31
Łukasz

Łukasz Łącki To, co się
wydarzyło, wcale się
nie wydarzyło, a
jeśli na...

Temat: Multimedia i promocja na 12 miesięcy

Pewnie... A prawo znasz na wylot? Przecież przepisy też są ogólnodostępne :P taka luźna dygresja:)

To złam prawo i tłumacz się przed sądem tym, że go nie znasz.
Na pewno sędzia potraktuje to jako okoliczności łagodzące.
Nieznajomość przepisów w żaden sposób nie zwalnia od odpowiedzialności.
Taka (...) Zobacz więcej
20.12.2009, 14:43

Następna dyskusja:

Orlen- "promocja"




Przeglądaj dyskusje w tej grupie

Setki wypowiedzi

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Pytania i odpowiedzi

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Wyślij zaproszenie do