Aleksander

Aleksander Z. ZAWSZE może być
lepiej

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Mam takie pytanie. Kupiłem jakiś czas temu maszynkę do strzyżenia Phillips w sklepie Electro World. Po kilku miesiącach użytkowania maszynka się zepsuła i odniosłem ją do sklepu z reklamacją. Termin naprawy miał być 2-3 tygodnie, a tymczasem po dwóch tygodniach Pani zadzwoniła że całość potrwa jeszcze 2 tygodnie dłużej. Moje pytanie brzmi czy ta procedura jest zgodna z przepisami, czy czas naprawy nie jest zbyt długi? Wiem tylko, że mogę domagać się przedłużenia gwarancji o (...) Zobacz więcej
24.03.2010, 14:38

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Oni mają 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, naprawy bądz wymiany na nowy.
Po tym czasie mają kolejne 14 dni na naprawę, czyli w sumie wychodzi miesiąc.
Miałam podobny przypadek, tylko z odtwarzaczem mp3.
Jeżeli po 14 dniach nie dostałbys żadnej odpowiedzi, wtedy masz prawo domagac się, aby reklamacja została przeprowadzona na (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 09:36
Aleksander

Aleksander Z. ZAWSZE może być
lepiej

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

a podasz mi jakąś podstawę prawną albo gdzie (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 09:50

konto usunięte

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

"a podasz mi jakąś podstawę prawną albo gdzie tego szukać? "

nie, bo jej nie ma.

Reklamowałes na podstawie paragonu (czyli niezgodności z umową konsumencką gdzie obowiązuje polskie prawo) czy karty gwarancyjnej (czyli reklamacja u producenta via sklep, gdzie obowiazują wytyczne producenta?)
Jeśli to pierwsze to w Ustawie nie jest dokładnie napisane ile mają dni na naprawę, a jedynie ile mają dni na ustosunkowanie sie do reklamacji. Coś tam wspomniano chyba o "odpowiednim czasie".
Jeśli to drugie - przeczytaj w karcie gwarancyjnej do czego zobowiazał (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 09:58
Justyna

Justyna K. Spedytor, Eurogate
Logistics Sp. z o.
o.

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Aleksander Z.:

ja niedawno oddałam komputer do naprawy. Po 3 tygodniach nieco się wkurzyłam bo Pan z serwisu nadal nie wiedział ile będzie trwać naprawa. Zadzwoniłam na infolinie konsumencką, żeby zapytać właśnie jaki czas serwis ma na naprawę. Prawnik na infolinii powiedział, że nie ma czegoś takiego jak określony ustawowo czas na naprawę. W ustawie jest natomiast termin: czas odpowiedni (na naprawę), ale z kolei nie ma uregulowane co ile można naprawiać :/
Mi jedynie ten prawnik powiedział, że jego zdaniem dla komputera powinno to być 2-3 tyg. max. Poradził wystosować pismo typu, że jak nie naprawią w podanym przeze mnie terminie komputera to żądam nowego towaru lub zwrotu gotówki. Na szczęście (dla Pana z serwisu :D) jak już miałam iść z tym pisemkiem, komputer naprawili :)

Jeśli chcesz zadzwoń na ta infolinię to wszystko Ci powiedzą. Czasami ciężko się jest dodzwonić
http://www.skp.pl/?article=1Justyna K. edytował(a) ten post dnia 25.03.10 o godzinie 11:06
25.03.2010, 11:01

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Ja mam napisane na zgloszeniu reklamacyjnym, że w ciągu 14 dni muszą ustosunkowac się do tego, czy chcę wymienic, zwrot pieniędzy czy też możliwa (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 12:10
Justyna

Justyna K. Spedytor, Eurogate
Logistics Sp. z o.
o.

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Magdalena P.:
Ja mam napisane na zgloszeniu reklamacyjnym, że w ciągu 14 dni muszą ustosunkowac się do tego, czy chcę wymienic, zwrot pieniędzy czy też możliwa jest naprawa.


no właśnie, czas na rozpatrzenie reklamacji to 14, ale czas na naprawę ustawowo już określony nie jest. (chociaż te 14 na rozpatrzenie to nie wiem czy też z ustawy wynika)

Chyba, że w karcie gwarancyjnej było określone ile czasu mają na ewentualna naprawę, to wtedy i owszem w takim terminie powinni się wywiązać. Ale taka praktyka nie jest raczej stosowana przez producentów/sprzedawców i tu czas na naprawę to tzw. "czas odpowiedni".
25.03.2010, 12:28
Aleksander

Aleksander Z. ZAWSZE może być
lepiej

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

dzięki. będę walczył. a reklamowałem na (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 16:45

konto usunięte

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

na przyszłośc - dużo bardziej opłacalne dla kosnumenta jest reklamowanie "na podstawie paragonu" (patrz przyklejony watek).

Jesli na podstawie gwarancji to powyższe (nt czasu rozpatrzenia, Ustawy itp) nie ma tu zastsosowania - przeczytaj (...) Zobacz więcej
25.03.2010, 18:35
Aleksander

Aleksander Z. ZAWSZE może być
lepiej

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Maszynka do strzyżenia wróciła do mnie zaraz po poście koleżanki. Gwarancja leci od nowa. Wczoraj niestety zepsuła się znowu, objawy są identyczne. Moje pytanie jest takie. Czy i kiedy mogę zwrócić im produkt i zażądać (...) Zobacz więcej
29.04.2010, 11:56
Piotr

Piotr Maczuga www.piotrmaczuga.pl

Temat: Czas naprawy w ramach gwarancji

Tak jak pisał ktoś powyżej: bardziej opłaca się reklamować na podstawie niezgodności towaru z umową, czyli jak niektórzy to nazywają "na podstawie paragonu" czy "rękojmi". Wtedy zawsze masz 2 lata, a sprzedawca (rozumiany jako firma, a nie konkretny ekspedient) musi zadbać o procedury. O ile w wypadku gwarancji mogą niestety strasznie lawirować (nigdzie nie jest napisane, że muszą się wyrobić w 14 dni, chyba, że producent to obiecał na karcie gwarancyjnej), a konsument ma małe możliwości załatwienia sprawy pokojowo.

W przypadku niezgodności towaru z umową, nie dość, że sprzedawca ma 14 dni na odniesienie się do Twojej reklamacji (jak się nie ustosunkuje do przyjmuje się, że zgadza się na wszystkie warunki), to jeszcze - w odróżnieniu od gwarancji, którą daje producent nie sprzedawca - tym razem jest to jego ból głowy i nie może zwalić winy na opóźniający się serwis czy kuriera. Jakbyś był bardzo upierdliwy to masz jeszcze kilka praw z tym związanych (m.in. nie musisz ponosić kosztów dostarczenia sprzętu do sklepu i jego odbioru po naprawie).

No i zła wiadomość: jeśli skorzystałeś już z gwarancji (bez względu na wynik) to poniekąd zrezygnowałeś z ochrony na podstawie niezgodności towaru z umową. To trochę głupie, ale taka jest z reguły interpretacja ustawy i w miarę przytomny dział prawny tego sklepu od razu ci taką reklamację odrzuci, oczywiście na piśmie, żeby mieli potwierdzenie, że było ustosunkowanie się w ciągu 14 dni.

Pamiętaj jednak, że "Sprzedawca" nie oznacza konkretnego sklepu w którym kupiłeś. Jeśli jest to sieć sklepów, to gdzieś ma centralę. Warto złożyć reklamację bezpośrednio tam na podstawie niezgodności towaru z umową. Może mają burdel w papierach i nie widzą w systemie, że naprawiałeś już gwarancyjnie. To się zdarza. Tylko warto wcześniej na stronie firmy sprawdzić jak taka procedura wygląda.

Fajnie by przy tym było, żebyś nie miał w karcie gwarancyjnej adnotacji o tym, że serwis dokonał naprawy. Zawsze możesz złożyć jeszcze raz gwarancyjnie, ale nie w sklepie, lecz u autoryzowanego serwisanta producenta. Oszczędzisz minimum 4 dni (sklep prawie zawsze wysyła do takiego serwisu, a później czeka aż serwis odeśle, więc czemu nie możesz tego zrobić sam?). Może trafisz na mądrzejszych serwisantów i ci sprzęt wymienią? To też się zdarza.

Tak naprawdę z moich doświadczeń z reklamacjami sprzętu rtv (też zawodowych) wynika, że dużo zależy od drobnych czynników, np. producent - jedni mają kilkanaście dobrych serwisów w Polsce, a inni jeden przeładowany zleceniami, który naprawia przez 6 tygodni, albo i wcale.

Aha, skoro gwarancja na maszynkę leci od nowa, to chyba ją wymienili na nową? To to się z reguły przyjęło. Żądać kasy zawsze możesz, ale nawet gdybyś mógł to zrobić z niezgodności towaru z umową, to sprzedawca najpierw będzie chciał naprawić, później wymienić, a dopiero w ostateczności jest zobligowany oddać ci kasę. Jak widać - na razie wywiązuje się z umowy, choć może niezbyt ładnie. Teraz masz przynajmniej taki plus, że są podstawy do reklamacji konkretne (towar ponownie się zepsuł).Piotr Maczuga edytował(a) ten post dnia 10.05.10 o godzinie 21:40
10.05.2010, 21:36



Zobacz dyskusje w grupie Nie polecam !

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do