Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Piotr K.:
jeszcze można by dodać koszty viatolla
Nie, nie można by dodać.
Mieszczą sie w pojęciu koszty :)
Marek Marecki

Marek Marecki Freelancer,
Freelancer

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Ale np. więksi kurierzy trzymają się solidnie... DHL teraz wjeżdża z nową ofertą premium... Niektórzy brokerzy, a tych się ostatnio namnożyło, mogą nie wytrzymać wstrząsu...
Aleksandra Giguś

Aleksandra Giguś technik ekonomista

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Na czym ta ich nowa oferta ma polegać, że jest taka wstrząsająca?? Czym zaskakuje?? Często jest tak, że naobiecują a potem jest jak było.
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Marek Marecki:
Ale np. więksi kurierzy trzymają się solidnie... DHL teraz wjeżdża z nową ofertą premium... Niektórzy brokerzy, a tych się ostatnio namnożyło, mogą nie wytrzymać wstrząsu...

Nie wydaje mi się by się trzymali razem taki wspomniany przez ciebie DHL (GF) raczej ma "kose" z Rohlig. Tyle tylko że znają lepiej rynek i wiedzą że nie ma sensu ucinać sobie samemu stawek wiec ich oferty są raczej zbliżone. Natomiast to co proponują swojemu przewoźnikowi to już często inna historia. Przewoźnik często nie ma czasu ani środków by badać zmieniające się trendy na rynku. I w takich przypadkach właśnie tacy spedytorzy jak oni zarabiają najwięcej.

konto usunięte

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Chyba nastapilo pomylenie DHL Express z DHL Global Forwarding...
co innego kurier lotniczy, a co innego spedycja lotnicza.

co to znaczy ze "ma kose"...???
to ze walcza (jak wszyscy) o tych samych klientow to juz kwestia jakiegos sporu?

Tutaj chyba chodzilo o transport lotniczy, a wmieszany zostal drogowy ze swoimi przewoznikami.

Zeby nie byc ot:
Z brokerami to moim zdaniem: albo mali sie polacza zeby zrobic razem wiekszy volumen albo zostana tylko juz obecnie mocno rozrosnieci, ktorzy wchlona klientow tych malych. Normalne dzialanie rynku, dzisiaj Krzysiu Holka wrzucal artykul w tym temacie na dobralogistyka.pl

pozdr
Beata P.

Beata P. transport i operacje
:)

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Jacek Karcz:
Chyba nastapilo pomylenie DHL Express z DHL Global Forwarding...
co innego kurier lotniczy, a co innego spedycja lotnicza.

co to znaczy ze "ma kose"...???
to ze walcza (jak wszyscy) o tych samych klientow to juz kwestia jakiegos sporu?

Tutaj chyba chodzilo o transport lotniczy, a wmieszany zostal drogowy ze swoimi przewoznikami.

Zeby nie byc ot:
Z brokerami to moim zdaniem: albo mali sie polacza zeby zrobic razem wiekszy volumen albo zostana tylko juz obecnie mocno rozrosnieci, ktorzy wchlona klientow tych malych. Normalne dzialanie rynku, dzisiaj Krzysiu Holka wrzucal artykul w tym temacie na dobralogistyka.pl

pozdr
niekoniecznie Jacku. Patrząc z perspektywy molocha zeby zagarnąć tych wszystkich mniejszych klientów trzeba by wyjść do "ludzi", zadbac o klienta, odejść od całej tej korporacyjności i skupić sie jednostce a nie brac wszystkich na jedno kopyto. A co za tym idzie...z brokerem jest duzo łatwiejszy kontakt i jest on bardziej dostępny niz działy OBK w takim "kołchozie" ;)

i faktycznie nie można mylić DHLEx z DHLGF :)

Paweł Jabłoński:
Nie wydaje mi się by się trzymali razem taki wspomniany przez ciebie DHL (GF) raczej ma "kose" z Rohlig. Tyle tylko że znają lepiej rynek i wiedzą że nie ma sensu ucinać sobie samemu stawek wiec ich oferty są raczej zbliżone. Natomiast to co proponują swojemu przewoźnikowi to już często inna historia. Przewoźnik często nie ma czasu ani środków by badać zmieniające się trendy na rynku. I w takich przypadkach właśnie tacy spedytorzy jak oni zarabiają najwięcej.

to nie zupełnie tak działa. Hmmm w takich kolosach przewaznie z "góry" są zakładane i ustalane stawki (jakie one są każdy przewoźnik wiem) czy marża, oczywiscie jesli da radę więcej uciać na frachcie to fajnie, wiadomo kazdy chce zarobić.
Ale tutaj też trzeba rozdzielić na 2 podrzedne sprawy.. jest spedycja i jest dział kurierski (którego dotyczy temat brokerów bardziej), z tego wzgledów że "wspiera" działy sprzedazowe czy handlowe tego typu firm.

co do tego powiazania tutaj sytuacji bankructwa duzej firmy transportowej i porónaniu jej z dużymi kurierami... jest spora róznica. Ci duzi kurierzy (jak wspomniany DHL) nei maja własnej floty, nie chcesz i nie stać Cię, zeby wozić im paczki za takie stawki nei jeździsz (znajdzie sie inny przewoźnik na Twoje miejsce), firma na tym nie straci. Natomiast w przypadku firmy transportowej...nie jedziesz..nie zarabiasz...nie zarabiasz..nie masz szansy przetrwania.
więc moim skromnym zdaniem, nei można tych dwóch spraw porównywać

konto usunięte

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Beata,

swieta racja! i to w kazdym przypadku!
posmialem sie z tym kolchozem :)

a w kwestii laczenia sie to mialem na mysli laczenie sie brokerow a nie duzych firm. np. jesli mamy dwoch brokerow ktorzy "wrzucaja" 200 palet miesiecznie w siec jakiegos przewoznika i kolejnego ich konkurenta ktory laduje 400 palet miesiecznie to wykonczy tych dwoch pierwszych cena ze wzgledu na stawki jakie dostanie. chyba ze sie polacza i wtedy beda w stanie dac podobny volumen i osiagnac podobne stawki (jasne zaraz pewnie sie tutaj wlacza osoby z wyliczaniem rentownosci brokerow itd). Niemniej moj glowny zamysl byl w tym ze mali brokerzy powinni myslec o polaczeniu sie w jakis wiekszy twor. Chociazby stworzenie jakiejs wspolnej platformy itd. wzglednie budowa sieci jesli kogos na to stac.

pozdr
Beata P.

Beata P. transport i operacje
:)

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

oj bo ten "kołchoz" to pozostałośc korporacyjna ;)

no tak , w sumie masz rację. Moze to poprawiło by chociażby jakoś obsługi na rynku i w jakims stopniu poprawiło konkurencyjność.
To mogłoby się udać, tylko żeby cos takie zaistaniało potrzebni są zdecydowani ludzie, z głową na miejscu, którzy zdaja sobie sprawę z tego, że pierwsze kroki wśród tych wszystkich DUŻYCH i WIĘKSZYCH bedą trudne, ale jest o co powalczyć, tym bardziej że rynek zaczyna sie powolutku zmieniać.

konto usunięte

Temat: AKTUALNA sytuacja na rynku transportowym

Paweł Jabłoński:
Natomiast to co proponują swojemu przewoźnikowi to już często inna historia. Przewoźnik często nie ma czasu ani środków by badać zmieniające się trendy na rynku. I w takich przypadkach właśnie tacy spedytorzy jak oni zarabiają najwięcej.

Wlasnie dlatego staram sie zamawiac transport bezposrednio u przewoznika. Przewoznik ma przyzwoitą jak sądzę stawkę, ja dostaje tez w mojej ocenie dosc wywazona cene, a i przeplyw informacji znacznie szybszy oraz elastycznosc w przypadku np. zmiany trasy znacznie wieksza niz w przypadku spedytora ktory zleca transport dalej.

Sa i minusy - nie ma "one stop shop" gdzie wrzucam hurtem zlecenia jednej firmie i dalej sie (oczywiscie tylko teoretycznie) nimi nie martwie.

Mowa oczywiscie o przypadku transportu calopojazdowego.Janusz K. edytował(a) ten post dnia 06.06.12 o godzinie 10:35

Następna dyskusja:

Sytuacja na rynku FTL po 20...




Wyślij zaproszenie do