Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Witajcie,

no i pierwsza "wtopa" mojej bmeczki. Dziś rano zadokowałem kluczyk i nic. Pokazała się tylko żółta ikonka statusu serwisowego, nawet nie zakręcił rozrusznik, skrzynia była zablokowana i nie dało się rady wrzucić na "N". Mechanicznie była odblokowana do lawety. Aku jest ok (6 miesięcy temu wymieniony i dziś sprawdzany), wczoraj zrobiłem 300km bez żadnych objawów.

Autko już pojechało na lawecie do serwisu BMW i sam jestem mocno ciekawy co to za przyczyna.

Mieliscie może (...) Zobacz więcej
15.11.2010, 20:17
Jakub

Jakub Gawron Dyrektor w Krajowej
Izbie Rozliczeniowej
S.A.

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Witam.
Miałem podobny problem. Mój serwis zdiagnozował usterkę przez telefon. Problem ze spadkiem napiecia i wysypało sie jakieś oprogramowanie. Przyjechali z laptopem wgrali i zadziałało. 530D 218 km.
Pozdrawiam (...) Zobacz więcej
16.11.2010, 00:18

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Konradzie prawdopodobnie przez spadek napięcia komp zwariował i pojawił się błąd w oprogramowaniu... restart i powinno grać... chyba, że coś innego.... podłączałeś jakieś urzadzenia typu zestaw (...) Zobacz więcej
16.11.2010, 12:12
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Michał:

ciekawe, bo jak zostawiałem auto u dealera to z kluczyka wyleciał błąd bluetooth'a. Nic nie konfigurowałem a telefon sam się wykrywa i wszystko działało, więc dziwny ten błąd. Check systemu robiłem i pokazywał, że jest ok.

... no nic zobaczymy co wymysli serwis.

@Jakub
thx (...) Zobacz więcej
16.11.2010, 12:19
Michał

Michał Pawłowski Ekipa GoldenLine

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Mam dziwne wrażenie, że do poniższej sceny nie przyczyniła się technologia BMW ... :-)


Obrazek


... ale chociaż pośmigałeś fajną trójką !
16.11.2010, 18:33
Marcin

Marcin Pytel VP/Board Member

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Kondziu, to juz wracasz czy jedziesz dopiero? :-)

Michał Pawłowski:
Mam dziwne wrażenie, że do poniższej sceny nie przyczyniła się technologia BMW ... :-)


Obrazek


... ale chociaż pośmigałeś fajną trójką !
17.11.2010, 02:10
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marcin

to zdjęcie zrobil Michał .... i mam nadzieję wrócić do domu normalnie.

Mam tez info od serwisu, że to jednak AKU, cały system zarządzania energią i pobory są ok. Dziwne, bo nie dostawałem komunikatów o tym, że bateria była słaba no i to była nowa bateria ale nie była to oryginalna z bmw.

Tym razem nie będe już ekperymentował i wkładam oryginał. Wygląda też na to, że nawet w tak prostych czynościach serwisowych trzeba odwiedzić ASO.

btw: ostatnio spalily mi się "ringi" i chciałem na szybko podjechac do sieciowej najblizszej stacji i też nie. Więc w tych modelach nawet świateł dziennych nie zrobi sie bez ASO, bo nikt nie ma takich żarówek na stanie i nie moga ich sporwadzić? ;))) a generalnie śiwatła powinno dać się wymienić na każdej stacji benzynowej, bo nie zawsze po drodze (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 09:08

konto usunięte

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Konrad J.:
@Marcin

btw: ostatnio spalily mi się "ringi" i chciałem na szybko podjechac do sieciowej najblizszej stacji i też nie. Więc w tych modelach nawet świateł dziennych nie zrobi sie bez ASO, bo nikt nie ma takich żarówek na stanie i nie moga ich sporwadzić? ;))) a generalnie śiwatła powinno dać się wymienić na każdej stacji benzynowej, bo nie zawsze po drodze jest ASO.

może i na stacji benzynowej się nie da (trzeba wyjąć reflektor), ale w garażu da się wymienić każdą żarówkę i nie trzeba jej w ASO kupować ;)
17.11.2010, 09:41
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marek

zgodzę się z Tobą, bo to nie problem samej wymiany a raczej dostępności żarówek. Sieć serwisowa dzwoniła przy mnie (po tym jak przyjeli samochód i zdemontowali lampę) i nie byli w stanie zamówić takiej żarówki a pewnie mają dostęp do całej oferty producentów.

... to mnie (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 11:41

konto usunięte

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Konrad J.:
@Marek

zgodzę się z Tobą, bo to nie problem samej wymiany a raczej dostępności żarówek. Sieć serwisowa dzwoniła przy mnie (po tym jak przyjeli samochód i zdemontowali lampę) i nie byli w stanie zamówić takiej żarówki a pewnie mają dostęp do całej oferty producentów.

... to mnie trochę ździwiło.

powiedz jaka to żarówka, pewnie nr 8 z obrazka?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX71&mos...

jest to "zwykła" żarówka, jednak stosowana w niewielu autach (np. w reflektorach przeciwgłowych) stąd kupuje się ją np. w sklepie ukierunkowanym na części do BMW, cena coś ok. 30zł Stacje szybkiej obsługi niestety są ukierunkowane na produkty typowe - H4 i H7 u nich kupisz ;)

gorzej jest w przypadku modelu w którym ringi nie mają opcji świateł dziennych (przed liftem) - część nr 5 z tego obrazka:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NR71&mos...

tutaj w ASO żarówka kosztuje 100zł, podczas gdy jest to zwykła żaróweczka za kilka zł(chyba W5W) wciśnięta w oprawkę i trzeba wiedzieć jak ją z tej oprawki wyłuskać. Tutaj BMW się nie popisało - zarówno z ceną jak i wymuszaniem zakupu żarówki w ASO dla mniej zdolnych.
17.11.2010, 12:01
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marek,

moje E60 jest z 2006, czyli przed liftem. Tym razem żarówki zrobiłem w ASO przy okazji tej wizyty i tak jak mówisz jest to dokładnie taka cena + 100 za wymianę.

Właśnie dostałem telefon, że padł moduł od świateł pozycyjnych ;( koszt to ok 1000 i koszt programowania całego samochodu to ok 900. Efekt to nie bedzie się świecił 1 ring, więc temat pewnie będe zmuszony jednak dokładnie zgłębić.

... masz tutaj jakąś wiedze jak to wygląda w (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 12:39
Piotr

Piotr O. Software Developer

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Konrad J.:
@Marek,

Właśnie dostałem telefon, że padł moduł od świateł pozycyjnych ;( koszt to ok 1000 i koszt programowania całego samochodu to ok 900. Efekt to nie bedzie się świecił 1 ring, więc temat pewnie będe zmuszony jednak dokładnie zgłębić.

ale kit wciskają ludziom w tych serwisach,
jakie programowanie całego samochodu?

w najgorszym przypadku jeśli wymienią moduł to zajmie im najwyżej 3 minuty jakieś tam "mieszanie" w komputerze.

I jeszcze za to chcą 900zł, za kilka minut roboty której może wcale nie wykonają
17.11.2010, 13:13

konto usunięte

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

moduł świateł pozycyjnych ?? pierwsze słyszę o czymś takim w BMW. Jest moduł świateł i on steruje całym oświetleniem - kosztuje w ASO pewnie ok 1500zł.
Po wymianie modułu nie programuje się całego samochodu, tylko koduje się ten jeden wymieniony moduł (komputerem w ASO tak jak Piotr pisze robi się to w kilka minut)

żeby mnie "zmusić" do wymiany modułu musiałbym najpierw zobaczyć wydruk błędów ze wszystkich modułów, bo coś mi się nie podoba to co oni (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 13:26
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Piotr

uściślając, to usłyszałem, że jest koszt przeprogramowania pozostałych modułów.

idąc dalej wymiana aku w e60 w ASO wiąże się z przeprogramowaniem modułu "zarządzania energią", bo ma nowy aku? ;) = koszt programowania i montażu ok 350pln.

trochę to taki "magiczny bełkot" ale z II strony dopóki nie pojawią się serwisy, które to potrafią kompleksowo poogarniać w rynkowej cenie to albo płacisz kosmiczną cene za usługe albo musisz kombinowac i bawić się w kogoś, kim (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 13:30
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marek

dlatego tego teraz nie robię, bo to mi się jakoś nie klei, sam serwis nie napierał też na wykonanie, bo doradca stwierdził, że to sporo jak na tak (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 13:32

konto usunięte

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

z tego co piszą w serwisówce, w przypadku wymiany akumulatora na nowy o INNEJ pojemności konieczne jest przeprogramowanie modułu CAS (w którym zapisane są pojemności akumulatora). Natomiast po odłączeniu o podłączeniu akumulatora nie można wykluczyć, że pewne elementy będą wymagały inicjalizacji (np. szyberdach, szyby). Jeśli auto ma Active Steering to po odłączeniu akumulatora ZAWSZE należy ustawić kąt skrętu kół. (robi się to odpowiednio kręcąc kierownicą na odpalonym silniku)
Tyle pisze serwisówka.

W jakim serwisie takie rzeczy usłyszałeś ? moze lepiej jechać (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 14:08
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marek

dziś odbieram samochód, to pewnie bedzie większa okazja pomęczyć doradcę o te kwestie.

bezpośrednio a nie telefonicznie wypytam jeszcze raz i dam znać, jakie jest stanowisko serwisu. Użyję też informacji z tego wątku ;))

W moim przypadku samochód jest krajowy, serwisowany u 1 dealre w Wawie, ma 90tyś przebiegu, a teraz jestem u innego dealera, bo tak dowiozło assistance. Zadzwonię tez do innego i będę (...) Zobacz więcej
17.11.2010, 16:07
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

@Marek

.... obiecałem, daję znać. Autko odebrałem.

faktycznie jest jeden moduł do oświetlenia i kosztuje w ASO 1500.

Koszt programowania to ok 1000, bo samochód klasy E60 programuje się w +/- 8 godzin i urządzenie diagnostyczne nie może zarabiać. Dostałem również info, że np: "7" programuje się po takiej wymianie nawet kilkanaście godzin ;)

... może i jest to logiczne (cena vs czas stanowiska diagnostycznego), z drugiej strony brakuje mi wiedzy i przekonania, czy faktycznie samochód po wymianie takiego modułu wymaga aż 8 godzinnego programowania?
17.11.2010, 23:29

konto usunięte

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

jak znajdę chwilę to poszukam procedury programowania modułu świateł, bo zalatuje mi tu coś podpuchą ;) szczególnie teoria o programowaniu całego auta.
Wrzucają czysty moduł, muszą mu zakodować kod samochodu, tak aby rozpoznany był przez pozostałe moduły. Ale nadal nie podchodzi mi teoria padnięcia modułu i związany z tym brak działania jednej postojówki.

Kiedyś wgrywali mojemu ojcu nowy program całego auta (obejmowało to audio, navi, skrzynię, silnik, i może więcej, ale jak pamietam zmiany były w tych modułach) i zajęło to jakieś 5-6 godzin (rano podstawiłem auto, po (...) Zobacz więcej
18.11.2010, 00:27
Konrad

Konrad J. GoldenLine.pl /
DocPlanner.com

Temat: problem z odpaleniem w E60 530d

Marek S.:
jak znajdę chwilę to poszukam procedury programowania modułu świateł, bo zalatuje mi tu coś podpuchą ;) szczególnie teoria o programowaniu całego auta.
Wrzucają czysty moduł, muszą mu zakodować kod samochodu, tak aby rozpoznany był przez pozostałe moduły.

mam podobne odczucia, ale moja wiedza nie jest wystarczająca, żeby 0:1 to skomentować.
Ale nadal nie podchodzi mi teoria padnięcia modułu i związany z tym brak działania jednej postojówki.

tak zrozumiałem przez telefon, po odebraniu nie działają 2 ;(Konrad J. edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 00:46
18.11.2010, 00:45



Przeglądaj dyskusje w tej grupie

Setki wypowiedzi

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Pytania i odpowiedzi

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Wyślij zaproszenie do