konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

"Co z tego wyszło? I40 ubrano w nadwozie stworzone zgodnie z filozofią "fluidic sculpture", czyli rzeźby w ruchu. Frazesy w stylu „nasz samochód wygląda jakby jechał nawet jak stoi” słyszeliśmy już nie raz, ale stylistyce i40 trudno cokolwiek zarzucić. Można nawet odważyć się na stwierdzenie, że wśród aut azjatyckich klasy średniej trudno znaleźć ciekawszą propozycję. Proporcje są prawidłowe, auto nie jest nudne, a stwierdzenie „ładny” nie jest na wyrost - chociaż nie każdemu musi się podobać. Podobnie jest we wnętrzu. Mniejszy i30 ma poprawnie zaprojektowane wnętrze ale nic poza tym. Deska i40 jest zupełnie inna. Nowoczesna, lepszej jakości i... bardziej europejska.

W tak "trudnych" warunkach przyszło mi zmierzyć się z nowym kombi Hyundaia. Do wyboru mocne benzynowe 2.0 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 177 KM lub też mocniejszy Diesel 1.7 o mocy 136 KM. Na pierwszy ogień wybrałem benzyniaka.

Za kierownicą miejsca jest sporo. Pozycja jest wygodna, nawet gdy fotel wędruje mocno do tyłu. Drugi rząd? Nadal dużo miejsca. Odsuwam więc fotel do oporu. Kolana pasażerów nie ucierpią z tego powodu... prawie w ogóle. I40 to z pewnością jeden z liderów w swojej klasie pod tym względem. Bagażnik także wydaje się całkiem pojemny, rzut oka w tabelkę - 553 l. - to o 3 litry więcej, niż oferuje Ford Mondeo kombi, ale do Superba i Passata jeszcze mu daleko. Kufer dodatkowo wyposażono w przesuwane przegrody blokujące drobniejsze przedmioty.

Pierwsze kilometry ujawniają cechy typowe dla hyundaiowskiego dwulitrowego benzyniaka - brak dynamiki w dolnym zakresie obrotów. Spokojnie, podczas codziennego użytkowania wcale tego nie odczujemy. Dopiero próba wyprzedzenia kopcącej ciężarówki wymagać będzie redukcji biegu. Co innego turbodiesel. Mimo mniejszej mocy (136 KM) wrażenia z jazdy są wyraźnie lepsze. To zasługa turbiny, która zaczyna ciągnąć od niecałych 2 tys. obrotów.

Zaletą i40 powinien być układ kierowniczy zaprojektowany pod europejskie gusta. Obawiałem się, że ze sprawdzenia jego możliwości będą nici. Aby jednak zdążyć na samolot musiałem wybrać skrót wąską, mocno połataną drogą. I co się okazuje? I40 może dawać radość. Może nie taką jak BMW serii 3, ale w stosunku do Toyoty Avensis czy Opla Insignii Koreańczyk nie wypada wcale gorzej.

Podstawowy Hyundai i40 w wersji Classic w wyposażeniu seryjnym ma m.in.: 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy (można go odłączyć), elektryczny hamulec ręczny, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, manualną klimatyzację, obszytą skórą kierownicę, częściowo podgrzewaną przednią szybę, komputer pokładowy oraz radio CD/mp3 z wejściem AUX/USB. To już wystarcza, by poczuć się komfortowo. Jeśli jednak oczekujemy czegoś więcej, czekają nas wydatki. Droższe odmiany oferują dodatkowo m.in. tylne poduszki boczne, bezkluczykowy system otwierania, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera, alufelgi (16-18 cali), czujniki ciśnienia w oponach, automatyczną klimatyzację, ksenonowe reflektory, kamerę cofania, wentylowane przednie fotele, podgrzewane tylne fotele (rzadkość w tej klasie), elektrycznie otwieraną tylna klapę, asystenta parkowania, czy zmieniarkę CD.

Cena podstawowej wersji Classic z benzynowym silnikiem 1.6 GDI to wydatek przynajmniej 84 900 zł. Co na to konkurencja? Toyota Avensis Wagon 1.6 (132 KM) w wersji Luna kosztuje 80 590 zł. Ford Mondeo Combi 1.6 (120 KM) Ambiente to wydatek 82 900 zł."



Obrazek


Obrazek


http://moto.pl/Testy/1,113517,9976570,Hyundai_i40___Pi...

Na zdjęciach wygląda zaskakująco dobrze, jeździł już ktoś tym? Bo nim ja się na jazdę próbną umówię to wieki miną:d.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

sedan nazywa się Elantra i ma imponującą gamę silników:
1. 1,6 130KM
koniec:)
zawiasy niczym nie osłonięte wnikają do przestrzeni bagażnika. lipa!
z tyłu miejsca jak w focusie III. słabo..
ustawianie pochylenia oparcia koszmarną dźwignią, na dodatek skokowe. chała!

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Żeby była jasność: mnię interesuje tylko kombi, inne wersje nadwozia nie mają dla mnie znaczenia:P
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Słyszałem wczoraj recenzję z TOK FM. To co zapamiętałem z uwag negatywnych:
- fioletowe wyświetlacze
- silnik - imponujący wybór jednej wersji 1,6 130 KM (Arek już pisał), ale rozumiem, że kombi ma więcej.
- klasa: "jeszcze nie D", czyli coś na poziomie Octavii
- wersja podstawowa dość tania, ale jak się zacznie doliczać lepsze wyposażenie to wychodzi 2-3 tys taniej niż Mondeo
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Jolanta I.:
Żeby była jasność: mnię interesuje tylko kombi, inne wersje nadwozia nie mają dla mnie znaczenia:P
a kombi ma inną paletę silników? i większą, szerszą kanapę z tyłu?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Przemysław Lisek:
Słyszałem wczoraj recenzję z TOK FM. To co zapamiętałem z uwag negatywnych:
- fioletowe wyświetlacze
mnie wydawały się niebieskie. natomiast regulacja klimatyzacji nie do końca intuicyjna.
- silnik - imponujący wybór jednej wersji 1,6 130 KM (Arek już pisał), ale rozumiem, że kombi ma więcej.
- klasa: "jeszcze nie D", czyli coś na poziomie Octavii
długość 4,5 metra, chyba jednak klasa D, octavia ma zwisy duże, ale rozstaw kół mniejszy niż focus II.
- wersja podstawowa dość tania, ale jak się zacznie doliczać lepsze wyposażenie to wychodzi 2-3 tys taniej niż Mondeo
z porządnym układem jezdnym i przestronnym wnętrzem.

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Arkadiusz Piotr Z.:
Jolanta I.:
Żeby była jasność: mnię interesuje tylko kombi, inne wersje nadwozia nie mają dla mnie znaczenia:P
a kombi ma inną paletę silników? i większą, szerszą kanapę z tyłu?


"W tak "trudnych" warunkach przyszło mi zmierzyć się z nowym kombi Hyundaia. Do wyboru mocne benzynowe 2.0 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 177 KM lub też mocniejszy Diesel 1.7 o mocy 136 KM. Na pierwszy ogień wybrałem benzyniaka."

Wielkość kanapy jest dość względna, zresztą ja z tyłu nie jeżdżę:P
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

edit: wyżej wyjaśniła JolaPrzemysław Lisek edytował(a) ten post dnia 27.07.11 o godzinie 22:21
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

"Bagażnik także wydaje się całkiem pojemny, rzut oka w tabelkę - 553 l. - to o 3 litry więcej, niż oferuje Ford Mondeo kombi, ale do Superba i Passata jeszcze mu daleko."

passat: 565l
superb: 565l
mondeo: 550l

12 litrów mniej niż passat. przepaść:))

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Witam wszystkich. Jedno pytanie, może ktoś wie ile kosztuje wersja ze zdjęcia? Bo chyba nie 84 tys.? ;)Przemysław Ciechanowski edytował(a) ten post dnia 28.07.11 o godzinie 09:04
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Ok 110k, ale to chyba maksymalna cena, za jaką idzie ten samochód.

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Kokpit zerżnięty żywcem z fiesty...
Rafał N.

Rafał N. CEO - iFleet

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Przemysław Lisek:
- wersja podstawowa dość tania, ale jak się zacznie doliczać lepsze wyposażenie to wychodzi 2-3 tys taniej niż Mondeo
Wersja podstawowa i40 ma wg mnie lepsze wyposażenie niż podstawowa wersja Mondeo. A różnica w cenie ( Hi40 2,0GDI 177KM, Mondeo 2,0TDCI 140KM ) to 10000 zł brutto.
Dodatkowo i40 ma:
Szyby elektryczne przód+tył ( Mondeo ma tylko przód )
Radio CD/MP3 ( Mondeo brak radia w standardzie - koszt 1900 )
Podgrzewana szyba przednia.

Co prawda można wziąć pakiet SilverX do Mondeo za 3300 zł zawierający powyższe elementy i dodatkowo mieć klime dwustrefową, ale różnica w cenie i tak będzie duża.

A jeśli porównamy wyższe wersje obu aut, to różnice w cenie będą pewnie większe na korzyść I40

Ale zawsze jest to Hyundai... Chociaż my do firmy zakupiliśmy już dziesiątki Hyundaiów i30 i nie narzekamy na ich awaryjność.
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

A jak to jest z sprzęgłami, bo podobno to najsłabszy element u koreańca
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Rafał N.:
i nie narzekamy na ich awaryjność.
Przepraszam, że tak złapię za słowo, ale rozumiem, że są awaryjne, ale na to nie narzekacie? ;)))

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Kiedys moze nie było co porównywać Hyundai z Fordem ale obecnie...
Niczego im nie brakuje, wręcz powiedziałbym że sa lepsze niż fordy, których awaryjność jest częsta.
Wzorst sprzedaży przekłada sie na inwestycje i jakość tej marki.
Popatrzcie jak kilka marek z wyśmiewanych kilknaście lat temu robia spore postępy i pną sie w rankingach sprzedaży.
Hyundai, KIA, Skoda.
Skoda w najbliższych dwóch latach wypuści nową Felicję.
Auto małe ale tanie i o Niemieckiej precyzji.
Nowa Octavia podobno ma wejść jesienią 2013.
Precyzja, trafnośc rozwiązań i praktyczność za niską cenę.
Nowe logo, nowy design i jak "niewiele" trzeba.
KIA Sportage schodzi jak świeże bułeczki.
Trudno znaleźć na rynku równie taniego SUVa o porównywalnej jakości.
Wygląd juz jest kwestią gustu.
Hyundai i40 w wersji kombii robi wrażenie na mnie przyznam.
Za te pieniądze zapewne najlepszy wybór pomiędzy tymi modelami.
Passat nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
Mondeo wejdzie ładniejsze w 2012 lub 2013, ale to nie przemawia do mnie stylistycznie. Komfort ok, materiały również ale miałem kiedys MK3 i po kilku latach pojawiła sie korozja... Zraziłem sie do tej marki. C5 miał kiedys teść.
Komfort prowadzenia (wg opini specjalistów) jedyny dorównujący Mercedesowi. Części z PSA są drogie a elektryka we wszystkich cytrynach jakie mielismy są na poziomie dla mnie mizernym. Bardzo awaryjne. Z Insygnia niewiele miałem do czynienia, jednak czytałem test i wśród aut z tego segmentu wypadła najsłabiej. Ciasnota podobno i słabe silniki. Ale na drodze robi wrażenie niewątpliwie.
Każdy ma inne gusta.
Ja byłem posiadaczem Citroena, Forda, Fiata i Skody.A jeździłem wieloma markami.
I nastepnym autem jaki wybiore będzie raczej... SKODA :)
Do tytułu powinniście dodac SuperB, lider w swojej klasie.
Za 110k wsiadasz do ekskluzywnej limuzyny, miejsca najwięcej w klasie, precyzja niemiecka, komfort, bezpieczeństwo i elegancja.
2,0 TDI 170 KM DSG. Czego chcieć więcej...

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/skoda-superb-na...Patryk H. edytował(a) ten post dnia 28.07.11 o godzinie 14:37
Rafał N.

Rafał N. CEO - iFleet

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Przemysław Lisek:
Rafał N.:
i nie narzekamy na ich awaryjność.
Przepraszam, że tak złapię za słowo, ale rozumiem, że są awaryjne, ale na to nie narzekacie? ;)))
Nie - ich awaryjność nie odbiega od aut podobnej klasy np. Focusów :)
Andrzej Szulęcki

Andrzej Szulęcki Prezes Zarządu,
Eurowizja sp.z o.o.

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Arkadiusz Piotr Z.:
sedan nazywa się Elantra i ma imponującą gamę silników:
1. 1,6 130KM
koniec:)
zawiasy niczym nie osłonięte wnikają do przestrzeni bagażnika. lipa!
z tyłu miejsca jak w focusie III. słabo..
ustawianie pochylenia oparcia koszmarną dźwignią, na dodatek skokowe. chała!'

Elantra a i40 to zupełnie inne auta.

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Arkadiusz Piotr Z.:
sedan nazywa się Elantra i ma imponującą gamę silników:
1. 1,6 130KM
koniec:)
zawiasy niczym nie osłonięte wnikają do przestrzeni bagażnika. lipa!
z tyłu miejsca jak w focusie III. słabo..
ustawianie pochylenia oparcia koszmarną dźwignią, na dodatek skokowe. chała!
Sedan i40 kombi to po prostu i40.
Elantra to klasa nizej, tzn jest to sedan do i30 lub nie wiadomo do czego...
Tak samo jak megane i sedan o nazwie fluence (lub cos podobnego) w gamie renault.

Nie mieszalbym elantry do i40 kombi, bo to nie ta polka.

konto usunięte

Temat: Hyundai i40 vs konkurencja: Mondeo, C5, Insignia, Passat

Krótka opinia po przejechaniu ponad 800km:


Obrazek


Nie wiem niestety jaka dokładnie to była wersja wyposażenia, w każdym razie Diesel 2.0
z 6 biegową skrzynią manualną.

Plusy:
*miękkie zawieszenie,
*względnie dynamiczny silnik,
*białe zegary z czerwonym wskaźnikiem,
* 6 bieg.

Minusy:
*głośno w kabinie przy wyższych prędkościach, tak od 150km/h w górę,
*idiotyczne umieszczenie guzika świateł awaryjnych-po stronie....pasażera,
*kierownica skórzana z ....plastikową wstawką,
*czarne fotele, czarna deska rozdzielcza w aucie koloru....czarnego,
*wnętrze sprawia wrażenie dużo mniejszego niż w Mondeo.

Jeśli chodzi o spalanie to wyjazd z pełnym bakiem i 2 osoby na pokładzie z niedużym bagażem, jazda w trasie: 2x420km przy prędkości rzędu 150-190km/h, zostało mu paliwa na ca.100km w baku.

No nic, 100k bym za to nie dała a mając wybór cytryna czy mondek wybrałabym Forda.

Następna dyskusja:

Dylematy: jakie NOWE kupić...




Wyślij zaproszenie do