- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
Radosław Witkowicki OCP, ITIL, ISTQB
Temat: inż vs mgr
Michał Z.:
To nie o to chodzi. Ja przeciwstawiam się automatycznemu twierdzeniu,
że język to jest młotek i każdy kolejny można poznać w 2-3 tygonie.
W stopniu, który pozwoli nazywać się programistą danego języka.
Kolejna sprawa - duże doświadczenie nie zawsze pomaga. Czasem
się do czegoś przyzwyczaję i trzeba się odzwyczajać, robić na około.
Jezyk programowania jest tylko narzedziem czy Ci sie to podoba czy nie :). Umiejetnosc programowania, a bycie expertem w programowaniu to zupelnie co innego.
Piotr
B.
Praktyk Specjalista
IT, Specjalizacja IT
Security - Imple...
Bardzo pozytywny tekst...nie jestem programistą z prostej przyczyny w roku 1994 przy zabawie z Clipperem ktoś mi pomógł zrozumieć żebym sobie dał spokój ...nie czułem tematu :-).Piotr Głudkowski:
Ok, w niemałym stopniu się z Tobą zgadzam ;)
Zrozumienie i "poczucie" obiektowości wymaga pewnego spojrzenia "z boku". Ludzie z doświadczeniem i znajomością kilku języków mają tutaj w/g mnie łatwiej, bo bez trudu przychodzi im wspięcie się na wyższy poziom abstrakcji i spojrzenie na zagadnienie nie przez pryzmat konkretnego języka.
Oczywiście wszystko również zależy od tego, od jakich języków się zaczynało - bo tak naprawdę te pierwsze języki kształtują pewną bazę pojeciową, do której później porównujemy takie czy inne konstrukcje z kolejnego języka.
Dlatego jestem zwolennikiem rozpoczynania nauki programowania poprzez poznawanie "prawdziwego" języka: nie PHP czy Python, ale raczej C. Chodzi o to, że ten, kto zaczyna programowanie np. od języków bez typów zmiennych (PHP) będzie miał potworne problemy z "czuciem" czegoś takiego jak reprezentacja zmiennej, struktury itd. To tak, jakby matematyk nie znał tabliczki mnożenia.
I wtedy nauka kolejnego języka, w którym nagle pojawiają się takie "formalizmy" ;), często odbywa się metodą prób i błędów - a efekty tego, niestety, często widać w gotowych produktach :(