Reklama
Szukaj zleceń na Getak.pl

Stwórz profil

Musisz wpisać swoje imię
Musisz wpisać swoje nazwisko
Musisz wpisać poprawny e-mail
Musisz wpisać hasło (min. 8 znaków)
Musisz zaakceptować regulamin

Temat: Jak sprawdzić relacje?

Witam.
Jako, że jestem zielony z MS SQL Server, dlatego mam nadzieję, że w miarę zrozumiale opiszę problem.

Pewien program tworzy bazę danych w ms sql server 2008. Ma ona wiele tabeli z pewnymi relacjami.

Czy jest możliwość zaznaczyć w Management Studio 2 tabele i zobaczyć po jakim polu mają one relacje?
20.10.2011, 14:03

Damian Skrzypczak Administrator
Hurtowni Danych, Dom
Maklerski BZ WBK
S.A.

Witam,

Można to zrealizować za pomocą poniższego skryptu:

SELECT
K_Table = FK.TABLE_NAME,
FK_Column = CU.COLUMN_NAME,
PK_Table = PK.TABLE_NAME,
PK_Column = PT.COLUMN_NAME,
Constraint_Name = C.CONSTRAINT_NAME
FROM INFORMATION_SCHEMA.REFERENTIAL_CONSTRAINTS C
INNER JOIN INFORMATION_SCHEMA.TABLE_CONSTRAINTS FK ON C.CONSTRAINT_NAME = FK.CONSTRAINT_NAME
INNER JOIN INFORMATION_SCHEMA.TABLE_CONSTRAINTS PK ON C.UNIQUE_CONSTRAINT_NAME = PK.CONSTRAINT_NAME
INNER JOIN INFORMATION_SCHEMA.KEY_COLUMN_USAGE CU ON C.CONSTRAINT_NAME = CU.CONSTRAINT_NAME
INNER JOIN (
SELECT i1.TABLE_NAME, i2.COLUMN_NAME
FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLE_CONSTRAINTS i1
INNER JOIN INFORMATION_SCHEMA.KEY_COLUMN_USAGE i2 ON i1.CONSTRAINT_NAME = i2.CONSTRAINT_NAME
WHERE i1.CONSTRAINT_TYPE = 'PRIMARY KEY'
) PT ON PT.TABLE_NAME = PK.TABLE_NAME
and PK.TABLE_NAME = '<nazwa_pierwszej_tabeli>'
and FK.TABLE_NAME = '<nazwa_drugiej_tabeli>'

Wpisujesz jedynie poprawne nazwy tabel na końcu skryptu (<nazwa_pierwszej_tabeli>, <nazwa_drugiej_tabeli>)

Pozdrawiam
20.10.2011, 14:19

Dzięki.

Ale pojawiły się laickie schody ;-).

W MS otworzyłem Object Explorera -> Databases.
Zaznaczyłem myszką bazę, którą chciałem sprawdzić i pod menu wybrałem "New Query".

Pod query pojawiło mi się, że query connected moim loginem do bazy którą wybrałem. Git.

Powiedzmy DB ma nazwe AAA
Mam w niej 2 tabele