Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Witajcie,

Chciałabym poruszyć temat początków firmy w Internecie. Co robicie lub zamierzacie zrobić by zaistnieć w tym medium? Czy przeznaczacie dużą część budżetu na działania marketingowe?
Katarzyna G.

Katarzyna G. MARKETING I PR I
E-COMMERCE

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Na początek własna strona i domena - to niezbędna konieczność w dzisiejszych czasach. Internet daje wiele możliwości w nim istnienia, a co wybrać, jak się promować zależy od kilku czynników m.in. przyjętej strategii marki, możliwości finansowych, branży oraz konkurencji.
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Strona internetowa i domena to oczywiście podstawy podstaw. Natomiast zastanawia mnie to jak można w Internecie promować usługi, np. informatyczne. Wiadomo, że z produktem typu spódnica, bluzka, kosmetyk można zaistnieć na Allegro czy portalach pokrewnych, a także np. na Allani tworząc stylizacje, w których produkt odzieżowy będzie grał pierwsze skrzypce. Co jednak w przypadku usług? ;)

konto usunięte

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Promocję zaczyna się standardowo od określenia grupy docelowej, jako specjalistka od marketingu wiesz o co chodzi. Z markeitngiem w internecie jest jak w realu, musisz wyznaczyć cel co chcesz osiągnąć.
Promocyjne must have w internecie to pozycjonowanie już na etapie tworzenia strony www.
W usługach również oferowanych przez Internet wielką siłę rażenia mają polecenia. Ponadto usługę też musimy dobrze zaprezentować, a sposób prezentacji i sprzedaży dobrać do grupy docelowej.
Są jeszcze programy afiliacyjne, bannery reklamowe na stronach, mailing (ten zgodny z prawem), newslettery i wiele innych sposobów by zaistnieć w internecie.
W każdym biznesie jest ważne by działać. W niektórych branżach wybierając wykonawcę bardziej przekonują mnie strony wizytówki niż rozbudowane portfolia. Jak mikro lub mały przedsiębiorca ma czas by dopieszczać swoją stronę na wszystkie strony to znaczy, że coś nie tak w sprzedaży ( może cena z kosmosu na pokrycie kosztów strony www) i kontakcie z klientem. Ale podkreślam: działa to tylko niekiedy, na pewno nie w przypadku sklepu internetowego.

Kilka darmówek w dotacji unijnych, może komuś się przyda:

http://www.web.gov.pl/e-booki/272_675.html
http://www.web.gov.pl/e-booki/272_533.html
http://www.web.gov.pl/e-booki/272_496.html
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Dziękuję za odpowiedź. ;)

Oczywiście określenie grupy docelowej i celu jest ogromnie ważne i ma pierwszeństwo przed jakimikolwiek działaniami. To prawda, że niekiedy strony stanowiące tylko albo aż wizytówkę są o wiele cenniejsze. Wynikać to może również z faktu, że nie zasypują potencjalnych Klientów ogromem informacji, a jedynie prezentują czystą esencję.
Cenne jest to spostrzeżenie o tym, że mikro i mali przedsiębiorcy jeśli mają czas dopieszczać strony to coś nie tak może być z ich biznesem...otworzyło mi to oczy, bo nie myślałam o tym w ten sposób. ;)

Darmówki z PARP'u są zawsze ciekawe. ;)

konto usunięte

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Cieszę się, że mogłam pomóc.

Władysław O.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Zasada KISS bardzo mi się podoba. ;)

Wachlarz usług informatycznych oferuje: tworzenie stron WWW, sklepów internetowych, aplikacji Android, a ponadto...grafika komputerowa, hosting, pozycjonowanie, dysk w chmurze. Oferta jest skierowania zarówno do Klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Mam nadzieję, że teraz określiłam się bardziej. ;)
Władysław O.:
Dagmara P.:
Dziękuję za odpowiedź. ;)

Oczywiście określenie grupy docelowej i celu jest ogromnie ważne i ma pierwszeństwo przed jakimikolwiek działaniami. To prawda, że niekiedy strony stanowiące tylko albo aż wizytówkę są o wiele cenniejsze. Wynikać to może również z faktu, że nie zasypują potencjalnych Klientów ogromem informacji, a jedynie prezentują czystą esencję.
Cenne jest to spostrzeżenie o tym, że mikro i mali przedsiębiorcy jeśli mają czas dopieszczać strony to coś nie tak może być z ich biznesem...otworzyło mi to oczy, bo nie myślałam o tym w ten sposób. ;)

Darmówki z PARP'u są zawsze ciekawe. ;)

Dopieszczanie stron powinno raczej się zlecać, ale jeśli ktoś się zna to ważna jest zasada KISS - Keep it simple stupid ;)

Jeśli chodzi o informatyczne usługi - to znaczy jakie? Hosting? Myszki do komputerów?
Jaki klient? Korpo czy indywidualny? Bo w końcu nie określiłaś się za bardzo :)

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

W przypadku takich usług na pewno trzeba zrobić:
- ładną stronę internetową z przejrzystym portfolio
- domena najlepiej związana z nazwą "firmy" - pomoże w pozycjonowaniu
- na pewno coś trzeba podziałać na portalach społecznościowych np. strony firmowe na GoldenLine, LinkedIn - coś a'la wizytówki; Google+, Twitter, Facebook - tutaj można umieszczać informacje o nowych pozycjach w portfolio itp.
- warto pomyśleć o katalogu firm, z czasem może Google AdWords?
- dobrze rozwinięty dział "kontakt" na stronie, gdyż jest to naprawdę bardzo ważne
- do oferowanych przez Panią usług - allegro jak najbardziej pasuje, bodajże zakładka "internet", ludzie tak naprawdę przeszukują allegro w poszukiwaniu takich usług
- pomocne może być również przygotowanie specjalnych ofert lub "pakietu usług" dla danego typu klienta np. dla przedsiębiorstwa / co innego dla klienta indywidualnego
- może jakiś blog o tej tematyce? :)

To tak na szybko.

Władysław O.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jacek Barcikowski

Jacek Barcikowski trener, wykładowca,
konsultant (Akademia
Praxe, Polish Op...

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Promocja oferowanych przez Panią usług w Internecie jest oczywiście ważna, jednak chciałbym zwrócić uwagę, że sposób jej realizacji powinien przede wszystkim zależeć od przyjętej strategii (z niej powinny wynikać konkretne działania promocyjne, czy szerzej marketingowe). Określiła Pani swoich potencjalnych odbiorców i zakres usług w sposób bardzo ogólny... Czym będzie się wyróżniała Pani oferta od setek jak nie tysięcy innych? Jakie szczególne wartości ma dawać Pani klientom? Dlaczego mieli by oni wybrać Pani usługi a nie kogoś innego? Co ma sprawić, że Pani uzyska trwałą przewagę konkurencyjną i ponad przeciętne zyski? Cena usług? Ich specyficzna użyteczność?

Z mojego ponad 30 doświadczenia menedżerskiego wiele osób zakładających własny biznes myśli głównie o szczegółach operacyjnych, a nie zastanawia się nad rzeczami najważniejszymi, które powinny być rozstrzygnięte w pierwszej kolejności.

Jeśli chciałaby Pani porozmawiać bardziej szczegółowo na powyższe tematy, a także inne związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej (finanse, zarządzanie ryzykiem itd) to zapraszam do uczestnictwa w prowadzonych przeze mnie bezpłatnych konsultacjach dla przedsiębiorców (i kandydatów na nich). Więcej informacji na ich temat znajdzie Pani na stronie http://praxe.pl/?page_id=2348.
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Panie Jacku,

Strategia oczywiście jest tworzona i nie wygląda ona tak ogólnie, jak tutaj już zostało napisane. Po prostu nie chciałam nikogo zamęczać długimi elaboratami. Z pewnością zadane przez Pana pytania wspomogą opracowywaną przeze mnie analizę. ;)

Bardzo dziękuję za możliwość rozmowy. Uważam, że to bardzo ciekawa i godna podziwu inicjatywa, że chce Pan dzielić się swoim doświadczeniem z początkującymi. To się naprawdę chwali. ;)
Jacek Barcikowski

Jacek Barcikowski trener, wykładowca,
konsultant (Akademia
Praxe, Polish Op...

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Pani Dagmaro,

Pytania które postawiłem, a które mogą być pewną inspiracją przy myśleniu o własnej strategii to oczywiście tylko "próbka" tych, na które warto sobie odpowiedzieć. Inspiracji w tym zakresie można szukać także w różnego rodzaju koncepcjach związanych z budowaniem strategii przedsiębiorstwa, choćby tych najbardziej znanych: strategii błękitnego oceanu czy strategii konkurencji M.Portera. Oczywiście takich koncepcji jest znacznie więcej. Należy tylko pamiętać, że w żadnej teorii, choćby najbardziej znanej czy modnej nie znajdzie się gotowych recept na sukces, natomiast można znaleźć inspiracje do własnych unikalnych rozwiązań.

I jeszcze uwaga dotycząca konieczności pisania "elaboratów", aby wyjaśnić swoją koncepcje strategiczną. W tym rzecz, że nie są one konieczne. Kilka zdań powinno wystarczyć, aby ująć esencję naszego sposobu myślenia. Pisze Pani że Pani oferta to:
"Wachlarz usług informatycznych oferuje: tworzenie stron WWW, sklepów internetowych, aplikacji Android, a ponadto...grafika komputerowa, hosting, pozycjonowanie, dysk w chmurze. Oferta jest skierowania zarówno do Klientów indywidualnych, jak i biznesowych"
Przepraszam, ale tak sformułowana oferta to propozycja dla wszystkich, co może też niestety oznaczać że dla nikogo...
Poza tym pozostaje kwestia zasobów koniecznych do jej realizacji. Wygląda na to, że to zadanie dla dużej korporacji o dużym kapitale itd. Czy Pani zamierzeniem jest stworzenie wielkiej korporacji? Czy raczej tak szeroką ofertę podpowiada niestety bardzo powszechna (ale błędna) zasada: muszę mieć szeroką ofertę bo nie wiem jaki klient się trafi... W biznesie nie możemy opierać się na przypadkowości.
Wojciech Kaniuka

Wojciech Kaniuka Magister Politologii

Temat: Jak zaistnieć w Internecie z nowym biznesem?

Witam.

Ja próbuję sił w następujący sposób:

Pragnę zachęcić do zapoznania się z moją ofertą, którą kieruję do małych przedsiębiorstwo i osób prywatnych. W tym celu zachęcam do odwiedzenia strony: http://obslugafirmiosob.strefa.pl.

Zapraszam i pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do