Temat: UX book club Kraków

Czy byłby ktoś zainteresowany 'UX book club' albo inną formą wymiany myśli i poglądów w Krakowie?
Szymon Niemczura

Szymon Niemczura Start-up leader

Temat: UX book club Kraków

Zawsze można umówić się na piwko! :)

Temat: UX book club Kraków

Chętnie :-)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

Niestety mało wiem, ale chętnie się dowiem jak najwięcej :-)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

To i ja bym chętnie się czegoś dowiedział :)

Temat: UX book club Kraków

Widzę że jest zainteresowanie.
Proponuję się spotkać gdy liczba chętnych osiągnie 7 +/- 2 ;-)
Mariusz Woźniak

Mariusz Woźniak projektant UI/UX,
Digital Mines

Temat: UX book club Kraków

Dobry pomysł, popieram :)
Monika Orłowska

Monika Orłowska Angażuję się w
doradztwo z
dziedziny marketingu
w social ...

Temat: UX book club Kraków

Przyłączam się! :)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

Ok a teraz ktoś jakieś konkrety ma?

Temat: UX book club Kraków

Jeśli mamy iść w stronę ux book club, to trzeba wybrać lekturki.
Na początek proponuje:
Simple and Usable Web, Mobile, and Interaction Design - Giles Colborne.
http://www.amazon.com/Simple-Usable-Mobile-Interaction...
Dobrze się czyta.
Zakładając, że następny tydzień czytanie, dogrywanie miejsca i terminu, to za 2 tygodnie można by się spotkać.
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: UX book club Kraków

Z chęcią również się przyłączę! :)

Temat: UX book club Kraków

To jak na piwko to może do beer gallery pub ;) na Warszauera ?
http://www.facebook.com/beergallery#!/beergallery?v=info
Proponuję przyszły tydzień czwartek, albo piątek np: o 18.00
Nie upieram się co do miejsca ani terminu, więc jak ktoś ma lepszy termin albo miejscówkę to śmiało ;)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

Piwko zapewne już się pieni;)
ale od następnej okazji chętnie dostawię swój kufel.
I książkę.

Temat: UX book club Kraków

Najbliższe spotkanie piątek (18 marca)o godzinie 17.00 w
<Beer Gallery Pub> Kraków Warszauera 10.
Książka:
Simple and Usable Web, Mobile, and Interaction Design - Giles Colborne.

Zapraszam wszystkich chętnych!

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

No i super!
Gdyby ktoś się zastanawiał czy zdąży przeczytać książkę,
to powiem, że czyta się naprawdę szybko i przyjemnie.
Do zobaczenia.
Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: UX book club Kraków

Warszawski UX Book Club pozdrawia ;-)

Bardzo dobry wybór ta książka Simple & Usable, ostatnio bardzo często zaglądam do niej na moim Kundlu :)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

Książka faktycznie ciekawa,
a do Krakowa zapraszamy! :)
Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: UX book club Kraków

Jutro nie dam rady - pracu pracu, ale następnym razem, kto wie;)

Temat: UX book club Kraków

Pierwszy ux book club kraków za nami.

Przy doskonałym piwie miodowym omówiliśmy "simple and usability" (G. Colborne)
Zapraszam za 2 tygodnie 1 kwietnia na godzinę 17.00 w to samo miejsce, czyli "Beer Gallery Pub" Warszauera 10, Kraków.
Będziemy omawiać - John Maeda "the laws of simplicity"

Dla tych co niebyli:
- bardzo dobrze dobrane rysunki, które wyrażają idee 'natychmiastowo'
- podobne stylistycznie książki:
John Maeda "the laws of simplicity"
Nancy Duarte "slide:ology"
Garr Reynolds "presentation zen"
Scott McCloud"understanding comics"
- dobre intro do UX'u nawet dla ludzi spoza branży

Kilka myśli i uwag ze spotkania, niekoniecznie występujących w książce ;)

- kamera flip - czy dlatego Apple nie ma w swojej ofercie kamery?
przykład z drukarką - naturalny postęp technologii: na początku cieszymy się, że w ogóle coś możemy zrobić, potem chcemy to robić łatwiej i łatwiej
- prostota a punkt widzenia (unicykl jest prostszy w konstrukcji od roweru, ale trudniejszy "w jeździe")
- każdy designer powinień zaprojektować krzesło (prosty problem a tyle różnych rozwiązań)
- prostota ma wiele wspólnego z poczuciem kontroli
- prezentacja pierwszego Ipoda, jako "user story z uzasadnieniem decyzji projektowych"
- keep your story minimal
- świetna tabelka o extreme usability, przeciwstawiająca "usability" - "simplicity" np: specific group - anyone, respond quickly - respond instantly, work reliably - work always, itp.

Cztery strategie prostoty:

1. Usuwaj
- najprostsza i najsilniejsza ;)
- zła metoda to usuwanie funkcjonalności któe są trudne do zbudowania
- przykłady "before & after" jako jedna z lepszych metod uczenia się projektowania UI
- focus
- nie bać się "white space", horror vacui na przykładzie starego miasta w Krakowie ;)
- ludzie są szcześliwsi kiedy mają ograniczony wybór, kochamy szablony

2. Organizuj
- zasady gestalt
- czy da się stworzyć lepsza mapę londyńskiego metra?
- problemy z kategoryzacją

3. Ukrywaj
- problem z autocustomization
- hidden dictionary
- hiding works as long no one has to seek to long

4. Przemieść
- przykłady mobile web vs desktop web, ipod i itunes

I na koniec zasada zachowania złożoności (Larry Tesler)

konto usunięte

Temat: UX book club Kraków

Potwierdzam - piwo miodowe naprawdę wyborne :)

A odnośnie książki warto wspomnieć jeszcze o podziale użytkowników na 3 grupy. Nie jest to nowa idea, ale wciąż daje do myślenia:
czy zasada projektowania dla mainstreamerów powinna być traktowana jako uniwersalna, a jeśli nie to co ja ogranicza i w jakich obszarach obowiązuje to ograniczenie?

Czy jest ponadkulturowa? A przede wszystkim czy występuje równie wyraźnie w Polsce?
Tutaj pomyślcie o rozmowach znajomych zastanawiających się np. nad kupnem nowego telefonu komórkowego, aparatu fotograficznego itp. Wydaje mi się, że często zdecydowanie zwycięża jednak lista funkcjonalności – przynajmniej przy zakupie:

- czy jest to typowe dla naszej (polskiej) mentalności?
- czy może typowe dla tej kategorii produktów?
- a może typowe dla naszej grupy wiekowej?
- a może ma związek z naszymi zainteresowaniami – może jesteśmy otoczeni przez maniaków funkcjonalności, którzy nie są reprezentatywni dla większości użytkowników w Polsce?

Inna sprawa, że sam autor pisze, że czasem liczba funkcjonalności decyduje o zakupie, ale o długofalowej satysfakcji decyduje prostota korzystania.

Tutaj pojawia się kolejne pytanie – jak projektować? Jednak produkt ma się przede wszystkim sprzedawać, serwis internetowy ma być nowoczesny i zbajerowany – prosty interfejs (ale zawierający wszystko czego user potrzebuje) jest wręcz czasem uznawany za fuszerkę i oznakę braku kreatywności projektanta czy agencji…

Inny bardzo ciekawy wątek jaki omówiliśmy (z przykładami ;) to to, jak ważne jest zapewnienie użytkownikom poczucia kontroli. Zapomnieć o tym można zarówno w przypadku skomplikowanych jak i najprostszych wydawałoby się rozwiązań – przykład z książki z windą w budynku Apple w Tokio.

Następna dyskusja:

UX Book Club - Kraków??




Wyślij zaproszenie do