Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Witam
Zabieram sie do wniosku jak zwykle później niż planowałam. Zakręciłam się i jedna sprawa nie daje mi spokoju. Ponieważ wpadłam na to dziś, a do poniedziałku daleko to zapytam Was

- czy w ramach realizacji projektu możemy zlecić jakieś zadania (np. prowadzenie spotkań edukacyjnych dla mieszkańców wsi)
a) firmom (mikro-DG) prowadzonym przez członków naszej fundacji - rozliczenie na podstawie faktury
b) członkom naszej fundacji w ramach umowy o dzieło/zlecenie

Statut nam tego nie zabrania. W zasadach FIO2013 jest jedynie zapis:
Koszty niekwalifikowane: "...nagrody, premie i inne formy bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania"

Wydaje mi się, że na zasadach rynkowych możemy to zrobić. Karol, podpowiesz?

Z góry oczywiście dziękuję:)

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Dzień dobry

dołączam pytanie ode mnie - w jednym panelu;)

Czy jest wskazane podać we wniosku w pkt V.I całą kadrę projektu z nazwiska i imienia (dotyczy stanowisk: Koordynator, Ewaluator i Rekruter) czy raczej jest konieczność wyboru na w/w stanowiska osób poprzez rekrutację na te stanowiska po pozytywnym zatwierdzeniu wniosku?

Zaznaczam, że kwoty wynagrodzeń na w/w stanowsiskach nie podlegają postępowaniom dotyczącym zasady konkurencyjnosci.

Również - z góry dziękuję.

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Karolina Figiel (Woźniak):
- czy w ramach realizacji projektu możemy zlecić jakieś zadania (np. prowadzenie spotkań edukacyjnych dla mieszkańców wsi)
a) firmom (mikro-DG) prowadzonym przez członków naszej fundacji - rozliczenie na podstawie faktury

Teoretycznie można, ale... organizacja przystępując do konkursu przedstawia pewną inicjatywę do realizacji i dobrze by było, gdyby mogła ją sama udźwignąć. W tym wypadku wchodzi w grę podwykonawstwo, które należy dodatkowo opisać we wniosku.

Co do wybierania firmy podwykonawcy, to obowiązuje zasada konkurencyjności. Zasady obowiązujące firmy prowadzone przez członków fundacji mogą być wybrane, pod warunkiem, że w ramach postępowania miały takie same warunki, jak inne podmioty - warto w tym wypadku korzystać z niektórych przepisów prawa zamówień publicznych.

Druga rzecz, to potencjalny konflikt interesów. Sytuacja, w której prezes fundacji prowadzi dodatkowo firmę, oraz postępowanie, w którym wybiera swoją firmę jako podwykonawcę, jest patologią. Tego nie będzie widać z wniosku, ale jak wpadnie kontrola, to pozamiatane... ;)

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Ela X.:
Czy jest wskazane podać we wniosku w pkt V.I całą kadrę projektu z nazwiska i imienia (dotyczy stanowisk: Koordynator, Ewaluator i Rekruter) czy raczej jest konieczność wyboru na w/w stanowiska osób poprzez rekrutację na te stanowiska po pozytywnym zatwierdzeniu wniosku?

Tak, i warto to zrobić z dokładnym opisem kompetencji tych osób. To pozwala oceniającym na sprawdzenie jak dobrze przygotowany jest zespół projektu. Zasada jest taka - im dokładniej opisane tym lepiej, ale każda zmiana wymaga wtedy aneksowania umowy lub dodatkowego informowania grantpodawcy - bo dochodzi do zmiany oferty!

Opisy bardziej ogólne też są OK, ale nie są tak dobrze punktowane. My zawsze podajemy kilka osób z imienia i nazwiska oraz kilku wolontariuszy. Część opisu to ogólne nazwa stanowiska i informacje o potrzebnych kompetencjach z informacją o wyborze osób w trakcie projektu, szczególnie, kiedy planujemy zatrudnienie na um. zlec / o dzieło.

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź:)

Pozdrawiam
Dorota T.

Dorota T. to i owo...

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Piewszy raz na forum, więc witam wszystkich serdecznie:)

Karol, pomóż proszę - mam koordynatora, który jest stałym pracownikiem oferenta, w projekcie ma pracować na 3/5 etatu. Zarabia 4200 netto/cały etat, czyli ok. 2520 miałby w projekcie, za dużo jak na stawki ustawowe, jak to ugryźć, by było w porządku? Nie mam doświadczenia z taką kombinatoryką;)

Druga kwestia, to czy sądzisz, że obok zatrudnienia go do projektu na 3/5 można z nim podpisywać jakieś UC-P, tak, by przerzucić część kosztów do III?

A z innej beki, naprawdę uważasz, że pisanie wniosków w I os. liczby mn., to dobry pomysł? Jakoś trochę nieprofesjonalnie mi to wygląda. Może kwestia przyzwyczajenia do tych bezosobowych treści, hmm.

No nic, dzięki wielkie i pozdrowienia!
Dorota T.

Dorota T. to i owo...

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Budżet już prawie zrobiony, więc do poprzedniego pytania od razu pozwolę sobie dorzucić pod analizę jego ogólny kształt:

I. Koszty osobowe merytoryczne - 64 100, 46.83%

II. Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne - 28 800 (w tym finansowych środk. własnych 15 208.4), 9.93%

III. Koszty związane z uczestnictwem bezpośrednich adresatów zadania - 53 584, 39.15%

IV. Koszty funkcjonowania organizacji związane z realizacją zadania - 2 400, 1.75%

VII. Koszty wyjazdów służbowych osób zaangażowanych w realizację zadania - 2 700, 1.97%

VIII. Koszty związane z działaniami promocyjnymi projektu - 500, 0.37%

Wnioskowana kwota dotacji - 136 875.6, 90%
Finansowe środki własne - 15 208.4, 10%
Ogółem(środki wymienione w pkt. 1, 2, 3 i 4) - 152 084, 100%

Czy taka konstrukcja - całość wkładu wł. wpakowana jest w II - jest w porządku?

Dzięki jeszcze raz!

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Dorota T.:
Piewszy raz na forum, więc witam wszystkich serdecznie:)

Karol, pomóż proszę - mam koordynatora, który jest stałym pracownikiem oferenta, w projekcie ma pracować na 3/5 etatu. Zarabia 4200 netto/cały etat, czyli ok. 2520 miałby w projekcie, za dużo jak na stawki ustawowe, jak to ugryźć, by było w porządku? Nie mam doświadczenia z taką kombinatoryką;)

Zgodnie z UoDPPiW, Art. 9. 1. Działalność odpłatna pożytku publicznego organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 stanowi działalność gospodarczą, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, jeżeli:
2) przeciętne miesięczne wynagrodzenie osoby fizycznej z tytułu zatrudnienia przy wykonywaniu statutowej działalności odpłatnej pożytku publicznego, za okres ostatnich 3 miesięcy, przekracza 3-krotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni.


Obowiązują nas stawki za rok 2011, bo nowe ogłoszenie prezesa GUS ze stawkami za rok 2012 pokaże się około 15 stycznia. Za 2011 to 3604,68 i żeby przekroczyć limit ustawowy, to ta osoba musiałaby zarabiać 10 814,04 miesięcznie. W metodologii GUS obowiązują stawki brutto-brutto, czyli kosztów pracy po stronie pracodawcy.
Druga kwestia, to czy sądzisz, że obok zatrudnienia go do projektu na 3/5 można z nim podpisywać jakieś UC-P, tak, by przerzucić część kosztów do III?

Można, ale się nie opłaca. Um.zlec. z pracownikiem własnym jest dodatkowo oZUSowana i takie wynagrodzenie nie jest konkurencyjne dla osoby, która po godzinach musi wykonać dodatkową pracę.
A z innej beki, naprawdę uważasz, że pisanie wniosków w I os. liczby mn., to dobry pomysł? Jakoś trochę nieprofesjonalnie mi to wygląda. Może kwestia przyzwyczajenia do tych bezosobowych treści, hmm.

Ja tak piszę, bo mam dość tych PO KLowych bezosobowych gryzmołów i "bełkotu wnioskowego" ;)

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Dorota T.:
Czy taka konstrukcja - całość wkładu wł. wpakowana jest w II - jest w porządku?

IMHO jest OK, o ile wkład własny jest finansowy ;)
Dorota T.

Dorota T. to i owo...

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Dziękuję Ci bardzo!
O, to faktycznie błędnie podeszłam do tego zapisu z UoDPPiW, jako bezpośrednie przeniesienie stawki m-cznej w sektorze przedsiębiorstw za zeszły rok, a nie z 3 m-cy, to zmienia postać rzeczy, hehe.
Ale to 3604,68 to brutto-brutto? Zawsze wydawało mi się, że brutto… Ciągle się człowiek czegoś dowiaduje:)

No nieopłacalne z tymi umowami zlec., ale czy dopuszczalne byłoby podzielenie tej części etatu koordynatora na linie II i I (gdy koordynator będzie wykonywał prace merytoryczne, np. praca nad tekstami do publikacji, itp.?), jak potem rozliczać te części 3/5 etatu wykorzystane w I i w II? Nie mam doświadczenia w rozliczaniu projektów, może to nie jest problem...

No no, racja zawsze to taką osobową narrację lepiej się trawi. Ale wszystko zależy pewnie na jakiego oceniacza trafi wniosek, jednemu się to spodoba, drugi będzie bardzo krytyczny.

Pzdr.

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Jeszcze raz witam

(cóż to za "upomnienia" macie na tym portalu odnośnie pełnych chronionych ustawą danych osobowych?- dostałam coś takiego na skrzynkę i poczułam się lekko inwiligowana;)...)

Przyznaję, ze nie mam doświadczenia ani wystarczającej wiedzy dotyczacej działalnosci NGO. Zatem bardzo proszę o Waszą opinie w jeszcze jednej sprawie.

Fundacja, z którą przygotowuję projekt, postanowiła starać się o dotację na tożsame zadania w ramach ogłoszonych konkursów z innych żródeł. Oczywiście rozumiem takie postępowanie - w końcu nie wiadomo jak skończy się ocena wniosków w ramach FIO.

Czy powinnam to wpisać do wnioskuw punkcie IV.4 wniosku " Finansowe srodki z innych źródeł publicznych"?

Skłaniam sie za opcją, ze nie jest to konieczne ponieważ w rzeczywistości fundacja posiada 10 % finansowy wkład własny i nie wykazuje we wniosku FIO jako wkładu własnego przychodów z innych źródeł. Jednak wolę zapytać...

Zastanawia mnie też sytuacja, w której oba wnioski o dofinasowanie przejdą... trzeba będzie zrezygnować z dofinansowania z drugiego źródła(?)/zmienić zakres dofinansowanych wydatków w budżecie przed podpisaniem umowy?... jest to wogóle możliwe? Co w takim wypadku należy czynić?

Proszę o radę.Ela A. edytował(a) ten post dnia 08.01.13 o godzinie 05:06
Grażyna S.

Grażyna S. Warsztat: ​BIŻUTERIA
PROSTO Z SERCA
Termin warsztatu:
​7...

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Czy mogę poprosić o namiary, link do wzoru upoważnienia dla oddziału organizacji pozarządowej by mogła samodzielnie składać wniosek - chodzi o podpisy na wniosku, by nie trzeba go wieźć do centrali.
Anna Buchmiet

Anna Buchmiet takie tam ;)

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Kilka dni przed złożeniem wniosku i masa pytań, Karolu punkt informacyjny powinieneś założyć ;)

Też mam pytanie, koszty administracyjne mogą byc pokryte do wysokości 10% dotacji, rozumiem że na te koszty moge wpisać te 10% dotacji a reszta może być wkładem własnym?

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Ela I.:
Fundacja, z którą przygotowuję projekt, postanowiła starać się o dotację na tożsame zadania w ramach ogłoszonych konkursów z innych żródeł.

podbijam wypowiedź, bo mam analogiczną sytuację i też chciałabym wiedzieć, jak to rozwiązać.

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Też mam pytanie, koszty administracyjne mogą byc pokryte do wysokości 10% dotacji, rozumiem że na te koszty moge wpisać te 10% dotacji a reszta może być wkładem własnym?


Reszta może być wkładem własnym. Tzn. przy wysokosci łacznej dotacji w całym projekcie np. 1000 zł. dotacja na koszty administracyjne (pkt II budżetu) nie może przekroczyć 100 zł.
Rafał Srokowski

Rafał Srokowski Prezes Klubu Feniks
Legnica

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

To ja też może zadam takie pytanie. Gdzie umieścić materiały broszurki/ informatory dla uczestników projektu? W materiałach biurowych? Np. broszurki o zdrowym odżywianiu...

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Rafał Srokowski:
To ja też może zadam takie pytanie. Gdzie umieścić materiały broszurki/ informatory dla uczestników projektu? W materiałach biurowych? Np. broszurki o zdrowym odżywianiu...

Jak dla uczestników projektu to:
- koszty druku lub zamówienia usługi / kupienia broszurek, książek, informatorów - do III. - Koszty związane z uczestnictwem bezpośrednich adresatów projektu.
- koszty składu DTP, redakcji, korekty, itp. jeśli sami je przygotowujecie (koszty osobowe osób w organizacji) - do I. - Koszty osobowe merytoryczne

Jak broszurki są dla wszystkich innych (tych, którzy nie podpisują list obecności i których się nie da wykazać w projekcie) to do VIII. - Promocja

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Anna Buchmiet:
Też mam pytanie, koszty administracyjne mogą byc pokryte do wysokości 10% dotacji, rozumiem że na te koszty moge wpisać te 10% dotacji a reszta może być wkładem własnym?

Tak.

konto usunięte

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Agnieszka Świątecka:
Ela I.:
Fundacja, z którą przygotowuję projekt, postanowiła starać się o dotację na tożsame zadania w ramach ogłoszonych konkursów z innych żródeł.

podbijam wypowiedź, bo mam analogiczną sytuację i też chciałabym wiedzieć, jak to rozwiązać.

Z punktu widzenia to są dwa oddzielne działania, ale z punktu widzenia grantodawców będą liczyły się osiągnięte cele i sposób wydatkowania dotacji zgodny z ich umową.

Można je wykonywać razem jako jedno działanie pod warunkiem unikania podwójnego finansowania kosztów. Ma to pozytywny wpływ na budżet projektu (czasami aż zbyt pozytywny...).

Raz realizowałem działanie finansowane równolegle z PO FIO, MPiPS, Fundacji Kronenberga i środków własnych... nie planuje powtarzania takich sportów ekstremalnych, nie pytajcie dlaczego ;)

Temat: FIO 2013 wniosek, składanie ofert itd.

Karol Krzyczkowski:
Można je wykonywać razem jako jedno działanie pod warunkiem unikania podwójnego finansowania kosztów. Ma to pozytywny wpływ na budżet projektu (czasami aż zbyt pozytywny...).

dzięki za odpowiedź :)
rozumiem, że wszystko się skomplikuje na etapie realizacji ;)
jeśli w obu wnioskach mam np. budżet na wydanie publikacji, czy mogę/powinnam w takim razie zwiększyć nakład? albo (w przypadku szkoleń) liczbę przeszkolonych grup?

Następna dyskusja:

fio wniosek




Wyślij zaproszenie do