Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Jak zamawiać produkty z Chin

Jak zamawiać produkty z Chin.

Schemat: http://www.aladyns.com/index.php?cms=58&l=pl

W celu BEZPIECZNEGO zakupu produktów z Chin, czy to jednorazowego, czy też w przypadku dużych lub długofalowych zakupów gotowych produktów, pod własnym brandem lub na zamówienie polecam znaleźć solidnego i sprawdzonego pośrednika-partnera (jeśli elektronika to np. w Shenzhen itd.) posiadającego doskonałą znajomość rynku lokalnego, dobre bezpośrednie kontakty z producentami, doświadczenie w handlu z partnerami zagranicznymi itp.

Lokalny pośrednik staje się gwarantem bezpieczeństwa całej transakcji:
- znajdzie i sprawdzi producenta,
- wynegocjuje dobre ceny przy zachowaniu dobrej jakości,
- sprawdzi powtórnie towar przed wysyłką,
- wyśle sprawdzone sample,
- jest gwarantem całej obsługi finansowej transakcji,
- przygotuje towar do wysyłki i wyśle,
- przygotuje wizytację fabryki i wesprze podczas pobytu w Chinach.

1) Produkt:
- jak najdokładniejsza specyfikacja techniczna produktu,
- przykładowe fotografie produktów ( innych producentów lub podobnych produktów ),
- linki do podobnych produktów ( np. Alibaba, Allegro, produkty firmowe itp. )
2) po otrzymaniu wstępnej oferty, zamówienie sampli
- sample są zwykle wysyłane DHL-em po wpłacie na konto (cena sampli jest zwykle wyższa ok.10% od ceny standardowej )
3) ustalenia z producentem / dostawcą
- oczekiwania ilościowe, przykładowy harmonogram dostaw,
- informacje o wymaganych certyfikatach, standardach jakości itp,
- przedział cenowy interesujący zamawiającego,
- informacje dotyczące warunków dostawy,
- informacje szczegółowe związane bezpośrednio z produktem, opakowaniem, instrukcjami itp.
- im więcej szczegółowych informacji tym lepiej przygotowana oferta wstępna,
- zaproponowana długofalowa strategia współpracy z producentem / dostawcą ( od tego zależy sposób i warunki negocjacji z producentem ) - w przypadku stałej współpracy.
4) ustalenie warunków płatności: zwykle przedpłata 30%, wpłata całkowita w momencie sprawdzenia przed wysyłką.
Jak wcześniej wspomniałem dobrze mieć na miejscu lokalnego partnera / pośrednika / agenta / przedstawiciela któremu ufamy, który staje się gwarantem transakcji finansowych.

Także należy ustalić zasady związane z dokumentacją, ponieważ w Chinach, inaczej niż w Europie, dokumenty mają bardzo niewielkie znaczenie.

Tutaj biznes "robi" się szybko, jest szybki przepływ gotówki, upraszcza się wszelkie procedury, minimalizuje ilość dokumentów itp.

Zapraszam praktyków do uzupełniania ww schematu.

Pozdrawiam, Marcin Nowak http://Import.z-Chin.pl

Shenzhen, Chiny http://Produkty.z-Chin.plMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 21.12.09 o godzinie 21:01