konto usunięte
Jakub K. iOS developer
Temat: Inea - kłopoty z internetem
4 grudnia podpisałem umowę, po ciężkich bólach monter zjawił się 5 stycznia, potem czekałem tydzień na uruchomienie usługi i od tego czasu non stop coś się pierdoli. Dzwonie po kilka razy w tygodniu i jedyne co ta banda po drugiej stronie jest w stanie powiedzieć to, że usterka będzie naprawiona w ciągu dwóch dni roboczych. Obecnie nie posiadam internetu od tygodnia i już mam dosyć tego operatora. Pytanie czy w związku z brakiem usługi mogę rozwiązać z nimi umowę bez żadnych kar?Joanna K. Export Manager
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Podbijam temat - czy ktoś z Was znowu ma problemy z internetem z INEI?Nasza prędkość ściągania wg http://speedtest.pl waha się pomiędzy 300-600 Kb/s... :-(
Umowa - 25Mb/s ...
Mam pytanie do osób, które składały reklamację - dołączaliście jakieś Print Screen'y z wynikami testów prędkości, czy wystarczało samo opisanie problemu???
Bartłomiej J. Menadżer Sprzedaży
Temat: Inea - kłopoty z internetem
czy w umowie nie jest czasem napisane: do 25 Mb/s?
Jewgienij
Liszczuk
Tłumacz języka
rosyjskiego,
ukraińskiego i
angielskiego
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Ta strona zaniża prędkość. Mnie pokazuje 36 MB/s, gdzie realnie mam 45-47.
Wojciech
K.
realizator pomysłów
własnych
Temat: Inea - kłopoty z internetem
przecież speedtest.pl, czy inne tego typu serwisy, to jest ŻADEN miernik jakości Waszych łącz.speedtest.pl znajduje się na serwerze w północnej Francji.
per analogia:
wyobraźcie sobie, że macie pod domem ulicę, która prowadzi np. do centrum miasta - ta ulica ma przepustowość, którą ktoś Wam zagwarantował (przykładowo Inea 25Mb/s) - w centrum jest skrzyżowanie i drogi się rozgałęziają - do Warszawy, Krakowa, Berlina itp. tymi drogami już zarządza kto inny (inni operatorzy - TPSA, Telia, ATM, OVH, TKTelekom itp.) - a we wspomnianych miastach są kolejne rozgałęzienia - np. w Berlinie do Hamburga, Paryża itd. którymi zarządzają jeszcze inne firmy - i teraz np. na autostradzie Berlin-Paryż dochodzi do karambolu - czekacie na "przesyłkę" z Francji, a ona nie nadchodzi - i kto dostaje niesłuszny opieprz? zarządca Waszej drogi, prowadzącej do centrum Poznania - który w tej sprawie nic zrobić nie może.
jeśli podpisuje się umowę, to ma się gwarancję prędkości do/z Internetu na łączach operatora - a na to, jak potem pakiety danych "krążą" dalej po internecie, operator nie ma wpływu - tak, samo, jak poznański ZDM nie ma wpływu na korki w Warszawie... jeśli wyślecie z Poznania kogoś samochodem, aby coś podwiózł do centrum Warszawy - i wróci on po 20 godzinach, bo w Warszawie stał w korku, to nie oznacza, że winne są poznańskie ulice.
Szymon
J.
Dyrektor d/s
Produktów Bankowości
Transakcyjnej ,
Santand...
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Wszystkie umowy są na zasadzie "do pierwszego serwera".Wrzuć parokrotnie na:
1. speedtest.net
2. numion.com
i podaj wyniki.
konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
A ja trochę z innej beczki. kwestia dotyczy umów podpisywanych z INEA.Czy spotkaliście się z automatycznym przedłużaniem umów na kolejne 6 miesięcy bez zgody klienta?
Zostałem dziś pouczony o umowie 'rollingowej", która właśnie w ten sposób się przedłuża. Konsultant powiedział mi, że to dla mojego dobra, bowiem aktualna umowa jest na warunkach promocyjnych i umowa jest przedłużana, aby te promocyjne warunki zachować.
Czyli jeśli nie stawię się dziś osobiście (do dzisiaj obowiązuje umowa) w punkcie obsługi klienta, bądź nie dostarczę dzisiaj pisemnego wypowiedzenia, to będę musiał płacić przez kolejne 6 miesięcy!
To tak ku przestrodze dla innych, którzy podobnie jak ja nie czytają regulaminu od deski do deski.
Bartosz
Gutowski
Kierownik Oddziału
Technicznego, Zakład
Eksploatacji i Us...
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Hubert Tyc:
A ja trochę z innej beczki. kwestia dotyczy umów podpisywanych z INEA.
Czy spotkaliście się z automatycznym przedłużaniem umów na kolejne 6 miesięcy bez zgody klienta?
Zostałem dziś pouczony o umowie 'rollingowej", która właśnie w ten sposób się przedłuża. Konsultant powiedział mi, że to dla mojego dobra, bowiem aktualna umowa jest na warunkach promocyjnych i umowa jest przedłużana, aby te promocyjne warunki zachować.
Czyli jeśli nie stawię się dziś osobiście (do dzisiaj obowiązuje umowa) w punkcie obsługi klienta, bądź nie dostarczę dzisiaj pisemnego wypowiedzenia, to będę musiał płacić przez kolejne 6 miesięcy!
To tak ku przestrodze dla innych, którzy podobnie jak ja nie czytają regulaminu od deski do deski.
ja miałem nieco inaczej, tez z INEA.
umowa kończyła mi się w sierpniu, o czym wiedziałem.
złożyłem więc wypowiedzenie, równiez w sierpniu.
dostałem info, ze wypowiedzenie obowiązuje na miesiąc w przód, w związku z czym muszę jeszcze za wrzesień zapłacić!!
ale już w 18 sierpnia po odwiedzinach konsultanta podpisałem nowa umowę, na korzystniejszych warunkach (przez 3 lata od podpsiania strej umowy internet trochę przyspieszył).
jednak nim dostarczono mi nowy modem, równiez cały wrzesień i 20 dni października jechałem na starym internecie.
reklamowałem to 2x.
zapłaciłem takze za padziernik jak za stara umowe, pomimo obowiązywania tej nowej, poniewaz nie byly dostarczone parametry w/g nowej umowy (znow mnie naciagneli).
malo tego, po kolejnych "atakach" konsultantow z inea w listopadzie znow odwiedzil mnie jakis przedstawiciel probujac podpisac nowa umowe, bo nie wiedzial ze mam juz podpisana w sierpniu.
balagan na calego w tej firmie!!
konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Może rozwinę trochę temat, bo z INEA miałem też wcześniej do czynienia, starając się zmienić zakres świadczonych usług i już wtedy miałem sygnał, że INEA prowadzi podstępną politykę kruczków i haczyków. Nawet powyższy przykład pokazuje, że wszelkie sprawy załatwia się w tej firmie na NIEKORZYŚĆ KLIENTA.Jak wprowadziłem się do wynajętego mieszkania, to jeszcze przez kilka miesięcy obowiązywała poprzednia umowa. Był w niej abonament TV za 60PLN i internet 3MB/s. Ja z kolei w ogóle nie potrzebowałem TV, natomiast potrzebny był mi szybszy internet. Zadzwoniłem do call center i poprosiłem, czy w zamian za TV mogę wziąć maksymalny transfer internetowy (10MB/s). Kwotowo wyszłoby tak samo, czyli ok 90PLN/miesiąc. Powiedziano mi, że nie mogę zrezygnować z TV, mogę za to zwiększyć sam transfer. wiązało się to z podniesieniem kosztów z 90 na 120PLN.
Nie miałem wyjścia i dałem się naciągnąć.
Teraz problem z zerwaniem umowy. Obowiązuje ona do 31. stycznia i według konsultanta, jeśli nie dostarczę dziś pisemnego wypowiedzenia, to zostanie ona przedłużona o 6 miesięcy. Według niego mogę również wysłać list polecony, ale za datę będzie przyjęta data otrzymania listu.
I tu konsultant nie ma racji. Podobnego zdania był Polkomtel i przegrał proces w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Za datę przyjmuje się dzień wysłania listu (na stronie UOKIK jest dostępny wyrok w tej sprawie).
Skontaktowałem się później nie z konsultantem lecz z Menadżerem d/s Public Relations (jedyny dostępny kontakt na stronie INEA). Po przedstawieniu moich argumentów umowa została dziś rozwiązana.
Poza tym wspomniałem o zgłoszeniu owej "rolingowej" umowy do UOKIK.
Traktowanie w taki sposób klientów i postępowanie według polityki krzywdzącej klientów jest NIEDOPUSZCZALNE.
Bartosz
Gutowski
Kierownik Oddziału
Technicznego, Zakład
Eksploatacji i Us...
Temat: Inea - kłopoty z internetem
aaa i zapomniałbym o kolejnym chwycie tej firmy.Otóż przy podpisywaniu nowej umowy na internet w promocji, akceptując warunki umowy godzisz się na "zdalny system zabezpieczania - antywirus XYZ".
Pierwsze moje pytanie: jadę na oryginalnym oprogramowaniu, wiem że moje programy do zabezpieczeń są dobre, więc po co mi to?!
No więc słyszę:
"Niestety jest to w pakiecie wraz z umową na internet koniec kropka. Zrezygnować nie mogę chyba, że chcę zapłacić za internet poza promocją czyli 2x tyle. Na koniec - oczywiście jest to usługa darmowa!!"
...przez pierwszy miesiąc.
Bo każdy kolejny kosztuje niby nic ale jednak 12zł extra.
Grosz do grosza 12 miesięcy x 12zł = 144zł - a to już coś.
Ale przedstawiciel INEA pociesza mnie, że po pierwszym darmowym miesiącu mogę z antywirusa zrezygnować. W każdej chwili!!!
No więc po 2 dniach od uruchomienia usługi dzwonię na infolinię żeby ze zbędnego mi antywirusa zrezygnować od kolejnego miesiąca.
Bo po co mam płacić za coś co jest mi zbędne...
I teraz zaczynają się schody:
Choćbym nie wiem jak potwierdzał swoje dane (a umowa jest przecież na mnie i podpisywana przeze mnie) bez "karty kodów" absolutnie nic nie jestem w stanie uzyskać poprzez infolinię.
Szkoda tylko, że takich kart nikt nie pilnuje a szczególnie, gdy w wakacje ma remont połowy mieszkania.
Cóz, gdzieś się zapodziała i pojęcia nie mam gdzie, no ale to wyłącznie moja wina.
Nie ma sytuacji bez wyjścia myśle i nie daję za wygraną.
Pytam więc, jak można sprawę w takiej sytuacji rozwiązać.
I uzyskuje odpowiedź, że wyłącznie listownie pismem lub osobiście w godzinach od - do.
W tych godzinach akurat jestem w pracy, więc pozostaje mi wyłącznie opcja listownie.
I wtedy usłyszałem identyczny tekst, jak kolega podał wyżej.
Ale żeby nie mieć absolutnie żadnych wątpliwości wysyłam "list polecony z potwierdzeniem odbioru" za jedyne 6,50zł i pół godizny stania w pocztowej kolejce (chyba z 8 znaczków zostało naklejone przez kasjerkę)!!
Ufff, poszło, nareszcie.
Po paru dniach otrzymuję potwierdzenie, ale dla spokoju ducha dzwonię i pytam, czy aby na pewno i uzyskuję odpowiedź:
"List doszedł, moje podanie zostało pozytywnie rozpatrzone i ...usługa będzie wyłączona, ale dopiero za 1,5 miesiąca, bo ich obowiązuje okres 30 dni na rezygnację"...
Czyli zaś extra doją mnie i płacę 12zł kolejnego miesiąca za coś, co było mi zupełnie zbędne...Bartosz Gutowski edytował(a) ten post dnia 01.02.12 o godzinie 08:10
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: Inea - kłopoty z internetem
mam dokładnie to samo, Inea zmusiła mnie do skorzystania z jakiegoś antywirusa, którego nawet na oczy nie będę widział, bo na służbowym komputerze nie mogę sobie niczego instalowaćpo co takie numery ludziom robią?
Tomasz
R.
szef, Agencja celna
przymierze
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Ja zrezygn owałem z antywirusa i spokoj i nie place nic - po co mi antywirus skoro mam swojego a placic za nic .konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Co do antywirusa - skąd ja to znam.Podpisywałem umowę jakoś w wakacje. No i tez w pakiecie antywirus, bo musi być i koniec kropka. Ale można zrezygnować po 30 dniach, tyle że osobiście (taaa, jasne - zwalniać się z pracy, stać 40 min-1 godziny w kolejce). 30 dnia zadzwoniłem i powiedziałem, że rezygnuję (podałem tylko kod EBOA). Zapytałem czy chcą też fax z rezygnacją, bo osobiście to na pewno nie będę się fatygował.
Na szczęście nie chcieli.
W waszych przypadkach widzę, że chyba mieli duuużo rezygnacji i teraz próbują "coś" ugrać.
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: Inea - kłopoty z internetem
rozmawiałem właśnie z eBOA, przez telefon zrezygnować można TYLKO jeżeli posiada się kod z karty eBOA + jakiś kod z koperty (którego nie mam), czyli albo rezygnacja osobiście w siedzibie firmy (trzeba się zwolnić z pracy, stać w kolejce) lub list polecony...żaden email, fax nie wchodzą w gręinna kwestia, że doradca mobilny naciągnął mnie na jakiś niby obowiązkowy pakiet tematyczny, po kontakcie z infolinią okazało się, że ww. pakiet obowiązkowy jednak nie jest i ta umowa została anulowana, od tego mobilnego sprzedawcy dowiedziałem się tylko, że na szkoleniu KAZALI im wciskać ludziom ten pakiet
konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Robert S.:
rozmawiałem właśnie z eBOA, przez telefon zrezygnować można TYLKO jeżeli posiada się kod z karty eBOA + jakiś kod z koperty (którego nie mam), czyli albo rezygnacja osobiście w siedzibie firmy (trzeba się zwolnić z pracy, stać w kolejce) lub list polecony...żaden email, fax nie wchodzą w grę
inna kwestia, że doradca mobilny naciągnął mnie na jakiś niby obowiązkowy pakiet tematyczny, po kontakcie z infolinią okazało się, że ww. pakiet obowiązkowy jednak nie jest i ta umowa została anulowana, od tego mobilnego sprzedawcy dowiedziałem się tylko, że na szkoleniu KAZALI im wciskać ludziom ten pakiet
Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.
dzięki wielkie, zadziałało!
konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Robert S.:
Robert hasło do EBOA i na CC możesz zmienić w Panelu bez podawania starego hasła wchodzisz na http://inea.pl/eboa/ => logujesz się => prawa, górna część EBOA (obok Wyloguj) =>po kliknięciu po lewej stronie Hasła dostępu.
dzięki wielkie, zadziałało!
tak mi się przypomniało :)
konto usunięte
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Czyli generalnie wciskają coś na siłę i utrudniają później rezygnację z usługi z nadzieją, że się w ogóle owej rezygnacji zaniecha :/A ja zostałem poinformowany przez Panią Menadżer d/s Public Relations, że Inea JEST proabonencka :)
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: Inea - kłopoty z internetem
Hubert Tyc:
Czyli generalnie wciskają coś na siłę i utrudniają później rezygnację z usługi z nadzieją, że się w ogóle owej rezygnacji zaniecha :/
A ja zostałem poinformowany przez Panią Menadżer d/s Public Relations, że Inea JEST proabonencka :)
tak jak piszesz, a wysyłani przez nich mobilni doradcy/sprzedawcy zwyczajnie oszukują ludzi...
ps
od dzisiaj mam (wg umowy) szybszy internet, ale różnicy brak (tak resetowałem modem), sprawdziłem prędkość przez speedtest i numion i zero różnicy
czy znacie jakieś miarodajne źródło, w którym zbadam jaką faktycznie mam prędkość internetu?
Następna dyskusja: