konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

A w rejonach Łazarza w weekend coś szwankowało "super 25mb". Miałem (nie tylko ja) ok 2-10 mb, przy czym średnio było 3,5 mb/download. Upload był OK.Michał W. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 11:44
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: Inea - kłopoty z internetem

4 grudnia podpisałem umowę, po ciężkich bólach monter zjawił się 5 stycznia, potem czekałem tydzień na uruchomienie usługi i od tego czasu non stop coś się pierdoli. Dzwonie po kilka razy w tygodniu i jedyne co ta banda po drugiej stronie jest w stanie powiedzieć to, że usterka będzie naprawiona w ciągu dwóch dni roboczych. Obecnie nie posiadam internetu od tygodnia i już mam dosyć tego operatora. Pytanie czy w związku z brakiem usługi mogę rozwiązać z nimi umowę bez żadnych kar?
Joanna K.

Joanna K. Export Manager

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Podbijam temat - czy ktoś z Was znowu ma problemy z internetem z INEI?
Nasza prędkość ściągania wg http://speedtest.pl waha się pomiędzy 300-600 Kb/s... :-(
Umowa - 25Mb/s ...
Mam pytanie do osób, które składały reklamację - dołączaliście jakieś Print Screen'y z wynikami testów prędkości, czy wystarczało samo opisanie problemu???
Bartłomiej J.

Bartłomiej J. Menadżer Sprzedaży

Temat: Inea - kłopoty z internetem

czy w umowie nie jest czasem napisane: do 25 Mb/s?
Jewgienij Liszczuk

Jewgienij Liszczuk Tłumacz języka
rosyjskiego,
ukraińskiego i
angielskiego

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Ta strona zaniża prędkość. Mnie pokazuje 36 MB/s, gdzie realnie mam 45-47.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Inea - kłopoty z internetem

przecież speedtest.pl, czy inne tego typu serwisy, to jest ŻADEN miernik jakości Waszych łącz.

speedtest.pl znajduje się na serwerze w północnej Francji.

per analogia:
wyobraźcie sobie, że macie pod domem ulicę, która prowadzi np. do centrum miasta - ta ulica ma przepustowość, którą ktoś Wam zagwarantował (przykładowo Inea 25Mb/s) - w centrum jest skrzyżowanie i drogi się rozgałęziają - do Warszawy, Krakowa, Berlina itp. tymi drogami już zarządza kto inny (inni operatorzy - TPSA, Telia, ATM, OVH, TKTelekom itp.) - a we wspomnianych miastach są kolejne rozgałęzienia - np. w Berlinie do Hamburga, Paryża itd. którymi zarządzają jeszcze inne firmy - i teraz np. na autostradzie Berlin-Paryż dochodzi do karambolu - czekacie na "przesyłkę" z Francji, a ona nie nadchodzi - i kto dostaje niesłuszny opieprz? zarządca Waszej drogi, prowadzącej do centrum Poznania - który w tej sprawie nic zrobić nie może.

jeśli podpisuje się umowę, to ma się gwarancję prędkości do/z Internetu na łączach operatora - a na to, jak potem pakiety danych "krążą" dalej po internecie, operator nie ma wpływu - tak, samo, jak poznański ZDM nie ma wpływu na korki w Warszawie... jeśli wyślecie z Poznania kogoś samochodem, aby coś podwiózł do centrum Warszawy - i wróci on po 20 godzinach, bo w Warszawie stał w korku, to nie oznacza, że winne są poznańskie ulice.
Szymon J.

Szymon J. Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Wszystkie umowy są na zasadzie "do pierwszego serwera".
Wrzuć parokrotnie na:
1. speedtest.net
2. numion.com
i podaj wyniki.

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

A ja trochę z innej beczki. kwestia dotyczy umów podpisywanych z INEA.
Czy spotkaliście się z automatycznym przedłużaniem umów na kolejne 6 miesięcy bez zgody klienta?
Zostałem dziś pouczony o umowie 'rollingowej", która właśnie w ten sposób się przedłuża. Konsultant powiedział mi, że to dla mojego dobra, bowiem aktualna umowa jest na warunkach promocyjnych i umowa jest przedłużana, aby te promocyjne warunki zachować.
Czyli jeśli nie stawię się dziś osobiście (do dzisiaj obowiązuje umowa) w punkcie obsługi klienta, bądź nie dostarczę dzisiaj pisemnego wypowiedzenia, to będę musiał płacić przez kolejne 6 miesięcy!

To tak ku przestrodze dla innych, którzy podobnie jak ja nie czytają regulaminu od deski do deski.
Bartosz Gutowski

Bartosz Gutowski Kierownik Oddziału
Technicznego, Zakład
Eksploatacji i Us...

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Hubert Tyc:
A ja trochę z innej beczki. kwestia dotyczy umów podpisywanych z INEA.
Czy spotkaliście się z automatycznym przedłużaniem umów na kolejne 6 miesięcy bez zgody klienta?
Zostałem dziś pouczony o umowie 'rollingowej", która właśnie w ten sposób się przedłuża. Konsultant powiedział mi, że to dla mojego dobra, bowiem aktualna umowa jest na warunkach promocyjnych i umowa jest przedłużana, aby te promocyjne warunki zachować.
Czyli jeśli nie stawię się dziś osobiście (do dzisiaj obowiązuje umowa) w punkcie obsługi klienta, bądź nie dostarczę dzisiaj pisemnego wypowiedzenia, to będę musiał płacić przez kolejne 6 miesięcy!

To tak ku przestrodze dla innych, którzy podobnie jak ja nie czytają regulaminu od deski do deski.

ja miałem nieco inaczej, tez z INEA.
umowa kończyła mi się w sierpniu, o czym wiedziałem.
złożyłem więc wypowiedzenie, równiez w sierpniu.
dostałem info, ze wypowiedzenie obowiązuje na miesiąc w przód, w związku z czym muszę jeszcze za wrzesień zapłacić!!
ale już w 18 sierpnia po odwiedzinach konsultanta podpisałem nowa umowę, na korzystniejszych warunkach (przez 3 lata od podpsiania strej umowy internet trochę przyspieszył).
jednak nim dostarczono mi nowy modem, równiez cały wrzesień i 20 dni października jechałem na starym internecie.
reklamowałem to 2x.
zapłaciłem takze za padziernik jak za stara umowe, pomimo obowiązywania tej nowej, poniewaz nie byly dostarczone parametry w/g nowej umowy (znow mnie naciagneli).
malo tego, po kolejnych "atakach" konsultantow z inea w listopadzie znow odwiedzil mnie jakis przedstawiciel probujac podpisac nowa umowe, bo nie wiedzial ze mam juz podpisana w sierpniu.
balagan na calego w tej firmie!!

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Może rozwinę trochę temat, bo z INEA miałem też wcześniej do czynienia, starając się zmienić zakres świadczonych usług i już wtedy miałem sygnał, że INEA prowadzi podstępną politykę kruczków i haczyków. Nawet powyższy przykład pokazuje, że wszelkie sprawy załatwia się w tej firmie na NIEKORZYŚĆ KLIENTA.
Jak wprowadziłem się do wynajętego mieszkania, to jeszcze przez kilka miesięcy obowiązywała poprzednia umowa. Był w niej abonament TV za 60PLN i internet 3MB/s. Ja z kolei w ogóle nie potrzebowałem TV, natomiast potrzebny był mi szybszy internet. Zadzwoniłem do call center i poprosiłem, czy w zamian za TV mogę wziąć maksymalny transfer internetowy (10MB/s). Kwotowo wyszłoby tak samo, czyli ok 90PLN/miesiąc. Powiedziano mi, że nie mogę zrezygnować z TV, mogę za to zwiększyć sam transfer. wiązało się to z podniesieniem kosztów z 90 na 120PLN.
Nie miałem wyjścia i dałem się naciągnąć.

Teraz problem z zerwaniem umowy. Obowiązuje ona do 31. stycznia i według konsultanta, jeśli nie dostarczę dziś pisemnego wypowiedzenia, to zostanie ona przedłużona o 6 miesięcy. Według niego mogę również wysłać list polecony, ale za datę będzie przyjęta data otrzymania listu.
I tu konsultant nie ma racji. Podobnego zdania był Polkomtel i przegrał proces w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Za datę przyjmuje się dzień wysłania listu (na stronie UOKIK jest dostępny wyrok w tej sprawie).
Skontaktowałem się później nie z konsultantem lecz z Menadżerem d/s Public Relations (jedyny dostępny kontakt na stronie INEA). Po przedstawieniu moich argumentów umowa została dziś rozwiązana.

Poza tym wspomniałem o zgłoszeniu owej "rolingowej" umowy do UOKIK.
Traktowanie w taki sposób klientów i postępowanie według polityki krzywdzącej klientów jest NIEDOPUSZCZALNE.
Bartosz Gutowski

Bartosz Gutowski Kierownik Oddziału
Technicznego, Zakład
Eksploatacji i Us...

Temat: Inea - kłopoty z internetem

aaa i zapomniałbym o kolejnym chwycie tej firmy.

Otóż przy podpisywaniu nowej umowy na internet w promocji, akceptując warunki umowy godzisz się na "zdalny system zabezpieczania - antywirus XYZ".

Pierwsze moje pytanie: jadę na oryginalnym oprogramowaniu, wiem że moje programy do zabezpieczeń są dobre, więc po co mi to?!

No więc słyszę:
"Niestety jest to w pakiecie wraz z umową na internet koniec kropka. Zrezygnować nie mogę chyba, że chcę zapłacić za internet poza promocją czyli 2x tyle. Na koniec - oczywiście jest to usługa darmowa!!"
...przez pierwszy miesiąc.

Bo każdy kolejny kosztuje niby nic ale jednak 12zł extra.
Grosz do grosza 12 miesięcy x 12zł = 144zł - a to już coś.

Ale przedstawiciel INEA pociesza mnie, że po pierwszym darmowym miesiącu mogę z antywirusa zrezygnować. W każdej chwili!!!

No więc po 2 dniach od uruchomienia usługi dzwonię na infolinię żeby ze zbędnego mi antywirusa zrezygnować od kolejnego miesiąca.
Bo po co mam płacić za coś co jest mi zbędne...

I teraz zaczynają się schody:
Choćbym nie wiem jak potwierdzał swoje dane (a umowa jest przecież na mnie i podpisywana przeze mnie) bez "karty kodów" absolutnie nic nie jestem w stanie uzyskać poprzez infolinię.
Szkoda tylko, że takich kart nikt nie pilnuje a szczególnie, gdy w wakacje ma remont połowy mieszkania.

Cóz, gdzieś się zapodziała i pojęcia nie mam gdzie, no ale to wyłącznie moja wina.
Nie ma sytuacji bez wyjścia myśle i nie daję za wygraną.

Pytam więc, jak można sprawę w takiej sytuacji rozwiązać.
I uzyskuje odpowiedź, że wyłącznie listownie pismem lub osobiście w godzinach od - do.
W tych godzinach akurat jestem w pracy, więc pozostaje mi wyłącznie opcja listownie.

I wtedy usłyszałem identyczny tekst, jak kolega podał wyżej.
Ale żeby nie mieć absolutnie żadnych wątpliwości wysyłam "list polecony z potwierdzeniem odbioru" za jedyne 6,50zł i pół godizny stania w pocztowej kolejce (chyba z 8 znaczków zostało naklejone przez kasjerkę)!!
Ufff, poszło, nareszcie.

Po paru dniach otrzymuję potwierdzenie, ale dla spokoju ducha dzwonię i pytam, czy aby na pewno i uzyskuję odpowiedź:
"List doszedł, moje podanie zostało pozytywnie rozpatrzone i ...usługa będzie wyłączona, ale dopiero za 1,5 miesiąca, bo ich obowiązuje okres 30 dni na rezygnację"...

Czyli zaś extra doją mnie i płacę 12zł kolejnego miesiąca za coś, co było mi zupełnie zbędne...Bartosz Gutowski edytował(a) ten post dnia 01.02.12 o godzinie 08:10
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Inea - kłopoty z internetem

mam dokładnie to samo, Inea zmusiła mnie do skorzystania z jakiegoś antywirusa, którego nawet na oczy nie będę widział, bo na służbowym komputerze nie mogę sobie niczego instalować

po co takie numery ludziom robią?
Tomasz R.

Tomasz R. szef, Agencja celna
przymierze

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Ja zrezygn owałem z antywirusa i spokoj i nie place nic - po co mi antywirus skoro mam swojego a placic za nic .

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Co do antywirusa - skąd ja to znam.

Podpisywałem umowę jakoś w wakacje. No i tez w pakiecie antywirus, bo musi być i koniec kropka. Ale można zrezygnować po 30 dniach, tyle że osobiście (taaa, jasne - zwalniać się z pracy, stać 40 min-1 godziny w kolejce). 30 dnia zadzwoniłem i powiedziałem, że rezygnuję (podałem tylko kod EBOA). Zapytałem czy chcą też fax z rezygnacją, bo osobiście to na pewno nie będę się fatygował.
Na szczęście nie chcieli.

W waszych przypadkach widzę, że chyba mieli duuużo rezygnacji i teraz próbują "coś" ugrać.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Inea - kłopoty z internetem

rozmawiałem właśnie z eBOA, przez telefon zrezygnować można TYLKO jeżeli posiada się kod z karty eBOA + jakiś kod z koperty (którego nie mam), czyli albo rezygnacja osobiście w siedzibie firmy (trzeba się zwolnić z pracy, stać w kolejce) lub list polecony...żaden email, fax nie wchodzą w grę

inna kwestia, że doradca mobilny naciągnął mnie na jakiś niby obowiązkowy pakiet tematyczny, po kontakcie z infolinią okazało się, że ww. pakiet obowiązkowy jednak nie jest i ta umowa została anulowana, od tego mobilnego sprzedawcy dowiedziałem się tylko, że na szkoleniu KAZALI im wciskać ludziom ten pakiet

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Robert S.:
rozmawiałem właśnie z eBOA, przez telefon zrezygnować można TYLKO jeżeli posiada się kod z karty eBOA + jakiś kod z koperty (którego nie mam), czyli albo rezygnacja osobiście w siedzibie firmy (trzeba się zwolnić z pracy, stać w kolejce) lub list polecony...żaden email, fax nie wchodzą w grę

inna kwestia, że doradca mobilny naciągnął mnie na jakiś niby obowiązkowy pakiet tematyczny, po kontakcie z infolinią okazało się, że ww. pakiet obowiązkowy jednak nie jest i ta umowa została anulowana, od tego mobilnego sprzedawcy dowiedziałem się tylko, że na szkoleniu KAZALI im wciskać ludziom ten pakiet


Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.

dzięki wielkie, zadziałało!

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Robert S.:
Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.

dzięki wielkie, zadziałało!

tak mi się przypomniało :)

konto usunięte

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Czyli generalnie wciskają coś na siłę i utrudniają później rezygnację z usługi z nadzieją, że się w ogóle owej rezygnacji zaniecha :/
A ja zostałem poinformowany przez Panią Menadżer d/s Public Relations, że Inea JEST proabonencka :)
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Inea - kłopoty z internetem

Hubert Tyc:
Czyli generalnie wciskają coś na siłę i utrudniają później rezygnację z usługi z nadzieją, że się w ogóle owej rezygnacji zaniecha :/
A ja zostałem poinformowany przez Panią Menadżer d/s Public Relations, że Inea JEST proabonencka :)

tak jak piszesz, a wysyłani przez nich mobilni doradcy/sprzedawcy zwyczajnie oszukują ludzi...

ps
od dzisiaj mam (wg umowy) szybszy internet, ale różnicy brak (tak resetowałem modem), sprawdziłem prędkość przez speedtest i numion i zero różnicy

czy znacie jakieś miarodajne źródło, w którym zbadam jaką faktycznie mam prędkość internetu?

Następna dyskusja:

INEA a M6




Wyślij zaproszenie do