Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Witam, Przymierzam się do tego autka i mam pytania: - czy ktoś z Was zna/jeździł tą wersją, jakie są plusy/minusy/opinie/ - względnie czy ktoś jeździł inną amerykańską wersja Audi TDI - jakie jest realne spalanie tego autka (albo np A8 z podobnym silnikiem) Jeżdżę głównie po mieście i autostradach na tempomacie z prędkością ca. 140 km/h (nie zawsze :)) Będę wdzięczny za opinie pozdrawiam Sebastian

konto usunięte

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:
Witam, Przymierzam się do tego autka i mam pytania: - czy ktoś z Was zna/jeździł tą wersją, jakie są plusy/minusy/opinie/ - względnie czy ktoś jeździł inną amerykańską wersja Audi TDI - jakie jest realne spalanie tego autka (albo np A8 z podobnym silnikiem) Jeżdżę głównie po mieście i autostradach na tempomacie z prędkością ca. 140 km/h (nie zawsze :)) Będę wdzięczny za opinie pozdrawiam Sebastian

Audi nie oferowalo oficjalnie A6 z silnikami diesla, byly 3 opcje benzynowe 3.0, 3.2 i 4.2 litra. A8 dostepna jest tylko z 4.2 benzyna. Jedyny diesel dostepny w USA to A3/2.0TDI i to chyba od 3 lat dopiero.
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

coż A6 quattro, 4,2 TDI rocznik 2007, kraj użytkowania Kanada.
czyżbym miał brać auto, którego nie ma ?
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Pienio:

Audi nie oferowalo oficjalnie A6 z silnikami diesla, byly 3 opcje benzynowe 3.0, 3.2 i 4.2 litra. A8 dostepna jest tylko z 4.2 benzyna. Jedyny diesel dostepny w USA to A3/2.0TDI i to chyba od 3 lat dopiero.
I tak to jest jak się nie uważa na słowa...
a wystarczyło napisać: "Na rynek amerykański Audi nie oferowało oficjalnie A6 z silnikiem diesla..." i Twoja wypowiedź nie budziła by wątpliwości (podobnie jak rozmawialiśmy o BMW).

Rozumiem, że mówiłeś o USA więc nie kontynułuję tego wątku.

Sebastian Soroka:
Witam, Przymierzam się do tego autka i mam pytania: - czy ktoś z Was zna/jeździł tą wersją, jakie są plusy/minusy/opinie/ - względnie czy ktoś jeździł inną amerykańską wersja Audi TDI - jakie jest realne spalanie tego autka (albo np A8 z podobnym silnikiem)
W A8 4.2TDI spalanie na trasie może zejść na 7-8l/100km (jak będziesz ganiał 160-200km/h to spali 12-13l, powyżej 200km/h 15-17l) a w mieście 12-13l albo i więcej w zależności oczywiscie od ciężaru nogi i Twojej fantazji.

Co do modelu A6 to wszelkich informacji możesz szukać tutaj: http://www.a6klub.pl chociaż z silnikiem 4.2TDI to nie wiem czy ktoś tam jest...
o ten konkretny silnik możesz zapytać także tutaj: http://www.a8team.pl ... wprawdzie u nas w przeważającej większości króluje benzyna ale są też koledzy mający auta z tym konkretnym silnikiem.
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

dzięki za odpowiedź, niemniej ciągle są dla mnie dwie kluczowe rzeczy, a dokładnie kiedy (przy tej przykładowej jeździe na autostradzie) pali 7-8l, a ile mnie więcej przy 130-140 km/h. Robię długie trasy po autostradach, zazwyczaj wsiadam,nastawiam tempomat na 130-140 i jadę, więc chciałbym mniej więcej móc oscylować, ile mnie taka podróż będzie kosztować i ile zajadę na baku.

konto usunięte

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:
coż A6 quattro, 4,2 TDI rocznik 2007, kraj użytkowania Kanada.
czyżbym miał brać auto, którego nie ma ?

Pytasz zeby szydzic z odpowiedzi?

Tak jak pisalem w USA/Kanadzie nie byly/nia sa oficjalnie sprzedawane A6 diesle, wiec pewnie pochodzi z importu indywidualnego, warto dopytac. W Vancouver dosc modne sa takie rzeczy, mowia o tym "trendy" i "european style".

Warto tez potwierdzic czy jest to na pewno TDI, ja nigdy nie spotkalem sie z 4.2TDI w A6 (jedynie w A8), jedyny 4.2 litrowym silnik w A6 o jakim slyszalem to wspomniany przeze mnie 4.2FSI (benzyna).
Damian T.:
Sebastian Pienio:

Audi nie oferowalo oficjalnie A6 z silnikami diesla, byly 3 opcje benzynowe 3.0, 3.2 i 4.2 litra. A8 dostepna jest tylko z 4.2 benzyna. Jedyny diesel dostepny w USA to A3/2.0TDI i to chyba od 3 lat dopiero.
I tak to jest jak się nie uważa na słowa...
a wystarczyło napisać: "Na rynek amerykański Audi nie oferowało oficjalnie A6 z silnikiem diesla..." i Twoja wypowiedź nie budziła by wątpliwości (podobnie jak rozmawialiśmy o BMW).

Rozumiem, że mówiłeś o USA więc nie kontynułuję tego wątku.

A teraz popatrz Damianie na tytul watku. Czy dla Ciebie nie jest oczywiste, ze na watku odpowiadam na zadane w nim pytanie? Bylbys dobrym psorkiem z polskiego ;)

Chyba niezle zalazlem Ci za skore, co? Wyluzuj, piatek wieczor :)

konto usunięte

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:
dzięki za odpowiedź, niemniej ciągle są dla mnie dwie kluczowe rzeczy, a dokładnie kiedy (przy tej przykładowej jeździe na autostradzie) pali 7-8l, a ile mnie więcej przy 130-140 km/h. Robię długie trasy po autostradach, zazwyczaj wsiadam,nastawiam tempomat na 130-140 i jadę, więc chciałbym mniej więcej móc oscylować, ile mnie taka podróż będzie kosztować i ile zajadę na baku.

Kiedys chcialem kupic A8/4.2TDI, rozmawialem z ludzmi w UK i we Wrocku i przewazaly opinie, ze ponizej 8l/100km raczej zejsc sie nie da, w miescie 12-15 l/100km przy w zaleznosci od stylu jazdy.

Generalnie bardzo chwalili sobie te auta/silniki, ale jednoczesnie przestrzegali, zebym nie zwracal az takiej uwagi na koszt paliwa, bo duzo wiecej wydam na serwis niz na paliwo. W koncu nie kupilem, co nie znaczy, ze zrezygnowalem ;)
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

szczerze to też się zdziwiłem, jak kolega wysłał mi zdjęcia i opis, też dopytywałem czy to na pewno 4,2 TDI i A6 ale tak. Dlatego całkiem poważnie interesuje mnie to spalanie w różnych wariantach, bo jak się okaże że 100 km jazdy po autostradzie kosztuje mnie przy tym silniku 60 zł albo więcej, a w mieście 70 zł albo więcej (przy tych cenach ropy które chyba wydają się nie rokować spadkiem w przyszłości)to porządnie zastanowię się nad mniejszym silnikiem TDI albo benzyną i LPG (tak jeżdżę obecnie).
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

no właśnie jeżeli nie da się zejść poniżej 8l w A8, to pewnie w A6 (automat) spalanie będzie porównywalne albo minimalnie niższe (w końcu zawsze trochę mniejsze i lżejsze auto).
Czyli pewnie meritum sprawy dla mnie - jazda 130-140 km/h po autostradzie będzie związana ze spalaniem szacuję ok 9 do 10 l ?
Co do serwisu to tu na szczęście nie muszę się martwić cenami zakupu części i kosztami robocizny tak się składa, więc zostaje głównie spalanie, bo awaryjność (przynajmniej z tego co czytam) jest niska, potwierdzacie ?

konto usunięte

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Panowie, nie ma czegos takiego jak A6 4.2 TDI, bynajmniej z fabryki nic takiego nie wyjechalo...
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

nie chcę wchodzić w dyskusję pt auto-A6-widmo więc dla ułatwienia przyjmijmy, że interesuję mnie spalanie/awaryjność/opłacalność A8 quattro 4,2 TDI, najchętniej rok 2007 (bądź wersja analogiczna z tym rocznikiem). Za odpowiedzi pozostanę wdzięczny.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Pienio:

Warto tez potwierdzic czy jest to na pewno TDI, ja nigdy nie spotkalem sie z 4.2TDI w A6 (jedynie w A8), jedyny 4.2 litrowym silnik w A6 o jakim slyszalem to wspomniany przeze mnie 4.2FSI (benzyna).
Prawdę mówiąc też nie spotkałem się z tym silnikiem w A6 ale nie sprawdzałem tego zakaldając (jak widać błędnie) że być może gdzieś na jakiś inny rynek taki silnik jednak tam włożono...
w A8 natomiast były 2 duże diesle: 4.0TDI (raczej nie polecam bo miał niektóre przypadłości poprzednich jednostek) oraz 4.2TDI (ten polecany bo poprawiony i bardzo fajnie jeździ).
Ten pierwszy w autach przed liftingiem w rocznikach 2002-2005 i drugi już po 1 liftignu (m.in. "single frame") od 2005 roku.

Damian T.:
(...)

Chyba niezle zalazlem Ci za skore, co?
Wbrew pozorom wcale nie... emocjonalnie nie angażuję się zbytnio w internetowe fora chyba że rozmawiam z ludźmi ktorych już znam osobiście od jakiegoś czasu :)

Kiedys chcialem kupic A8/4.2TDI, rozmawialem z ludzmi w UK i we Wrocku i przewazaly opinie, ze ponizej 8l/100km raczej zejsc sie nie da, w miescie 12-15 l/100km przy w zaleznosci od stylu jazdy.
Właśnie tak jak pisałem.

Generalnie bardzo chwalili sobie te auta/silniki, ale jednoczesnie przestrzegali, zebym nie zwracal az takiej uwagi na koszt paliwa, bo duzo wiecej wydam na serwis niz na paliwo. W koncu nie kupilem, co nie znaczy, ze zrezygnowalem ;)
Dokładnie tak... koszt paliwa to jedno ale jego serwis to drugie i warto się nad tym zastanowić.
Sebastian Soroka:
(...) Dlatego całkiem poważnie interesuje mnie to spalanie w różnych wariantach, bo jak się okaże że 100 km jazdy po autostradzie kosztuje mnie przy tym silniku 60 zł albo więcej, a w mieście 70 zł albo więcej (przy tych cenach ropy które chyba wydają się nie rokować spadkiem w przyszłości)to porządnie zastanowię się nad mniejszym silnikiem TDI albo benzyną i LPG (tak jeżdżę obecnie).
Hmmm, patrząc na rocznik auta w który celujesz pojawia się pewien problem...
o ile silnik TDI to oczywiscie diesel i tu nic dziwnego nie ma o tyle patrząc na silnik benzynowy 4.2FSI na dzien dzisiejszy możesz raczej zapomnieć o zasilaniu LPG bo takowe instalacje jak na razie nie mają tej samej funkcjonalności co przy silnikach nie FSI.

Jeżeli bierzesz pod uwagę przeróbkę na LPG to musiałbyś kupić jeden z pierwszych roczników A8 z silnikiem 4.2MPI (bardzo polecany) ale to jest wersja z roczników 2002-2005 i jeszcze przed liftingiem (mały gril).

no właśnie jeżeli nie da się zejść poniżej 8l w A8, to pewnie w A6 (automat) spalanie będzie porównywalne albo minimalnie niższe (w końcu zawsze trochę mniejsze i lżejsze auto).
Czyli pewnie meritum sprawy dla mnie - jazda 130-140 km/h po autostradzie będzie związana ze spalaniem szacuję ok 9 do 10 l ?
Tak.
Co do serwisu to tu na szczęście nie muszę się martwić cenami zakupu części i kosztami robocizny tak się składa, więc zostaje głównie spalanie, bo awaryjność (przynajmniej z tego co czytam) jest niska, potwierdzacie ?
Skoro koszty serwisu Cię nie interesują (zazdroszczę) a celujesz w rocznik 2007 to polecałbym jednak 4.2TDI - osiągi porównywalne z silnikiem 4.2FSI i nie masz problemu z instalacją LPG która w połączeniu z silnikiem 4.2FSI nie daje na dzień dzisiajszy pełni zadowolenia.
Awaryjność 4.2TDI jest raczej na niskim poziomie przy czym nie polecam starszej jednostki napędowej 4.0TDI.

Poza tym ogólnie A8 D3 to bardzo fajne auto ale bardzo napakowane elektroniką która czasami potrafi denerwować... im więcej dodatków (a ich lista potrafi być baaaaardzo długa) tym większe prawdopodobieństwo, że coś się posypie (bez żadnej przesady bo wcale nie sypie się jakoś szczególnie często).
Nie polecam zabawy w samodzielne tunningowanie rzeczy zwiazanych z elektroniką (upgrade systemu MMI, inny język w MMI, TV, NAVI, dodatkowe elementy podłączane pod MMI, korzystanie z ukrytych funkcji MMI) - zabawy mogą doprowadzić do sporych kłopotów.
Poza tym dodatkowe procedury o których trzeba pamiętać... wymiana opon lub jakiekolwiek podnoszenie auta to dodatkowa procedura blokowania pneumatycznego zawieszenia (bez tego można je poważnie uszkodzić), wymiana akumulatora to dodatkowa procedura jego adaptacji (bez niej system wciąż widzi rozładowany akumulator i zgłasza jego awarię) i cała sterta innych których opisać tak po prostu nie da rady... nie wiem czy w A6 C6 też one są ale można podejrzewać że część z nich pewnie też bo tam też tej elektroniki jest już bardzo dużo.Damian T. edytował(a) ten post dnia 01.04.11 o godzinie 21:41
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

wielkie dzięki, dużo fachowej wiedzy i przydatnych szczegółów.
Jak się zdecyduję to podzielę się informacjami praktycznymi, bo autko może być ciekawe.
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:
wielkie dzięki, dużo fachowej wiedzy i przydatnych szczegółów.
Na zdrowie :)

Jak się zdecyduję to podzielę się informacjami praktycznymi, bo autko może być ciekawe.
hmmmm, ja już takowy posiadam więc stronę praktyczną znam dosyć dobrze... ale jeśli będziesz chciał wiedzieć więcej niż inni zapraszam tutaj: http://www.a8team.pl
z pomocą niektórych kolegów Twój samochód będzie mógł trochę wiecej niż inne :D
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

dzięki tym bardziej.
A co do ulepszeń, to nie za bardzo wiem, czego więcej chcieć od auta, które ma ponad 300 KM, no chyba żeby mniej spalało :)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:
dzięki tym bardziej.
A co do ulepszeń, to nie za bardzo wiem, czego więcej chcieć od auta, które ma ponad 300 KM, no chyba żeby mniej spalało :)

Jak to czego ....więcej mocy i niutona :)..tego nigdy nie jest za mało:]
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Sebastian Soroka:

A co do ulepszeń, to nie za bardzo wiem, czego więcej chcieć od auta, które ma ponad 300 KM, no chyba żeby mniej spalało :)
hehe, można można bo ja nie pisałem akurat o silniku... no ale wiele zależy od tego jaką wersję zakupisz...
wbrew pozorom różnorodność wyposażenia aut z rynku wtórnego jest bardzo duża i jeżeli wcześniej takiego nie miałeś to kupując je możesz do końca nie wiedzieć na ile bogata jest oglądana wersja...
poza tym, jak to zwykle bywa z samochodami używanymi, znalezienie dokładnie takiego jak chcesz (kolor nadwozia, tapicerka, wykończenie wnętrza, zawieszenie, wyposażenie dodatkowe) i do tego jeszcze w odpowiedniej cenie czasami jest jak szukanie igły w stogu siana więc niestety często trzeba iść na jakiś kompromis.

Po zakupie może się okazać, że chciałbyś coś mieć czego auto fabrycznie nie miało... np. kamerę cofania albo zestaw głośnomowiący bluetooth albo cyfrową TV która dodatkowo nie będzie się wyłacząć poczas jazdy - rozszerzenie wyposażenia na pierwszy rzut oka może wydawać się wręcz niewykonalne (część urządzeń komunikuje się z MMI za pomocą światłowodów a samo dodanie/podłączenie wyposażenia np. zmieniarki często nic nie daje bo system tego nie widzi... potrzeba to w odpowiednim miejscu systemu dopisać, czasem też wymagana jest odpowiednia procedura adaptacji).

System MMI kryje w sobie sporo możliwości ale bawiąc się nim bardziej niż zwykły użytkownik ale bez odpowiedniej wiedzy można narobić sobie więcej szkód niż korzyści - tu muszę przyznać że ja nie jestem w tym jeszcze na poziomie jakimś bardzo zaawansowanym ale niektórzy koledzy z klubu z systemem MMI potrafią zrobić sporo :)

Marcin Chruślak:

Jak to czego ....więcej mocy i niutona :)..tego nigdy nie jest za mało:]
Ja wprawdzie miałem na myśli to co powyżej (kontrolowane zabawy elektroniką) ale w tym co piszesz też coś jest... jakby nie było apetyt rośnie w miarę jedzenia :D
Sebastian Soroka

Sebastian Soroka Doradca biznesowy,
interim manager

Temat: Audi A6 quattro 4,2 TDI wersja amerykańska - spalanie ??

Hmmm, dzięki, Myślę że jak już go nabędę to najpierw zapoznam się z tym co on ma w inwentarzu i zobaczę czy czegoś mi będzie brakować. Zresztą sam nabytek nie jest bardzo tani, więc na ewentualne gadżety raczej poczekam, no chyba że coś mi będzie wyjątkowo niezbędne

Następna dyskusja:

[SPRZEDAM] Audi 80 B4 Cabri...




Wyślij zaproszenie do