Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Witajcie...

prośba o opinię:

jak to jest z E60 -w kwestii eksploatacji, utrzymania?

czy zakup kilkuletniego benzyniaka jest tańszy w utrzymaniu w porównaniu do modelu z silnikiem diesla?

"Minusem jest też drogi serwis silnika po przebiegu ponad 200 tys. km.
(...)
Szymon Patyra, szef Patyra Serwis w Lublinie:

- BMW 530d to udane auto, ale przy zakupie zalecam daleko idącą ostrożność. Cztero-, pięcioletnie egzemplarze sprowadzone z Niemiec często mają rzeczywiste przebiegi 200-250 tys. km i w najbliższym czasie będą wymagały gruntownego serwisu. Wymiana filtra cząstek stałych, turbosprężarki i elementów układu paliwowego to wydatek ponad 10 tys. zł. Ostrożnie należy też podchodzić do BMW 530d z chipem podnoszącym moc silnika, nawet jeśli rzeczywisty przebieg samochodu jest niewielki. Jeżeli silnik zaczipowano niefachowo, szybko doprowadzi to do uszkodzenia kosztującego 5,3 tys. zł filtra cząstek stałych. Przed zakupem 530d warto zlecić też gruntowny przegląd nadwozia - te szybkie samochody często mają powypadkową przeszłość."

http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1344&f=wd_1261.xml

szczególną moją uwagę zwróciło zdanie:
"Wymiana filtra cząstek stałych, turbosprężarki i elementów układu paliwowego to wydatek ponad 10 tys. zł. "

DPF - ok, jasne
el. ukł. pal. - jakie to mogą być koszty?
turbosprężarka??Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 13:35

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr Głowacki:
el. ukł. pal. - jakie to mogą być koszty?
turbosprężarka??

turbo 4-5k pln (rząd wielkości) zależy od warsztatu, do tego trzeba dorzucić obowiązkową wymianę oleju w takim przypadku, i oczywiście uszczelki i inne pierdułki.

el. ukł. pal. - tu pewnie chodzi o wtryski, jeden kosztuje chyba ok. 1,5k pln (a jest ich sześć ;) Osobiście nie słyszałem o uszkodzeniu wtrysków w jakimkolwiek nowym modelu BMW, zresztą w E39 i E46 są to sporadyczne przypadki. Zresztą 530d w E60 to moim zdaniem bardzo udany i trwały silnik (mowa o wersji od 231 koni)

a co do tematu benzyna vs. diesel - zależy jakie przebiegi planujesz robić (i czy miasto czy trasa) no i jaki masz budżet na paliwo (bo wtedy to i nawet przebiegi mogą Cię nie obchodzić tylko kupujesz 550i :) )
Tomasz Ś.

Tomasz Ś. Managing Director,
Megapliki Szwed &
Świegoda Sp. J.

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Moje E60 zakupiłem z przebiegiem 190.000. Mogę teraz śmiało obalić wszystkie mity i "pierdoły" o których piszą w gazetach, artykułach, itp.

W 1,5 roku zrobiłem samochodem 85.000km obecnie przebieg to ponad 275.000 więc eksploatacja była bardzo intensywna lecz połączona z solidnym serwisem - co trzeba było zrobić - było to robione na oryginałach...

Co wymieniałem z ważniejszych rzeczy:

- koło pasowe (wyrabia się guma - bardzo znana przypadłość w każdym E60).
- amortyzatory
- przepływomierz
- tylni krótki wahacz
- świece
- uszczelki przy kolektorze

O klockach, tarczach i olejach nie piszę ponieważ to jest oczywiste.

Co do turbiny regeneracja kosztuje do 2000zł w konkretnym zakładzie (roczna gwarancja bez limitu kilometrów, znam zakład który daje dwa lata).

Podsumowanie: Utrzymanie E60 będzie kosztowne jeśli użytkowałeś wcześniej E46, E39, itp. Części są dużo droższe ale coś za coś - nowsze auto, inny standard, itp.

Po 1,5 roku posiadania E60 w 3.0d mogę śmiało polecić ten silnik - lepszym dieslem nie jeździłem - spalanie, komfort, elastyczność, przyśpieszenie.

Najważniejsza sprawa jest taka - kup bezwypadkowy egzemplarz. Mogę się pochwalić, że mój taki jest chyba jako nieliczny w kraju :)

Jeśli miałbyś jakieś pytania dot. E60 chętnie odpowiem. Sam pozostaję przy E60 obecnie szukam M5 w E60 :)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marek S.:
Piotr Głowacki:
el. ukł. pal. - jakie to mogą być koszty?
turbosprężarka??

turbo 4-5k pln (rząd wielkości) zależy od warsztatu, do tego trzeba dorzucić obowiązkową wymianę oleju w takim przypadku, i oczywiście uszczelki i inne pierdułki.

el. ukł. pal. - tu pewnie chodzi o wtryski, jeden kosztuje chyba ok. 1,5k pln (a jest ich sześć ;) Osobiście nie słyszałem o uszkodzeniu wtrysków w jakimkolwiek nowym modelu BMW, zresztą w E39 i E46 są to sporadyczne przypadki. Zresztą 530d w E60 to moim zdaniem bardzo udany i trwały silnik (mowa o wersji od 231 koni)
myślę o 218 i wyższych... więc i "starsze" i "nowsze"

a co do tematu benzyna vs. diesel - zależy jakie przebiegi planujesz robić (i czy miasto czy trasa) no i jaki masz budżet na paliwo (bo wtedy to i nawet przebiegi mogą Cię nie obchodzić tylko kupujesz 550i :) )

yhym czyli jakieś 6-10tyś może wynieść przywrócenie do normalności :|
Tomasz Ś.:
Moje E60 zakupiłem z przebiegiem 190.000. Mogę teraz śmiało obalić wszystkie mity i "pierdoły" o których piszą w gazetach, artykułach, itp.
na podstawie 1 egzemplarza wolałbym nie mieć tak optymistycznych założeń ;)
a swoją drogą - który rocznik zakupiłeś?

(...)
Podsumowanie: Utrzymanie E60 będzie kosztowne jeśli użytkowałeś wcześniej E46, E39, itp. Części są dużo droższe ale coś za coś - nowsze auto, inny standard, itp.
nie użytkowałem...

Po 1,5 roku posiadania E60 w 3.0d mogę śmiało polecić ten silnik - lepszym dieslem nie jeździłem - spalanie, komfort, elastyczność, przyśpieszenie.

Najważniejsza sprawa jest taka - kup bezwypadkowy egzemplarz.
bezwypadkowy - owszem nie chcę "wypadka" - bo to auto "regenerowane" a w takim nie czułbym się pewnie - a mam na myśli życie i zdrowie moje, ewentualnych pasażerów i innych uczestników ruchu - miałem kiedyś kolizję z drzewem przy ok 90km/h - nic mi się nie stało, przód zgnieciony, a zawiodły hamulce, można by powiedzieć że otarłem się nieco o śmierć - wniosek: auto musi być bezpieczne - trzeba wiedzieć czym się jeździ...
Brałbym pod uwagę ewentualnie jakiś np. z drobnej kolizji typu zderzak do wymiany, lub jakiś inny element (np. po otarciu) - ale to naprawdę musiałoby być po taniości...
Mogę się pochwalić, że mój taki jest chyba jako nieliczny w kraju :)
raczej :)

Jeśli miałbyś jakieś pytania dot. E60 chętnie odpowiem. Sam pozostaję przy E60 obecnie szukam M5 w E60 :)
będę miał masę, dzięki za propozycję ;)

Odpowiadając, trochę się obnażę: BMW to marzenie ale nie tylko.... to także dobre opinie, moje zetknięcia z tą marką... oraz jakość... itd. itd. - fanom BMW nie trzeba opowiadać dla czego jak auto to BMW, więc sobie daruję ;)

za około 7-9 miesięcy będę musiał kupić samochód, z różnych powodów... :)
główny czynnik będzie ogrywał budżet (w 80%) i różne prywatne sprawy....
jeśli nieco kasy zabraknie to postaram się uzupełnić kredytem...
myślałem nad BMW 1, BMW 3, odpychałem gdzieś na bok BMW 5... ostatecznie jednak uznałem że najkorzystniejszy wybór to BMW 5 - E60...

jazda i przebiegi: może niektórych rozśmieszę, ale: auto przez większość dnia będzie grzecznie stało zaparkowane ;) - innymi słowy nie będę jeździł nim do pracy... ale np. na treningi, do rodziny, na działkę za miasto, oraz odwiedzał czasem znajomych ulokowanych w innych miastach (oddalonych np. o 150km od Wawy), ponadto dojdą tak oczywiste wyjazdy jak po zakupy czy w odwiedziny do znajomych na drugi koniec miasta... itd. itd. - czyli w sumie rekreacja (intensywniejsza latem)
cykl załóżmy: 50% miejski 50% trasa
planowany przebieg tym samym ok 7 - 10 tyś. km rocznie (ogółem bardzo niewiele)

dla mnie znaczy to tyle że z jednej strony chcę mieć zapewnioną możliwość dynamicznej jazdy, z drugiej ekonomiczne podejście (ale bez wielkiej przesady),
myślałem o zakresie KM: 200 - 300
oraz silniach: benzynowe 2,5L i 3L oraz diesle: 3L i 3,5L
roczniki: 2005-2006, skrajnie w dół: 2004, skrajnie w górę: 2007 (musiałaby być spora okazja)Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 16:24

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotrze,

przy tych przebiegach szukaj tylko benzyny - diesel nie ma sensu. W mieście będzie palił niewiele mniej od benzyny a diesel jest droższy w zakupie i ciężej znaleźć egzemplarz z małym przebiegiem no i potencjalne naprawy częsci o których pisałeś, a których nie ma w benzynie (nie licząc wtrysków, ale one w benzynie się nie psują)

Z kwestii merytorycznych ;) 530d oraz 535d mają silniki 3,0 z tym, że 535d to biturbo o mocy 286 koni.

jeśli chodzi o benzyny - bierz pod uwagę tylko silniki nowsze (N52) który miał pojemność 3,0 zarówno w wersji 525i (218 koni) jak i 530i (258-272 konie) a nie starsze (M54) które miały odpowiednio 2,5 litra (i 192-218 koni) oraz 3,0 litry (231koni). Nowszy silnik jest znacznie ekonomiczniejszy.

Wspominasz też o bmw 1, to moze zastanów się nad 130i ? 265 koni w małej zwinnej budzie, zdecydowanie tańsze koszty eksploatacyjne w stosunku do E60 (mam tu na myśli takie rzeczy jak choćby tarcze hamulcowe, amortyzatory czy zawieszenie) Albo ładne coupe E92 (seria 3) w wersji 330i ?

Chyba, ze kręci Cię dźwięk diesla ;)Marek S. edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 16:47
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marek S.:
Piotrze,

przy tych przebiegach szukaj tylko benzyny - diesel nie ma sensu.
W mieście będzie palił niewiele mniej od benzyny a diesel jest droższy w zakupie i ciężej znaleźć egzemplarz z małym przebiegiem no i potencjalne naprawy częsci o których pisałeś, a których nie ma w benzynie (nie licząc wtrysków, ale one w benzynie się nie psują)
ok

Z kwestii merytorycznych ;) 530d oraz 535d mają silniki 3,0 z tym, że 535d to biturbo o mocy 286 koni.

jeśli chodzi o benzyny - bierz pod uwagę tylko silniki nowsze (N52) który miał pojemność 3,0 zarówno w wersji 525i (218 koni) jak i 530i (258-272 konie) a nie starsze (M54) które miały odpowiednio 2,5 litra (i 192-218 koni) oraz 3,0 litry (231koni). Nowszy silnik jest znacznie ekonomiczniejszy.

Marku, czyli interesować się 525i (218) i 530i (258-272) - ale w których rocznikowo modelach one występują?
Wspominasz też o bmw 1, to moze zastanów się nad 130i ? 265 koni w małej zwinnej budzie, zdecydowanie tańsze koszty eksploatacyjne w stosunku do E60 (mam tu na myśli takie rzeczy jak choćby tarcze hamulcowe, amortyzatory czy zawieszenie) Albo ładne coupe E92 (seria 3) w wersji 330i ?
jest za małe, a już na pewno nie sprawdzi się gdy trzeba będzie powozić trochę rzeczy w bagażniku (a taki - choć krótki okres może mnie czekać...)

Chyba, ze kręci Cię dźwięk diesla ;)
fakt, benzynowy silnik przyjemniej brzmi :) z drugiej strony brzmienie to nie wszystko :) dla mnie chyba najważniejsze są: koszt zakupu oraz eksploatacji... :)

ps. na marginesie; na aukcjach zdarza się znaleźć 545... w cenie prawie identycznej jak modele ze "słabszymi" silnikami - czy to anomalia, czy chęć zbycia się nieco paliwożernego auta, czy po prostu auto miało mocnego dzwona i ktoś chce się z nim rozwieźć? czemu 545 są "tanie" ?Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 17:18

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr Głowacki:

Marku, czyli interesować się 525i (218) i 530i (258-272) - ale w których rocznikowo modelach one występują?

wg katalogu części 530i produkcja od 09/2004 a 525i 10/2004 jednak obie wersje (stara i nowa) równolegle wystepują przez ok pół roku. Ale kupując BMW zawsze sie je sprawdza w ASO po numerze nadwozia pod kątem wersji silnika, wyposażenia itd, żeby jakiegoś szczepana nie trafić ;)

ps. na marginesie; na aukcjach zdarza się znaleźć 545... w cenie prawie identycznej jak modele ze "słabszymi" silnikami - czy to anomalia, czy chęć zbycia się nieco paliwożernego auta, czy po prostu auto miało mocnego dzwona i ktoś chce się z nim rozwieźć? czemu 545 są "tanie" ?

zapewne obie opcje wchodzą w grę. niska cena wersji 545 i 550 wynika też po części z małego popytu na te silniki (właśnie ze względu na paliwożerność). Ale brzmienie V8 to jest to :)Marek S. edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 17:27
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marek S.:
Piotr Głowacki:

Marku, czyli interesować się 525i (218) i 530i (258-272) - ale w których rocznikowo modelach one występują?

wg katalogu części 530i produkcja od 09/2004 a 525i 10/2004 jednak obie wersje (stara i nowa) równolegle wystepują przez ok pół roku. Ale kupując BMW zawsze sie je sprawdza w ASO po numerze nadwozia pod kątem wersji silnika, wyposażenia itd, żeby jakiegoś szczepana nie trafić ;)
hmm to dobrze rozumiem że jeśli wyprodukowane zostało (530i) 09/2004 + 7 miesięcy oraz (525i) 10/2004 + 7 miesięcy = od czerwca 2005 znajdę egzemplarze z nowszymi silnikami?
ps. na marginesie; na aukcjach zdarza się znaleźć 545... w cenie prawie identycznej jak modele ze "słabszymi" silnikami - czy to anomalia, czy chęć zbycia się nieco paliwożernego auta, czy po prostu auto miało mocnego dzwona i ktoś chce się z nim rozwieźć? czemu 545 są "tanie" ?

zapewne obie opcje wchodzą w grę. niska cena wersji 545 i 550 wynika też po części z małego popytu na te silniki (właśnie ze względu na paliwożerność). Ale brzmienie V8 to jest to :)
V8 mmmrrr :)Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 19:00

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr Głowacki:
hmm to dobrze rozumiem że jeśli wyprodukowane zostało (530i) 09/2004 + 7 miesięcy oraz (525i) 10/2004 + 7 miesięcy = od czerwca 2005 znajdę egzemplarze z nowszymi silnikami?

na to wychodzi :)
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr Głowacki:
Marek S.:
(...)
jak choćby tarcze hamulcowe, amortyzatory czy zawieszenie) Albo ładne coupe E92 (seria 3) w wersji 330i ?

co do E92 - czyli BMW 3 Coupe 330i - to nie moja kieszeń :)
ładne, ale póki co nieosiągalne finansowo :)

a wracając: kurcze... przetarłem oczy i okazuje się że w Polsce sprzedawane są prawie same 5xx d ! a gdzie benzyniaki??

czy dobrze rozumiem: wyeksplatowało się diesla, trzeba włożyć trochę kasy we wspomniane już części, więc lepiej się go pozbyć...?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Na ogół to są firmowe samochody, które są np. po 4 letnim leasingu. Mało kto kupuje takie samochody prywatnie (przynajmniej tak jest w Niemczech).
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marcin T.:
Na ogół to są firmowe samochody, które są np. po 4 letnim leasingu. Mało kto kupuje takie samochody prywatnie (przynajmniej tak jest w Niemczech).
sens chyba jest jedynie wtedy kiedy założymy że przebieg jest do zniesienia, a koszt części które musimy włożyć jest w granicach rozsądku + sami zamierzamy dużo podróżować - przynajmniej do takich wniosków dochodzę...

czyli możemy osiągnąć efekt taki jak Tomasz - w opisanym przez siebie zakupie 530d...

swoją droga to zauważyłem, że trzeba być jeszcze bardziej uważnym na egzemplarze typu: auto: niemieckie, pochodzenie: USAPiotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 13:00
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Dokładnie - ale jeśli trafi się na dobry egzemplarz ze stosunkowo wysokim przebiegiem można się nim jeszcze nacieszyć. Oczywiście uwzględniając, że będą koszty związane z turbiną, itp.
Ja szczerze polecam poczekać i skusić się na E92 330i. Spalenie poniżej 10l, silnik brzmi przyjemnie, a bagażnik jest powyżej oczekiwań (mieści się torba do golfa wraz ze składanym wózkiem i worek piłek do kosza) ;). Ale na razie mojej nie będę sprzedawał :D
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

moim zdaniem wybor 530d i 530i to nie tylko koszty zakupu / ekploatacji (ewentualnych napraw), ale tez wrazenia z jazdy

jako uzytkownik 530d nie przesiadlbym sie na 530i, ktory ma wieksza moc ale mniejszy moment obrotowy, dla mnie ta druga wartosc decyduje (subiektywnie) o przyjemnosci z jazdy

nie wiem czy faktycznie sa duze roznice w cenie pomiedzy 530i i 530d w kilkuletnich samochodach, wydaje mi sie, ze nie, ale doglebnie tego nie sprawdzalem - wydaje mi sie, ze wieksze znaczenie ma raczej przebieg, ktory co do zasady bedzie wiekszy w dieslu, ale tak duze benzyny tez maja sporo km na liczniku

jesli chodzi o 545i - duzo jest ofert samochodow z usa, nawet sprzedawanych w niemczech, zdarzaja sie takie, ktore sa w podobnej cenie jak np. 530i pochodzenia europejskiego; osobiscie nie widze nic zdroznego w jezdzie samochodem pochodzacym z usa, ale roznie ludzie podchodza do sprawy

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Artur P.:
osobiscie nie widze nic zdroznego w jezdzie samochodem pochodzacym z usa, ale roznie ludzie podchodza do sprawy

sądzę, że nie chodzi tu o pochodzenie pojazdu tylko jego stopień powypadkowości ;) z USA handlarze ciągną samochody powypadkowe, bardzo często po znacznej szkodzie, z małymi wyjątkami aut sprowadzonych w okresie kiedy dolar był po 2 zł i opłacało się ciągnąć auta całe.

Stąd auto z USA zawsze wymaga sprawdzenia w Carfaxie (koszt jak pamiętam 10 dolarów), dobrze jest mieć zdjęcia z aukcji z widocznymi szkodami no i oczywiście szczegółowy przegląd zrobić w PL zwłaszcza pod kątem napraw blacharskich.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marek S.:
Artur P.:
osobiscie nie widze nic zdroznego w jezdzie samochodem pochodzacym z usa, ale roznie ludzie podchodza do sprawy

sądzę, że nie chodzi tu o pochodzenie pojazdu tylko jego stopień powypadkowości ;) z USA handlarze ciągną samochody powypadkowe, bardzo często po znacznej szkodzie, z małymi wyjątkami aut sprowadzonych w okresie kiedy dolar był po 2 zł i opłacało się ciągnąć auta całe.

Stąd auto z USA zawsze wymaga sprawdzenia w Carfaxie (koszt jak pamiętam 10 dolarów), dobrze jest mieć zdjęcia z aukcji z widocznymi szkodami no i oczywiście szczegółowy przegląd zrobić w PL zwłaszcza pod kątem napraw blacharskich.

skoro auto jest sprowadzone z USA (a koszty niemałe), opłacone cło i umówmy się - wyklepane po kolizji - to gdzie jest zarobek handlarza skoro sprzedaje w cenach europejskich, lub nawet jako "okazję"
Poza tym takie kupno w ciemno bez wcześniejszej jazdy, dotknięcia itd. to dla mnie kupno kota w worku. A jak tu się przejechać gdy samochód stoi za oceanem? :)
W dodatku z tego co mi wiadomo, do aut z USA dochodzi kwestia świateł - trzeba je przestawić na europejskie normy. Słyszałem też że części nie pasują - więc ja osobiście unikałbym auta z USA.Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 16:52

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotrek, zarobek handlarza jest bo rozbite auta w USA są duuuuużo tańsze niż w Europie. Części w przypadku BMW akurat pasują, słyszałem jednynie problem w starszych (roczniki 2003-2006) modelach z diagnostyką komputerową - ile w tym prawdy - nie wiem.
Kwestia świateł oczywiście jak najbardziej prawdziwa. Ale oczywiście jak samochód jest walony to ma już lampy europejskie wstawione ;)

EDIT:
tu są takie przykładowe "bezwypadki" z USA:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=1405...

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=140052

pamietać jeszcze trzeba o tym, że często wersje amerykańskie różnych modeli aut (mówiąc ogólnie, nie tylko o BMW) mają inne wyposażenie, inne moce silników czy inaczej zestrojone zawieszenie (np. BMW 328i z USA miało tylko 233 konie i w porównaniu do europejskiego 330i jest to padlina ;) )Marek S. edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 17:06

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Marek S.:
Piotrek, zarobek handlarza jest bo rozbite auta w USA są duuuuużo tańsze niż w Europie. Części w przypadku BMW akurat pasują, słyszałem jednynie problem w starszych (roczniki 2003-2006) modelach z diagnostyką komputerową - ile w tym prawdy - nie wiem.
Kwestia świateł oczywiście jak najbardziej prawdziwa. Ale oczywiście jak samochód jest walony to ma już lampy europejskie wstawione ;)

Dobre używane i nowe auta kosztują w usa conajmniej 20% mniej niż w UE, niekiedy nawet do 50% mniej.

konto usunięte

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr O.:

Dobre używane i nowe auta kosztują w usa conajmniej 20% mniej niż w UE, niekiedy nawet do 50% mniej.

oczywiście, ale dolicz do tego 10% cła, 18,6% akcyzy, 22% VATu dlatego nikt nie sprowadza nowych BMW ze stanów bo to zwyczajnie się nie opłaci.
Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel

Piotr O.:
Marek S.:
Piotrek, zarobek handlarza jest bo rozbite auta w USA są duuuuużo tańsze niż w Europie. Części w przypadku BMW akurat pasują, słyszałem jednynie problem w starszych (roczniki 2003-2006) modelach z diagnostyką komputerową - ile w tym prawdy - nie wiem.
Być może tak jest
Kwestia świateł oczywiście jak najbardziej prawdziwa. Ale oczywiście jak samochód jest walony to ma już lampy europejskie wstawione ;)
ale to musiałby mieć w komplecie bite ;) ;)

Dobre używane i nowe auta kosztują w usa conajmniej 20% mniej niż w UE, niekiedy nawet do 50% mniej.

No tak ale w uczciwość amerykanów nie wierzę, wszędzie są handlarze-cwaniaki, jak dla mnie to kupno niepewnego auta z fotki

Następna dyskusja:

E60 diesel czy benzyna 535d...




Wyślij zaproszenie do