Temat: reklama dla firmy o 3 branżach
Witam serdecznie,Na początku chylę czoła przed Wami wszystkimi, jestem pod ogromnym wrażeniem Waszej inteligencji. Jestem tu pierwszy raz, ale czuję, że już codziennie będę tu zaglądać. Przechodzę do rzeczy HELP!!!!, po dwóch latach od ukończenia studiów jak narazie udało mi się dostać na staż do firmy gdzie mam się zająć "marketingiem" - przyznaję, że jestem totalnym laikiem. Próbuję wgłębić się w tą dziedzinę ale to wciąż czarna magia, zwłaszcza mam problemy z waszym fachowym słownictwem. OK wracam do tematu firma ta to Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego www. pts.auto.pl Wyodrębniła się od Huty Sendzimira, która wciąż jest jej głównym klientem - mało opłacalnym. Prezes pragnie wyjść na rynek zewnętrzny jak zająć się reklamą firmy, która zajmuje się:
- transportem osób i rzeczy,
- usługi maszynami budowlanymi: w tym naprawa dróg, budowa chodników itp.
- posiada stację paliw i stację diagnostyczną,
- ma sporo nieruchomości, które mogą być wynajmowane
Poza tym sponsoruje drużynę lekkoatletyczną AWF
Mimo tego wszystkiego ta firma nie "żyje" w świadomości klientów wogóle nie jest znana na rynku i wciąż świadczy usługi tym samym klientom od 97r. sporadycznie wykonuje usługi wygrane w ramach przetargów - ale to sporadycznie. Co zrobić aby marka była rozpoznawalna na rynku i jak zdobyć nowych klientów.
Za wszystkie rady dziękuję i sory za moją nieprofesjonalność.
Ewa P. Menedżer Produktu
Chyba trudno tu mówić o marce.To plus dla firmy, że ma stałych klientów od 97 r. ale oczywiście trzeba pozyskiwać nowych.
Tak na szybko
Myślę, że tu sensowne będzie promowanie (rozumiane jako komunikacja z rynkiem) nie tyle firmy co produktów.
Jeśli chodzi np. o naprawe dróg itd. to myślę, że reklama dużo nie pomoże, raczej kontakty osobiste.
Nieruchomości - np.: w prasie z ogloszeniami, może bilbordy przy budynkach