Temat: Załóż firmę w Anglii

Witam, czy może ktoś pomóc z informacja czy można ufać firmom rejestrującym spółkę w UK?

jest ich kilka zastanawiam się nad ta firma czy ktoś miał jakieś doświadczenia związane z ta lub inna firma?

http://www.firmawanglii.co.uk

Temat: Załóż firmę w Anglii

Grigor A.:
Witam, czy może ktoś pomóc z informacja czy można ufać firmom rejestrującym spółkę w UK?

jest ich kilka zastanawiam się nad ta firma czy ktoś miał jakieś doświadczenia związane z ta lub inna firma?

http://www.firmawanglii.co.uk

nie mam doświadczeń z takimi firmami; nie do końca im ufam. Raczej bym sama wszystko sobie ogarnęła :)
Mam wrażenie, że ceny podane tutaj w tym linku są trochę wygórowane.
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

A po co Ci posrednicy? napisz do jakiegokolwiek ksiegowego w uk i on/on Ci wszystko zalozy za £100+vat. Moze Ci tez prowadzic wszystkie podatki itd za kolejne £100+vat miesieczne choc tego nie musisz zlecac firmie w Uk i calkiem latwo prowadzic to z PL.

Podatki w UK sa proste.. szczegolnie jak jestes na tzw flat VAT.

Jedyne co rzad od Ciebie oczekuje to
Vat returns (jesli jestes w VAT)
Corp tax 20% na koniec kwietnia
ewentualne usprawiedliwienie wydatkow by zminimalizowac corp tax itd.
Pensje mozesz wyciagac jako dywidendy i do sumy lacznie okolo £40k (lacznie z free allowance) beda opodatkowane jako 0... choc jako nie rezydent tak czy tak tego podatku nie musiz placic.

Jest jeszcze inny prostszy model... ale tu musisz miec obroty od okolo £100k gdzie caly obrot idzie na tzw offshore trust i odcinajac oplate 90% wraca do Twojej kieszeni. Jest to uznawane za unikanie podatku ale ciagne nie jest nielegalne. W przypadku nie-rezydentow to dosc typowa praktyka i nie ma mozliwosci by urzad podatkowy mogl to podawazyc.

mozesz tez uzyc online accounts np jak http://sjdaccountancy.com/
unikaj jak ognia firm polskich :) nie mowie, ze wszystkie sa zle ale lepiej ufac tym co robia to profesjonalnie.
Firma wymieniona powyzej ma swietna reputacje i wieszkosc ludzi kontraktujacych dla mnie jej uzywa.

Powodzenia

Temat: Załóż firmę w Anglii

Dziękuje za odpowiedzi ale moja sytuacja jest bardziej skomplikowana

Jestem obywatelem Armenii i mieszka w Armenii

a wiec spółka nie będzie platniekiem VAT ani nie będzie zatrudniać pracowników

Forma działalności to działalność usługowa przez internet

co do księgowości mam mieszane uczucia bo jedni mówią ze mogę zarejestrować spółkę w UK jako obywatel Armenii bez pozwolenia na prace w UE a drudzy mówią ze nie mogę zarejestrować takiej spółki bez pozwolenia na prace

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

A dlaczego od razu klasfikować wszystkie tzw. polskie biura rqchunkowe działajace w Anglii tak jak poniżej? Może po prostu zanim dokona się wyboru księgowego należałoby sprawdzić:
- jakie posiada kwalifikacje,
- czy posiada ubezpieczenie branżowe
- gdzie biuro jest zarejestrowane
- jakie posiada referencje.

Czyżby dalej istniało przekonanie, że co zagraniczne to lepsze? Niestety tak nie jest. Owszem słyszy się o przypadkach nieuczciwych biur księgowych, ale dla mnie to tzw. pseudo-księgowi, którzy tylko psuja reputację profesjonalistom. I ci pseudo-księgowi to nie tylko Polacy, więc naprawdę nie powinno się generalizować.

Michal P.:

>" unikaj jak ognia firm polskich :) nie mowie, ze wszystkie sa zle
ale lepiej ufac tym co robia to profesjonalnie."
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

Z czystego doswiadczenia w tej materii.... Podobnie nie zatrudnil bym angielskiego ksiegowego w polsce. Sa rzeczy, ktore lepiej pozostawic firmom, ktore sa na rynku juz od wielu lat.
Polskie firmy na rynku UK niestety czesto bazuja na nieznajomosci prawnej a takze nie maja na tyle ugruntowanej pozycji by zagwarantowac stala obsluge na wiele lat. Najczesciej znikaja szybciej niz sie pojawiaja...

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

Niektóre firmy księgowe może i tak. Nie można jednak założyć że skoro biuro rachunkowe jest prowadzone przez Polaków w Anglii, to jest ono gorsze od angielskiego biura.

Bycie księgowym w Anglii to coś innego niż bycie księgowym w Polsce. Zdobycie pełnych kwalifikacji księgowych to wiele egzaminów, a na końcu aby zostać członkiem jednego z kilku instytutów zrzeszajacycg księgowych trzeba wykazać się odpowiednim doświadczeniem oraz "prawościa" charakteru. Bycie członkiem instytutu obliguje do przestrzegania kodeksów, posiadania ubezpieczenia i szeregu rejestracji np. dot. ochrony danych osobowych.

Niestety osoby nie znajace realiów angielskich, nie wiedza, że każdego księgowego można zweryfikować i trafiaja do pseudo-księgowych, którzy zwijaja swój interes jak tylko uda im się zgrabić trochę pieniędzy od naiwnych. Zdarzyło mi się niestety parokrotnie, że trafiali do mnie klienci z wysokimi karami spowodowanymi przez księgowych których już nie było.

Z drugiej strony mam w swojej praktyce klientów angielskich z którymi współpracujemy od wielu lat. Narodowość nie ma tutaj znczenia, a jedynie odpwiednie kwaifikacje i odpowiedni poziom usług.

A jako księgowa z pełnymi brytyjskimi kwaifikacjami nigdy nawet nie pomyślałabym o pracy w Polsce, bo to jest inny świat...

Pozdrawiam.
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

Z tego co widze, jestes w tym interesie od 3 lat... wiec nie mozesz mowic o posiadaniu klientow od wielu lat...
Po drugie doswiadczenie z urzedem podatkowym jest calkiem przydatne bo nie wszystko tam dziala na podstawie wykladnika ksiazkowego.

Zdziwila bys sie o ile latwiej rozmawiac z urzedem za posrednictwem kogos z brytyjskim akcentem niz obcym.
2 z 3 polskich ksiegowych z miejsca oferowalo mi offshore plany zaliczane do tax avoidance co skutecznie mnie odstraszylo... trzeci, ktorego zatrudnilem na krotka chwile wiedzial mniej o podatkach niz ja...

Obecnie zatrudniam czystko angielska fime, ktorej ceny sa bardzo niskie pomimo lokalizacji w mayfair i przynajmniej mam pewnosc, ze wszystkie pytania beda adresowane z nalezyta uwaga. Do tego obecnosc na rynku od 15+ i potwiedzona historia kredytowa uwiarygadnia ich wystarczajaco by powierzyc im prowadzenie ksiegowosci.

Oczywiscie przy jednoosobowych firmach ksiegowosc jest raczej minimalna, wiec nie ma tu wielkiego ryzyka.. choc przy obrotach powyzej 100k upewnil bym sie, ze ksiegowy ma sensowne doswiadczenie.

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

Ale 200 funtów na księgowego plus VAT?
Toż to zaraz dobijemy do kosztów DG w PL...
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

100+vat zazwyczaj jesli nie ma payrolu itd na paru pracownikow.
Porownanie do PL raczej nie ma sensu bo zarobki sa inne i proprocjonalnie 100+vat ktore wlicza sie w koszty to raczej smieszne pieniadze.
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

BTW Edyta, radzil bym popracowac nad strona.
Zdziwisz sie jak znacznie skoczy Ci konwersja przy odpowiedniej konstrukcji strony...

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

Dziekuje za przeglad mojego cv i mojej strony jak i publicznie dawane porady.

90 % moich klientow pochodzi z rekomendacji, wic strona tak naprawde do tego nie jest mi potrzebna. Co do dlugosci mojego stazu, to chyba niedokladnie wszystko sprawdziles, bo ksiegowoscia zajmuje sie od wieu lat, ale naprawe nie jest tutaj odpowiednie miejsce, aby rozmawiac o moim cv.

A jesli chodzi o akcent kiedy dzwonie do urzedu, to chyba jakis zart. Po pierwsze nie wiesz jak mowie po angielsku, a po drugie to spotkalam sie z tyloma roznymi akcentami w urzedzie podatkowym, ze naprawde nie ma to najmniejszego znczenia. Swoja droga bardz mnie ciekawi w czym moze pomoc w HMRC angielsk akcent?

Oczywiscie bardzo slusznie, ze masz zaufanie do obecnych ksiegowych, ale uwazalabym na lokalizacje w centum Lodynu, bo mozna taka kupic za niewielkie pieniadze. Polscy pseudo-ksiegowi oferuja cuda, jak np. optymalizacje ZUS dla wlasciciela warsztatu samochodowego w Krakowie....no coz historia rozliczenia podatkowego nie konczy sie na jego wyslaniu do urzedu...

Zycze powodzenia w biznesie i....troche wiecej zaufania do profesjonalistow polskiego pochodzenia!
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

wielokrotnie uczestniczylem w rozmowie telefonicznej pomiedzy moimi ksiegowymi a hmrc i innymi instytucjami i czesto obcy akcent irytowal urzednikow lub powodowal inne/powolne/niechetne/itd traktowanie. W przypadku gdy ksiegowy o akcencie typu "posh" :) pojawial sie jako glowny rozmowca.. urzednik zupelnie inaczej na niego reagowal. Klania sie tu cala paleta zachowan zupelnie nieracjonalnych...

Dla przykladu.. badania w o2 ktore dopiero co prowadzilem dowodza ze... sprzedawca o czystym akcencie sprzeda telefonicznie okolo 80% wiecej. Nie zaglebiajac sie w szegoly... czasem diabel tkwi w szegole.

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

Michal P. ma chyba jakąś misję do spełnienia na tym wątku ; )
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

Miłosz W.:
Michal P. ma chyba jakąś misję do spełnienia na tym wątku ; )

Inna niz offtopiczenie ?
Ella Jarmulska

Ella Jarmulska flectere si nequeo
superos, Acheronta
movebo

Temat: Załóż firmę w Anglii

Witam. Czytam i czytam, przeglądam fora i powoli dochodzę do jakiś wniosków... mniej lub bardziej złożonych; w związku z czym chciałabym się nimi z wami podzielić, ale również sprawdzić czy moje wnioski są prawidłowe.

TEORIA:

1. Wszelkie kwestie podatkowe w kwestii unikania podwójnego opodatkowania reguluje Konwencja zawarta między UK i PL http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/1155165/... (po angielsku http://www.hmrc.gov.uk/taxtreaties/in-force/uk-poland-... . Konwencja ta ma wyższość nad jakimikolwiek innymi artykułami prawa regulującymi te kwestie, zarówno w prawie polskim jak i brytyjskim.

2. Jak pewno większość z Was zauważyła kwestia legalności otworzenia firmy w UK i defacto prowadzenia działalności w PL jest niejednoznaczna. Dla mnie pojęcie "optymalizacji opodatkowania", którym tak szczodrze rzucają jednostki prowadzące firmy "załatwiające" otworzenie firmy w UK, jest niemalże synonimem uchylania się od opodatkowania w PL.

3. Najpopularniejszymi formami prawnymi prowadzenia działalności gospodarczej w UK są Limited Company (Ltd) i Self-Employed.

a) Ltd to odpowiednik polskiej Sp. z .o.o.. Info on Ltd http://www.hmrc.gov.uk/factsheet/limited-company.pdf.

Założenie Ltd wiąże się z opłatą £ 15.00 (opłata za rejestrację online w Companies House). Założyć firmę można tutaj http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/companyR...

do założenia Ltd potrzebne będzie:

- Imię i Nazwisko dyrektora (osoba fizyczna)
- adres z którego działalność jest prowadzona (oczywiście w UK)

W kwestii dochodów: dyrektor może wypłacić sobie miesięczną pensję wolną od podatku dochodowego (Income Tax) w wysokości £ 9,440.00 w skali roku (rok podatkowy 2013-2014) minus opłaty NIC (ZUS w UK @ 13,8%). http://www.hmrc.gov.uk/incometax/personal-allow.htm

Opłat NIC można uniknąć wypłacając sobie niższą roczną pensję w wysokości £ 7,755.00. http://www.hmrc.gov.uk/payerti/forms-updates/rates-thr...

Pensje mogą być wypłacane corocznie, co 3 miesiące lub miesięcznie.

Dochody firmy są opodatkowane w wysokości 20% (Corporation Tax). (Dywidendy nie są kosztem prowadzenia działalności, więc Corporation Tax się do nich stosuje).

Dyrektor może wypłacić sobie dywidendy w wysokości do £ 32,000, które są (w praktyce) wolne od podatku (w teorii wlicza się tax credit na 10%, etc., więc w praktyce wychodzi na 0%) http://www.hmrc.gov.uk/taxon/uk.htm

Jeśli planujesz rozliczyć się z dywidend pobranych za granicą w Polsce to musisz odliczyć koszt 9% opodatkowania tych dywidend (podatek 19% od zagranicznych dywidend - teoretyczne 10% zapłacone w Anglii).
Jeśli będziesz rozliczał się w Anglii, to będziesz musiał wypełnić self-assesment tax return co roku, http://www.hmrc.gov.uk/sa/ . Potrzebne ci będzie NINO (wyjaśnione poniżej)
Do kosztów działalności w UK doliczyłabym też koszty księgowości, moja firma płaci

- £ 25.00 jednorazowo za każde rozliczenie pensji (aby uniknąć tej opłaty można to robić samemu, korzystać z oprogramowania HMRC http://www.hmrc.gov.uk/calcs/paye.htm lub wypłacać sobie pensję poniżej £ 7,755.00 w skali roku (dot. roku podatkowego 2013-2014)

- £ 400.00 co roku aby złożyć corocznie wymagane dokumenty do Companies House oraz rozliczyć Corporation Tax (ten koszt jest zależny od aktywności i obrotów firmy)

Firma Ltd może być zarejestrowana jako płatnik VAT lub nie, ale będę porusząc tej kwestii w tym poście.

b) Self-employed to (mniej więcej) osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarzą. Info http://www.hmrc.gov.uk/selfemployed/register-selfemp.htm

Zarejestrowanie się jako self-employed jest darmowe. Zarejestrować się można tutaj: http://www.hmrc.gov.uk/newbusinesses/iwtregister-as-se...

do zarejestrowania się jako self-employed potrzebne będzie:

- numer NINO
- adres korespondencyjny w UK

Jeśli będziesz rozliczał się w Anglii, to będziesz musiał wypełnić self-assesment tax return co roku, http://www.hmrc.gov.uk/sa/

Jak sami widzicie założenie Ltd czy zarejestrowanie się jako self-employed są w UK banalnie proste i tanie.

Trudności pojawiają się kiedy trzeba rzeczywiście zadbać o to, żeby udowodnić, że twój biznes rzeczywiście ma coś wpólnego z UK a nie jest tylko przykrywką stworzoną dla “optymalizacji opodatkowania” czy uniknięcia płacenia ZUS-u w PL. Więcej na ten temat w punkcie 6.

4. NINO (National Insurance Number, https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number) jest wymagane zarówno jeśli chcesz rozliczać się z dochodów w UK jako dyrektor Ltd jak i do rejestracji self-employed. Aby uzyskać NINO musisz (powinienieś) posiadać dokument potwierdzający twoje zamieszkanie w UK (rachunek, umowę najmu, list z jakiejkolwiek jednostki rządowej powinien wystarczyć np.: NHS, HMRC, etc.).

Żeby dostać NINO będziesz musiał/a przylecieć do UK na osobiste spotkanie.
Nieznajomość angielskiego nie jest problemem, gdyż można poprosić o tłumacza.
Uzasadnić potrzebę posiadania NINO można mówiąc, że mieszkasz tu i planujesz otworzyć działalność Ltd lub pracować jako self-employed.

5. W kwestii ubezpieczenia zdrowotnego: aby korzystać z NFZ należy wyrobić sobie kartę EHIC http://www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/EHIC/Pag... (darmowa na oficjalnej stronie). Więcej info na temat EHIC (EKUZ) i na co pozwala w Polsce jest tutaj http://www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/countryg... Ogólnie, w nagłych wypadkach, “nieplanowanej” chorobie, w razie porodu Polski NFZ musi cię przyjąć (oczywiście może robić problemy, ale prawo jest po twojej stronie). Niestety w wypadku chorób przewlekłych np.: leczenia raka, niewydolności nerek, etc. lub “zaplanowanego w Polsce” sama karta EHIC nie wystarczy, więc warto mieć prywatne ubezpieczenie w Polsce na wszelki wypadek, lub uzyskać specjalne pozwolenia od angielskiego NHS http://www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/plannedt...

6. Konwencja wspomniana w punkcie 1 reguluje kwestie gdzie powinieneś płacić podatki. Dotyczy ona następujących podatków:

- w PL podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych
- w UK Corporation Tax, Income Tax i Capital Gains Tax.

Podleganie opodatkowaniu w UK czy w PL zależne jest od miejsca zamieszkania (miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu, miejsce utworzenia albo inne kryterium o podobnym charakterze). Miejsce zamieszkania jest w tym Państwie, z którym ma ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze (ośrodek interesów życiowych).

PRAKTYKA:

1. Jeżeli mieszkasz w Polsce i tutaj ma miejsce twoja DG (wykonujesz pracę) to teoretycznie tutaj powinieneś płacić podatki. Firmy oferujące “optymalizację opodatkowania” załatwiają Ci wyłącznie otworzenie firmy/ zarejestrowanie self-employment, ewentualnie adres w UK (co nota bene jest na pograniczu prawa) i rozliczanie księgowości (wszystko możesz zrobić sam), ale żadna nie obroni Cię przed ZUS i US.

ZUS i US (i co za tym idzie HMRC) mogą wymóc na Tobie dowody, że twoja firma/Ty rzeczywiście powinna/ powinieneś odprowadzać podatki w UK.

a) jeśli zdecydowałeś/aś się na opcję self-employed, to zakładając, że przebywasz głównie w PL, nie masz szansy udowodnić, że powinieneś rozliczać się w UK.

Znajomy ma mieszkanie w UK, płaci tam rachunki i tam otrzymuje wynagrodzenie od angielskiej firmy, wszystko korzystając z angielskiego konta, ale mieszka na stałe w Polsce - w tym wypadku może by to uszło, jednak gdyby ZUS/US zobaczył, że znajomy w Polsce przebywa, pracuje w Polsce przez internet i tutaj ma ośrodek swoich interesów życiowych (ma tu również polskie konto, buduje dom, ma rodzinę) byłby on zmuszony do zapłaty zaległego ZUS-u, podatków i pewno zostałyby naliczone kary za uchylanie się od płacenia podatków w PL.

W związku z powyższym absolutnie odrzuciłabym opcję self-employed.

b) Radziłabym także zapomnieć o otwieraniu firmy w UK podmiotom gospodarczym typu fryzjer, przedszkole, piekarnia, etc., które prowadzą “widoczną” działalność na terenie polski oraz firmom, które zatrudniają pracowników w PL i chcą uniknąć płacenia za nich ZUS-u. Na zdrowy rozum, nikt wam nie uwierzy, że główny zarząd fryzjera w Pomiechówku znajduje się w Londynie, UK, czy, że przedszkolanki powinny być zatrudnione na papierze w Anglii, chociaż przedszkole jest w Zalesiu Dolnym… a to jedyne argumenty jakich będzie można użyć w razie inspekcji ZUS/US; więc lepiej sobie darować stres, kary i konieczność uiszczenia zaległych opłat.

CO W TAKIM RAZIE ZROBIĆ?

(i tutaj serdecznie proszę o komentarze…)

Otworzyć firmę Ltd w UK. Najlepiej wspólnie z kimś (osobą fizyczną naprawdę zamieszkałą w Anglii lub firmą tam zarejestrowaną) lub zatrudnić pracownika - potwierdza to, że firma w UK prowadzi tam działalność, a nie jest tylko “uśpioną” jednostką prawną. Aby było taniej zatrudniam sobie Apprentice (praktykanta (poniżej 19 roku życia to koszt 2.68 za godzinę)) na powiedzmy 10 godzin tygodniowo.

Pracować w Polsce na zasadzie przedstawicielstwa, a nie zakładu, ponieważ dochody zakładu muszą być rozliczanie w Państwie w którym zakład ma siedzibę.

Zakład to w szczególności: filia, biuro, siedziba, fabryka, warsztat.

Przedstawicielstwo to placówki “pomagające” firmie w głównej siedzibie UK (więcej w Artykule 5 http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/1155165/...

W takim wypadku Corporation Tax płacony byłby w UK, tam też pokryty byłby ZUS. Gorzej z podatkiem dochodowym od pensji i dywidend wypłacanych w UK, bo jako osoba fizyczna podlegamy obowiązkowi opodatkowania dochodowego w PL - wybór należy do Ciebie albo płacić podatek dochodowy od pensji w PL (minus kwota wolna od podatku w PL) i podatek 9% od dywidend, albo nie - tutaj wracamy do problemu zamieszkania poruszonego w punkcie 6 TEORII.

Poniżej przykład:

Otwieram firmę w UK sprzedającą zegarki na Allegro.

Kupuję zegarki jako firma Ltd i sprzedaję je jako firma Ltd.

Operuję kontem w Polsce zarejestrowanym na firmę Ltd ale w walucie polskiej.

Wysyłam pieniądze do UK, tam się rozliczam.

Jeśli firma miała powiedzmy £ 15,000.00 obrotu, z czego dochód wyniósł £ 10,000.00 płacę od tego podatek £ 2,000.00 z reszty wypłacam sobie pensję i dywidendy, w PL rozliczam się z podatku dochodowego… lub nie (to już zależy czy chcę ryzykować).

Mam nadzieję, że ułatwiłam niektórym podjęcie decyzji w sprawie prowadzenia działalności w Anglii.

W ramach przestrogi… mój kolega właśnie dostał wezwanie do zapłacenie 50 tysięcy ZUS-owi za zaległe 4 lata, podczas, których korzystał z firmy oferującej właśnie “optymalizację podatkową”. HMRC wysłała jemu i jego firmie pisma na których wymagają rzeszy dokumentów potwierdzających, że jego działalność jest prowadzona w UK, wymagają nawet dowodów podróży między UK i Polską. Firma oferująca “optymalizację podatkową” przesłała mu te dokumenty (zostały wysłane do tej firmy, bo jej adres znajomy użył rejestrując się w UK) jakby nigdy nic, nie oferując, żadnej pomocy ani porady.

Zapraszam serdecznie do pytań i komentarzy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 31.10.13 o godzinie 02:14

konto usunięte

Temat: Załóż firmę w Anglii

Ella zajebisty post : ) Dzięki mega. W końcu łopatologicznie, w jednym miejscu, na raz. Potwierdzasz to, co wyczytałem tu i tam, a jednocześnie dokładasz dużo info i to w sposób zjadliwy.

Ten znajomy miał DG w UK? No DG nie będąc w UK to faktycznie igranie z ogniem.

Korci to Ltd, oj korci... szczególnie, że polskie urzędasy to hieny, a Wansą kombinuje jak to nas ograbić jeszcze bardziej.
Michal P.

Michal P. eTrading for JP
Morgan

Temat: Załóż firmę w Anglii

Dywidendy nie wychodza praktycznie 0 :) wszystko zalezy w jakim progu dochowym jestes i czy masz dochody z innych zrodel itd. Przy wyzszych dochodach dywidenda bedzie mocno opodatkowana.
Nieco uproszczona wersja ale ciekawa :)
Ella Jarmulska

Ella Jarmulska flectere si nequeo
superos, Acheronta
movebo

Temat: Załóż firmę w Anglii

Michal P.:
Dywidendy nie wychodza praktycznie 0 :) wszystko zalezy w jakim progu dochowym jestes i czy masz dochody z innych zrodel itd. Przy wyzszych dochodach dywidenda bedzie mocno opodatkowana.
Nieco uproszczona wersja ale ciekawa :)

Dzięki za komentarz.

Z dywidendami chodzi mi o sytuacje kiedy osoba ma przychody wyłącznie z tej firmy Ltd i jej dywidendy (w całości) nie przekraczają £ 32,000.00 (lub suma dywidend z różnych firm nie przekracza tego progu).

Jeżeli taka osoba rozlicza się w z podatku dochodowego w Anglii to nie zapłaci żadnego podatku na wypłacie takiej dywidendy (do kwoty dywidendy £ 32,000 naliczany jest podatek w wysokości 10%, który jednak podlega pod tax credit - czyli w "praktyce" się tych 10% nie płaci i masz "do kieszeni" £ 32,000.00).

Jeżeli taka osoba deklaruje przychód z dywidend zagranicznych w Polsce, to płaci podatek od tych dywidend, kwota tego podatku jest różnicą między podatkiem, który obowiązuje w Anglii (10%, w praktyce nic) i podatkiem, który obowiązuje w Polsce od dywidend pobieranych za granicą (19%). Czyli podatnik ma obowiązek zapłacić 9% z tego tytułu do US.

Oczywiście Michał, jeśli chodzi o wyższe dochody niż £ 32,000.00 z dywidend i powyżej progu Personal Allowance, czy to z dywidend czy z wypłacanej pensji, progi podatkowe się zmieniają i są wyższe, zarówno w Anglii jak i w Polsce. Nie wnikam tutaj jakie i ile to kosztuje, bo chodziło mi o to, żeby przedstawić zasadę działania konwencji podatkowej PL-UK.

I tak większość z nas nie spodziewa się dochodów większych niż te £ 32,000.00 ;) a jak ktoś się spodziewa to może spokojnie zapłacić za profesjonalną poradę a nie za darmowym forum szukać odpowiedzi ;p

Mam nadzieję, że dokładniej sprecyzowałam co miałam na myśli przez "praktyczne" dywidendy :) sorry jak się zapętliłam i jest nie jasno.

Pozdrawiam

PS. zapomniałam wspomnieć, że przed wypłaceniem tych £ 32,000.00 "do kieszeni" firma musi zapłacić Corporation Tax od przychodów w wysokości 20% (tu również stawka się zmienia, jeśli kwota przychodu idzie w górę)Ten post został edytowany przez Autora dnia 31.10.13 o godzinie 13:20
Ella Jarmulska

Ella Jarmulska flectere si nequeo
superos, Acheronta
movebo

Temat: Załóż firmę w Anglii

Miłosz W.:
Ella zajebisty post : ) Dzięki mega. W końcu łopatologicznie, w jednym miejscu, na raz. Potwierdzasz to, co wyczytałem tu i tam, a jednocześnie dokładasz dużo info i to w sposób zjadliwy.

Ten znajomy miał DG w UK? No DG nie będąc w UK to faktycznie igranie z ogniem.

Korci to Ltd, oj korci... szczególnie, że polskie urzędasy to hieny, a Wansą kombinuje jak to nas ograbić jeszcze bardziej.

Dziękuję pięknie Miłosz :)

głowa mnie trochę bolała od sprzecznych ze sobą informacji na necie, a sama musiałam się dowiedzieć dla siebie, więc czemu nie posiedzieć do 2 rano, spisać wszystko i się tym nie podzielić ;-)

Znajomy miał DG zarejestrowaną w UK, a prowadził warsztat w PL, dodatkowo wystawiał faktury w PL i tu płacił VAT i US, ale nie ZUS, więc ZUS napisał do HMRC, żeby ten mu udowodnił, że znajomy rzeczywiście pracuje w UK... i tego nie ma jak udowodnić.

No korci :) nie chodzi tylko urzędasy, ale nawet proste obliczenia... oglądałam wywiad z przedsiębiorcą, który ma kilka firm w UK, wyliczył, że w Polsce wydałby na księgowość dla tych firm 46 PLN tys. rocznie, w uk to koszt £ 600.00 rocznie. Samo założenie firmy to £ 15.00. Jak ktoś wie jak taką firmę prowadzić to są to minimalne koszta. Poza tym progi podatkowe są o wiele bardziej "profit friendly" w UK. Z kolei kwota wolna od podatku dochodowego w PL to coś powyżej 3 tys. PLN, w UK to prawie 45 tys. PLN... więc jest się nad czym zastanowić.

A ułatwienia i strata czasu w urzędach.... Ja mieszkając w UK i pracując jako self-employed przez 6 lat, RAZ musiałam wysłać dokumenty pocztą i ANI RAZU nie byłam zmuszona pojawić się w żadnym z urzędów osobiście. Całość administracji związanej z byciem self-employed zajmowała mi 3 godziny rocznie (rozliczenie na koniec roku) i wszystko przez internet, a jak trzeba to pomoc przez telefon/email jest naprawdę POMOCNA i nie czeka się dłużej niż 10 minut, żeby wiecznie nieszczęśliwa Pani łaskawie odebrała kiedy jej się skończy przerwa na papierosa.

Domyślam się, że byłam w bardziej komfortowej sytuacji niż gdyby mój biznes był zarejestrowany w PL.



Wyślij zaproszenie do