konto usunięte

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

krotko, rzeczowo i na temat :)

dorzucę jeszcze od siebie ze nie polecam Valvoline VR1 Racing (...) Zobacz więcej
17.12.2008, 17:39
Przemysław

Przemysław Sztandera grafik kreatywny,
Drukarnia Włodarski

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

mam 141000 km przebiegu i leje (...) Zobacz więcej
19.01.2009, 15:13
Artur

Artur Janaś Specjalista IT,
Miłośnik Hondy

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

jezdze na valvoline 5w50 w turbodoladowanym silniku 225 koni 280Nm civic 91 licznikowo 345 tys, silnikowo 16 tys km.
polecam, polecam rowniez 5w40 motul 8100 synthese,
nei wiem co tu nei polecac olej z holandii prosto a nie rozlewany w PL tak jak mobile castrole i (...) Zobacz więcej
27.01.2009, 00:10

konto usunięte

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Jedynie słuszne to Motul i ewentualnie Valvoline (choć sam do tej pory używałem Mobila, teraz sie truszkę wyedukowałem i zrozumiałem jaki robiłem błąd ;P ). Aczkolwiek znalazłem na polskim rynku jeszcze jedną markę Lucasoil,którą jakby porównać do Motula to wychodzi jakościowo podobnie a cena o około 1/4 mniejsza. Firma ze stanów, produkty w butlach na galony, a nie litry.Troszkę z ryzykiem, bo firma mi nieznana, ale kupiłem 1galon 15W40 do Calibry 2.0i 205000 przebiegu (i tak noszę się ze zmianą pojazdu więc co mi tam :P) idealnie starczyło i zostało jeszcze na małą doleweczkę :D Choć jak sprzedawca zapewniał nie będę już musiał dolewać oleju :D i że mogę spokojnie robić na nim 2x więcej kilometrów niż na Mobilu 8) !!! Powiem szczerze, że jak dla mnie to olej przechodzi najlepszy test po mroźnej nocy z rana gdy chcemy odpalić swój samochód i w ciągu pierwszej minuty/dwóch zawsze do tej pory (na Mobilu) odgłosy nie należały do normalnych, a po zmianie na Lucasa efekt ten spadł praktycznie do zera!!!(oczywiście po przejechaniu wcześniej kilkuset kilometrów) byłem w szoku, tak samo na wysokich obrotach silnik pracuje delikatnie ciszej, o wiele lepiej moim zdaniem i jak dotąd żadnych ubytków (mam nadzieje, że to nie efekt Placebo ;P ).
Jakby co to olej zakupiłem na http://lucasoilpolska.com bo w sklepach chyba raczej próżno szukać.Kamil Winnicki edytował(a) ten post dnia 28.01.09 o godzinie 03:32
28.01.2009, 03:25

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Silnik 2.0 k20z2 Motul Power 30 (...) Zobacz więcej
21.02.2009, 13:52

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

d1 (...) Zobacz więcej
21.02.2009, 18:27
Krzysztof

Krzysztof Rykowski Chcę robić to co
lubię i lubić to co
robię. Chętnie
rozwa...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

do silników hondy (...) Zobacz więcej
13.05.2011, 23:34
Sławomir

Sławomir Malinowski Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Krzysztof Rykowski:
do silników hondy najlepszy Motul


A możesz uzasadnić?
15.05.2011, 17:31
Hubert

Hubert S. Jest dobrze a będzie
jeszcze lepiej :-)

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Krzysztof Rykowski:
do silników hondy najlepszy Motul


Zastanawiam się jak ludzie to mierzą że najlepszy jest jakiś olej? ciekawe też że nie zależy to od konstrukcji silnika tylko od samego napisu HONDA.

Czyli że nie ważne czy masz benzynę czy diesla, 1.4 czy 2.0 - ważne że Honda i wtedy najlepszy jest Motul?

To ja poproszę o info dlaczego i w czym jest lepszy niż Mobil 5W50 który mam wlany teraz.
15.05.2011, 17:55
Sławomir

Sławomir Malinowski Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Dokładnie nad tym samym się zastanawiam. Skąd się biorą takie przekonania? Śmieszy mnie jak ktoś twierdzi że jeden olej o tych samych parametrach jest lepszy od innego.
Nie twierdzę że są identyczne ale na podstawie czego ludzie twierdzą że taki Motul jest lepszy od innych?Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 15.05.11 o godzinie 23:18
15.05.2011, 18:34
Krzysztof

Krzysztof Rykowski Chcę robić to co
lubię i lubić to co
robię. Chętnie
rozwa...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Hubert S.:
Krzysztof Rykowski:
do silników hondy najlepszy Motul


Zastanawiam się jak ludzie to mierzą że najlepszy jest jakiś olej? ciekawe też że nie zależy to od konstrukcji silnika tylko od samego napisu HONDA.

Czyli że nie ważne czy masz benzynę czy diesla, 1.4 czy 2.0 - ważne że Honda i wtedy najlepszy jest Motul?

To ja poproszę o info dlaczego i w czym jest lepszy niż Mobil 5W50 który mam wlany teraz.

podobno porównanie Motul'a z Mobil'em to jak porównanie co najmniej mercedesa do poloneza ;). Pierwsza zauważałan różnica (słyszalna) to praca silnika. Druga zużycie oleju. Niestety silniki hondy przy "ostrym" kręceniu na wysokich obrotach biorą olej. Oczywiście Sławku masz rację, że nieprecyzjnie się wyraziłem mówiąc silniki hondy (ogólnie). Mogę powiedzieć jedynie, że dwulitrowy silnik w hondzie prelude, acord a także 1,4 civic po zalaniu Motulem pracowały ciszej i zmniejszyło się zużycie oleju. Takie auta posiadałem i o nich mogę tak powiedzieć.

Jeżeli chodzi o szczegóły nie wchodzę w dyskusję bo najzwyczajniej w świecie nie znam się na temacie. Swoją opinię powielam po opinii usłyszanej od mechanika u którego serwisuję auta. Posiada on oleje castrola, mobila, shela itp rozlewane z beczki - nie posiada motula ale zalecił mi go właśnie do silników hondy. Argumentował to lepszymi właściwościami. Ponieważ jednak nie jestem łatwowierny zebrałem wcześniej kilka opinii na forach internetowych i od innych mechaników którzy także stwierdzili, że motul to "wyższa półka"

Poniżej zamieszczam kilka ciekawcy informacji:

# TECHNOLOGIA ESTER - Historia sukcesów produktów firmy MOTUL na rynku jest ściśle związana z technologią ESTER. Potwierdza się to w wynikach uzyskiwanych podczas wyścigów samochodowych przez pojazdy pracujące na środkach smarnych marki MOTUL. Właściwości tych produktów, czyli smarność, przyczepność do powierzchni metalowych, płynność w niskich temperaturach, odporność na wysokie temperatury, sprężystość i lepkość są stale poprawiane i udoskonalane.
MOTUL stosuje Estry jako oleje bazowe w olejach do silników 4-suwowych i 2-suwowych.
Przed wprowadzeniem Estrów, wybór oleju bazowego opierał się na jego zdolności do utrzymania lepkości. Uważano, że im gęstszy olej tym lepsze są jego wła?ciwo?ci smarne.
Wprowadzając technologię estrową jako bazę dla olejów syntetycznych, MOTUL zmienił konwencjonalne rozumienie olejów syntetycznych. Estry są polaryzującymi molekułami, które mają zdolno?ć do elektrochemicznego wiązania się z metalami, utrzymując w ten sposób ciągły film olejowy zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.
Po wielu eksperymentach z estrami, MOTUL wyselekcjonował w 1996 roku Complex Esters jako najnowszą generację olejów bazowych. Complex Esters pozwoliły na zwiększenie zdolno?ci adsorpcji zwiększając w ten sposób możliwo?ci olejów syntetycznych.

# LEPKOŚĆ - Lepkość opisuje wewnętrzne tarcie płynu i dostarcza informacji o płynności oleju w niskich i wysokich temperaturach.

SMAROWANIE HYDRODYNAMICZNE SMAROWANIE BRZEGOWE FILM MOLEKUŁOWY
W normalnych warunkach, olej tworzy film pomiędzy dwoma powierzchniami. Ten film zapewnia smarowanie hydrodynamiczne, które zapobiega bezpo?redniemu kontaktowi dwóch powierzchni metalowych, zmniejszając w ten sposób tarcie.
Zdolno?ć do utrzymania ciągłej warstwy oleju pomiędzy dwoma powierzchniami jest ważnym atrybutem oleju silnikowego w zapewnieniu płynnego smarowania. W warunkach dużych obciążeń film olejowy może zostać zerwany co kończy się zwiększonym tarciem i ?cieraniem powierzchni metalowych. W takich sytuacjach estry dowodzą swej skuteczno?ci w zapewnieniu smarowania brzegowego. Estry posiadają zdolno?ć do utrzymania smarowania tam gdzie inne oleje bazowe zawodzą.
Molekuły estrowe składają się z tlenu (O), i mają polaryzację dodatnią oraz wodoru (H), który ma polaryzację ujemną. Te dwie molekuły dzięki przyciąganiu elektrycznemu przylegają do powierzchni metalowych tworząc warstwę znaną jako film molekułowy (ad molecule film). Ten film molekułowy powoduje, że Estry mają wła?ciwo?ci wyra?nie lepsze niż inne oleje (w których film olejowy wynika z lepko?ci).
Różnica we wła?ciwo?ciach smarowania staje się oczywista w chwili uruchamiania silnika. W przypadku oleju, których siła filmu olejowego opiera się na lepko?ci, ci?nienie i olej opadną w chwili zatrzymania silnika. W chwili gdy silnik jest ponownie uruchamiany, film pomiędzy dwoma powierzchniami metalowymi już nie istnieje, przez co w ciągu kilku pierwszych sekund pracy silnika nie ma w nim smarowania. Film molekułowy nie polega na lepko?ci w celu zapewnienia smarowania. Dzięki temu film olejowy cały czas utrzymuje się na metalowych powierzchniach nawet gdy silnik nie pracuje.
W warunkach jazdy po mie?cie, gdzie często zdarza się, że silnik jest uruchamiany i wyłączany w krótkich odstępach czasu, obciążenia jakie musi przenie?ć olej są czasem większe niż w warunkach rajdu lub wy?cigu. Z tego powodu bardzo ważne jest odpowiednie dobranie oleju do silnika.

# LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.
Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.
# KLASY LEPKOŚCI SAE - SAE J300 (Society of Automotive Engineers / Stowarzyszenie Inżynierów Przemysłu Samochodowego) określają klasy lepkości. I tak np. w nazwie SAE 10W-40: liczba przed literą W oznacza lepkość przy niskich temperaturach, in niższa wartość przed literą W, tym bardziej płynny olej w niskich temperaturach (W = Winiter = Zima). Liczba po literze W oznacza lepkość w wysokich temperaturach. Im wyższa "lepkość ciepła", tym większe obciążenia wytrzymuje olej w wysokich temperaturach. W celu uniknięcia pomyłki przy doborze olejów silnikowych i przekładniowych, klasy lepkości olejów przekładniowych określa się wg SAE J 306 (lub SAE 75-90).
# KLASYFIKACJE API - Klasy API (American Petroleum Institute opisują amerykańskie wymagania i kryteria klasyfikacji olejów silnikowych i przekładniowych.
Aktualna klasyfikacja dla silników benzynowych: API SM.
Aktualna klasyfikacja dla silników Diesla: API CJ 4.
Aktualna klasyfikacja dla olejów przekładniowych: API GL-1, API GL-2, API GL-3, API GL-4, API GL-5.
# KLASYFIKACJA ACEA - Ponieważ europejskie warunki eksploatacyjne i charakterystyki silników różnią się zasadniczo od amerykańskich, organizacja ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) wprowadziła w 1996 roku własny system klasyfikacji olejów. Bazuje on na systemie klasyfikacji API, koncentrując sie głównie na dwóch aspektach: wymaganiach odnośnie właściwości środków smarnych oraz obowiązujących norm emisji spalin EURO. Ponadto uwzględnia ona pozytywne wyniki testów w zdefiniowanych silnikach pojazdów europejskich. Aktualna klasyfikacja ACEA-2004 opisuje oleje różnych klas jakości, przy czym A (A1, A2, A3, A5) oznacza oleje do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi, B (B1, B2, B3, B4, B5) to oleje do samochodów osobowych z silnikami Diesla, C (C1, C2, C3, C4) to oleje silnikowe z limitowanym poziomem SAPS, a E (E2, E6, E7) to olej do samochodów ciężarowych z silnikami Diesla.
# SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.
Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%).
Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%).
Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki.
# OLEJE SILNIKOWE FUEL ECONOMY - Mianem oleju silnikowego Fuel-Economy określa się olej paliwooszczędny, czyli taki, który redukuje zużycie paliwa.

Polecam także forum: http://www.a6klub.pl/printview.php?t=2962&start=0

i jeszcze kilka informacji o historii

Firma Motul sięga swoimi korzeniami roku 1853, do firmy, która początkowo zajmowała się handlem tłuszczem wielorybim używanym w latarniach.

W roku 1932 rodzina Zaugg, która była dystrybutorem Swan Finch Company, kupiła tą firmę ale zachowała markę Motul.

Cała produkcja została przeniesiona do Francji, a marka Motul została odnowiona jako marka francuska.

1953 - pierwszy na świecie wielosezonowy olej silnikowy Motul Century

1966 - pierwszy na świecie półsyntetyczny olej silnikowy Motul 2100

1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy

Może ta marka nic nie mówi, a czy Mitsubishi Lancer EVO IX czy Subaru STi coś Tobie mówi? bo właśnie takie oleje stosują kierowcy którym zależy na odpowiednim zabezpieczeniu swojego silnika. Gama olei obejmuje wiele silników i jednostek napędowych a jego zastosowania pozwala na poprawienie kultury pracy silnika czy skrzyni. Dla przykładu samochodach wyposażonych w czujniki zanieczyszczenia oleju po zastosowaniu oleje motul okazują się, że układ kontroli jakości oleju pozwala na wydłużenie okresu między wymianami nawet o 80%...

MOTUL kontynuuje tą tradycję do dnia dzisiejszego produkując najwyższej jakości środki smarne wprowadzając swoje technologiczne innowacje do prawdziwych produktów dla motoryzacji. Oleje do silników benzynowych, turbodoładowanych, z katalizatorami, oleje przekładniowe, płyny hamulcowe, produkty do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych - wszystkie te oleje znajdują się w ofercie firmy MOTUL.

Motul jest obecnie niepodważalnym, światowym liderem w produkcji najwyższej jakości środków smarnych do pojazdów samochodowych. Dzięki doświadczeniu i znakomitym inżynierom, to właśnie Motul sukcesywnie wprowadza na światowe rynki, nowe innowacje technologiczne, które zapewniają produktom Motul, bezspornie od prawie 150 lat, pozycję w ścisłej czołówce swojej branż
16.05.2011, 11:10
Sławomir

Sławomir Malinowski Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Zwykły Kowalski, w tym mechanik gdziekolwiek by nie pracował, nie jest w stanie zweryfikować rewelacji podawanych przez producentów, wymyślających coraz to nowe formuły super, hiper, ultra. Możemy tylko wierzyć lub nie to co próbują nam wcisnąć specjaliści od marketingu.
Żyjemy w takich czasach, że większość ludzi czerpie wiedzę z internetu, forów dyskusyjnych i obiegowych opinii bez względu czy chodzi o sprzęt RTV, samochody, materiały eksploatacyjne czy (o zgrozo) choroby i sposoby ich leczenia. Mało kto weryfikuje te rewelacje. Jak spytasz kogoś dlaczego akurat to poleca to powie że tak słyszał albo "miałem i nic złego się nie stało".

Jako ciekawostkę podrzucam fajny link. Oczywiście nie sugeruję się nim bo nie mam możliwości sprawdzenie jak faktycznie przebiegał taki test.
http://leo.vwgolf.pl/test_oleju.pdf
16.05.2011, 11:27
Cezary

Cezary Kaźmierczyk Inżynier z
doświadczeniem.
Szuka pracy

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Jak chyba nie ma się super sportowego auta to chyba najważniejsze aby wymieniać olej tak jak przystało. Nie jeździć po 20Tys na zużytym oleju, bo właśnie to powoduje zużywanie silnika. Ja w swojej Hondzie accord 1.8 rocznik 1999, mam Valvoline (...) Zobacz więcej
16.05.2011, 20:55
Patryk

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Sławomir Malinowski:
Zwykły Kowalski, w tym mechanik gdziekolwiek by nie pracował, nie jest w stanie zweryfikować rewelacji podawanych przez producentów, wymyślających coraz to nowe formuły super, hiper, ultra. Możemy tylko wierzyć lub nie to co próbują nam wcisnąć specjaliści od marketingu.

Najbardziej rozwaliła mnie reklama (bodajże) Castrol Magnetic z ..... uwagaaaaaaa....... (werble)............ "INTELIGENTNYMI MOLEKUŁAMI"..... :))))))))))
Powinienem oskarżyć w/w firmę o próbę zabójstwa mojej skromnej osoby, bo gdy widziałem reklamę po raz pierwszy - miałem w ustach posiłek, którym się zakrztusiłem... ;)

A tak na poważnie - każdemu polecam olej (do diesel'a lub benzyny) 0W30, który jest firmowany przez Honda.
Sprawdziłem już wiele środków smarnych do silnika - hondowski był dla mnie najlepszy. Dlaczego? Silnik nie spalał oleju (ewentualna dolewka nigdy nie przekroczyła o,5l od wymiany do wymiany), pracował równomiernie i spalanie było na akceptowalnym poziomie (Civic 1.8 Sport - maks 8,5 litra w cyklu miejskim).

Oczywiście tyle ile osób na forum - tyle będzie opinii dot. preferencji olejowych. Jednak każdy będzie stosował to - co uważa za najlepsze.
Każda dyskusja sprowadza się do przekonywania drugiej osoby do wyższości świąt grudniowych nad tymi w kwietniu... ;)
17.05.2011, 13:11
Sławomir

Sławomir Malinowski Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Patryk M.:
0W30, który jest firmowany przez Honda.

Pewnie nie podzielisz się informacją jaka firma dostarcza olej dla Hondy, bo Honda sama oleju nie produkuje.
Ja polewam Shell Helix Ultra 5W40
17.05.2011, 14:31
Patryk

Patryk M. Kierownik Regionu,
Car-Garantie GmBH
Sp. z o.o.

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Sławomir Malinowski:
Patryk M.:
0W30, który jest firmowany przez Honda.

Pewnie nie podzielisz się informacją jaka firma dostarcza olej dla Hondy, bo Honda sama oleju nie produkuje.
Ja polewam Shell Helix Ultra 5W40

A dlaczego miałbym się nie podzielić...? :)
Przecież to nie tajemnica, że Honda nie produkuje olejów :)

Firmują swoim znakiem produkt Idemitsu (o ile mnie pamięć nie myli).
Faktem jednak jest, że to produkt dość mocno spersonalizowany do silników Hondy.
Niestety cena również jest dość wysoka w porównaniu do innych producentów.
18.05.2011, 12:55
Paweł

Paweł Oświeciński Kierownik, GDDKiA

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

O czym wszyscy Państwo piszą!?
10W-60? Kto i na jakiej podstawie to wymyślił!
Spójrzcie do instruckji obsługi, zapytajcie jakim olejem zalane są silniki Hondy (tu mam na myśli benzynowe w Accordzie)?

DO HONDY ACCORD (benzyna) NALEŻY LAĆ 0W-20. ZERO WU -- DWADZIEŚCIA, żeby było czytelne.
Dziękuję. (...) Zobacz więcej
2.07.2011, 17:25
Jarek

Jarek B. Life goes on...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Motul X-class 8100 5W40 - Accord 1.8 z 2000 roku, piłuje jak trzeba ostro i dolewam po 10 tys może ze 150 ml.

Po przejściu z Castrola 5W40 na Motula mam wrażenie jakby ktoś kajdanki z tłoków zdjął.... no i oczywiście regulacja zaworów co 40 tys to podstawa żeby silnik się porządnie kręcił...

Tutaj mamy coś o 0W20 Motula

http://www.wlejolej.pl/olej/cena/053/Motul-300V-High-R...Jarek B. edytował(a) ten post dnia 03.07.11 o godzinie 12:38
3.07.2011, 12:28
Piotr

Piotr Fugiel Specjalista IT, EC
Zabrze SA

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Paweł Oświeciński:
O czym wszyscy Państwo piszą!?
10W-60? Kto i na jakiej podstawie to wymyślił!
Spójrzcie do instruckji obsługi, zapytajcie jakim olejem zalane są silniki Hondy (tu mam na myśli benzynowe w Accordzie)?

DO HONDY ACCORD (benzyna) NALEŻY LAĆ 0W-20. ZERO WU -- DWADZIEŚCIA, żeby było czytelne.
Dziękuję.
Do widzenia.

Zgadzam się z Panem. Na pierwszym oleju od nowości (ponoc wlasnie idemitsu 0w20 )w Civicu09 1.8 sport autko chodziło najciszej i spalanie bylo najniższe w porównaniu z kolejnym olejem z ASO (Shell) nastepny wlany to wlasny Motul Econergy5w30 ale nie widzę wiekszej poprawy, nast razem poproszę o zalanie idemitsu 0w20. Pozdrawiam.
5.07.2011, 21:17
Sławomir

Sławomir Malinowski Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Jaki Olej Silnikowy? :-)

Obawiam się że się nie zgodzę z Panem Pawłem:)
Instrukcje pisane są ogólnie na wszystkie kraje nie uwzględniając ich klimatu - Patryku czy tak jest w przypadku hondy?
Jest różnica czy auto jest eksploatowane na alasce czy na florydzie.
W instrukcji mojego accorda przykładowo jest zalecany akumulator 36Ah - obawiam się że przy polskich mrozach -20 czy -30 taki akumulator nie dałby rady. Jaki jest wsadzony nie wiem bo Honda strzeże tej tajemnicy a na aku nie ma informacji.
Tak samo z olejami, w zależności od środowiska stosuje się oleje o odpowiedniej lepkości, żeby olej spełniał swoją rolę zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Wynika z tego że w Polce najlepiej stosować olej 0W40 - 5W50. 5W20 jest za rzadki na lato.

Tak czy inaczej w mojej instrukcji w wersji angielskiej nie ma zalecanego oleju, jest zakres temperatur i klasy lepkości. Polską mam w samochodzie, sprawdzę przy okazji.


Obrazek


Dodam jeszcze że sprawdziłem instrukcję motocykla (też Honda) i tam mam jak byk, że należy stosować olej o lepkości odpowiedniej do warunków eksploatacji motocykla. A poniżej właśnie taki wykresik z zależnościami lepkości i temperatury.Sławomir Malinowski edytował(a) ten post dnia 06.07.11 o godzinie 11:31
5.07.2011, 22:46

Następna dyskusja:

Pali Skubaniec Olej




Zobacz dyskusje w grupie Honda

Aktualne tematy

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Problemy i porady

Znajdź odpowiedzi na swoje pytania

Wyślij zaproszenie do