Agnieszka N. blabla
Michał
Jaraczewski
Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...
Temat: głośne praca zimnego silnika
Ile przebywasz średnio km od momentu włączenia do wyłączenia silnika?Agnieszka N. blabla
Temat: głośne praca zimnego silnika
ostatnio różnie - jeżdżę teraz głównie po mieście - 5-6 km?
Michał
Jaraczewski
Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...
Temat: głośne praca zimnego silnika
No i to jest powód. Silnik diesla nie nadaje się raczej na krótkie trasy. Sam mam do pracy 4 km i stąd też zdecydowałem się na kupno silnika benzynwoego.Jeśli nie garażujesz samochodu i stoi on pod chmurką to przy temeraturach ujemnych zmienia się lepkość oleju w silniku, do tego wszystkiego dochodzi oczywiście rozszerzalność ciał stałych pod wpływem działania temperatury.
To zupełnie normalne, że silnik w zimie pracuje nieco inaczej niżeli w lecie.
Poza tym - kiedy ostatnio zmieniałaś olej?
Aby Cię uspokoić zrób taki test: jak gdzieś będziesz pokonywać dłuższą trasę tak np.: z 20-30 km to wyłącz silnik poczekaj z 5-10 minut włącz silnik i posłuchaj jak pracuje.Michał Jaraczewski edytował(a) ten post dnia 15.02.09 o godzinie 23:21
konto usunięte
Temat: głośne praca zimnego silnika
Michał Jaraczewski:
No i to jest powód. Silnik diesla nie nadaje się raczej na krótkie trasy. Sam mam do pracy 4 km i stąd też zdecydowałem się na kupno silnika benzynwoego.
Michał,
Nic podobnego. Jeżeli mówisz o starych konstrukcjach wolnossących (np. 1.8 D), to faktycznie ma prawo klekotać dopóki się nie nagrzeje. Jednakże nowoczesne silniki, a o takim pisze Agnieszka:
Agnieszka Ł.:
głośna praca, "tłuczenie" się silnika 2.0 TDCi przy rozruchu?
nie ma prawa tłuc się nawet zimą! Posiadam Focusa rocznik 2004 z silnikiem 1.8 TDCI, auto stoi "pod chmurką", do pracy mam +/- 6 km i nawet przy bardzo silnych mrozach nic się w nim nie tłucze, ba nawet nie chodzi głośniej niż latem. To, że diesle nie nadają się na krótkie dystanse jest nieprawdą, może te bardzo stare konstrukcje, tak?
Agnieszka, proponowałbym od sprawdzenia bardzo prozaicznej rzeczy - jaki masz poziom oleju w silniku? Możliwe, że masz zbyt niski poziom.
Oprócz tego było by łatwiej cokolwiek doradzić, gdybyśmy wiedzieli:
1. Jaki jest przebieg silnika?
2. Kiedy był wymieniany w nim olej i na jaki?
3. Czy i kiedy było zmieniane koło dwu masowe?
4. Czy były wymieniane poduszki pod silnikiem?
5. Czy silnik kopci podczas uruchomienia?
6. Czy i kiedy były wymieniane wtryskiwacze?
Generalnie pytań jest zbyt wiele, zamiast wróżyć z fusów na Forum, proponuję wizytę w serwisie (niekoniecznie jednym), gdyż to co opisałaś nie jest normalnym zachowaniem silnika! Czasami serwisowe paproki ograniczają się do połączenia wtyczki do gniazda diagnostyczne: komputer nie pokazuje błędów? Znaczy się auto sprawne...Tomasz Wypych edytował(a) ten post dnia 16.02.09 o godzinie 10:06
Agnieszka N. blabla
Temat: głośne praca zimnego silnika
Hej, silnik ma 30 000 przebiegu, jest na gwarancji, trzeci raz pojechałam do serwisu i oczywiście oni nic nie słyszeli. Ale oddałam teraz na weekend czwarty raz i właśnie dostałam telefon, że wymienili mi pasek klinowy i napinacze. I że ma byc ok. Jeśli tak to świetnie. Pytanie czemu pasek klinowy i napinacze do wymiany po 30 000?Nie wiem. Może dlatego, że to auto ma automatyczne światła, klimę, ogrzewane 2 szyby i wszystko jest z automatu włączone przy odpalaniu auta w zimnie? Może. Teraz będę wyłączać co się da ;)
Agnieszka N. blabla
Temat: głośne praca zimnego silnika
I dziękuję za podpowiedzi, ja niestety słaba białogłowa i na mechanice sie nie znam ;)konto usunięte
Temat: głośne praca zimnego silnika
Agnieszka Ł.:
napinacze do wymiany po 30 000?
Nie wiem. Może dlatego, że to auto ma automatyczne światła, klimę, ogrzewane 2 szyby i wszystko jest z automatu włączone przy odpalaniu auta w zimnie? Może. Teraz będę wyłączać co się da ;)
Powiem Ci, że to są uroki nowoczesnych aut ;P
Ja mam wersję Gold X... Silnik (TDCI) ma przejechane 160 000... Będąc jeszcze na gwarancji, przy przebiegu 120 000 rozsypało się sprzęgło, koło dwumasowe i rolki napinacza paska klinowego! To tak na marginesie ;)
Korzystam z dobrodziejstw klimy i innych umilaczy życia kierowcy. Obecnie mam spokój, ale też nie wiem na jak długo? Nie wydaje mi się aby korzystanie z tego wszystkiego powodowało zwiększone zużycie silnika. Na pewno podczas rozruchu powinno się mieć wyłączoną klimatyzację, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, światła. Dlaczego? Chodzi o zwiększony pobór prądu z akumulatora. Choć nie jestem pewien czy przypadkiem komputer sam nie odłącza tych dodatków na moment uruchomienia silnika?Tomasz Wypych edytował(a) ten post dnia 19.02.09 o godzinie 09:49
Agnieszka N. blabla
Temat: głośne praca zimnego silnika
No właśnie, powinien to robić, ale świateł (system skandynawski) nie odłącza, widać jak przygasają przy rozruchu, ale nie gasną całkiem.Pozdrawiam
Aga
Michał
Jaraczewski
Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...
Temat: głośne praca zimnego silnika
Wszystko generalnie przy rozruchu przygaśnie, bo dużo mocy pobiera rozrusznik.Włączone przy uruchamianiu silnika: światła, klima, podgrzewanie szyby, wciśnięty pedał hamulca wpływają na obniżenie żywotności akumulatora.
Podobne tematy
Następna dyskusja: