Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Hej,
jakimi działaniami pozyskujecie klienta (na dłużej) dla swojej firmy?

Nie chodzi mi jednak o skuszenie klienta wysoką jakością naszej usługi (produktu) czy też niską ceną.

Ale o ogólny program walki o klienta, w skład którego wchodza np:
-elementy przedtransakcyjne, którymi go do siebie przyciagniemy.
-transkacja kupna/sprzedaży (jakimi działaniami ułatwić klientowi zakup/sprzedaż , zachęcić go do tego)
- elementy potransakcyjne( czyli jak nie dać o sobie zapomnieć klientowi, oczywiscie chodzi tu o pozytywne wspomnienia z wizytu u nas np. gwarancja , serwis pogwarancyjny itp

i inne dodatkowe elementy dzieki którym uda nam się pozyskać klienta i sprawić aby został naszym klientem na dłużej?

konto usunięte

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Hej,

Temat rzeka... Wszystko zależy od branży lub grupy produktów. Jaka Ciebie dotyczy ?

Pz.
Radek

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Mnie osobiscie interesuje branża IT ( komputery) oraz RTV, ale strategie utrzymania klienta chciałbym zgłebić ogólnie.

Chcialbym dowiedzieć się nieco o tym, jakie obecnie działania wchodzące w skład programu lojalnościwoego oraz wychodzące poza jego ramy sprawiają ze klient wybiera nas, a nie np. konkurentów.

Np. czy fakt że mój sklep instaluje telewizory LCD i Plazmy w domu klienta , co jest wliczone w cenę wchodzi w skład programy lojalnoścoego czy jest juz działania spoza?
Troche zakręciłem, ale mam nadzieje ze zrozumiecie moj problem

konto usunięte

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

1. nie narzucać optymalnych rozwiązać tylko uczciwie tłumaczyć plusy i minusy rozwiązania a przez to dać klientowi możliwość dokonania wyboru - przynajmniej żeby jemu tak się wydawało
2. uczciwie wytłumaczyć za co płaci
3. tłumaczyć tłumaczyć tłumaczyć tłumaczyć bez ściemniania - tylko klient potraktowany uczciwie wróci
4. traktować klienta indywidualnie zeby budować jego poczucie wartości
5. program partnerski w RTV moglby polegać na zniżkach na jakieś usługi bądź kolejny produkt.
Magdalena G.

Magdalena G. PowerTech s.c. Dział
marketingu

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Myślę, że traktowanie klienta nie tylko pod względem zysku, tzn nie przedmiotowo. Klient lubi, gdy rozmawia się z nim nie tylko o sprawach służbowych, lubi gdy pamiętamy o nim (np. wysyłając kartkę na święta) jest zaskoczony gdy pamiętamy o czyms mało istotnym co nam przekazał (dlatego też warto zapisać sobie co w jakiej rozmowie dany klient powiedział). I przede wszystkim pozytywne nastawienie, uśmiech. Zauważcie, że nikt nie lubi chodzić do sklepu gdzie obsługuje niemiła pani, nawet jeśli ceny ma niższe, czyż tak nie jest? ;)

konto usunięte

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Dać łapówę.
Małgorzata Borkowska

Małgorzata Borkowska Kobieta z
pomysłami:)

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

Maciek Głuszak:
Dać łapówę.

Do czasu, aż ktoś inny da wyższą.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

nie wciskać im kitów...

/to tak do głowy mi przyszło w wyniku lektury niektórych postów na GL ;)/Robert Adam Okulski edytował(a) ten post dnia 13.01.11 o godzinie 18:43
Anna Kurowska

Anna Kurowska właściciel,
TechMedia
Profesjonalna
Agencja Reklamowa

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

witam

poruszaliśmy ten temat na naszym blogu

http://blog.tech-media.pl/budowanie-lojalnosci-klienta...

zobacz może Cię zainteresuję :)
Paweł Krzycki

Paweł Krzycki www.pawelkrzycki.pl

Temat: Jak zyskać klienta i sprawić by nim pozostał?

bez względu na branżę najważniejsze są RELACJE z klientem. Zanim cokolwiek mu przedstawisz spróbuj z nim porozmawiać jak z człowiekiem. Oczywiście nie wyklepane formułki tylko spokojnym, miłym głosem itp:)
Kolejna rzecz już została poruszona: tłumaczyć czego oferta dotyczy i nie ściemniać. Nic nie ukrywać. Ludzie nie lubią jak czegoś nie wiedzą:)
I przede wszystkim nie namawiaj go do zakupu tylko przedstaw ofertę najlepiej jak umiesz. Zanim zaczniesz rozmowę z klientem MUSISZ sam dobrze poznać swój produkt/ofertę abyś był w stanie odpowiedzieć na każde pytanie klienta.
Dużo by jeszcze pisać, bo sposobów jest wiele:)
Najważniejsze moim zdaniem to zbudować relację z klientem.

Następna dyskusja:

Jak wybrać idealnego klienta?




Wyślij zaproszenie do