Temat: Ubywanie płynu chłodniczego - Passat B5
Robert Kaczmarek:
Dodam, że w ASO nie potrafili pomóc, zasugerowali "ulatnianie" się płynu.
Sprawdź dwie rzeczy. Zobacz czy układ trzyma ciśnienie tj. po nagrzaniu spróbuj
odkręcić korek wlewu płynu. Oczywiście zrób to przez szmatę. Jeśli syknie to znaczy, że ciśnienie w głównym obwodzie jest ok, a płyn wcina w drugim obwodzie (za termostatem). Jeśli nie syknie to znaczy, że gdzieś coś ucieka.
Mój strzał jest taki. VAG stosuje takie plastikowe trójniki, którymi do nagrzewnicy idzie woda, raczej pod niskim ciśnieniem. Trójniki te lubią pękać w okolicy jednej z opasek. Jednym z objawów to brak ciśnienia pod korkiem. Wtedy płyn sobie kapie gdzieś za silnikiem i kapie tym mocniej im większe ciśnienie tj. temperatura lub obroty pompy wody. Trójnika (o ile jest) szukaj między silnikiem, a grodzią, może tam być wkręcony czujnik temperatury. Jak go znajdziesz to spróbuj poruszać rurką, ponaciągać, może się rozpadnie. Tak czy inaczej zrób to ASAP bo możesz mieć tak jak ja kiedy jechałem w połowie stycznia, w śnieżycy, z dzieckiem, przez 5 km las....kiedy zapaliła się kontrolka. Przejechałem jeszcze z 5 km do najbliższej wsi i okazało się, że faktycznie wcięło cały płyn chłodniczy. Fak.
Czy na aluminiowych częściach silnika robi się taki biały osad?