Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

Czy Polska według Was jest dostatecznie silna marka, aby konkurowac z innymi panstwami?

Temat: Czy Polska to silna marka?

No proszę, wszyscy się rwą do dyskusji...
Ciekawa jestem co to oznacza;)A Ty jak myślisz Aniu?

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Grupa dopiero rusza - mamy prawie jednego nowego użytkownika na godzinę :) Proszę więc o więcej optymizmu :)
Sądzę że poruszyliśmy z Iwoną temat który jest wart dyskusji i rozwinie się ona tak czy inaczej - po prostu dlatego że jest potrzebna.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

co ja mysle? ;-)
ze grupa jest zbyt leniwa i malo obiektywna :)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy Polska to silna marka?

Z całym szacunkiem... ale trzymając się sztywno definicji marki... to Polska nie jest żadną marką jak narazie :)

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Czy Polska jest silną marką?

Mierzenie tej siły ma sens tylko relatywnie i tylko dla określonych obszarów.
Weźmy pod uwagę że marki komercyjne są związane z konkretnym sektorem gospodarki i bardzo rygorystycznie pilnuje się ich tożsamości. Nowy produkt tej samej firmy oznacza często nową markę - szczególnie jesli jest to produkt bardzo różniący się od poprzednich.
Jak zatem zmierzyć siłę marki Poslska bez podziału na branże, produkty, dziedziny życia?
Istnieją co prawda szacunki wartości marki Polska. Jednak co z nich wynika? Kto kupi tę markę? Kto ją sprzeda? I czy ta wycena ma wpływ na warunki w jakich nasze firmy konkurują na globalnym rynku?

Gdy mówimy o marce kraju to chcemy w niej zawrzeć kulturę, gospodarkę (czyli dziesiątki branż i tysiące produktów), miejsce do inwestycji. Słowem wszystko.

Nie możemy sobie przecież pozwolić na faworyzowanie pewnych branż względem innych (z pewnością nie przy użyciu pieniędzy publicznych). To zresztą jest odwieczny problem instytucj promujących Polskę. Nie mogą one sobie pozwolić na dyskryminację żadnego sektora gospodarki - dlatego w efekcie przy użyciu skromnych relatywnie środków promujemy wszystko co mamy.
Cóż...trudna sprawa.

I tu zaczyna się problem. Czy przypadkiem nie zaczynamy budować marki od "wszystkiego" - czyli...

Ktoś może zażartować że z pewnością w branży wódek i kiełbas nasza marka jest gigantem. Jednak temat jest poważny i nie śmieszy producentów z innych branż - dla których silniejsza marka Polski (w danym obszarze) byłaby ogromnym wsparciem w biznesie.

Czy możliwe jest zbudowanie marki od wszystkiego?
Czy można ją zbudować spotami TV? Ile pieniędzy na to potrzeba?
W jakim stopniu pracę nad marką utrudnia rozdział kompetnecji między instytucje?
Jak Paiiz ma zbudować Markę pod bokiem Czechinvestu który dysponuje większymi budżetami i szerszymi kompetencjami a konkuruje z nami o te same inwestycje?

Porozmawiajmy o tym w szerokim kontekście!

Wreszcie ciekaw jestem waszej opinii w sprawie powiązanej z tym co nazywamy marką Polska.

Czy Polska to marka czy wartość? A jeśli wartość to czy mierzyć ją w dolarach? Pewien dylemat (nie dla wszystkich obojętny ) - nad którym warto się pochylić.

Ok mamy naszą markę Polska silną w jednych obszarach, słabą w innych.

Kto ma ją budować?
Zwracam tu uwagę na działalność Warsaw Destination Alliance. Warszawskie hotele zebrały się razem, zbierają wspólnie pieniądze i robią to czego nie mogą zrobić instytucje. Reklamuję Warszawę pod kątem usług hotelarskich.
Pytanie o rolę Państwa? Czy wszystko mają robić za nas? Ile są w stanie zrobić za nas? Wow - to nie takie proste...co się stanie jeśli każdy zacznie sobie promować swoją markę Polska?

Jak ją budować?
Czy spoty telewizyjne załatwią sprawę?
Polskie firmy komunikując do ściśle określonych grup i tylko na Polskim (małym relatywnie) rynku swoje produkty
wydają więcej pieniędzy na pojedyńcze kampanie niż PAIIZ ma do dyspozycji na promocję polskiej gospodarki na świecie.

Ale czy w wypadku kraju to tylko kwestia pieniędzy?
Zastanówmy się czy wysoka pozycja marka Hiszpanii w branży turystycznej została zbudowana przy użyciu kampanii TV?
Czy zatem kraj to taki sam produkt jak napój gazowany? Czy wystarczy do takiego produktu dodać trochę cukru, ładnie zapakować zareklamować i zaraz wszyscy to kupią?
Czy zatem mamy wystarczjący dystans do możliwości telewizji i naszych własnych możliwości - w tym finansowych.

Po wieloma względami PAIIZ robi w Polsce bardzo dobrą robotę. Myślę że wszyscy z tym się zgodzą.
Biorąc pod uwagę skromne relatywnie do innych krajów budżety jakimi dysponuje nasza agencja to są osiągnięcia.
Mam jednak nadzieję że nie ograniczymy się tu jedynie do recenzji cudzej pracy.
Jest nas tu corac więcej. Wykształconych, doświadczonych osób z pomysłami. Wymieńmy się nimi. Wymyślmy coś nowego.

Mamy tu możliwość porozmawiać o tych sprawach tak jakbyśmy zaczynali promocję Polski od zera - zaczynając od spraw najbardziej fundamentalnych.

Zgadzam się z Iwonką! Proszę nam tu nie spać tylko dyskutować!

:)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy Polska to silna marka?

[author]Łukasz

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Ok, ciągle jednak mówimy o kilku produktach.

Tymczasem jeśli mielibyśy potraktować nazwę kraju jak markę komercyjną to mamy tysiące produktów, tysiące firm które biorą udział w wymianie międzynarodowej.

I co teraz?
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy Polska to silna marka?

No więc konieczny jest kompromis i wyrób przewodniej koncepcji/myśli pod która ma się mieścić gospodarka, turystyka, przestrzeń, ludzie, wydarzenia itd. Jest to trudne ale nie niemożliwe. Marka może być na tyle "rozciągliwa" by pod nią promowac poszczególne subprodukty na których nam zależy: turystyczny-konferencyjny, inwestycyjny, imprezowo-artystyczny itd.

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Ok. Ale jeszcze jednego niebierzemy pod uwage.

Marką Polska muszą się "podzielić" wszystkie branże i produkty. I nic się tu nie wymyśli. Jesli pieniądze będą z budżetu to nikogo nie można dyskrymniować.

W wypadku marek komercyjnych mamy szansę obserować ich promocję tylko na rynku kraju w którym zyjemy. Ale firmy międzynarodowe, często promują się inaczej na poszczególnych rynkach.
Jeśli zaś jest to akcja globalna to oparta na konotacjach zrozumiałych wszędzie na świecie.

Można więc dokonać jakiegoś zawężenia tematu różnicując działania na poszczgólne rynki(było już o tym w innych wątkach). Przecież co kraj to kultura... Inne zwyczaje, inna historia, co innego śmieszy...itd. I na tym można zagrać.
Ale... kasa :)[edited]Łukasz
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czy Polska to silna marka?

Marka ma przyciągać, wyróżniac... kojarzyc się z czymś oki.. ale w tym przypadku to nie głowne jej zadanie! To tak jak z turystyką... na tym że przyjadą turyści nie skorzystają tylko hotele... one pewnie najwiecej, ale skorzysta także sklep monopolowy, spożywczy, taksi, fryzjer, lekarze itd. itp. Tak więc lepiej jest przyciągać turystów jakąś fajną "obietnicą" (czyli marką), która kojarzyła się będzie np. z jedną dziedziną ale korzystać będą wszyscy!
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

Dobra obietnica moga byc mniejsze koszty...niskie ceny.
wg ICCA w Polsce jest o 30% taniej niz w krajach "15" EU, to moze byc magnes przyciagajacy pod kazdym wzgledem, zarowno dla turystyki biznesowej, zakupowej czy zdrowotnej, taka promocja na pewno moglaby byc skierowana w kierunku Niemiec, ktorzy korzystaja z uslug medycznych w Polsce.
Joanna Broniak-Czupryna

Joanna Broniak-Czupryna specjalista
ds.promocji ,
Agencja Rynku
Rolnego

Temat: Czy Polska to silna marka?

Z doświadczenia z mojego, ze tak powiem, obszaru zawodowego nasuwa sie wniosek ,ze w Polsce srednio wychodzi współpraca, nawet w celach promocyjnych.Podam moze przykład..powiedzmy, nie tak rzadki:producenci z branży pewnych produktów rolnych maja szanse dostac spore dofinansowanie do kampanii promocyjnej swoich produktów w innych krajach.I tu zaczynaja sie schody, bo branza jest naprzykład wewnetrznie skłocona, nie sa w stanie wypracowac żadnego porozumienia.No i wsparcie finansowe przepada.Brak zrozumienia dla...wyższych celów ;-)).A tym celem bylaby naprawde szeroka promocja produktow a zatem poniekad..Polski, polskiej kultury kulinarnej-bardzo dobra okazja do pokazania się.Zobaczymy jak sie to bedzie rozwijac..Mielismy, tzn.Polska miała ;-), ostatnio całkiem spore i ciekawe stoisko na Targach Biofach w Norymberdze z produktami ekologicznymi.
Ciekawa też jestem jak to jest z promocja Polski w branży turystycznej,jak wyglądaja miedzynarodowe targi turystyczne pod katem polskiego stoiska?Uważam że to bardzo ważna dziedzina bo napradwe mielibysmy co pokazac,ale jakos odpowiedniej infrastruktury i inicjatywy- wciąż za mało.Ale sie nagadałam..uffff ;->>
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

jezeli chodzi o promocje na targach turystycznych, to jest ona bardzo efektywna, chociazby targi ITB w Berlinie, wspolpraca sektorowa jest swietna i poszczegolne regiony zbieraja lokalne firmy i stowarzyszenia, itd, itp i razem pod jednym haslem promuja swoj region..
w tym roku w Berlinie, Polska zajela I miejsce, wiec bylismy najlepsi pod tym wzgledem i mielismy najlepsze stoiska i bogate oferty.
wiec to chyba juz cos znaczy?Iwona Anna K. edytował(a) ten post dnia 23.03.07 o godzinie 17:50
Joanna Broniak-Czupryna

Joanna Broniak-Czupryna specjalista
ds.promocji ,
Agencja Rynku
Rolnego

Temat: Czy Polska to silna marka?

O..to naprawde fajnie!Moj mąż pracuje w branzy turystycznej wiec tak jakby ;-) lezy mi na sercu polska turystyka (mam nadzieje,ze nie zabrzmialo tandetnie)),szczegolnie,ze akurat warta jest promowania.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

Joanna B.:
O..to naprawde fajnie!Moj mąż pracuje w branzy turystycznej wiec tak jakby ;-) lezy mi na sercu polska turystyka (mam nadzieje,ze nie zabrzmialo tandetnie)),szczegolnie,ze akurat warta jest promowania.
warta jest promowania, ale szukamy dobrych sposobow...
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Czy Polska to silna marka?

[author]Łukasz

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Nie moze byc bledny skoro zgadza sie z Twoim ;)

1.Byc moze wyraziłem się za mało precyzyjnie. Mialem na mysli zroznicowanie dzialań na rynki docelowe - w sensie krajow i regionow w ktorych się promujemy.
2.Zgadzam sie ze podstawa do budowy takiej marki musza to byc ogolne wartosci pod ktorymi bedzie mogla sie podpisac i z ktorych bedzie mogla skorzystac kazda firma która działa na miedzynarodowm rynku. Marka ta musi tez niesc w sobie pewne wartosci ktore beda wsparciem dla naszej aktywnosci politycznej i kulturalnej.
To mialem na mysl mowiac ze nie mozna pozwolic sobie na kreowanie marki kraju i jego wizerunku tylko pod katem jednej czy kilku branz.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

czy Polska ma wszelkie szanse by w ciagu 25 lat przebic sie do grona 25 krajow swiata, tworzacych markowa lige?

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Nie wiem co macie tak naprawde na myśli mówiąc o promocji Polski. Moim zdaniem nasz kraj ma bardzo dużo atutów nie tylko tych "wrodzonych" jak kultura, tradycja i historia, których tak naprawde nie umiemy albo z głupoty nie chcemy promować, ma też doskonałą bazę turystyczną - świetne hotele i ośrodki w tym zabytkowe, które sa naprawde profesjonalnie przygotowane na przyjmowanie grup zagranicznych (wiem bo pracuję w tej branży), mamy też wspaniałe zabytki, piękne środowisko i doskonałą kuchnię bodaj najlepsza na świecie. Jest w Polsce też mnóstwo terenów czystych ekologicznie (Mazury, Bieszczady, Tatry), których za granicą zaczyna już brakować. Co pozostaje - przygotowac się do mistrzostw pod względem stadionów i obsługi. Szkoda tylko, że sami Polacy szczególnie Ci, którzy wyjechali za granice nie potrafią promowac Polski - nawet siebie nie promują tak jak powinni. Bo cóż z tego, że mamy opinie doskonałych pracowników jak mamy tez opinie złodziei, chamów a nie raz sami wstydzimy się mówić po polsku. Zdajmy sobie wreszcie sprawę, że nasz kraj daje nam mnóstwo powodów do dumy! Wszyscy cudzoziemcy szanują swoje ojczyzny a my tak jak jacyś dziwni nie mamy szacunku do woich korzeni. To tu musi zmienić się świadomośc i m,entalność - wtedy dopiero bedziemy skutecznie promowac Polskę !!!Joanna Małgorzata Idziak edytował(a) ten post dnia 26.04.07 o godzinie 10:05

Następna dyskusja:

Targi - znakomita forma pro...




Wyślij zaproszenie do