Mariusz

Mariusz Pytko Absolwent
Politechniki
Wrocławskiej

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Cześć!!!
Piszę wystąpienie z zarządzania strategicznego o CRM. Potrzebuję informacji ile kosztuje wdrożenie CRM?? Czy ten koszt zależy od wielkości przedsiębiorstwa?? Jeśli tak, to jak to się kształtuje dla przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników, a jak powyżej 50.
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
< (...) Zobacz więcej
10.04.2007, 14:49
Konrad

Konrad W. Starszy Analityk PKO
BP

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Mariusz P.:
Cześć!!!
Piszę wystąpienie z zarządzania strategicznego o CRM. Potrzebuję informacji ile kosztuje wdrożenie CRM?? Czy ten koszt zależy od wielkości przedsiębiorstwa?? Jeśli tak, to jak to się kształtuje dla przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników, a jak powyżej 50.
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
<Mariusz>
Mariusz, sprawa nie jest taka prosta. Tu nie chodzi o liczbę pracowników.
Cena jest zależna od firmy, modułów, funkcjonalności itp.
Możesz coś więcej powiedzieć czy jednak mówimy tu o "Ogólnym" CRM ?
10.04.2007, 19:56
Mariusz

Mariusz Pytko Absolwent
Politechniki
Wrocławskiej

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Interesuje mnie tak ogólnie, ile to może kosztować. Np w sytuacji takiego najprostszego CRM z podstawowymi modułami i CRM full dla wielkiego koncernu, np. Coca (...) Zobacz więcej
11.04.2007, 00:26
Konrad

Konrad W. Starszy Analityk PKO
BP

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Sprawa jest wiec prosta
W google wyszukaj wdrożenie CRM w TP - będzie podany koszt wdrożenia największego CRM w Polsce - ja nie mogę Ci podać :)
Co do reszty to nawet w sieci można znaleźć program za 0 PLN ale ciężko nazwać je CRM. Myślę, że można przyjąć iż koszt wdrożenia dobrej klasy CRM do MSP to jakieś 500tyś (...) Zobacz więcej
11.04.2007, 07:31
Mariusz

Mariusz Pytko Absolwent
Politechniki
Wrocławskiej

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Konrad W.:
Sprawa jest wiec prosta
W google wyszukaj wdrożenie CRM w TP - będzie podany koszt wdrożenia największego CRM w Polsce - ja nie mogę Ci podać :)
Co do reszty to nawet w sieci można znaleźć program za 0 PLN ale ciężko nazwać je CRM. Myślę, że można przyjąć iż koszt wdrożenia dobrej klasy CRM do MSP to jakieś 500tyś - 1 mln
Dziękuję bardzo za informację. Zaraz poszukam o TP:) Ale przynajmniej, mniej więcej już wiem o jakich kwotach mówimy przy wdrożeniu tego typu oprogramowania. Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam
11.04.2007, 11:19
Konrad

Konrad W. Starszy Analityk PKO
BP

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Jak byś coś jeszcze potrzebował w sprawię (...) Zobacz więcej
11.04.2007, 12:25
Maciej Artur

Maciej Artur Jankowski Profesjonalny haker
/ rozwiązuję
problemy
informatyczne

Temat: Koszt wdrożenia CRM

całkiem niezły MS CRM można wdrożyć od około 80-110k.
*ofkors to jest koszt wdrożenia w małym przedsiębiorstwie - 20-50 licencji.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 13.04.07 o godzinie 16:37
13.04.2007, 16:36

konto usunięte

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Hallo,

Ja zawsze odpowiadam na takie pytanie po prostu: 8 :) (nominał i walutę pozostawiam do wyboru pytającego)

Temat jest rzeczywiście złożony i podanie ceny przy tej ilości danych wejściowych bywa mocno nieprecyzyjne.

Jezeli sprawa jest aktualna - daj znać - przekieruję Ciebie do materiałów źródłowych w kontekście zarządzania (...) Zobacz więcej
13.04.2007, 18:43
Jerzy

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Mariusz P.:
Cześć!!!
Piszę wystąpienie z zarządzania strategicznego o CRM. Potrzebuję informacji ile kosztuje wdrożenie CRM?? Czy ten koszt zależy od wielkości przedsiębiorstwa?? Jeśli tak, to jak to się kształtuje dla przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników, a jak powyżej 50.
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
<Mariusz>

Wdrożenie CRM kosztuje tyle ile musi i tyle ile trwa. Wyobraź sobie, że chcesz poprawić coś w firmie. Np. zwiększyć sprzedaż o 30%, poprawić relacje z klientami ( zwiększyć zadowolenie, że robią interesy właśnie z tobą ), lepiej zintegrować dział marketingu i sprzedaży, skrócić tym samym cykl sprzedaży (szanse sprzedaży będą szybciej zamykane). Pytanie ile firma chce, albo może zainwestować w taką zmianę. Jeżeli po audycie procesów wyjdzie,że trzeba zmienić systemy informatyczne to należy je dobrać tak aby spełniały stawiane założenia rozwoju firmy. Wielu ludziom wydaje się, że zakup CRM rozwiązuje sprawę i że to jedyny koszt. Otóż nie. CRM to model zarządzania. Program komputerowy jest tylko dodatkiem.
Abyś jednak nie czuł się zbyty. Podam przykład konkretny. Otóż jestem fanem rozwiązania http://salesforce.com. Dostęp do tego serwisu kosztuje 70 EURO/ miesiąc od stanowiska. I to jest jedyny koszt jeśli chodzi o infrastrukturę informatyczną. To jest gotowe rozwiązanie, które wdrażają nie informatycy. Bardzo łatwo jest policzyć ile będzie kosztował system np. dla 20 osób działu sprzedaży, marketingu i serwisu. 20x70x12misiecy=16800 EURO rocznie + ewentualny konsulting, kastomizacja, szkolenia.
13.04.2007, 22:39

konto usunięte

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Mariusz P.:
Cześć!!!
Piszę wystąpienie z zarządzania strategicznego o CRM. Potrzebuję informacji ile kosztuje wdrożenie CRM?? Czy ten koszt zależy od wielkości przedsiębiorstwa?? Jeśli tak, to jak to się kształtuje dla przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników, a jak powyżej 50.
Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam
<Mariusz>

Jeśli chodzi o MS CRM to przy prostych wdrożeniach od 90 - 120 godzin; Stawki w zależności od firmy ale sądze że od 60 do 70 EUR.

Jeśli chodzi o bardziej skomplikowane - integracja z innymi systemami, w zależności jak rozległa automatyzacja procesów etc;

od 190 - 400 godzin - tutaj stawki są już pewnie negocjowane.
Oczywiście tu dochodzi koszt licencji - ale najważniejsza jest metodologia pracy - świadome podejście tak aby wykorzystać to narzędzie jak najbardziej efektywnie.
14.04.2007, 22:43
Łukasz

Łukasz Kowalczyk Planowanie Finansowe

Temat: Koszt wdrożenia CRM

jestem w stanie wdrozyć CRMa w postaci modułu podstawowego na 25 licencji za 25-30 tys. zł (koszt obejmuje pierwsze (...) Zobacz więcej
22.05.2007, 10:26
Maciej Artur

Maciej Artur Jankowski Profesjonalny haker
/ rozwiązuję
problemy
informatyczne

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Jak napisal Pan Jerzy,
CRM to Twoj sposob postrzegania biznesu.
Jesli przymierzasz sie do wdrozenia systemu w swojej firmie - zacznij od okreslenia celow jakie chcesz osiagnac, a potem uporzadkowania procesow - moze przy okazji chcesz wdrozyc zarzadznie jakoscia? Bo taki system moze bardzo ladnie wspierac te procedury.

Moim zdaniem, zeby skutecznie wdrozyc CRM trzeba bardzo dobrze zidentyfikowac potrzeby przedsiebiorstwa. Warto wspomniec, ze wdrozenia CRM koncza sie spektakularna klapa, a wiele z nich nie spelnia albo wymagan zarzadu co do usprawnien procesow biznesowych i osiagniecia faktycznych korzysci z wdrozenia systemu, albo nie jest akceptowana przez uzytkownikow, jako za przeproszeniem "zbyt upierdliwe".
Z mojego skromnego doswiadczenia z systemami CRM dla MSP nie moge powiedziec, ze moja przygody z CRM nalezaly do udanych. Na 3 wdrozenia jakie mialem ostatnio, jedno sie udalo, jedno bylo totalna klapa a jedno... coz... do dzisiaj trudno okreslic.

Wdrozenie CRM jest drogie i ryzykowne, polecalbym bardzo solidnie przylozyc sie do okreslenia wymagan i wybrac solidnego partnera.
Niekoniecznie musza to byc duze firmy - mam informacje z pierwszej reki, ze konsultanci z "wielkiej 5tki" potrafia spieprzyc wdrozenie rownie solidnie jak mniejsze firmy, jednoczesnie biorac za to wieksze pieniadze.

Najwieksza madrosc jaka zdobylem przy tych wdrozeniachto taka, ze nikt nie lubi przeplacac, ale pieniadze, ktore zaoszczedza sie na analizie wyda sie w fazie wdrozenia z kilkukrotna nawiazka.

Nie uzywalem, ale wiele dobrego slyszalem o Salesforce.com i cena jest bardzo przyzwoita.
Niedlugo wyjdzie Microsoft CRM 4.0, ktory jak przypuszczam ostro skopie tylek Saleforce.com ;-) i tez bedzie dostepny w subskrypcji.
Slyszalem tez dobre rzeczy o SugarCRM.
Trudno jednak zaproponowac cos konkretnego nie wiedziac czego naprawde potrzebujesz.
Jesli raczej nie planujesz uzywac w systemie automatyzacji i masz male potrzeby dostosowywania systemu, to wydaje mi sie, ze tansze systemy beda sie spisywaly calkiem dobrze.
Jesli jednak chcesz CRM uczynic jednym z filarow swojej firmy, miec wszystko uszyte na miare, chcesz zeby system pilnowal Twoich procesow biznesowych, to lepiej wybrac cos lepszego.

MS CRM spisuje sie calkiem niezle jesli chodzi o dostosowywanie, integracje oraz automatyzacje. Wdraza sie go calkiem szybko i wydaje mi sie, ze ma dosc niezly stosunek ceny do mozliwosci, oraz utrzymanie nie jest takie drogie.
Z tego co wiem, Salesforce jest nieco bardziej ograniczony jesli chodzi o mozliwosc dostosowywania, ale jest tez tanszy.
Siebel i PeopleSoft beda drogie, ale to Mercedesy ;-)

Dla MSP (~50-100 uzytkownikow) raczej wybralbym MS CRM, tym bardziej, jesli w firmie jest juz Microsoftowa architektura - Sharepoint i Exchange - wszystko sie w miare ladnie ze soba dogaduje.
Koszt wdrozenia jest w miare przyzwoity, system jest latwy w utrzymaniu, modyfikacje sa proste (znaczna czesc mozesz robic we wlasnym zakresie), integracja podobnie (podobno mozna dostac w pakiecie platforme do integracji - BizTalk za jakies smieszne pieniadze, a wtedy mozna bardzo latwo zintegrowac nawet kilka systemow).Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 07:05
13.06.2007, 06:54
Maciej Artur

Maciej Artur Jankowski Profesjonalny haker
/ rozwiązuję
problemy
informatyczne

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Jesli chcesz wdrazac CRM to pogadaj z kims takim jak Pan Jerzy, zauwaz, ze mowi wiecej niz tylko odpowiada na pytanie: "a ile to, panie, kosztuje".
Nie mowie, zebys od razu kupowal Salesforce ;P
bo moze sie okazac, ze potrzebujesz czegos zupelnie innego.
Mowie, zebys raczej szukaj konsultantow o takim podejsciu jakie on prezentuje, pomoga Ci przetlumaczyc Twoja firme na CRM.

Nawet jesli zamowisz u nich tylko analize i zaplacisz za to grube pieniadze, to uwierz - oszczedzasz 2x wiecej, jesli konsultanci ktorych wziales czuja bluesa.

Na przestroge - nie wdrazaj na sile - widzialem juz jedna firme kompletnie rozlozona na lopatki przez wdrozenie CRM.
13.06.2007, 07:02
Maciej Artur

Maciej Artur Jankowski Profesjonalny haker
/ rozwiązuję
problemy
informatyczne

Temat: Koszt wdrożenia CRM

kurcze, chyba nie czytam postow (...) Zobacz więcej
13.06.2007, 07:08

konto usunięte

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Maciej, zgadzam się z Tobą w 100% CRM to przedewszystkim filozofia biznesu, jeśli szukacie konsultanta z takim podejściem to...mam ciekawą propozycję.Beata Anioł edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 10:02
13.06.2007, 10:02
Bartosz

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Problemy i koszty zwiazane z wdrozeniem CRM to chyba jeden z najbardziej "oblizanych" tematow ostatnich 10 lat, naprawde, wszelakich opracowan i dokumentacji sa w sieci tysiace. Wystarczy poszukac. Sam pisalem magisterke z wdrozenia CRM w TP (czesc Konrad :>)

Pytanie ile kosztuje wdrozenie CRM jest rownie precyzyjne jak pytanie ile kosztuje zbudowanie samochodu. Mysle, ze "8" jest bardzo akuratna odpowiedzia na tak precyzyjnie zadane (...) Zobacz więcej
13.06.2007, 11:15
Michał

Michał Mrzygłocki project manager,
ARAM Multimedia -
techniczna obsługa
imprez

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Witam,

Mam nieco inne pytanie od tego od którego zaczął się temat.
Zakładamy, że mamy własny serwer, system CRM wprowadzony przez profesjonalną firmę, która tym się zajmuje. Czy osoba po szkoleniu jest w stanie sama poradzić sobie z najistotniejszymi aspektami prowadzenia takiego systemu, czy niesie to ze sobą zbyt duże ryzyko i z każdym drobiazgiem trzeba dzwonić do administratora z outsourcing'u? Jak wyglądają wtedy koszty utrzymania, powiedzmy, że mówimy o CRM od microsoftu i obracamy się w małym przedsiębiorstwie ~20 pracowników?

Pytam ponieważ z jednej strony w tym problemie mamy aspekt bezpieczeństwa danych. Po pierwsze ktoś kto nie zarabia na chleb przez prowadzenie systemów CRM, wiadomo, że istnieje ryzyko jakiegoś błędnego działania. Tutaj też pojawia się sprawa, że osoba z poza firmy ma tak na dobrą sprawę dostęp do tajnych danych firmy? Domyślam się, że ktoś będąc administratorem w systemie jest niemal jak bóg - tego się trochę obawiam. Druga sprawa jest taka, że taki support zapewne trochę kosztuje i wcale się nie dziwie, bo to idealny sposób na strzelanie $$$, że nie wspomnę o stawkach jakie wyczytałem w samym Microsoft - włosy się na głowie jeżą.
Sam już na własnej skórze doświadczyłem, że próba postawienia systemu CRM może wcale nie być tak prosta jak się wydaje (i tu chyba nie warto oszczędzać), jednak jak to jest z późniejszymi kosztami, czy większość firm zajmujących się systemami CRM liczy sobie jakieś stałe opłaty miesięczne (trochę wsadzanie kasy w błoto) czy za (...) Zobacz więcej
9.08.2007, 19:32
Roland

Roland Z. ...Psia dusza
większa jest od psa,
I kiedy się
uśmiechasz...

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Michał M.:
Witam,

Mam nieco inne pytanie od tego od którego zaczął się temat.
Zakładamy, że mamy własny serwer, system CRM wprowadzony przez profesjonalną firmę, która tym się zajmuje. Czy osoba po szkoleniu jest w stanie sama poradzić sobie z najistotniejszymi aspektami prowadzenia takiego systemu, czy niesie to ze sobą zbyt duże ryzyko i z każdym drobiazgiem trzeba dzwonić do administratora z outsourcing'u? Jak wyglądają wtedy koszty utrzymania, powiedzmy, że mówimy o CRM od microsoftu i obracamy się w małym przedsiębiorstwie ~20 pracowników?

Pytam ponieważ z jednej strony w tym problemie mamy aspekt bezpieczeństwa danych. Po pierwsze ktoś kto nie zarabia na chleb przez prowadzenie systemów CRM, wiadomo, że istnieje ryzyko jakiegoś błędnego działania. Tutaj też pojawia się sprawa, że osoba z poza firmy ma tak na dobrą sprawę dostęp do tajnych danych firmy? Domyślam się, że ktoś będąc administratorem w systemie jest niemal jak bóg - tego się trochę obawiam. Druga sprawa jest taka, że taki support zapewne trochę kosztuje i wcale się nie dziwie, bo to idealny sposób na strzelanie $$$, że nie wspomnę o stawkach jakie wyczytałem w samym Microsoft - włosy się na głowie jeżą.
Sam już na własnej skórze doświadczyłem, że próba postawienia systemu CRM może wcale nie być tak prosta jak się wydaje (i tu chyba nie warto oszczędzać), jednak jak to jest z późniejszymi kosztami, czy większość firm zajmujących się systemami CRM liczy sobie jakieś stałe opłaty miesięczne (trochę wsadzanie kasy w błoto) czy za konkretne działania.

Witam

Jeśli chodz o Twoje pytanie to sytuacja wygląda tak : System klasy CRM jest z punktu widzenia IT jest niczym innym jak aplikacją sieciową typu Klient-Serwer lub hybrydą tej architektury i bardzo ogólnie mówiąc utrzymanie systemu klasy CRM nie różni się niczym od utrzymywania oddanego do użytku oprogramowania biurowego. Należy przy tym pamietac aby zawsze mieć zapewnione wsparcie dostawcy w sytuacjach kryzysowych (za to oczywiście sie płaci, chyba ze umowa wdrożeniowa zakłada np. roczne wsparcie dostawcy). Jednak mająć dobrze spisaną umową należy uwzględnić pilota wdrożnia oraz okres stabilizacji, gdzie dostawca za darmo poprawia błedy. Drugi aspekt dotyczy rozwoju systemu klasy CRM i tutaj bezwzględnie (nie mając swojego zaplecza w postacji wyszkolonych programistów) nalezy zapewnic wsparcie dostawcy w postaci MDs.

Pozwole sobie uzupełnic zagadnienie kosztów wdrożenia systmu klasy CRM poniższym cytatem z mojej pracy dyplomowej :
"Wdrożenie systemu klasy CRM nie jest tanie, zaś rozpiętość cen na licencję systemu jest ogromna. Od ceny 500 $ (eCRM7, Viking) poprzez 5 000 $ (PeopleSoft, Siebel) do nawet 100 000 $ za licencję na jedno stanowisko (Corema). Cena licencji jest również zróżnicowana w ramach tego samego produktu. W dużej mierze zależy ona od zakresu modułów jaki obejmuje. Biorąc jednak pod uwagę całkowity koszt wdrożenia należy podkreślić, iż koszt licencji stanowi najwyżej 25 % całkowitych kosztów wdrożenia...
Poza kosztami bezpośrednimi dochodzą również pewne koszty pośrednie. Wynikają one z tego, że w okresie wdrożenia część pracowników zostanie oddelegowana od swoich normalnych zajęć i włączona we wdrożenie systemu. Nie będą oni mogli wtedy wykonywać swoich normalnych obowiązków co wiąże się z określonymi kosztami. Oprócz tego w trakcie analizy przedwdrożeniowej być może okazać się konieczne wprowadzenie pewnych zmian organizacyjnych lub zmiany sposobu funkcjonowania niektórych działów. Wprowadzenie tych zamian również może wygenerować dodatkowe koszty. "

PozdrawiamBartosz Zieliński edytował(a) ten post dnia 10.08.07 o godzinie 15:54
10.08.2007, 15:50
Rafał

Rafał P. Z-ca Dyr. Pionu
Wdrożeń, COMBIDATA
Poland (Grupa
ASSECO)

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Mili Państwo,

Mam wrażenie, że oprócz paru osób (w tym Pana Jerzego) rozmowa o kosztach wdrożenia CRM przesłoniła Wam idee tego czym jest CRM. Zapomnijcie do jasnej cholery o świecie IT. CRM to ludzie, a nie PC-ty !!!!

Niedawno odbyłem upojną (przy piwku, a jakże :)) rozmowę nt. czym jest zarządzanie projektami....w teorii jest wszystkim...a to planowaniem, harmonogramowaniem, określaniem ryzyka, budżetowaniem itp, itd....wiele, wiele innych tematów się przewineło....ale w tym wszystkim najczęściej pojawiały się terminy takie jaki harmonogram, WBS....i to wszystko....a przecież nie trzeba z tego robić doktoratu.....

podobnie jest z CRMem...wiele osób zastanawia się ile kosztuje wdrożenie, jak soft lepszy i temu podobne bzdury....

żeby wdrożyć rozsądnie CRMa należy poznać najpierw ludzi, którzy mają być w CRMa operacyjnie zaangażowani (niekoniecznie osobiście - wystarczy poznać ich profil), czym się zajmowali dotychczas i jak usprawnić ich robotę (nadal nie mówię o IT), następnie zaproponować rozwiązanie efektywnego działania dla tych CRMowych pracowników, którzy mają zadbać o klienta.....a na końcu zastanowić się jaki soft do tego zaprzęgnąć.....bo może wystarczy Excel i jakiś prosty PIM

a ile to będzie kosztować to już jest wróżenie z fusów...

mówienie o koszcie wdrożenia CRM w tym wątku w Golden Line to mówienie tylko i wyłącznie o koszcie implementacji softu CRMowego......a nie CRMa !!!!!!!!Rafał Perwejnis edytował(a) ten post dnia 11.08.07 o godzinie 00:47
11.08.2007, 00:43
Roland

Roland Z. ...Psia dusza
większa jest od psa,
I kiedy się
uśmiechasz...

Temat: Koszt wdrożenia CRM

Witam,

Pozwole sobie zauważyć ze w swoim poscie celeowo używam sformułowania system klasy CRM, a nie sam CRM :)

CRM jest pojęciem tam głębokim i rozległym , że nie próbuje z tym polemizować.
(...) Zobacz więcej
11.08.2007, 14:44

Następna dyskusja:

Plan wdrożenia CRM




Przeglądaj dyskusje w tej grupie

Setki wypowiedzi

Zobacz o czym się teraz dyskutuje

Pytania i odpowiedzi

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Wyślij zaproszenie do