konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

Witam. Zbieram się do kupna samochodu zainteresował mnie model e39 seria 5 ale zastanawiam się czy można kupic ten model w dobrym stanie technicznym w granicach 13tys zł, a jeśli to jaki silnik wybrać??/Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.11.14 o godzinie 09:49
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: BMW E39 dizel zakup

Nie gniewaj się, ale spójrz na to obiektywnie i bez emocji. Chcesz kupić samochód, który będzie w przedziale wiekowym 11-19 lat, a za chwilę 12-20. Czy jesteś świadomy ile rzeczy jest do zrobienia w średnio 15-letnich samochodach i to jeszcze w dieslach? Te 13tys. zł, o których piszesz może nie wystarczyć na serwis po zakupie zwłaszcza jeśli mówimy o BMW gdzie nawet drobiazg to setki lub tysiące złotych. Tak, BMW też się zużywają i psują, to nie są bezawaryjne samochody. Rozumiem, że oprócz kwoty na zakup samochodu posiadasz spory zapas gotówki na doprowadzenie pojazdu do stanu używalności gwarantującej bezpieczeńśtwo? Bo jeśli nie to na Twoim miejscu szukałbym raczej jakiegoś skutera albo młodszego samochodu niższej klasy, a nie BMW serii 5. Rozumiem, że BMW itd., laski pod powiatową remizą piszczą, ale ogólnie rzecz ujmując chcesz kupić zabytek. A antyki jak powszechnie wiadomo to rzeczy kosztowne. No chyba, że należysz do osób, które wolą łyse opony, zaślepiony EGR, wycięty DPF, dziurawy tłumik, zardzewiałe progi, zespawany most, maglownicę z takim luzem, że trzeba zrobić pół obrotu kierownicą, żeby uzyskać jakąkolwiek reakcję kół...no, ale jest "upragnione" BMW. Takie osoby włączają głośną muzykę, żeby zagłuszyć stuki i puki z rozklekotanego zawieszenia oraz trzeszczenie zużytego wnętrza ;) Jestem przekonany, że nie tędy droga, bo postępując w ten sposób szybko podzielisz los tych, których historia skończyła się na przydrożnym drzewie.

Temat: BMW E39 dizel zakup

Maciej K.:
a nie BMW serii 5. Rozumiem, że BMW itd., laski pod powiatową remizą piszczą,

Już nie przesadzajmy. Na BMW 5 to można było łapać laski 15 lat temu. Dziś Polska jednak dogoniła już kraje rozwinięte i laski też podniosły swoje wymagania. Teraz to trzeba podjechać jakimś X6, żeby być uznanym za króla disco. A mówię specjalnie o X6, bo ten model pojawił sie dopiero parę lat temu -- więc o 15 letnich zabytkach muzealnych nie można tutaj mówić. :)
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: BMW E39 dizel zakup

Co prawda nie bywam w podmiejskich remizach, ale czasami zdarza mi się przejeżdżać przez polskie wsie i widzę jaka motoryzacja tam przeważa. Niestety, czas się tam zatrzymał jakieś 15-20 lat temu i nadal "królem" tamtejszych dróg jest Golf III, Passat B4/B5 lub jakieś Audi A4 B5. Także podtrzymuję swoje stwierdzenie, że jakiekolwiek BMW nadal wywołałoby tam furorę. Do X6 nikt by nie podszedł, bo by ludzie nie wiedzieli co to jest i jeszcze pomylili z Hyundaiem :D Polska dogoniła kraje rozwinięte, ale tylko w przypadku, gdy mówimy o większych miastach.
Mikołaj Lora

Mikołaj Lora Student, Hobbysta,
Wielozadaniowiec.

Temat: BMW E39 dizel zakup

Drogi kolego w tej kwocie raczej nie masz co liczyć na egzemplarz wart uwagi. Nie sprecyzowałeś również swoich wymagań odnośnie jednostki napędowej. Myślę, że w tej kwocie śmiało możesz myśleć o jakimś E36 z małym silnikiem benzynowym. Ale jak to zwykle bywa trzeba mieć oczy dookoła głowy i poszukiwania egzemplarza wartego uwagi na pewno skradną Ci sporo czasu.
Kupując losowe e39 w tej kwocie raczej musisz się liczyć z drugą podobną lub większą kwotą na doprowadzenie samochodu do rozsądnego stanu.

konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

Proponuję zakup auta dla siebie a nie dla podziwu kumpli I wybranie czegoś innego niż BMW - chociaż to ładne auto. Nie ma samochodu tej klasy za 13 tys w dobrym stanie. Lepiej wybrać coś mniejszego nowszego I radykalnie tańszego. Mojego kolegi syn tak kupił Subaru. Do dzisiaj stoi na kołkach od dwóch lat bo chłopak nie ma kasy na wymianę części które się "skończyły". Mimo iż wystepują w zamiennikach to koszt jest mniejszy ale nie aż na tyle - powiem tak zamiennik do BMW a zamiennik do Octavii - duża róznica. W trosce o własne zdrowie I $$ zmieniłbym marzenia.
decyzja jednak należy do Ciebie I zdaję sobie sprawę że nie wszystko w życiu jest kwestią rozsądku pozdrawiam

konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

Maciej K.:
Nie gniewaj się, ale spójrz na to obiektywnie i bez emocji. Chcesz kupić samochód, który będzie w przedziale wiekowym 11-19 lat, a za chwilę 12-20. Czy jesteś świadomy ile rzeczy jest do zrobienia w średnio 15-letnich samochodach i to jeszcze w dieslach? Te 13tys. zł, o których piszesz może nie wystarczyć na serwis po zakupie zwłaszcza jeśli mówimy o BMW gdzie nawet drobiazg to setki lub tysiące złotych.

Spekuluje. Znajomy ostatnio kupował auto, myślał o E60 kombi z 2005 roku, 523i, ładne, od pierwszego właściciela, 80tys mil (130tys km). Salon chciał £3900, za £3500 było do wzięcia (17.5 tys zł). On nie kupił, bo przejechał sie A6ka w tej samej cenie i BMW odpadło, ale zastanawiam sie czy w Niemczech nie znalazło by sie coś podobnego?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: BMW E39 dizel zakup

Sebastian P.:
Maciej K.:
Nie gniewaj się, ale spójrz na to obiektywnie i bez emocji. Chcesz kupić samochód, który będzie w przedziale wiekowym 11-19 lat, a za chwilę 12-20. Czy jesteś świadomy ile rzeczy jest do zrobienia w średnio 15-letnich samochodach i to jeszcze w dieslach? Te 13tys. zł, o których piszesz może nie wystarczyć na serwis po zakupie zwłaszcza jeśli mówimy o BMW gdzie nawet drobiazg to setki lub tysiące złotych.

Spekuluje. Znajomy ostatnio kupował auto, myślał o E60 kombi z 2005 roku, 523i, ładne, od pierwszego właściciela, 80tys mil (130tys km). Salon chciał £3900, za £3500 było do wzięcia (17.5 tys zł). On nie kupił, bo przejechał sie A6ka w tej samej cenie i BMW odpadło, ale zastanawiam sie czy w Niemczech nie znalazło by sie coś podobnego?

Niemcy są zdecydowanie droższe od UK, a także droższe od Polski (jak chodzi o samochody). Z tymże stan jest adekwantny do ceny.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: BMW E39 dizel zakup

Sebastian P.:
Maciej K.:
Nie gniewaj się, ale spójrz na to obiektywnie i bez emocji. Chcesz kupić samochód, który będzie w przedziale wiekowym 11-19 lat, a za chwilę 12-20. Czy jesteś świadomy ile rzeczy jest do zrobienia w średnio 15-letnich samochodach i to jeszcze w dieslach? Te 13tys. zł, o których piszesz może nie wystarczyć na serwis po zakupie zwłaszcza jeśli mówimy o BMW gdzie nawet drobiazg to setki lub tysiące złotych.

Spekuluje. Znajomy ostatnio kupował auto, myślał o E60 kombi z 2005 roku, 523i, ładne, od pierwszego właściciela, 80tys mil (130tys km). Salon chciał £3900, za £3500 było do wzięcia (17.5 tys zł). On nie kupił, bo przejechał sie A6ka w tej samej cenie i BMW odpadło, ale zastanawiam sie czy w Niemczech nie znalazło by sie coś podobnego?

Piszesz o funtach, więc wnioskuję, że chodzi o samochody z kierownicą po prawej stronie i właśnie dlatego są one 2-3x tańsze niż pojazdy z kierownicą po lewej stronie, a zatem tamtejszych cen nie można brać na poważnie w kontekście samochodów z Polski czy Niemiec.

konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

czytam wasze wypowiedzi i myślę ,że każda z nich pochodzi z zasłyszanych opowieści.auto klasy e39 525d 14letnie mniej się psuje od nowych aut z salonów :wynika to z tego że do 2003 roku ważna była trwałość auta {stąd przebiegi e39 do 1,5miliona km czy db w124,volvo850}tak,tak nie pomyliłem skali.Od 2003 auta są zaplanowane na max 200tys km i kupując 3letniego PASSATA KUPUJESZ SKARBONKĘ ido tego kiepsko wykonaną,nie wspomnę o poślednich oplach fiatach fordach:to auta dla bogatych-serwis kosztuję.przez 4lata przejechałem e39 100tys km raptem wymieniłem po za częściami expl.poduszkę sil i pompę paliwa za 500zł .proszę pokazać drugie tak tanie w utrzymaniu auto!!!!
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: BMW E39 dizel zakup

Tak, tak, a dlaczego trwałość była ważna akurat do 2003, a nie do 2002, 2004 albo do 2009 roku? A może jednak była ważna tylko do 1995? Przyjedź i pokaż to swoje auto to Ci powiem jaką jeździsz skarbonką bez dna i co trzeba by było zrobić w tym konkretnym E39, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Wiesz, dzisiaj nie brakuje ludzi, którzy twierdzą, że przejechali 100 czy 200tys. km E60 lub F10 i nic nie musieli wymieniać. Widać to wyraźnie m.in. jak chcesz kupić taki pojazd i rozmawiasz z obecnym właścicielem albo słuchasz opowieści swojego mechanika, do którego przyjeżdżają takie samochody na lawecie dopiero jak im się urwie koło, silnik się zatrze lub wystąpi inna awaria totalnie unieruchamiająca pojazd. Sęk w tym, że jeśli poprzedni właściciel nic w samochodzie nie serwisował to po prostu jeździł tykającą bombą. Wielu osobom nie przeszkadza, że w zawieszeniu wali, stuka i puka, nie przeszkadza im, że w układzie kierowniczym piszczy i chrupie, nie przeszkadza im, że wnętrze skrzypi i trzeszczy. Przecież wystarczy nie zwracać na to uwagi lub zrobić głośniej muzykę, prawda? ;) Pojazd zostawia plamy oleju czy jakichś innych dziwnych mazi? Przecież jak nie znaczy terenu to znaczy, że nie żyje. Kopci na czarno jak stary Ikarus? Przecież diesel musi dymić. Natomiast w opinii właścicieli takich szrotów jeżdżą oni bezawaryjnymi pojazdami :) Po prostu różni ludzie mają różne poziomy tolerancji co nie znaczy, że auto jest w 100% sprawne, bo każdy samochód wymaga nakładów finansowych i nie ma się co oszukiwać - im starszy samochód tym te nakłady są większe (pomijam patologię polegającą na tym, że ludzie kupują stare samochody za kilka tysiaków, żeby je zajeździć i nawet grosza nie wkładają w samochód). Kolegę możesz oszukać, ludzi na forum możesz oszukać, ale czasu nie oszukasz. OK, może w nowszych modelach jednorazowe wydatki na wizytę w warsztacie są większe, bo po prostu stopień skomplikowania pojazdu i koszt części do nowszych samochodów jest wyższy, ale w tych samochodach będzie mniej elementów do wymiany, bo mniej części zdążyło się zużyć niż w kilkunastoletnim złomie, w którym prawie wszystko jest zużyte i nadaje się do wymiany. Już nie wspomnę o tym, że nowsze samochody są bardziej ekologiczne.

Edit: zapomniałem dodać, że widziałem już kilka BMW F10 z przebiegami przekraczającymi 400-500tys. km. W przypadku E60 tym bardziej nie brakuje takich egzemplarzy z racji dłuższego okresu eksploatacji. Także nijak się to ma do Twojej wyssanej z palca teorii, która zakłada, że od 2003 roku samochody robi się na maks 200tys. km. Tyle na zachodzie robią 3-letnie F10. Taka teoria może zatem pochodzić od Januszy, którzy szczędząc grosza kupują zajeżdżone samochody od handlarza Mirka. A handlarz Mirek jak to handlarz - przebieg skręca 2-krotnie lub w przypadku BMW często 4-krotnie, bo wnętrze jest nadal zadbane, więc kto pozna czy samochód przejechał 550tys. km czy 150tys. km. Stąd potem opinie, że samochody są "obliczone" na 200tys. km. Sęk w tym, że wskazanie licznika to nie wszystko ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.08.15 o godzinie 08:07

konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

Kamil Ś.:
Witam. Zbieram się do kupna samochodu zainteresował mnie model e39 seria 5 ale zastanawiam się czy można kupic ten model w dobrym stanie technicznym w granicach 13tys zł, a jeśli to jaki silnik wybrać??/

Witaj Kamilu, tak się składa, że e39 wychodziła z bardzo różnymi elektrowniami - np. oszczędnymi ale zapewniającymi dobre osiągi dieslami od starszych M51d25 (powszechnie znanymi jako tds, na który Ci którzy nie mieli tego silnika narzekają :) ) aż po różne inna rzędowe szóstki i V8 skończywszy...
W przypadku dowolnego BMW e39 bardziej nad silnikiem, polecam zastanowić się nad stanem technicznym auta, ponieważ o ile w e39 cała paleta jednostek napędowych jest godna polecenia, to bardziej liczy się stan mechaniki i podzespołów. Kiedy już trafisz na zadbany egzemplarz, to będziesz zmuszony jedynie dolewać paliwa i pamiętać o terminach oleju, filtrów. Gustując już w doborze silnika - pytanie jest podstawowe, jak dużo jeździsz i na jakiego typu trasach ?

Jeżeli interesuje Cię egzemplarz, o który sam będziesz dbał i trochę nim pojeździsz, to zapraszam z wiadomością na priv - wiem, że jeden z moich znajomych przymierzał się będzie za jakiś czas do sprzedaży swojej e39. Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.09.15 o godzinie 11:26
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: BMW E39 dizel zakup

Grzegorz T.:
Proponuję zakup auta dla siebie a nie dla podziwu kumpli I wybranie czegoś innego niż BMW - chociaż to ładne auto. Nie ma samochodu tej klasy za 13 tys w dobrym stanie. Lepiej wybrać coś mniejszego nowszego I radykalnie tańszego. Mojego kolegi syn tak kupił Subaru. Do dzisiaj stoi na kołkach od dwóch lat bo chłopak nie ma kasy na wymianę części które się "skończyły". Mimo iż wystepują w zamiennikach to koszt jest mniejszy ale nie aż na tyle - powiem tak zamiennik do BMW a zamiennik do Octavii - duża róznica. W trosce o własne zdrowie I $$ zmieniłbym marzenia.
decyzja jednak należy do Ciebie I zdaję sobie sprawę że nie wszystko w życiu jest kwestią rozsądku pozdrawiam
nieco bym polemizował z tą opinia bo:
1. założyciel wątku nic nie pisał o imponowaniu kolegom, to imputacja jednego z dyskutantów, czym powodowana nie jestem pewien.
2. co do cen zamienników - są tanie oraz bardzo tanie a także umiarkowanie tanie, wszystko zależy od ich jakości, użytkowałem leciwe bmw e46, ale benzynowe i miałem z nim mniej problemów niż z octavią II tdi (od nowości)
3. to prawda, nie odważyłbym się na tak leciwe bmw z silnikiem diesla.
4. również prawda jest, że części do subaru, nawet zamienniki, są znacznie droższe niż do popularnego bmw.
3. jeśli już doradzalibyśmy koledze wybór tańszej marki, to osobiście polecam "obciachowego" forda, używany sprawi mniej problemów niż samochody z grupy VAG (popieram to osobistym doświadczeniem z tymi pojazdami)
pozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 23.09.15 o godzinie 12:14

Temat: BMW E39 dizel zakup

Problem polega na czym innym. Należy zastanowić się i odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego autor wątku chce kupić E39 (zabytek już), podczas gdy jego rówieśnicy w Stanach Zjednoczonych czy innych krajach zachodnich mają raczej dylemat jakie opcje wybrać do swojego nowego F10. Kto tak bardzo nienawidzi polskiego narodu, że zrobił z tego skrawka ziemi nad Wisłą afrykańską kolonię?
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: BMW E39 dizel zakup

gdybym wypisywał takie bzdury też ukryłbym profil. ze wstydu.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: BMW E39 dizel zakup

Średni wiek samochodu w USA wynosi obecnie 11,5 lat i jest rekordowo wysoki, poinformował IHS Automotive.

http://www.pb.pl/4237831,8906,sredni-wiek-aut-w-usa-re...
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: BMW E39 dizel zakup

bez komentarza :)

konto usunięte

Temat: BMW E39 dizel zakup

Najbardziej smuci mnie brak czytania między wierszami p.Macieja ,no cóż umysł ścisły .Pisząc o 200tys planowanego przebiegu auta myślałem o autach klas niższych a nie premium i konkludując lepiej kupić starsze auto wyższej klasy wykonane z lepszych czytaj trwalszych materiałów ,bardziej bezpieczne,wygodniejsze,niż proste nowe przemieszczajko z 3cyl silnikiem 1,0 i mnóstwem psującej się elektroniki,które dobrze wygląda 3lata.Odnośnie granicznej daty dobrych i złych aut to jest ona płynna i zależy od marki można przyjąć przełom wieków:Mniejsza awaryjność starszych modeli wynika min.z małego wysilenia jednostek napędowych ,przykład e39 525d ma moc 163km ,a F10 525d ma już 218km z tej samej pojemności.Teraźniejsza tendencja jest bardzo zła dla kierowców nadmierne obcinanie pojemności, dodawanie podwójnego turbo i elektroniki nie ułatwia eksploatacji auta,i nie podnosi walorów samochodu tylko powoduje że musimy jechać do serwisu z przysłowiową żarówką bo wymiana bez wgrania w sterownik nic nie da ,a to generuje koszty.Opinie p.Macieja o ekologi nowych diesli w obliczu amerykańskich badań samochodów VW pozostawię bez komentarza.A.odnośnie mojego starego auta to muszę p.Maciejowi przyznać rację że są rzeczy do zrobienia ;mam popsute webasto,,nie działa intensywne spryskiwanie szyby przedniej,ale te opcje są nie dostępne dla 90% nowych aut,więc nie spędzają mi snu z powiek.
Na koniec dodam że mając przejechane 290 tys skręcone 2razy czyli może być 500-600 , czasem auto trochę zadymi to przejeżdżam od zmiany do zmiany 25tys nie dolewając grama oleju i spalając poniżej 7l on na 100km samochodem starej generacji ważącym 1700kg,życzę tego samego użytkownikom "nówek"

Następna dyskusja:

BMW E39 520 523 jako pierws...




Wyślij zaproszenie do