Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

WItam

Pytanie jak w temacie. Chce zakupić model 8L i zastanawiam się nad jednostka benzynową 1.8T lub 1.9 TDI.
Osoby posiadające diesla proszę o wypowiedź i podpowiedź.

Dzięki za wszelkie wypowiedzi.
Katarzyna Małgorzata P.

Katarzyna Małgorzata P. Kierownik budowy,
PRO-TRA Building Sp.
z o.o.

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Co dokładnie chciałbyś wiedzieć? Mam A3 1.9 TDI 110KM 2000r. z silnikiem ASV i zrobionym chipem. Jestem zadowolona z tego auta, jednak na dzień dzisiejszy zdecydowanie wybrałabym 1.8T. Dlaczego? Po prostu, co benzyna to benzyna, zupełnie inna jazda, co tu dużo mówić. Wtedy po prostu decydowały względy ekonomiczne.
Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Witam Pani Katarzyno

Chciałbym wiedzieć jak jest z ekonomia tego silnika, a ponad to jak się sprawuje karoseria oraz uwagi co do eksploatacji np. części zamienne itd. oraz ogólne wrażenia z użytkowania autka.
Zuzanna Pietrowska

Zuzanna Pietrowska Bez zmiany, nie ma
zmiany..

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Miałam właśnie taki 1.8T 8L 150KM :) 1998r. świetnie się sprawdzał, dynamiczny, elastyczny silnik. Wyprzedzanie nie sprawiało żadnych problemów. Oczywiście przy kupnie wymieniony rozrząd i kilka innych drobiazgów :)
Jesli chodzi o spalanie to na trasie tak 7l/100 , w mieście wiadomo więcej ok.10 .
Z tego co naczytałam przed kupnem, diesle z turbiną są awaryjne , nawet te z roczników od 2003r czyli nowszy model.

pozdrawiam
Tomasz Wójcik

Tomasz Wójcik Project Group
Leader, Process
Engineer, Oil&Gas,

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Witam
Mam trójeczkę 1.9 z silnikiem ASZ, 130 KM, czyli tak zwane pompowtryski.
Spalanie 5-5,5 na trasie przy ekonomiczniej jeździe, w mieście 5,5-6.
Autko chodzi super, ale pamiętaj o następujących minusach diesla:
-po 200 000 km jest do wymiany dwumasa,
-w silnikach jak mój są pompowtryski czułe na kiepskie paliwo, one też kosztują trochę,
-turbina wymaga dobrego traktowania (włączać na rozgrzanym oleju, studzić przed wyłączeniem itd), inaczej także dołączy do listy wymienianych części,
-diesel to zawsze diesel, nie ten zryw co benzyna.

Ja mam już 11-letni samochód przez 3 lata, od 160 000 km do 215 000 km i w tym przedziale mam za sobą akumulator, dwumasę i rozrząd.
Turbinę i pompowtryski szanuję, na razie jest ok.
Poza tym wymieniłem tylko klocki, żadnych więcej napraw w ciągu 3 lat.
Karoseria jest ok, ale patrz na dach, widziałem auta, gdzie pojawiały się bąble z korozją na dachu, taka wada modelu podobno.
Elektronika nie pada jak na razie.
Sama jazda i komfort ok.
ESP działa, sprawdza się.
Kupując to auto wybierałem pomiędzy Golfem IV i Fabią, powiem że przy porównywalnych cenach wykonanie, wyposażenie i komfort był zdecydowanie po stronie Trójeczki. Tym autem się płynie.

Jak chcesz słyszeć ten wspaniały dźwięk klekotka (ja to lubię!), to polecałbym TDI 1.9, bo to udany silnik, ale w wersji do 110KM, trochę słabsza, ale trwalsza jednostka. Możesz jednak zaryzykować jak ja, w sumie to nie żałuję, bo każdy konik więcej się przyda.
Nie kupuj broń Boże nowszego diesla 2.0, to bardzo awaryjna jednostka!

Jeżeli jednak nie przekreślasz benzyniaka, to się nad nim jeszcze zastanów, teraz diesle wcale nie są takie ekonomiczne jeżeli weźmiemy pod uwagę proporcje cen paliw i większą ilość części do wymiany.

Pozdrawiam
Katarzyna Małgorzata P.

Katarzyna Małgorzata P. Kierownik budowy,
PRO-TRA Building Sp.
z o.o.

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Jeśli chodzi o spalanie to przy sposobie jazdy który ja określam jako "normalny", pali tak w granicach 5-5.5 l/100km. Przy moim sposobie jazdy (autostrada 160-200km/h, w mieście muszę być pierwsza na światłach ;)) maksymalnie coś koło 7l/100km, natomiast rekord, jaki wyliczyłam z jazdy na odcinku około 1600km (trasa Wrocław - Budapeszt i z powrotem) to 4.45l/100km. Czyli jest naprawdę nieźle. Jeśli komuś zależy, żeby było ekonomicznie, to będzie.
W temacie korozji - no u mnie akurat nie ma na co specjalnie narzekać, auto po 13 latach dorobiło się lekkich nadgryzień na nadkolach, u dołu drzwi oraz nad drzwiami. Ale naprawdę lekkich, idzie sobie z tym poradzić delikatnymi zaprawkami. I te listwy plastikowe u dołu drzwi mają zwyczaj odłazić, widziałam to na wielu A3, ale to też nie jest wielki problem, listwa trzyma się na zatrzaskach i zawsze można ją wymienić.
Jeżdżę tym autem niecałe 3 lata. Jedyne co zrobiłam to na samym początku - wiadomo - rozrząd, niedługo potem czyszczenie turbiny, bo moc niepokojąco spadła, ale koszt nie był duży i wszystko wróciło do normy. Ponadto tuleje wahaczy w zeszłym roku i to zdaje się na tyle, inne rzeczy to jakieś pierdoły typu na przykład termostat. No i oczywiście olej, filtry regularnie. Biorąc pod uwagę wiek auta, ja je uznaję za bezawaryjne.
W przypadku diesla dla niektórych problem stanowi konieczność dbania o turbinę. Zwłaszcza to, że po dojechaniu na miejsce nie można ot tak wyłączyć silnika i sobie pójść, bo przy takiej eksploatacji to ta turbina długo nie pożyje. Może odkrywcza nie jestem, ale naprawdę większość osób takie rzeczy olewa bądź też zupełnie nie zdaje sobie sprawy, jak należy postępować. Nie ukrywam, że i dla mnie to i parę innych rzeczy bywa uciążliwe, ale nie pozostaje nic innego, jak się przyzwyczaić.
Czy to będzie diesel czy benzyna, radzę rozejrzeć się za modelem produkowanym po czerwcu 2000r., bo to jest już pełny polift (inne lampy z tyłu, soczewki z przodu, białe podświetlenie zegarów, inna podsufitka, klamki, grill, takie tam pierdoły).
Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Dziękuje za wypowiedzi :)

Jeszcze będę się przyglądał jednostce diesla jak i benzynowej.
Interesuje mnie moc od 100-125KM, a taką mają 1.9 TDI oraz 1.8T. Rocznikowo to myślę zakupić auto z roku 2000-2002 - nie gonię za najnowszymi autami. Ważne żeby było bezawaryjne i ekonomiczne w zamian za utrzymanie :P. Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć zadbaną jednostkę, żeby mogła mi jeszcze posłużyć :)
Łukasz Rembowski

Łukasz Rembowski EU Hard Services
Manager

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Ja od sierpnia 2011 jeżdżę 5-drzwiowym 110KM ASV tak jak Pani Katarzyna, z tym że bez modów i z roku 1999.
Jazda dynamiczna - spalanie wg moich wpisów w autocentrum.pl to:
-6,07l (mieszany)
-5,03l (na trasie - np. z Poznania do Łeby czy z Poznania do Karpacza)
-7,08l (miasto - to mój niechlubny rekord podczas korków w zasypanym mieście :) )

Koszt przejechania 1km to 34 grosze :)
Diesel i jazda ekonomiczna to dla mnie nierealne - po jeździe ekonomicznej mojej żony (przez kilka miesięcy) turbo nadawało się do regeneracji - zawalone.
Korozja: ranty dachu, klapa bagażnika, spody drzwi przednich - pod listwami

Wymiany mechaniczno-elektryczne: rozrząd po sprowadzeniu w sierpniu 2011; olej i filtr co 10 tys. km; czujnik temp. płynu chłodniczego; termostat; sprzęgło sprężarki klimatyzacji; filtry paliwa, kabinowy, powietrza; silniczek obrotomierza; tarcze i klocki hamulcowe z przodu; dwukrotnie łącznik stabilizatora; świece żarowe (2 padły, wymieniłem komplet); pasek wielorowkowy; czujnik temp. zewnętrznej; i inne - mniej istotne.
Być może trochę tego jest, ale auto w drodze jak dotąd niezawodne w 100%. A usterki mało uciążliwe. Dobrze przygotowany diesel (świece, aku, olej, filtry) pali zimą cudnie.
Jeśli chodzi o koszty napraw, to w ciągu tych 21 miesięcy wydałem 2464zł, przy czym zaznaczam, że wymieniam wszystko we własnym zakresie - bez serwisów. Wychodzi około 117zł miesięcznie.

Podsumowując - dużo zależy od stylu jazdy - to auto prosi o przyciśnięcie nogi do gazu, ale wtedy rosną koszty. Na szczęście tylko te związane z paliwem (ew. mandatami? :) ), bo koszty serwisu są moim zdaniem bardzo niskie. :)
Paweł Adamczyk

Paweł Adamczyk Student, Akademia
Górniczo-Hutnicza
im. Stanisława
Staszi...

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

powiem Ci, że to zależy wyłącznie od Ciebie...
diesel 1.9 zwłaszcza o oznaczeniu ASZ jest piekielnie dynamiczny i sprawia radość z jazdy a przy tym oszczędny...
małe modyfikacje i dysponujesz mocą z rzędu 160KM+ a jeśli to dla Ciebie mało to można iść w 1.8T wtedy masz minimum 150KM i więcej...
ja bym brał diesla bez wahania, popełniłem błąd kupując 1.8T choć też narzekać nie mogę, jedyny minus to spalanie :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drewniane domki
Andrzej Kowalczyk

Andrzej Kowalczyk instalacje
elektryczne,
uziemienia i
wszystko inne, co w
...

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

zgadzam się. Osobiście wolę diesel. Nie umiem tego jakoś racjonalnie uargumentować, po prostu lepiej mi się takim autem jeździ i już od 15 lat mam tylko diesle. Obecnie mam audi a3 sportback z 2008 w dieslu, oczywiście zchipowanego i jeździ się klasa.
Marek Czerepkowski

Marek Czerepkowski elektromonter w PEC
Jastrzębie S.A.

Temat: Co myślicie o Audi A3 1.9 TDI ???

Mam Audi A3 8L 2002r 1.9 TDI silnik ATD 100/101KM
Bardzo przyjemny samochód dla kogoś kto nie ma potrzeby wozić kogoś z tyłu (jest tam ciasno), po jeżdżeniu służbowym Seicento w przesiadka do A3 sprawiała że czułem się jak w Bentleyu ;-)
Części są akceptowalnych cenach zwłaszcza że sporo można kupić w ASO Seata i Skody gdzie ceny są niższe niż w Audi.
Karoseria jest ocynkowana więc nie ma problemu z korozją, ale słabym punktem są okolice listew na dachu - typowe dla tego modelu.
Na dzień dzisiejszy może zdecydowałbym się benzynę do której założyłbym instalację LPG.
Średnie spalanie mojego auta wg. komputera to 6,7 l / 100km cykl mieszany z przewagą miasta, na trasie (autostrady) bez problemu można przejechać 1000km na jednym baku.
Ponieważ to silnik z pompowtryskami tankuję wyłącznie Shell V-Power Diesel a jeśli go nie ma w pobliżu to BP Ultimate - wolę zapłacić 30zł więcej za bak paliwa niż inwestować w kosztowne naprawy.

Następna dyskusja:

[SPRZEDAM] Audi 80 B4 Cabri...




Wyślij zaproszenie do