Temat: BMW E60 benzyna vs. diesel
Marek S.:
Piotr Głowacki:
el. ukł. pal. - jakie to mogą być koszty?
turbosprężarka??
turbo 4-5k pln (rząd wielkości) zależy od warsztatu, do tego trzeba dorzucić obowiązkową wymianę oleju w takim przypadku, i oczywiście uszczelki i inne pierdułki.
el. ukł. pal. - tu pewnie chodzi o wtryski, jeden kosztuje chyba ok. 1,5k pln (a jest ich sześć ;) Osobiście nie słyszałem o uszkodzeniu wtrysków w jakimkolwiek nowym modelu BMW, zresztą w E39 i E46 są to sporadyczne przypadki. Zresztą 530d w E60 to moim zdaniem bardzo udany i trwały silnik (mowa o wersji od 231 koni)
myślę o 218 i wyższych... więc i "starsze" i "nowsze"
a co do tematu benzyna vs. diesel - zależy jakie przebiegi planujesz robić (i czy miasto czy trasa) no i jaki masz budżet na paliwo (bo wtedy to i nawet przebiegi mogą Cię nie obchodzić tylko kupujesz 550i :) )
yhym czyli jakieś 6-10tyś może wynieść przywrócenie do normalności :|
Tomasz Ś.:
Moje E60 zakupiłem z przebiegiem 190.000. Mogę teraz śmiało obalić wszystkie mity i "pierdoły" o których piszą w gazetach, artykułach, itp.
na podstawie 1 egzemplarza wolałbym nie mieć tak optymistycznych założeń ;)
a swoją drogą - który rocznik zakupiłeś?
(...)
Podsumowanie: Utrzymanie E60 będzie kosztowne jeśli użytkowałeś wcześniej E46, E39, itp. Części są dużo droższe ale coś za coś - nowsze auto, inny standard, itp.
nie użytkowałem...
Po 1,5 roku posiadania E60 w 3.0d mogę śmiało polecić ten silnik - lepszym dieslem nie jeździłem - spalanie, komfort, elastyczność, przyśpieszenie.
Najważniejsza sprawa jest taka - kup bezwypadkowy egzemplarz.
bezwypadkowy - owszem nie chcę "wypadka" - bo to auto "regenerowane" a w takim nie czułbym się pewnie - a mam na myśli życie i zdrowie moje, ewentualnych pasażerów i innych uczestników ruchu - miałem kiedyś kolizję z drzewem przy ok 90km/h - nic mi się nie stało, przód zgnieciony, a zawiodły hamulce, można by powiedzieć że otarłem się nieco o śmierć - wniosek: auto musi być bezpieczne - trzeba wiedzieć czym się jeździ...
Brałbym pod uwagę ewentualnie jakiś np. z drobnej kolizji typu zderzak do wymiany, lub jakiś inny element (np. po otarciu) - ale to naprawdę musiałoby być po taniości...
Mogę się pochwalić, że mój taki jest chyba jako nieliczny w kraju :)
raczej :)
Jeśli miałbyś jakieś pytania dot. E60 chętnie odpowiem. Sam pozostaję przy E60 obecnie szukam M5 w E60 :)
będę miał masę, dzięki za propozycję ;)
Odpowiadając, trochę się obnażę: BMW to marzenie ale nie tylko.... to także dobre opinie, moje zetknięcia z tą marką... oraz jakość... itd. itd. - fanom BMW nie trzeba opowiadać dla czego jak auto to BMW, więc sobie daruję ;)
za około 7-9 miesięcy będę musiał kupić samochód, z różnych powodów... :)
główny czynnik będzie ogrywał budżet (w 80%) i różne prywatne sprawy....
jeśli nieco kasy zabraknie to postaram się uzupełnić kredytem...
myślałem nad BMW 1, BMW 3, odpychałem gdzieś na bok BMW 5... ostatecznie jednak uznałem że najkorzystniejszy wybór to BMW 5 - E60...
jazda i przebiegi: może niektórych rozśmieszę, ale: auto przez większość dnia będzie grzecznie stało zaparkowane ;) - innymi słowy nie będę jeździł nim do pracy... ale np. na treningi, do rodziny, na działkę za miasto, oraz odwiedzał czasem znajomych ulokowanych w innych miastach (oddalonych np. o 150km od Wawy), ponadto dojdą tak oczywiste wyjazdy jak po zakupy czy w odwiedziny do znajomych na drugi koniec miasta... itd. itd. - czyli w sumie rekreacja (intensywniejsza latem)
cykl załóżmy: 50% miejski 50% trasa
planowany przebieg tym samym ok 7 - 10 tyś. km rocznie (ogółem bardzo niewiele)
dla mnie znaczy to tyle że z jednej strony chcę mieć zapewnioną możliwość dynamicznej jazdy, z drugiej ekonomiczne podejście (ale bez wielkiej przesady),
myślałem o zakresie KM: 200 - 300
oraz silniach: benzynowe 2,5L i 3L oraz diesle: 3L i 3,5L
roczniki: 2005-2006, skrajnie w dół: 2004, skrajnie w górę: 2007 (musiałaby być spora okazja)
Piotr Głowacki edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 16:24