Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Witam,
Wznawiam temat telefonów Cisco. Jest pewnie na czasie bo zrobiły się tanie i bardzo dostępne. Mam 7960G Wsadziłem soft 3-8-12-00.
Ustawiłem coś takiego:

# SIP Configuration Generic File (start)
image_version: "P0S3-8-12-00"

# Proxy Server
proxy1_address: "sip.voipmax.pl"
proxy2_address: "sip.voipmax.pl"
proxy3_address: "sip.voipmax.pl"
proxy4_address: "213.218.117.66"
proxy6_address: "SIP_SERVER_IP"
proxy5_address: "sip.extravoip.pl"

# Line 1 Settings
line1_name: "xxxxxxxxxx" ; Line 1 Extension\User ID
line1_displayname: "xxxxxxxxxxx" ; Line 1 Display Name
line1_authname: "xxxxxxxx" ; Line 1 Registration Authentication
line1_password: "**********" ; Line 1 Registration Password

# Line 2 Settings
line2_name: "xxxxxxxxxxxx" ; Line 2 Extension\User ID
line2_displayname: "xxxxxxxxx" ; Line 2 Display Name
line2_authname: "xxxxxxxxx" ; Line 2 Registration Authentication
line2_password: "*********" ; Line 2 Registration Password

# Line 3 Settings
line3_name: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Extension\User ID
line3_displayname: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Display Name
line3_authname: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Registration Authentication
line3_password: "*********" ; Line 3 Registration Password

# Line 4 Settings
line4_name: "xxxxxxxxx" ; Line 4 Extension\User ID
line4_displayname: "xxxxxxxxxx" ; Line 4 Display Name
line4_authname: "xxxxxxxx" ; Line 4 Registration Authentication
line4_password: "**********" ; Line 4 Registration Password

# Line 6 Settings
line6_name: "" ; Line 5 Extension\User ID
line6_displayname: "" ; Line 5 Display Name
line6_authname: "UNPROVISIONED" ; Line 5 Registration Authentication
line6_password: "UNPROVISIONED" ; Line 5 Registration Password

# Line 5 Settings
line5_name: "222478070" ; Line 6 Extension\User ID
line5_displayname: "222478070" ; Line 6 Display Name
line5_authname: "extravoip_xxxxxxx" ; Line 6 Registration Authentication
line5_password: "*********" ; Line 6 Registration Password

proxy_emergency: ""
proxy_emergency_port: "5060"
proxy_backup: ""
proxy_backup_port: "5060"
outbound_proxy: ""
outbound_proxy_port: ""
nat_enable: "1"
nat_address: ""
voip_control_port: "5061"
start_media_port: "16384"
end_media_port: "32766"
nat_received_processing: "1"
proxy_register: "1"
timer_register_expires: "60"
preferred_codec: "g711alaw"
tos_media: "5"
enable_vad: "1"
cnf_join_enable: "1" ; 0-Disabled, 1-Enabled (default)
semi_attended_transfer: "1" ; 0-Disabled, 1-Enabled (default)
telnet_level: "2" ; 0-Disabled (default), 1-Enabled, 2-Privileged
dtmf_inband: "1"
dtmf_outofband: "avt"
dtmf_db_level: "3"
timer_t1: "500" ; Default 500 msec
timer_t2: "4000" ; Default 4 sec
sip_retx: "10" ; Default 11
sip_invite_retx: "6" ; Default 7
timer_invite_expires: "60" ; Default 180 sec
messages_uri: "2500"
tftp_cfg_dir: "./"
sntp_mode: "directedbroadcast"
sntp_server: "date.inotel.pl"
time_zone: "CET"
dst_offset: "1"
dst_start_month: "April"
dst_start_day: ""
dst_start_day_of_week: "Sun"
dst_start_week_of_month: "1"
dst_start_time: "02"
dst_stop_month: "Oct"
dst_stop_day: ""
dst_stop_day_of_week: "Sunday"
dst_stop_week_of_month: "8"
dst_stop_time: "2"
dst_auto_adjust: "1"
date_format: "YY/M/D"
dnd_control: "1"
callerid_blocking: "1"
anonymous_call_block: "0"
call_waiting: "1"
dtmf_avt_payload: "101"
dial_template: "dialplan"
network_media_type: "auto"
autocomplete: "1"
time_format_24hr: "1"
http_proxy_addr: ""
http_proxy_port: 80
remote_party_id: 1

# URL for external Directory location
logo_url: "http://www.xxxxxx.pl/logo.bmp" ; URL for branding logo to be used on phone display

********************************************************
Oczywiście xxxxxx i ******* są inne.

Telefon się loguje. Wyświetlają się telefoniki ok. Mogę dzwonić ze wszystkich linii ale nie mogę do siebie zadzwonić. Np. IPFON-ie nr ciągle zajęty a w ExtraVoip włącza automatyczna sekretarka - czyli nr też niedostępny.
Co mogę jeszcze zmienić w ustawieniach aby można było się dodzwonić.
Myślę że może coś być z NAT ale jak ustawiłem 0 to nie można było też dzwonić.
Będę wdzięczny za pomoc i pewnie nie tylko ja.
Pozdrawiam

PS szukałem w necie ale okazuje się że jest strasznie mało na polskich stronach i prawie zero aby ktoś napisał wszystko po kolei i łopatologicznie z wyjaśnieniem co odpowiada za co.
Moje GG : 4867272
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

timer_register_expires: "60" pole w minutach czy sek ? stawiam na minuty skróć do 3 minut.
Czy da się dodzwonić zaraz po restarcie telefonu ?

Kiepska idea z kupowaniem sprzętu na EOL, SIP się ciągle rozwija.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

:-( Niestety nie pomogło. Zmiana na 3 nic widocznego nie zmieniła. Zaraz po restarcie też nie można się dodzwonić.
Sprzęt jak sprzęt. Kupiłem za 35 zł bez słuchawki. Jakość rozmów jest do pozazdroszczenia. Wygląd też. Szkoda że tylko ja mogę dzwonić.
Proszę o dalsze pomysły.
Duża wdzięczność jak się uda.
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

To podejrzewam że musisz na routerze poszperać.

możesz spróbować też zmienić port 5060 na 5080

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Mam teraz coś takiego i jest trochę lepiej:

# Emergency Proxy info
proxy_emergency: ""
proxy_emergency_port: "5060"

# Backup Proxy info
proxy_backup: ""
proxy_backup_port: "5060"

# Outbound Proxy info
outbound_proxy: ""
outbound_proxy_port: "5060"

# NAT/Firewall Traversal
nat_enable: "1"
nat_address: ""
voip_control_port: "5060"
start_media_port: "16384"
end_media_port: "32766"
nat_received_processing: "1"
nat_keep_alive: "1"
timer_register_expires: "3600"

# Phone Label (Text desired to be displayed in upper right corner)
phone_label: "OMK" ; Has no effect on SIP messaging

# Time Zone phone will reside in
sntp_server: "time.nist.gov"
time_zone: EET
date_format: "D/M/YY"
time_format_24hr: "1"

# Telnet Level (enable or disable the ability to telnet into this phone
telnet_level: "2" ; 0-Disabled (default), 1-Enabled, 2-Privileged

# Phone prompt/password for telnet/console session
phone_prompt: "cisco" ; Telnet/Console Prompt
phone_password: "cisco" ; Telnet/Console Password

# Enable_VAD (1-enabled, 0-disabled)
enable_vad: "0"

# Network Media Type (auto, full100, full10, half100, half10)
network_media_type: "auto"
user_info: phone

# URL for external Directory location
logo_url:
"http://www.loligo.com/asterisk/Cisco/79xx/2003-04-27.examples/10-20logo.bmp"
; URL for branding logo to be used on phone display

# SIP Configuration Generic File (stop)

call_stats: 1
services_url: ""

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I efekt jest taki że jak dzwonię to jest wszystko OK ale jak ktoś zadzwoni to telefon dzwoni ale po odebraniu cisza ani ja ani on nic nie słyszy. Obustronne "MUTE" :)
Co jeszcze zmienić ????? Mam brak pomysłów.
A tak działa z extravoip z ipfon nawt nie dzwoni.
A czy taki wpis jest poprawny - nat_keep_alive: "1" i czy cisco to widzi?
PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 04.09.13 o godzinie 11:53
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Port RTP masz zablokowany na routerze.
domyślnie to 5004 UDP

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Mam coś takiego: Netia -> FritzBox 7050 -> AP Ubunt ------- WiFi 5 GHz ------- AP Ubunt -> TpLink WR720N -> Cisco 7960G
Kto podpowie gdzie i jak?

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Odblokowane porty i nic nie pomaga. jakaś podpowiedź co dalej?
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Bez logów nie zgadnę, podejrzewam że blokowane są także wyższe porty. Spróbuj na TPlinku 10k-20k przenieść także.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Też nic. Przeniosłem go na Neostradę i tylko jeden modemrouter prawie wszystko co się dało z portami i efekt nadal ten sam. Ja dzwonię wszystko ok Ktoś dzwoni to cisza. Czy jest tu ktoś kto ma 7960 lub 40 na np IPFon-e?
Bo ten operator to nie cisza tylko nr zajęty.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Mam coś takiego:

a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:8 PCMA/8000
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
[21:51:27:71049] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:28:71163] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <80.72.37.28>:<5060>
[21:51:28:71164] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <80.72.37.28>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:28:71164] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <80.72.37.28>:<5060
>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:28:71165] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:28:71167] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:32:71567] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <80.72.37.28>:<5060>
[21:51:32:71568] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <80.72.37.28>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:32:71568] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <80.72.37.28>:<5060
>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:32:71569] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:32:71571] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:36:71971] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <80.72.37.28>:<5060>
[21:51:36:71972] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <80.72.37.28>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:36:71972] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <80.72.37.28>:<5060
>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:36:71973] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:36:71975] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:40:72375] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <80.72.37.28>:<5060>
[21:51:40:72376] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <80.72.37.28>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:40:72376] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <80.72.37.28>:<5060
>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:40:72377] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:40:72379] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:44:72779] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <80.72.37.28>:<5060>
[21:51:44:72780] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <80.72.37.28>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:44:72780] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <80.72.37.28>:<5060
>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:44:72781] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:44:72783] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:48:73183] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <77.72.169.134>:<5060>
[21:51:48:73184] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <77.72.169.134>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:48:73184] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <77.72.169.134>:<50
60>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:48:73185] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:48:73187] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:49:73237] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <77.72.169.134>:<5060>
[21:51:49:73238] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <77.72.169.134>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:49:73238] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <77.72.169.134>:<50
60>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:49:73239] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=udp
Record-Route: <sip:80.72.37.28:5060;lr;ftag=11b71efdc1216a6a6ebcc01f6a70cec1>
Allow: ACK,BYE,CANCEL,INVITE,NOTIFY,OPTIONS,REFER,REGISTER,UPDATE
Remote-Party-ID: "222478070" sip:222478070@sip.extravoip.pl;party=called;id-ty
pe=subscriber;privacy=off;screen=yes
Supported: replaces,join,norefersub
Content-Length: 209
Content-Type: application/sdp
Content-Disposition: session;handling=optional

v=0
o=Cisco-SIPUA 19859 0 IN IP4 87.205.155.252
s=SIP Call
t=0 0
m=audio 29208 RTP/AVP 0 101
c=IN IP4 87.205.155.252
a=rtpmap:0 PCMU/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=sendrecv
[21:51:49:73241] sipTransportSendMessage: Closed a one-time UDP send channel han
dle = 3
[21:51:50:73341] sipTransportSendMessage: ccb <0>: config <77.72.169.131>:<5060>
- remote <77.72.169.134>:<5060>
[21:51:50:73342] sipTransportSendMessage: Opened a one-time UDP send channel to
server <77.72.169.134>:<5060>, handle = 3 local port= 5060
[21:51:50:73342] sipTransportSendMessage:Sent SIP message to <77.72.169.134>:<50
60>, handle=<3>, length=<1191>, message=
[21:51:50:73343] SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 80.72.37.28:5060;branch=z9hG4bK8cb3.68a9e4e5.0,SIP/2.0/UDP 79.1
33.193.90:5061;received=79.133.193.90;branch=z9hG4bK45fceb35d2820bc2b574d42dbb51
6456;rport=5061
From: +254396776368 sip:+254396776368@79.133.193.90;tag=11b71efdc1216a6a6ebcc0
1f6a70cec1
To: sip:extravoip_154312@80.72.37.28;tag=001243b7454c001260984661-244b5498
Call-ID: 6c2360d828d19d644f5e1c7639a5335b@195.162.16.100-b2b_1
Date: Wed, 04 Sep 2013 19:49:59 GMT
CSeq: 200 INVITE
Server: Cisco-CP7960G/8.0
Contact: <sip:222478070@192.168.0.101:5060;user=phone;transport=u

********************************************************************************************************

Może z tego jakieś pomysły?
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Zakres portów: 16384 - 32766

Nie masz przypadkiem Random RTP port włączone ? Bo cisco przeniosło się na 29208 port z 200 ok.

Czy jest jakiś kolejny pakiet ? bo widać że serwer nie odpowiada skoro telefon ciągle potwierdza ten sam pakiet.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

tzn. coś więcej bo nie kapuje?
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Ten teges :-D

Cisco przenosi port głosu na 29208 i tego może serwer SIP nie obsłużyć (spodziewa się na innym porcie).
Nie wiem czy Cisco posiada opcje Random RTP port, jeżeli tak to wyłącz (lub jakkolwiek się ona nazywa).

Log pokazuje wielokrotne wysłanie tego samego pakietu potwierdzającego, co sugerując że nie ma na niego odpowiedzi lub została zatrzymana na routerach dlatego porty trzeba rozszerzyć do takiego zakresu 16384 - 32766.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Mam coś takiego w tel.

# Emergency Proxy info
proxy_emergency: ""
proxy_emergency_port: "5060"

# Backup Proxy info
proxy_backup: ""
proxy_backup_port: "5060"

# Outbound Proxy info
outbound_proxy: ""
outbound_proxy_port: "5060"

# NAT/Firewall Traversal
nat_enable: "1"
nat_address: ""
voip_control_port: "5060"
start_media_port: "16384"
end_media_port: "32766"
nat_received_processing: "1"
timer_register_expires: "3600"

Może znasz jakieś polecenie które można wpisać w konfiga?
Marcin Laskowski

Marcin Laskowski Inżynier/Specjalista
VoIP (Grandstream)

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Nie znam Cisco z jej command linem.

timer_register_expires: "3600" zmień 3600 na 180
Ale to raczej nie pomoże w opisanej sytuacji.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Robiłem nawet 60 i bez efektu. 3600 zaleca ipfon i dlatego tyle wpisałem.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

OK na razie jest sukces!!! :-) Udało mi się tak ustawić Cisco 7960G aby działał w obie strony. Testowałem z 2-ma sieciami VOiP.
Z VPBX.PL i EXTRAVOIP.PL . Jeszcze w poniedziałek zobaczę IPFON.PL i sprawdzę na innym internecie tzn. sprzęt i usługodawca. Jak ktoś będzie zainteresowany to służę pomocą. Podeśle gotowy katalog z plikami i bardzo początkującym pomogę jak to wgrać. Jest to bardzo proste mimo że wielu na początku myśli że ten tel. jest bardzo skomplikowany do ustawienia. Z pomocą Pana z VPBX można wszystko. Inni są nastawieni na kasę i nie chce się im palca z nosa wyciągnąć i zobaczyć co jest nie tak i pomóc. Mają w d... pojedynczych ludzików z nietypowym sprzętem. Niech sobie kupi u nich i tyle. OKI walczę dalej i może się komuś to przyda. Telefonik jest świetny i można go kupić za bardzo przyzwoite pieniądze. Szkoda że Cisco od bardzo dawna nie uaktualnia oprogramowania SIP.
Pozdrawiam wszystkich i liczę na dalszą pomoc jak napotkam na jakiś problem.

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Witam

Jak skonfigurować Cisco 525G2 możesz znaleźć tutaj http://www.net4call.pl/podstrony/voip_manual.php

Nie jestem pewien czy to jest podobny model jeżeli nie to przepraszam za ten post.

ArturTen post został edytowany przez Autora dnia 12.12.13 o godzinie 19:19
Bartłomiej K.

Bartłomiej K. Senior IT Specialist

Temat: CISCO IP PHONE 7960G jak ustawić konfiguracje SIP tel....

Witam,

Czy jest możliwość aby podesłał Pan informacje jakie są metody wgrania firmware SIP na tego typu telefon ? Posiadam model 7940 i niestety mam problem z jego uruchomieniem.

Następna dyskusja:

Routery kompatybilne (trans...




Wyślij zaproszenie do