Temat: Połączenie baz danych MS Access
Jestem laikiem w MS Access - potrafię zbudować prostą bazę danych, zaprojektować wlasne formularze i je powiązać ze sobą.Mam pytanie - czy w MS Accesie jest taka możliwość żeby połączyć ze sobą dwie bazy. Tworzę np dwie bazy - sprzedawca klient i chcę żeby umieszczone były w dwóch miejscach w sieci (np w Wwie i na Tajwanie ;)). Informacje wpisane w jednej z nich po naciśnięciu magicznego przycisku przelatywały do drugiej bazy. Coś w rodzaju workflow (chyba tak to się nazywa). Da się to zrobić?
Przemysław R. pracownik
Radosław Dumania:
Jestem laikiem w MS Access - potrafię zbudować prostą bazę danych, zaprojektować wlasne formularze i je powiązać ze sobą.
Mam pytanie - czy w MS Accesie jest taka możliwość żeby połączyć ze sobą dwie bazy. Tworzę np dwie bazy - sprzedawca klient i chcę żeby umieszczone były w dwóch miejscach w sieci (np w Wwie i na Tajwanie ;)). Informacje wpisane w jednej z nich po naciśnięciu magicznego przycisku przelatywały do drugiej bazy. Coś w rodzaju workflow (chyba tak to się nazywa). Da się to zrobić?
wspólny dysk sieciowy i umieszczeie pliku z bazą na tym dysku, wymaga skonfigurowania sieci korporacyjnej
podlinkowane tabele na serwerze SQL - szybsza wersja, opcji 1, nie wymaga sieci korporacyjnej, bo działało by pewnie w normalnym internecie, tyle że to głupi pomysł bo nikt normalny tak nie robi
Zrobiłem w accesie strony dostępu do danych. Wszystko ładnie działa na jednym komputerze. Projekt ma 90 procent szansy na start ( i moje przedłużone zatrudnienie o kilka miesięcy) jeśli uda się taką bazę wrzucić na serwer i dać uzytkownikom dostęp do formularzy - bazę już podzieliłem na front - end , back -end.W sprawach serwerowych jest totalnie zielony. Na mój chłopski rozum to wystarczy wrzucić back-end na dysk serwera i później powiązać ścieżkami z front-end na dysku użytkownika. Niby proste.