Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Kłopot z silnikiem 1.6 16V ECOTEC

Witam, mam problem z silnikiem w moim Astra II 1.6 Kombi, r.p. 1998.
To Silnik 1.6 16V ECOTEC, przejechane niby 155 000, ale sprzedawca okazał się krętem jakich mało. Żre dużo oleju, na prawdę dużo, do tego to jeszcze nie tani Mobil 10W-40. Wymieniłem uszczelki pod głowicą, ale nie pomaga. Dym leci z rury jak fix. Zastanawiam się nad wymianą całego silnika, co myślicie na jaki wymienić? Może jest coś fajnego co można by tam włożyć, żeby było OK. Nadmienię, że mam tam gaz od Stako.

btw. tłumiki wszystkie nowe.

Każda rada będzie dla mnie bardzo cenna.
Bartłomiej Jończy

Bartłomiej Jończy iOS / Java EE
Developer

Temat: Kłopot z silnikiem 1.6 16V ECOTEC

Nie jestem mechanikiem, ale branie oleju to najczęściej kwestia pierścieni. Może pomyśl o wymianie? To nie powinna być tragedia.
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Kłopot z silnikiem 1.6 16V ECOTEC

Łukasz M.:
Witam, mam problem z silnikiem w moim Astra II 1.6 Kombi, r.p. 1998.
To Silnik 1.6 16V ECOTEC, przejechane niby 155 000, ale sprzedawca okazał się krętem jakich mało. Żre dużo oleju, na prawdę dużo, do tego to jeszcze nie tani Mobil 10W-40. Wymieniłem uszczelki pod głowicą, ale nie pomaga. Dym leci z rury jak fix. Zastanawiam się nad wymianą całego silnika, co myślicie na jaki wymienić? Może jest coś fajnego co można by tam włożyć, żeby było OK. Nadmienię, że mam tam gaz od Stako.

btw. tłumiki wszystkie nowe.

Każda rada będzie dla mnie bardzo cenna.


wejdź na forum vectraclub i znajdź majstra ze swojej okolicy...
to normalka w tym silniku...kwestia jakichś uszczelniaczy czy cuś...na tym się nie znam...

btw. mam taki sam silnik...pije jak oszalały...ale leje i jade :)
Grzegorz K.

Grzegorz K. Koordynator
zamieszania.

Temat: Kłopot z silnikiem 1.6 16V ECOTEC

Łukasz M.:
Witam, mam problem z silnikiem w moim Astra II 1.6 Kombi, r.p.


1. Czy przed założeniem gazu też tak się zachowywał?
2. Istnieje szansa, że wystarczy zmienić uszczelniacze na prowadnicach zaworów, bo skoro wymieniałeś uszczelkę to od razu trzeba było to zrobić.
3. Sprawdź "kompresję" tzn. szczelność układu.....bo może się okazać, że trzeba faktycznie jeszcze pierścienie.... a może porysowane są gładzie cylindrowe i to nic nie da.
4. Poszukaj kogoś kto odczyta ci "prawdziwy przebieg" samochodu.....bo chyba nie wierzysz w te 155 tytsi. Ja mam obecnie 277 tysi a samochód tylko w kraju eksploatowany od 2003 r...... więc sam sobie odpowiedz.
5. Poszukanie nowego silnika, dobry pomysł, tylko żebyś nie kupił drugiego szrota!!!! Tu trzeba podeprzeć się "dobrym" mechanikiem, który pomoże! No i oczywiście gwarancją rozruchową! Wiem o czym mówię bo w tym roku przeszedłem taką gechennę z wymianą silnika po pęknięciu wału korbowego i zmasakrowaniu poprzedniego silniczka:-(((((

btw. tłumiki wszystkie nowe.

To chyba nie ma nic do rzeczy!
Każda rada będzie dla mnie bardzo cenna.

Następna dyskusja:

Opel astra 1995 1.6 16v ECO...




Wyślij zaproszenie do