Przemysław P.

Przemysław P. Inżynier Prowadzący,
Instytut Lotnictwa -
EDC Poland

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Witam,
Moja Fabia ma 5 lat, jestem jej pierwszym jedynym wlascicielem. Przejachalismy juz razem 130.000km i moja Fabia nigdy mnie nie zawiodla. Mozna powiedziec, ze znam jej kazdy odglos ..ale chcialem zapytac czy ktos moze spotkal sie z podobnym problemem, wystepujacym jedynie na krotkich nierownosciach, jak np. przejazd przez koleiny na skrzyzowaniu, jazda z mala predkoscia po dziurawej nawierzchni.. slychac wtedy stukanie pochodzace z podwozia. Trudno okreslic z ktorej czesci podwozia. Po bacznym sprawdzeniu, wydaje sie ze wszystkie elementy: amortyzatory, uklad wydechowy, elementy gumowo-metalowe w napedzie przednim, sworznie itd. wydaja sie byc w najzupelniejszym porzadku. Rozmawialem z wlascicielem Opla Vectry Kombi, opowiadal ze ma bardzo podobny trudny do zlokalizowania problem, przeszukal juz wszystkie fora internetowe i nadal nie moze zglebic tego problemu... pewne sugestie dotycza np. ukladu odpowiedzialnego za ABS, inne dotycza luznej czesci ukladu hamulcowego, lub slabo przymocowanego wydechu.. nic niestety nie potwierdza takich przypuszczen..dodam jeszcze, ze problem jest nie do wykrycia przy nieruchomym samochodzie, chocby nie wiem jak probowac nim hustac..

pozdrawiam
PrzemekPrzemysław P. edytował(a) ten post dnia 01.12.09 o godzinie 20:17
Krzysztof W.

Krzysztof W. lider serwisu

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Za każdym razem okazywało się to łącznikami stabilizatora aczkolwiek ostatnie wymieniłem pół roku temu i znowu mi stuka. Łączniki za 15 PLN wytrzymały rok, oryginały za150PLN wytrzymały trzy lata a ostatnio założyłem za chyba 50PLN i jak to one to chyba był najgorszy zakup. Czekam na wiosnę, na razie tego nie ruszam. Fabie miały też wadę w tulejkach podtrzymujących cały drążek reakcyjny ale dotyczyło to modeli przed rokiem 2002 (o ile dobrze pamiętam). Same łączniki wymienia się 15-20 minut na koło. Potrzebny klucz 17 , podnośnik ( na wyposażeniu samochodu) i solidny kawałem drewna, do podkładania pod wahacz. Wymieniałem sam 3 razy. W serwisie kosztuje to 30-50 za sztukę. Luzy na łącznikach sprawdza się w ten sam sposób, jakby się je wymieniało. Trzeba ściągnąć koło i po podłożeniu klocka drewnianego pod wahacz, powoli spuszczać samochód aż łącznik stabilizatora przestanie być "naciągnięty przez sprężynę kolumny McPersohna " . Tak mniej więcej, po amatorsku;)
Przemysław P.

Przemysław P. Inżynier Prowadzący,
Instytut Lotnictwa -
EDC Poland

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Krzysztof Wiktorowski:
dzięki za cenne wskazówki, sprawdze to przy następnym przeglądzie!
Marcin Zadrożny

Marcin Zadrożny Otwarty na nowe
wyzwania...

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Hej,

Sprawdź poduszki i drążek stabilizatora z przodu, u mnie tłucze drążek stabilizatora po wyrobieniu się tulejek teflonowych pomiędzy poduszkami a drążkiem (auto listopad 2003). Nowe drążki są grubsze (wkładane po 2003) i nie potrzebują tych tulejek. Problem dobrze opisany na forum http://fabiaclub.pl
Tomasz Ziober

Tomasz Ziober Dowiedz się kim
jesteś i zostań
sobą.....

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Marcin mam pytanie odnośnie swojej Fabi 1,9 SDi z 2005 rok co chwile pali mi się rezystor z dmuchawy wewnętrznej po przeczyaniu i przeszukaniu neta wymieniłem sam wentylator dalej to samo przez jakiś czas chodzi na wszystkich zakresach potem tylko na 4 i koniec nigdy wcześniej takiego problemu nie miałem przyznaję a jest to moja już 3 skodzina zona mataką samą i tam się nic nie dzieje załamałem ręce bo nie wiem za co się złapać może jakaś skromna podpowiedźalbo jakiś zaprzyjaźniony warsztat w okolicach Katowic Zabrza?

Marcin Zadrożny:
Hej,

Sprawdź poduszki i drążek stabilizatora z przodu, u mnie tłucze drążek stabilizatora po wyrobieniu się tulejek teflonowych pomiędzy poduszkami a drążkiem (auto listopad 2003). Nowe drążki są grubsze (wkładane po 2003) i nie potrzebują tych tulejek. Problem dobrze opisany na forum http://fabiaclub.pl
Piotr Młynarczyk

Piotr Młynarczyk Właściciel,
AUTO-SERWIS Piotr
Młynarczyk

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Prosze sprawdzic laczniki i poduszki stabilizatora. Czesto zdarza sie ,ze kontrola przebiega podczas gdy auto jest uniesione a kola odciazone przez co stabilizator i wspolpracujace elementy mocno napinaja sie i czasem luz jest cieki do wykrycia a objawy o ktorych przeczytalem w tym modelu wskazuja wlasnie na te elementy. Proponuje dokladnie przyjrzeć sie tym elementom przy normalnie obciazonym samochodzie.
O tulejach plastikowo-gumowych nie wspominam poniewaz diagnoza nie powinna przynieść jakichkolwiek problemow.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w...

Piotr Młynarczyk:
Prosze sprawdzic laczniki i poduszki stabilizatora. Czesto zdarza sie ,ze kontrola przebiega podczas gdy auto jest uniesione a kola odciazone przez co stabilizator i wspolpracujace elementy mocno napinaja sie i czasem luz jest cieki do wykrycia a objawy o ktorych przeczytalem w tym modelu wskazuja wlasnie na te elementy. Proponuje dokladnie przyjrzeć sie tym elementom przy normalnie obciazonym samochodzie.
O tulejach plastikowo-gumowych nie wspominam poniewaz diagnoza nie powinna przynieść jakichkolwiek problemow.

Pozdrawiam.
No i tylne tuleje na wahaczu, sugeruję montować pełne z Seata Cupra lub Audi A2.
Po prawej Skodowski po lewej zamiennik

Obrazek

Następna dyskusja:

Wymiana oleju silnikowego w...




Wyślij zaproszenie do