konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Witam planuję kupno skody Octavii II w benzynie z roku 2004-2007. Kupuję ten samochód bo się ładnie prezentuje, słyszałem że jest mało awaryjny oraz (to co mnie najbardziej przekonuje to) ekonomiczny po przerobieniu na gaz. Jako że to mój pierwszy samochód to bardzo prosiłbym o radę który silnik najlepiej by znosił instalację gazową?
Damian S.

Damian S. Bazinga!

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

najlepiej sprawdzi się w zwykłym 1,6 MPI

z dobrych zakładów polecam Nowotczyńskiego w Mławie lub Adama Rogowskiego w Lublinie.Marcin Litwiniec edytował(a) ten post dnia 27.06.12 o godzinie 09:48
Tomasz K.

Tomasz K. wolny zawód ...

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Marcin Litwiniec:
najlepiej sprawdzi się w zwykłym 1,6 MPI


popieram kolege 1.6 MPI będzie ideałem chyba, że poruszasz sie wyłącznie po trasie to 2.0 ale to z wiadomej racji na trasie przydaje sie moc a i większy silnik nie zawsze znaczy dużo droższy ...

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

nie jestem pewny czy 2,0 występował w Octavii II
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Skoda Octavia II + gaz

W O2 bez "fejs liftu" jeszcze 2.0 FSi było; po FL najmocnijsza benzyna jest w RS 2.0T, w normalnej odmianie jest 1.8T.

Gaz - do TSI tylko 5-ta generacja (połowiczna piąta spala ciągle ok 20% paliwa i kosztuje ok 6500zł, pełna 5 - możesz wymienić bak paliwa na bak z gazem - ok 9000zł) stąd do gazu najlepsze 1.6 MPi; 1.4 MPi - odradzam - auto nie jedzie i to dosłownie nie jedzie.

Z fabrycznych gazów na początku były problemy z kontrolerem do instalacji landi-rezo z tego co wiem problem jest rozwiązany.

Polecam dobrze zrobioną 4 generację - spala tyle gazu co paliwa i nie ma strat mocy.

Michał

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Michał Ł.:
prawidłowo wyregulowana powinna spalić 20% więcej, jeżeli pali tyle samo to oznacza ubogą mieszankę i remont głowicy w bliższej lub dalszejh perspektywie
i nie ma strat mocy.

zazwyczaj są ale nie zauważalne
Tomasz K.

Tomasz K. wolny zawód ...

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Co do kosztów instaliki w TSI masakra :) standardowa V6 to koszt ok 4 tys BRC i 3 tys STAG. silniki z16v mają instalacje za ok 800 PLN taniej.

2.0 FSI był wstawiany w latach 2004/5- 2010 miał 150 PS i tym można się pobujać. Przypominam, że kolega szuka autka z okolic latek 2004-2007 Wiem, że 1.4 jest stanowczo za słaby Znajomy kupił z 2006lub2007 to był pierwszy rok z tym silnikiem i woła o pomstę do nieba na trasie. Dlatego radzę 1.6 to minimum a 2.0 to zapewne przyjemność. Nadal trzeba postawić pytanie czy potrzeba auto na trasę czy miasto.

Co do LPG zawsze chyba będzie brało go auto więcej jak benzyny lub będzie słabsze jak na benzynie jeżeli po majstrujemy z mieszanką. Co do procentowej skali słyszałem rozbieżności od 10 do 30%. Osobiście mam 3cie auto na LPG z czego 2 to V6ki i różnica to ok 10-15% więcej lpg nad benzynę.

***
Co do spadku mocy hehe :) pamiętajmy, że gaz (LPG) ma coś powyżej 100 (coś koło 120 ale nie będę bajerował że wiem dokładnie) oktan w porównaniu do benzyny więc powinna być zwyżka mocy - wszak to utopijna idea gdyż LPG tak jak każde paliwo jest w Polsce tylko w 90 paru% paliwem co nie zawsze wynika z winy koncernów a czystej fizyki i sposobu przechowywania paliw na stacjach.
Jednak tankując na dobrych sprawdzonych stacjach ja osobiście twierdze, że do 160 km/h nie ma odczuwalnego spadku mocy jeżeli zna się moment obrotowy swojego auta i umie wg jego parametrów poruszać.

***
mała dygresja :

Tylko czekam do stycznia 2013 z ciekawością czy spełnią obietnice o podniesieniu akcyzy na gaz z 125 dolarów za 1000 l do 400 paru dolarów hehe.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Tomasz K.:
Co do spadku mocy hehe :) pamiętajmy, że gaz (LPG) ma coś powyżej 100 (coś koło 120 ale nie będę bajerował że wiem dokładnie) oktan w porównaniu do benzyny więc powinna być zwyżka mocy - wszak to utopijna idea gdyż LPG tak jak każde paliwo jest w Polsce tylko w 90 paru% paliwem co nie zawsze wynika z winy koncernów a czystej fizyki i sposobu przechowywania paliw na stacjach.

Widzę, że ciągle te same plotki ludzie rozpowszechniają ;)
Więcej oktanów to nie większa moc. Moc bierze się, tutaj uwaga, z wartości opałowej.
LPG o ile wiem jest 100 procentowym paliwem.

LPG ma około 24 MJ energii na litr, benzyna około 38 MJ na litr, a olej napędowy około 44 MJ na litr. Największą moc przy danych obrotach generuje więc spalanie diesla. Spadek mocy na gazie musi być odczuwalny o ile paliwo jest wtryskiwane w takim samym stosunku objętościowym. Ubytek mocy można skompensować ilością wtryskiwanego gazu oraz zwiększając stopień sprężania silnika. To ostatnie wynika dopiero z większej liczby oktanowej.

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

W R21 nie zauważyłem, by spadała moc... za to spalanie gazu było wyższe o 3-4 litry :-) Ploty, ploty, ploty :-)

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Kosma S.:
. Spadek mocy na
gazie musi być odczuwalny o ile paliwo jest wtryskiwane w takim samym stosunku objętościowym.

stosunek powinien być taki sam, ponieważ auto najlepiej pracuje na gazie będąc wystrojone według korekt paliwowych obd, czyli sondy lambda, ewentualnie w wersji bardziej zaawansowanej, według afr - oddzielną przenośną sonda włozoną w końcówkę wydechu i podłączoną do laptopa, wtedy mamy 100% pewności że silnik w kazdych warunkach dostaje własciwa mieszankę.
Tomasz K.

Tomasz K. wolny zawód ...

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Kosma S.:
LPG ma około 24 MJ energii na litr, benzyna około 38 MJ na litr, a olej napędowy około 44 MJ na litr. Największą moc przy danych obrotach generuje więc spalanie diesla. Spadek mocy na gazie musi być odczuwalny o ile paliwo jest wtryskiwane w takim samym stosunku objętościowym. Ubytek mocy można skompensować ilością wtryskiwanego gazu oraz zwiększając stopień sprężania silnika. To ostatnie wynika dopiero z większej liczby oktanowej.

dzięki za cenną informację prawda ta wiedza była zasłyszana.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Marcin Litwiniec:
Kosma S.:
. Spadek mocy na
gazie musi być odczuwalny o ile paliwo jest wtryskiwane w takim samym stosunku objętościowym.

stosunek powinien być taki sam, ponieważ auto najlepiej pracuje na gazie będąc wystrojone według korekt paliwowych obd, czyli sondy lambda, ewentualnie w wersji bardziej zaawansowanej, według afr - oddzielną przenośną sonda włozoną w końcówkę wydechu i podłączoną do laptopa, wtedy mamy 100% pewności że silnik w kazdych warunkach dostaje własciwa mieszankę.

Tyle tylko, że stosunek stechiometryczny będzie taki sam jeśli komputer będzie wtryskiwać nieco więcej LPG niż benzyny. To chyba logiczne. Wtenczas spadek mocy nie będzie odczuwalny. Notabene gdyby patrzeć na kilogramy, a nie na litry to kilogram LPG ma ok 47 MJ, więcej od ropy i benzyny. Tylko komu się opłaca na kilogramy sprzedawać? ;)

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

akurat nigdy nie mierzyłem objętości ani nie wazyłem gazu :) natomiast jeżeli ma palić więcej, to logiczne że dawna musi być większa :)

konto usunięte

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Tomasz K.:
Marcin Litwiniec:
najlepiej sprawdzi się w zwykłym 1,6 MPI


popieram kolege 1.6 MPI będzie ideałem chyba, że poruszasz sie wyłącznie po trasie to 2.0 ale to z wiadomej racji na trasie przydaje sie moc a i większy silnik nie zawsze znaczy dużo droższy ...

Zwracam uwagę, że 1.6 MPI ma tylko 5 biegów. Na trasie - to tragedia (przy 120 km/h - 3700 obrotów) bo jest po prostu głośno. Chyba, że ktoś nie planuje przekraczać 100 km/h...

Podobno ten silnik dobrze znosi gaz... Ale używanie słowa "ideał" to chyba duże nieporozumienie... Nawet, jeśli to pierwszy samochód dla założyciela wątku.Piotr P. edytował(a) ten post dnia 09.07.12 o godzinie 11:55
Tomasz K.

Tomasz K. wolny zawód ...

Temat: Skoda Octavia II + gaz

Piotr P.:
Zwracam uwagę, że 1.6 MPI ma tylko 5 biegów.

5 biegów to nie problem problem to przełożenia :) jest wiele 6tek co męczą człowieka jak diesel więc może mnie zganicie ale nie stopniowość skrzyni jest najważniejsza...

"Na trasie - to tragedia (przy 120 km/h - 3700 obrotów) bo jest po prostu głośno. Chyba, że ktoś nie planuje przekraczać 100 km/h..."

ponadto nie jest to demon prędkości

Dlatego stawiam pytanie do czego jest potrzebne auto. Ja osobiście raz miałem inne jak V6 i szybko wróciłem do normalnej 140 konnej 2.0 V6 nie wyżyłowana ale też w stosunku do jedynego auta jakie mi chodzi dodatkowo po głowie 3.8 V6 192 konnego lub pierwszego 3.3 154 konnego to moja ma wystarczającą moc a i spalanie słuszne. I czy auto ma być nowe ale tu odp już padła.
Podobno ten silnik dobrze znosi gaz... Ale używanie słowa "ideał" to chyba duże nieporozumienie... Nawet, jeśli to pierwszy samochód dla założyciela wątku.

Jak na auta świeże (tzn po 2005 r.)ten silnik bdb znosi LPG. Polecał bym go nawet bardziej jak wspomniany 2.0.Tomasz K. edytował(a) ten post dnia 09.07.12 o godzinie 13:15

Następna dyskusja:

auto na gaz: w PL i DE




Wyślij zaproszenie do