konto usunięte

Temat: E-60

Bardzo podoba mi się ta fura, lecz nie ukrywam, że targają mną pewne rozterki. 530d fajnie jeździ - jeździłem, ale jak to w nowoczesnym dezlu boję się filtra cząstek stałych oraz wrażliwości na jakość paliwa, a w związku z tym zaciągania kredytów na długie lata by spłacić naprawy. 530i - nie jeździłem, choć parametry katalogowe napawają optymizmem (aktualnie mam 528). Rocznie robię przebiegi rzędu 12-15tys km, czy ropniak nie okaże się skórką za wyprawkę w kwestii kosztów utrzymania?
Jest jeszcze coś, co dotyczy tego modelu niezależnie od wersji silnika, mianowicie system dynamic drive, doszły mnie plotki o jego wysokiej awaryjności i tragicznych kosztach napraw.
Ktoś potwierdzi? Zaprzeczy? Jeździł, płacił za utrzymanie i podzieli się doświadczeniem?

konto usunięte

Temat: E-60

Marcinie, dla 12-15kkm rocznie nie brałbym pod uwagę diesla, tylko właśnie 530i. Spalanie będzie o ok 2 litry większe, ale dużo mniejsze możliwości awarii (brak DPF, turbiny i wtryskiwaczy CR ;) ) Trochę jeździłem ojca 530d, obecnie ma ok 110kkm przebiegu, wersja z DPF i nic z silnikiem się nie dzieje - choć ostatnio skoczyło mu spalanie w mieście z 10,5 na 13 prawdopodobnie przez dopalanie DPF, ale on robi 30kkm rocznie w tym sporo za miastem więc DPF jest jeszcze ok.
Ma też system Dynamic Drive a także Active steering, i jeszcze na gwarancji miał jedną awarię Dynamic Drive - rozszczelnienie jakiegoś wężyka i uciekał płyn z układu.
530i nie jeździłem, choc jeździłem 630i z silnikiem 258 koni i osiągi do setki są takie jak 530d 231 koni, jednak brakuje momentu obrotowego. Ale silnik w poliftowej wersji (272konie) prezentuje się bardziej obiecująco i tak jak mówiłem na początku przy takich przebiegach nie myślał bym o dieslu - sam robię max 15kkm rocznie i diesel nie dla mnie, mimo, że lubię jeździć 530d.

Po przesiadce z 528 E39 na 530i E60 będzie to kolosalna różnica, a jeśli masz E39 w automacie to wogóle inna bajka bo E60 z automatem jeździ praktycznie tak jak z manualem.

konto usunięte

Temat: E-60

Mam manual i raczej wolałbym przy tym pozostać, choć nie jestem manualnym ortodoksem. Generalnie wychodzę z założenia, że nie chcę dopłacać 2l/100km za słabsze osiągi a M54B30 w manualu raczej poniżej 15 mi nie zejdzie ;)
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: E-60

Ważniejsze od tego ile rocznie będzie się robić tysięcy kilometrów liczy się bardziej to czy robione będą krótkie trasy czy dłuższe. Jeśli zdecydowanie więcej jest robionych krótkich odcinków (do 10-15km) to o dieslu lepiej zapomnieć.
Koszt samego filtru DPF jest bardzo niski (koszt wycięcia lub wypalenie) i to jest straszenie ludzi, którzy nigdy nie mieli z tym do czynienia lub "dali się" wydoić w mało kompetentnym ASO ;)
Turbina i wtryskiwacze?! Jeśli auto jest użytkowane tak jak powinno, nie jest lana jakaś gnojówka lub inne świństwa to auto wytrzyma setki tysięcy kilometrów na fabrycznym osprzęcie.
O różnicy 2l więcej dla benzyny w mieście można zapomnieć. Realne większe spalanie to ok. 5l/100km.
KM mechaniczne w samochodzie to nie wszystko. Różnica 200Nm na korzyść diesla jest odczuwalna :)

konto usunięte

Temat: E-60

Marcin Jaskulski:
Mam manual i raczej wolałbym przy tym pozostać, choć nie jestem manualnym ortodoksem. Generalnie wychodzę z założenia, że nie chcę dopłacać 2l/100km za słabsze osiągi a M54B30 w manualu raczej poniżej 15 mi nie zejdzie ;)

przejedź się E60 z automatem.

Ty mówisz o M54 a jest to stary silnik z E39 i E46 który na krótko zagościł w E60 (moc 231 koni). Natomiast wersja 258 i potem 272 konie są to kompletnie nowe silniki który mają o wiele lepszą charakterystykę i o wiele niższe spalanie - tutaj na grupie jest posiadacz E92 330i i jemu pali spokojnie te 13 litrów. Jak poszukasz na spritmonitorze ( http://spritmonitor.de ) wersji z tym silnikiem to wychodzą naprawdę dobre wyniki, ten silnik nie pali 5 litrów więcej od 530d, ale właśnie te 2 litry.
Mi podczas spokojnej jazdy (miejskiej) Z4 35is (ten sam silnik 3,0 ale z turbo i 340koni) pokazywał spalanie ok 11 litrów.

Łukasz - brat miał E90 - dobre paliwo, serwisowany, użytkowany prawidłowo i niestety po 120kkm padła turbina. w przypadku turbodiesla jest poprostu potencjalne ryzyko awarii komponentów ktorych nie ma w silniku benzynowym. Tym bardziej, że ten nowy silnik 3,0 jest chyba najmniej awaryjnym silnikiem BMW obecnie produkowanym (tzn nie psuje się wcale ;) )
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: E-60

Nie wiem czy o mnie chodziło, ale w moim E92 330i na przestrzeni ostatnich 12kkm mam średnie spalenie według stacji ciut poniżej 10l. Jazda głównie autostradowa z domieszką niezbyt zakorkowanego miasta. Silnik zdecydowanie polecam.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/377801.htmlMarcin T. edytował(a) ten post dnia 21.08.10 o godzinie 23:16

konto usunięte

Temat: E-60

Jeździłem 530d w automacie po lifcie 235KM, wrażenia z jazdy bezcenne, choć Smorawiński cenił go w kwietniu 2007 1000zł za 1KM ;)
Mówię o M54, gdyż raczej byłby to egzemplarz z lat 2003-2005 z uwagi na budżet. Wiem, że zasadniczo jest to unowocześniony motor z mojej starej Magdy, dlatego liczę się z podanym przeze mnie spalaniem. Mój obecny w trasie jest zacny, 8,5l/100km przy przelotach w widełkach 120-140km/h. W zakorkowanym mieście mieście i przy ostrych przyśpieszeniach (jak dorwę się do luźniejszego odcinka) drze ze mnie 14,5-15l. Podejrzewam, że dieta nowocześniejszego, ale mocniejszego M54 wygląda podobnie.
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: E-60

Trochę poniżej 10l/100km na trasie, no właśnie. Do tego e92 jest trochę mniejszym i lżejszym samochodem od e60.
Nie sztuką jest spokojnie jeździć, tak aby było najmniejsze spalanie, bo nie po to kupuje się auto z takim silnikiem ;)

Co do turbiny to ważne jest, aby na okresowych przeglądach sprawdzać uszczelni, branie oleju itd. Do tego odpowiednio obsługiwać się z nią. Ja miałem e91 z przebiegiem prawie 200tys km i turbina była jak nowa. Wymianie podlegały jedynie 2 uszczelki za 30zł.

Zastanów się gdzie więcej jeździsz i jakie są to odcinki (czy silnik pracuje trochę dłużej, czy zdecydowanie krótko) i wybierzesz sobie odpowiednio zasilana jednostkę napędową ;)

konto usunięte

Temat: E-60

no to jak lata 2003-2005 to jeszcze możesz załapać się na 530d bez filtra cząstek stałych (rura wydechowa skierowana w dół) a z kolei w 2005 530i już miało nowy silnik.

E60 530d w trasie przy spokojnej jeździe pali 7,5 litra.

Generalnie nie brałbym pod uwagę 530i ze starym silnikiem M54.

Łukasz - E92 jest lżejsze nie więcej niż 50 kg od E60. E60 jest zaskakująco lekkie jak na tak duży samochód - waży nieco ponad 1500 kg.

Warto policzyć - 15000km to jest 150 setek km, różnica na 100km 2 litry, daje to 300 litrów, czyli 1400zł. Turbina - 5 tys, wtryski pewnie po 1000 za sztukę. kupując auto w dieslu z roku 2003-2005 najpewniej będziesz miał przebieg pod 200kkm zatem może przekulasz się przez 2-3 lata i padnie turbo. I cała oszczędność pójdzie na marne.

Dziwi mnie w Polsce mania kupowania diesli, kiedy jest to nie poparte ekonomią.
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: E-60

Łukasz Mańka:
Koszt samego filtru DPF jest bardzo niski (koszt wycięcia lub wypalenie) i to jest straszenie ludzi, którzy nigdy nie mieli z tym do czynienia lub "dali się" wydoić w mało kompetentnym ASO
samo usunięcie jest nieco ryzykowne, gdyż ulega zmianie nadzorowane komputerowo ciśnienie spalin.
Turbina i wtryskiwacze?! Jeśli auto jest użytkowane tak jak powinno, nie jest lana jakaś gnojówka lub inne świństwa to auto wytrzyma setki tysięcy kilometrów na fabrycznym osprzęcie.
nie wytrzyma setek tysięcy. Nawet na najlepszym polskim paliwie pojawią się problemy z osprzętem CR. Przy prawidłowej eksploatacji DPF da znać o sobie przy przebiegu 200tys km, a turbosprężarka, która wytrzyma powyżej 100tys km bez jakichkolwiek oznak zużycia to prawdziwy ewenement. Dochodzą do tego mniej bolesne finansowo, ale problemy z EGR.
W benzynowych problemy mogą dotyczyć układu zapłonowego (szczególnie cewek), zdarzają się też bolesne problemy z układem VANOS.
Ogólnie zgadzam się z Markiem: ludzie boją się kupować benzyn, bo palą dużo. Diesel będzie bardziej ekonomiczny, jeśli się nic w nim nie zepsuje - pytanie tylko czy ilość zrobionych kilometrów zrekompensuje pewne koszty napraw?Łukasz Pawłowicz edytował(a) ten post dnia 22.08.10 o godzinie 11:13
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: E-60

Łukasz Pawłowicz:

samo usunięcie jest nieco ryzykowne, gdyż ulega zmianie nadzorowane komputerowo ciśnienie spalin.

Przy usunięciu DPF'a modyfikowany jest soft w komputerze na ten bez filtra, więc nie ma żadnego ryzyka. Sprawdzone i potwierdzone w jednym z ASO BMW :)
Turbina i wtryskiwacze?! Jeśli auto jest użytkowane tak jak powinno, nie jest lana jakaś gnojówka lub inne świństwa to auto wytrzyma setki tysięcy kilometrów na fabrycznym osprzęcie.
nie wytrzyma setek tysięcy. Nawet na najlepszym polskim paliwie pojawią się problemy z osprzętem CR. Przy prawidłowej eksploatacji DPF da znać o sobie przy przebiegu 200tys km, a turbosprężarka, która wytrzyma powyżej 100tys km bez jakichkolwiek oznak zużycia to prawdziwy ewenement.

Jakość paliwa na zużycie się turbosprężarki ma praktycznie zero wpływ względem odpowiedniego traktowania jej. Najgorszy wpływ na nią ma jakość i stosowany olej oraz brak jej poszanowania na zimnym i rozgrzanym osprzęcie.
Ogólnie zgadzam się z Markiem: ludzie boją się kupować benzyn, bo palą dużo. Diesel będzie bardziej ekonomiczny, jeśli się nic w nim nie zepsuje - pytanie tylko czy ilość zrobionych kilometrów zrekompensuje pewne koszty napraw?

Ludzie boją się kupować diesli, bo nasłuchali się i naczytali bredni od pseudofachowców np. z gazety Auto-Świat (ostatni artykuł o filtrach DPF w PSA). Drugim powodem jest kupowanie na rynku wtórnym często samochodów młodych w atrakcyjnych cenach, które mają cofnięty licznik z 300-500tys km.
Ostatnio był nieźle zdziwiony Pan w serwisie, że jego nowa BMW 5er w dieslu ma cofnięty licznik z 550tys km na 130tys km (rocznik 2006r).

konto usunięte

Temat: E-60

Łukasz Mańka:

Drugim powodem jest kupowanie na rynku wtórnym często samochodów młodych w atrakcyjnych cenach, które mają cofnięty licznik z 300-500tys km.
Ostatnio był nieźle zdziwiony Pan w serwisie, że jego nowa BMW 5er w dieslu ma cofnięty licznik z 550tys km na 130tys km (rocznik 2006r).

był dziś u mnie kolega E46 318d, odczytywałem mu przebieg z modułu świateł (licznik nie skręcany, przebieg 267tys km 2003 rok) i mówił, że jakiś tam jego znajomy miał już kupić E39 w dieslu z rocznika bodajże 2000, przebieg na zegarach 250tys km, stan w miarę ok, odczyt przebiegu w ASO wyszło 660 kkm :D
Tomasz Ś.

Tomasz Ś. Managing Director,
Megapliki Szwed &
Świegoda Sp. J.

Temat: E-60

Użytkuję dosyć mocno E60 3.0d od roku zrobiłem 65.000km... Jeśli masz jakieś pytania wątpliwości chętnie udzielę odpowiedzi :) Ogólnie to polecam :)

Spalanie miasto 8,5-9,0l
Spalanie tryb mieszany: 8l
Spalanie trasa: 6.7-7.5 (160-170km/h)

Opony letnie 245/40/18 tył 275/35/18 na zimówkach mam 16 więc z 0,5l automatycznie mniej :)Tomasz Świegoda edytował(a) ten post dnia 22.08.10 o godzinie 23:26
Łukasz Pawłowicz

Łukasz Pawłowicz Kierownik Serwisu,
Specjalista do spraw
rozliczeń gwaranc...

Temat: E-60

Łukasz Mańka:
Przy usunięciu DPF'a modyfikowany jest soft w komputerze na ten bez filtra, więc nie ma żadnego ryzyka. Sprawdzone i potwierdzone w jednym z ASO BMW :)
no to chyba że tak - choć z drugiej strony taka czynność nie powinna mieć miejsca moim zdaniem w ASO.
Jakość paliwa na zużycie się turbosprężarki ma praktycznie zero wpływ względem odpowiedniego traktowania jej. Najgorszy wpływ na nią ma jakość i stosowany olej oraz brak jej poszanowania na zimnym i rozgrzanym osprzęcie.

Zgadzam się. I dlatego jeszcze bardziej zdecydowanie uważam, że to byłby prawdziwy rarytas, jakby turbo wytrzymywało, jak napisałeś, kilkaset tysięcy.
Ludzie boją się kupować diesli, bo nasłuchali się i naczytali bredni od pseudofachowców np. z gazety Auto-Świat (ostatni artykuł o filtrach DPF w PSA).

jeśli mowa o artykule z numeru 30 Auto-świata, to zgadzam się niemal w całości z tym co zostało tam opisane. Napisz proszę co uważasz za brednie.
Poza tym ludzie boją się kupować benzyn a nie diesli :)
Drugim powodem jest kupowanie na rynku wtórnym często samochodów młodych w atrakcyjnych cenach, które mają cofnięty licznik z 300-500tys km.

To już niestety polski standard. Najgorsze jest to, że jest on wymuszany przez samych "szczęśliwych" nabywców, którzy nie oglądną się za pojazdem z przebiegiem 600tys km. Jednak tym samym autem ze "skorygowanym" licznikiem już są zainteresowani. Potem tworzy się opinia o usterkowości danego modelu, który przecież przy 100tys km nie powinien się psuć.
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: E-60

Przy rocznych przebiegach około 15tkm taniej w utrzymaniu wyjdzie 530i. Diesel opłaca się tylko wówczas gdy się robi rocznie conajmniej 60tkm. Koledzy napisali, że lepszym silnikiem benzynowym jest N54 niż M54. To prawda ale tylko do momentu przestawienia się rozrządu. Odnośnie filtra cząstek stałych w 530d? Wystarczy co duży przegląd wykonac procedurę wypalania GT-1 i po sprawie.
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: E-60

Adam Tomasz Kunc:
(...) Diesel opłaca się tylko wówczas gdy się robi rocznie
conajmniej 60tkm. (...)

a dlaczego nie 40k, albo 80k?
Łukasz Mańka

Łukasz Mańka Monitoring
administrator

Temat: E-60

Adam Tomasz Kunc:
Przy rocznych przebiegach około 15tkm taniej w utrzymaniu wyjdzie 530i. Diesel opłaca się tylko wówczas gdy się robi rocznie conajmniej 60tkm. Koledzy napisali, że lepszym silnikiem benzynowym jest N54 niż M54. To prawda ale tylko do momentu przestawienia się rozrządu. Odnośnie filtra cząstek stałych w 530d? Wystarczy co duży przegląd wykonac procedurę wypalania GT-1 i po sprawie.

Wszystko zależy jak długo chcemy mieć w posiadaniu diesla oraz jakie dystanse będziemy robić jednorazowo danym samochodem. W przypadku częstych i bardzo krótkich odcinków zdecydowanie lepiej kupić benzynę. W przypadku dłuższych tras (30-40km jednorazowo) zdecydowanie diesel.
Teraz porównanie oszczędności na korzyść diesla przy 100km to przy obecnych cenach w ok. 22-24zł na 100km. Razy 10tys km rocznie wychodzi 2200-2400zł.
Przy eksploatacji np. 5letnie uzbiera się blisko 10tys zł. Nawet jeśli padnie koło dwumasowe, turbina i wtryski to naprawiając to w znającym się na tym warsztacie posiadacz diesla nie straci :)

Nikt jeszcze nie wziął pod uwagę ogromną różnicę w Nm na korzyść diesla. Przy jeździe ma to ogromne znaczenie...
Te 60tkm to chyba w Niemczech lub Holandii, gdzie jest sporo wyższy podatek od diesli ;)Łukasz Mańka edytował(a) ten post dnia 23.08.10 o godzinie 16:26
Mariusz J.

Mariusz J. Senior Graphic
Designer

Temat: E-60

Ja bym brał benzynę bo przy takich przebiegach to racjonalne.
"kopciuchom" więc mów stanowcze NIE :)
Ja sam poluję na idealną E60 530i lub F10 535i i w zależności co trafię pierwsze to kupię.
Powodzenia w poszukiwaniach życzę :P
Marek Trzybiński

Marek Trzybiński bezpieczeństwo
biznesu,
direct/executive
search, operacje...

Temat: E-60

530D E60 z 2003 r. jeżdżę 2 lata. Jak na razie przejechałem ok 100tkm. Zużycie średnie ok. 8,5 l. poza normalnymi kosztami eksploatacji - odpukać - zero problemów. Fakt, auto z małym przebiegiem 140tkm. Jeżeli bym wymieniał, to tylko ze względu na wymiary - niestety parkuję często w centrach miast. Natomiast przyjemność (pomimo automatu) wynikająca z momentu obrotowego i komfort jazdy (długie trasy) "bezcenne".
Adam Tomasz Kunc

Adam Tomasz Kunc AutoClassicService -
BMW Partner

Temat: E-60

a dlaczego nie 40k, albo 80k?
Napisałem, że conajmniej a dlatego, że droższe przeglądy i naprawy diesla rekompensuje przejechana duża ilość kilometrów. Zwykła matematyka diesel mniej pali, ON minimalnie tańszy od pb. Wystarczy wymienić wtryski i turbinę, która przy sześciocylindrówce kosztuje co w supre stanie np E36 328i.
Jeśli ktoś jeżdzi krótkie dystanse to diesel powie nie. I nie piszczie proszę, że ktoś robi duże odległości dieslem, przejeżdżając 15tkm rocznie. Bo to wychodzi około 41km diennie.



Wyślij zaproszenie do