Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:Czym się różni słowo "wróbelek" od ptaszka o tej nazwie?
Ja wiem, ja wiem... czym się różni emanacja rzeczy od niej samej ;)
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Łukasz Nowakowski:
Marka jest - Muji. Ma określoną strategię (branded house), tożsamość i korzyści dla klienta. Niezależnie od czego, czy kupi on krzesło czy długopis (w sklepie MUJI) będzie miał świadomość (?), że kupił coś "wystarczającego", że dokonał racjonalnej decycji itp.

Tyle to akurat wiadomo i nic nowego nie napisałeś, a ja pytam o te sprzedawane produkty - pod marką, ale bez marki.


Idzie Szanowny Pan w zaparte niestety. Napisałem to już wcześniej i inni też to tu napisali - same produkty nie mają marki na opakowaniu tą rolę przejęło miejsce. Czy marka to tylko emblemat, znak graficzny? To zdecydowanie coś więcej. To pewnego rodzaju obietnica.
Jasne że idę w zaparte. Czy szanowny Pan wie że te wszystkie cechy znali już egipcjanie i nie było "marki"? Ja rozumiem że wąsko postrzegany świat, przez pryzmat marki, nie daje pola do zastanowienia - a co jak jej nie musi być?

PS ciekawe kto bardziej potrzebuje owej marki, firma czy konsument?andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 18:52


Obie jednostki jej potrzebują. Jedna żeby odróżnić się od konkurencji a druga, żeby tą różnicę zobaczyć. Chroni ona interesy obu stron w każdej sferze. Ta sama marka, która przynosi zyski producentowi może szybko stać się jego kulą u nogi, więc to nie jest takie proste i kolorowe jak by mogło się wydawać.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Łukasz Nowakowski:
PS ciekawe kto bardziej potrzebuje owej marki, firma czy konsument?andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 18:52


Obie jednostki jej potrzebują. Jedna żeby odróżnić się od konkurencji a druga, żeby tą różnicę zobaczyć. Chroni ona interesy obu stron w każdej sferze. Ta sama marka, która przynosi zyski producentowi może szybko stać się jego kulą u nogi, więc to nie jest takie proste i kolorowe jak by mogło się wydawać.
To się zrobi nową markę i z głowy ;)
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Łukasz Nowakowski:
PS ciekawe kto bardziej potrzebuje owej marki, firma czy konsument?


Obie jednostki jej potrzebują. Jedna żeby odróżnić się od konkurencji a druga, żeby tą różnicę zobaczyć. Chroni ona interesy obu stron w każdej sferze. Ta sama marka, która przynosi zyski producentowi może szybko stać się jego kulą u nogi, więc to nie jest takie proste i kolorowe jak by mogło się wydawać.
To się zrobi nową markę i z głowy ;)

Konsumenci już nie są tacy naiwni, patrzą kto jest właścicielem danej marki. Prasa oraz inne źródła informacji i edukacji konsumenckiej robią swoje. Mamy raczej doczynienie z wyedukowanym konsumentem a na pewno coraz bardziej wyedukowanym i nie da się już wetknąć bubla ;)Sebastian Tatarek edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 12:48
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Sebastian Tatarek:
Daje ona konsumentowi poczucie bezpieczeństwa.
W kwestii bezpieczeństwa to ja jednak zaufam głównemu zarządzającemu pewną znaną marką:

http://twitter.com/mareksy/status/9254647088

Aha, jak powiesz, że afera Toyoty to bańka, to Ci odpowiem, że pewni zarządzający pewną wielką marką w USA w latach '70 oszacowali wartość życia ludzkiego poniżej kosztów pewnej modernizacji, dzięki której ich klienci nie płonęliby żywcem w ich produktach. Długo walczyli przed sądem, oczywiście w imię dobrze rozumianego interesu marki i klienta (ta kolejność jest chyba właściwa), aż kogoś ruszyło sumienie a USA oniemiały, ale nie z zachwytu...

Ich znak oczywiście też dawał pełną gwarancję bezpieczeństwa klientom, oczywiście w takim zakresie, w jakim może dawać bezpieczeństwo miraż... to w ogóle dobra koncepcja jest, co to ona dobra jest, by jakiś symbol chronił od złego ducha ROTFL.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

marek mareksy szewczyk:

a te plusiki i tak zostaną na pohybel autorowi plusików i urągając jego dobremu imieniu :) ROTFL


wykaż to, "mistrzu"
rotfl
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Sebastian Tatarek:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Konsumenci już nie są tacy naiwni, patrzą kto jest właścicielem danej marki. Prasa oraz inne źródła informacji i edukacji konsumenckiej robią swoje. Mamy raczej doczynienie z wyedukowanym konsumentem a na pewno coraz bardziej wyedukowanym i nie da się już wetknąć bubla ;)
ależ da się, da - święta wiara w markę i jej pomocność ;) co widać także w tej dyskusji
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Ania P.:
marek mareksy szewczyk:

a te plusiki i tak zostaną na pohybel autorowi plusików i urągając jego dobremu imieniu :) ROTFL


wykaż to, "mistrzu"
rotfl
Ty już wykazałaś, po co powtarzać :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Ania P.:
wykaż to, "mistrzu"
Niestety, nie jestem mistrzem, ale możesz mi mówić Królu lol, chociaż z racji wieku, to chyba Wujo powinnaś ;)
Wiesz co, nie wykażę, już wystarczająco się popisałaś :)

konto usunięte

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

No i ktoś już był w Arkadii? Podzielcie się wrażeniami, jakie ceny serwuje Muji?
Bartosz Próba

Bartosz Próba Właściciel 85 Studio

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

przyznam że nie czytałem całego tematu...ale ta niemarka to własnie 100% marka. Czym jest marka i po co? Ano po to byśmy mogli się z nią utożsamiać, zmieniać swoją tożsamość i nasze własne "ja" w zależnosci od potrzeby. A cała inność tego przedsięwzięcia to jego największa wartość, nie tylko materialna, ale właśnie służąca zmianie tożsamości - będę teraz myślał trzeźwo nie poddam się ciśnieniu reklam i marek, pójde do Muji (tak naprawde nieswiadomie wpadłem, poza tym mówie o tym znajomym, oni chwytają, a świetny sklep Muji rośnie w siłę). I nie liczy sie produkt, liczy sie ze wiesz gdzie przyjsć zeby dokonac "w pełni świadomego" wyboru, wbrew wszelkim chwytom marketingu...i będziesz tam wracał mocno w to wierząc.
Marka i wybór podczas zakupu wcale nie wiąże się ściśle z produktem i właściwością, zostaliśmy nauczeni jak zachować się w określonych sytuacjach - nauczył nas tego świat reklam.
Kobieta aktywna zawodowo, stąpająca twardo po ziemi, lubiące sporty extremalne, co zrobi kiedy będzie chciałą poczuć się wyjątkowo i pójść na kolację z facetem ? - kupi diora czy inny perfum, i wcale nie dlatego ze sie jej podoba, jej sie tylko tak wydaje, kupi dlatego ze wierzy ze poczuje się w pełni kobietą (tak jakby nią nie była ... !!???) Co kupisz babci którą lubisz ? - na pewno nie jakis Mauxion tylko Merci albo Lindta, i w ogóle nie pomyślisz jak to smakuje...czy ile kosztuje
I to samo bedzie z Muji, chcesz być trendy, wyrwać się z wiezi marketingowcom, stanąć naprzeciw, przyjdz do nas, mamy no name :) Nie zapłacisz za reklame bo sam ją zaraz zrobisz znajomym...Nieważne co kupisz, i tak Ci wystarczy, przeciez to no name, poza tym ma tylko spełnić swoją funkcję, więc nie bedziesz miał pretencji jak po pół roku sie zużyje i wrócisz...
Kazde zachowanie konsumenckie nie jest swiadomym wyborem, zostalismy tego nauczeni, i wciąż działamy na stereotypach które zostały w nas zakorzenione, i stale są wpajane...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Bartosz Próba:
Kazde zachowanie konsumenckie nie jest swiadomym wyborem, zostalismy tego nauczeni, i wciąż działamy na stereotypach które zostały w nas zakorzenione, i stale są wpajane...
Tresowane świnki? przesada, albo raczej święta wiara speców od reklamy że tak jest.

konto usunięte

Temat: Do czego potrzebujemy marki?

Kazde zachowanie konsumenckie nie jest swiadomym wyborem, zostalismy tego nauczeni, i wciąż działamy na stereotypach które zostały w nas zakorzenione, i stale są wpajane...

Niestety, ale jest tak nie tylko w przypadku wyborów konsumenckich. Całe ludzkie jestestwo to nieuporządkowany, chaotyczny pochód we wszystkich kierunkach jednocześnie:) Pytanie tylko - skąd we mnie tego faktu ŚWIADOMOŚĆ:)

Następna dyskusja:

"z szuflady" .... czego to ...




Wyślij zaproszenie do