Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

witam,

nie wiem, moze bylo.. nie znalazlem,

a na A6 KP spojrzalem przelotnie, ale to nadrobie.

zatem, jak w tytule:

przymierzam sie do kupna C6 Avant, mlodszej lub 2006, w tym silniku albo 3.0TDI, cena to skladowa wielu czynnikow, wiec nie dyskutuje na razie o niej.

W gre wchodza:
Xenony
Skora
Czujniki parkowania
Manualna albo Automat skrzynia.

Do rzeczy: chcialbym poznac opinie uzytkownikow tiptronica i tych od manuala.. a reszta w miare czasu :))

pomozecie..? :)

Dodano:
nikt nie jedzi..?? albo wszyscy pracujaoliver R. edytował(a) ten post dnia 14.12.09 o godzinie 15:29
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
(...)
Do rzeczy: chcialbym poznac opinie uzytkownikow tiptronica i tych od manuala.. a reszta w miare czasu :))

Wprawdzie na codzień nie jeżdżę A6-stką ale poruszam się innym modelem CCCO i to właśnie z Tip-em...
Poza tym, korzystając z dobrodziejstwa swojej pracy jeździłem wieloma markami i modelami aut ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi w różnych konfiguracjach marka/model/silnik/skrzynia (m.in. także A6-stką) więc myślę, że mogę spokojnie podzielić się z Tobą moim zdaniem :-)

Osobiście zdecydowanie polecam wybór wersji z automatem...
komfort w pokonywaniu zakorkowanych ulic miasta jest wręcz nieporównywalny do raczej dyskusyjnej w tym wypadku wygody manuala.
Poza tym przy silniku diesla zestopniowanie manualnej skrzyni biegów pozostawia wiele do życzenia (w porównaniu z silnikami benzynowymi) - bieg pierwszy jest najczęściej bardzo krótki a dwójka też swoją "długością" rekordów nie bije...
przy skrzyni manualnej mnie zawsze męczyło to "wajchowanie" przy ruszaniu a negatywny efekt tego potęguje jeszcze jazda w korku - masakra.

Poza tym od strony technicznej prawidłowo użytkowana skrzynia automatyczna jest trwalsza niż manulana+sprzęgło...
trzeba być też jednak świadomym, że niepoprawne użytkowanie skrzyni automatycznej może bardzo szybko doprowadzić do jej uszkodzenia i uszczuplenia Twojego portfela o kwotę kilku tysięcy pln - wszystko zależy od świadomości kierowcy i przestrzegania pewnych zasad.Damian T. edytował(a) ten post dnia 14.12.09 o godzinie 19:09
Wojciech Lorenc

Wojciech Lorenc Handlowiec , Dealer
BMW Dynamic Motors
Sp. z o.o.

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

z doświadczenia zdecydowanie polecam Tiptronic-a. Skrzynia jest bezawaryjna ( pod warunkiem nie katowania na trybie ręcznym ), jest też obliczona na przeniesienie mocy 650 nM, a silniki 2.7 TDI mają 400 nM, a silnik 3.0 TDI 450 nM z wyjątkiem aut po faceliftingu w 2009 roku, które mają 500 nM. Jeszcze nigdy nie widziałem tej skrzyni na serwisie, ani jej oprogramowania. Za to jeśli zdarzy Ci się jakieś auto bez napędu Quattro, np 2.7 TDI ze skrzynią Multitronic - to zdecydowanie nie kupuj ! niby bezstopniowa ale szarpie szczególnie przy ruszaniu, poza tym siada czasem oprogramowanie, a w egzemplarzach chipowanych zrywają się tam łańcuchy i cała skrzynia jest do wymiany. Reasumując : Quattro + Tiptronic jak najbardziej, natomiast mapęd na przednią oś tylko z manualem. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam !
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Witam,panowie,ciekawe rzeczy piszecie. Odnosnie 2.7tdi to 90% jakie widzialem to FWD! Po za tym,200kg wiecej wazy c6 w tip! ;( wiec i osiagi gorsze etc. Pomysle o 3.0tdi,ale budzet musze naruszyc. Generalnie,automatem jezdzilem 2mce 325 bmw i szarpalo przy zmianie! Pozdr,do jutra,bo z koma pisze:)
Wojciech Lorenc

Wojciech Lorenc Handlowiec , Dealer
BMW Dynamic Motors
Sp. z o.o.

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Jest cięższy bo Quattro trochę waży. Torsen + wał + tylny dyferencjał i półosie. Ale 2.7 sobie naprawdę dobrze radzi. 400 nM to duża siła ciągu. Zresztą z racji wykonywanej pracy jeździłem wszystkimi i zapewniam, że będziesz zadowolony. Tylko sprawdź najpierw dokładnie auto przed zakupem. po numerze VIN dowiesz się w serwisie czy był serwisowany i co się z nim działo, jaki miał przebieg itd. Poza tym auto trzeba podnieść i obejrzeć od dołu, zbadać czujnikiem lakieru i przetestować na kompie. Nie kupuj od polskich handlarzy bo to w 95 % wtopa. Podzwoń po salonach.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

panowie, witam.

@Wojciech: nie,oczywiscie, ze od polskich handlarzy nie! mieszkam w DE, wiec tutaj auto kupie. z salonu, ale uzywke jednak.

wiem,ze Q jest ciezsze, sam mam 8N Q 180KM i od pewnych predkosci juz czuc za mala moc.

co do silnika, to mysle, ze 2.7 bedzie wystarczajace, choc czekam na wasze opinie, bo jednak c6 to kawal kloca.

reasumujac, jesli w manualu to FWD a jesli Tip to Q..? hmm.. myslalem, ze te skrzynie-mam na mysli Q w tip oraz FWD w Tip sa takie same..albo..??

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Zdecydowanie bardziej cenionym silnikiem jest 3.0TDI występowały tylko z napędem Quattro tudzież można znależć egzemplarze bez problematycznego DPFu. Śmiało można wirusować te jednostki na 265KM - a to już jedzie!.

IMHO manual w 3.0tdi + Q bez dpfu w budzie C6 to ideał
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

o co chodzi z ta skrzynia..??

koeldzy pisza, ze Tip to tylko z Q..

a jak FWD to manualna..

wytlumaczy mi ktos..?? problem mechaniczny czy sterowania..??

jakos do automatu nei jestem przekonany.. ale moze znajda sie dobre argumenty :)
Damian T.

Damian T. o samochodach prawie
wszystko

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
co do silnika, to mysle, ze 2.7 bedzie wystarczajace, choc czekam na wasze opinie, bo jednak c6 to kawal kloca.
Ciężko mi spamiętać wszystkie auta którymi jeździłem więc nie pamiętam też czy m.in. było także 2,7TDI...
ale A6-stką jeździłem napewno z motorem 3,0TDI w Tip. i mimo mojej ogólnej niechęci do silników diesla (prywatnie nigdy nie miałem diesla) to muszę przyznać, że ten jeździ już w miarę fajnie - i tego polecam.

o co chodzi z ta skrzynia..??

koeldzy pisza, ze Tip to tylko z Q..
a jak FWD to manualna..

wytlumaczy mi ktos..?? problem mechaniczny czy sterowania..??
Z tego co kojarzę to skrzynia Tip. raczej nie wymusza napędu Quattro.
Ja polecam Tip. bo w automacie zrobiłem już X tys.km przemierzając Polskę wszerz i wzdłuż oraz połowę Europy Zachodniej.
Manualem oczywiście także jeździlem więc różnicę między oboma skrzyniami poznałem dosyć dobrze.

A sprawa napędu jest oddzielnym tematem -
prywatnie większość czasu przejeździłem z klasycznym napędem RWD i przez długi czas bardzo mi się to podobało - szczególnie zabawy w zimę i zamiatanie "tyłkiem" (auta z silnikami 200KM i więcej)...
ale w miarę upływu czas i po pojawieniu się dzieci zacząłem myśleć bardziej pro-bezpieczeństwu zabawę spychając na dalszy tor.
Osobiście jeżeli masz możliwość wolnego wyboru to zdecydowanie polecam napęd Quattro...

Niedalej jak wczoraj po krótkich lecz dosyć intensywnych opadach śniegu ponownie przekonałem się o jego wyższości nad RWD i FWD...
jadąc drogą lokalną musiałem pokonać wiadukt nad trasą katowicką - niestety pod szczytem dosyć stromego podjazdu już prawie w poprzek ulicy męczyło się BMW E39 (RWD)... koła buksowały na lodzie a BMW poruszając się mocno bokiem (pochylenie boczne wiaduktu) zdobywał szczyt centymetr po centymetrze... ja zaskoczony sytuacją zatrzymałem się jakoś w połowie podjazdu... kiedy BMW pokonało wreszcie szczyt ruszyłem - auto (A8 4,2V8 Q+Tip.F1) nawet nie zabuksowało pokonując wzniesienie jednym płynnym ruchem :D

Jeżeli lubisz zjeżdżać na nartach/desce to zalety napędu Quattro w górzystym terenie wychwalać będziesz wielokrotnie mijając z uśmiechem innych walczących z zakładaniem/zdejmowaniem łańcuchów na swoje RWD/FWD :-)

jakos do automatu nei jestem przekonany.. ale moze znajda sie dobre argumenty :)
Mam tylko jeden za automatem ale w nim zawiera się cała ideologia tej skrzyni - komfort i wygoda użytkowania.
Pojeździj dłużej automatem a zobaczysz jak szybko minie tęsknota za manualem...
mój następny napewno także będzie w automacie (kiedyś już zrobiłem ten błąd, że po kilku latach w automacie przesiadłem się na manuala - potem kląłem tą decyzję po 1000-kroć).Damian T. edytował(a) ten post dnia 15.12.09 o godzinie 23:16
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Damian T.:

damianie, mam TT w Q, wiec wiem o czym mowisz.
zima, pakrkingi sciezki etc to bajka, ale dla kilu chwil w roku nie bede wyrzucal pieniedzy, zeby sie chwile pobawic :))

jedzilem BWM w automacie i mi nie pasowalo szarpanie przy zmianie biegow oraz jego zwolka przy wyprzedzaniu i czasu nim zredukuje :((

po miescie nie jedze, robie rocznie 120k km po glownie niemieckich autostradach.
w gre oczywiscie wchodzi tempomat, nie wazne, czy Tip czy Manual.

Chialbym sie dowiedziec, na co ludzie cierpia uzytkuajc ten model lub 3.0.

Co do 3.0TDI czasem jezdze 530 BMW w manualu, wiec wiem, jakie parametry oferuje m.in 3.0.

Co do Diesla, to choc mam benzyne, uwielbiam te siliniki za ich moment i elastycznosc, co przy wyprzedzaniu jest zaleta niesamowita.
No i dochodzi ekonomia, ale to sprawa drugorzedna :))
Wojciech Lorenc

Wojciech Lorenc Handlowiec , Dealer
BMW Dynamic Motors
Sp. z o.o.

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

oliver R.:
o co chodzi z ta skrzynia..??

koeldzy pisza, ze Tip to tylko z Q..

a jak FWD to manualna..

wytlumaczy mi ktos..?? problem mechaniczny czy sterowania..??

jakos do automatu nei jestem przekonany.. ale moze znajda sie dobre argumenty :)

Oliver, już tłumaczę:

od momentu jak pojawiło się A6 C6 czyli od 2004 roku zależności między silnikami i skrzyniami wygląda tak, że do każdego z silników mógł być manual, natomiast jeśli automat to w poniższych konfiguracjach :

1.

jeśli to silnik 4 cylindrowy np 2.0 TDI to napęd jest tylko na przód a skrzynia automatyczna to zawsze Multitronic

2.

jeśli 3.0 TDI to tylko i wyłącznie z Quattro i zawsze Tiptronic

3.

2.7 TDI natomiast występowało w dwóch wersjach : albo napęd przedni i skrzynia Multitronic, albo napęd Quattro i wtedy Tiptronic

Dlaczego tak jest :

skrzynia Tiptronic jest typową skrzynią na trybach zębatych. Jest w stanie przenieść większy moment obrotowy ( do 650nM ) i opory wewnętrzne jakie daje napęd Quattro

skrzynia Multitronic jest skrzynią bezstopniową opartą na dwóch wałkach stożkowych ustawionych na przeciw siebie i metalowym łańcuchu, który się po nich płynnie porusza. Jednak ten łańcuch ma wytrzymałość przeniesienia maksymalnie 400 nM ( czyli tyle ile ma silnik 2.7 TDI ), po dodaniu do tego silnika napędu Quattro opór staje się zbyt duży aby multitronic mógł to znieść, stąd wtedy mocny ( przenoszący do 650 nM ) Tiptronic

i na koniec, w Multitronicach padają sterowniki skrzyni biegów lub zrywa się łańcuch. Tiptronic jest praktycznie bezawaryjny. Poza tym multitronic trochę szarpie przy ruszaniu i później reaguje na nagłe mocne dodanie gazu.

Nie polecałbym też 3.0 TDI z manualem. Sama skrzynia jest dobra, ale ze względu na duży moment obrotowy trzeba dużego wyczucia ze sprzęgłem aby CI auto nie szarpało przy ruszaniu i przełączaniu biegów 1-2-3. Jeśli kierowca nie ma wprawy może też spalić sprzęgło.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Wojciech Lorenc:

wojtku, dziekuje za profesionalna wykladnie:)))

gdziec ktos pisal, nei pamietam, o Quatto i Torsennie. A nie jest przypadkiem w Audi stosowany Haldex..?

Dodatkowo dochodzi troska o Torsena (albo Haldex-wymiana oleju, ale to naturalne)

_______________________

A co odnosnie szarpania przy zmianie biegow w Tip..?? Odczuwalne?? :)

I co z reakcja na dodanie gazu, przyspieszanie? Auto sie ochoczo zbiera, czy jednak czuc zwloke jezdzac automatem.:?? :/

pozdrawiam

o.

Dodano:

no wlasnie doczytalem na A6 KP o silnikach 2.7/3.0 TDI i bolaczkach typu: rozrzad, wtryski etc... i mnie ostudzilo.::/oliver R. edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 10:03

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

a4,a6,a8,a5,Q7 nie wiem jak w Q5 - te modele są na Torsenie
A3,TT jest na Haldexie

Torsen jest praktycznie bezobsługowy i bezawaryjny

Manual zawsze będzie mniej awaryjny niżeli automat.
Przy manualnych skrzyniach z grupy VAG trzeba uważać na linki które potrafią się zacierać (skrzynia ciężko chodzi)

BTW.
Największą bolączką starszych audi 2.8,3.7,4.2benz był właśnie TiptronicPatryk Buczek edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 10:34
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Torsen jest praktycznie bezobsługowy i bezawaryjny

dziekuje Patryk, nie chodzi o awarysjnosc a o sezonowe wymiany oleju :))

__________________________________________________
kwestia dzisiejszam jaka wyplynela to silnik.. :/

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

Poczytaj lepiej o problemach z DPFem ;) w wersjach z początku produkcji występowały mokre DPFy gdzie należy uzupełniać specjalny płyn a'la AdBlue ;) lecz skoro będziesz przepalał autko na Niemieckich autostradach - chyba nie powinno być aż takiego problemu...

Znajomy kilka lat temu kupił kilku miesieczną C6 3.0tdi w Q bez DPFu z automatem Podkręcił na 265KM przelatał 3 lata zrobił około 200tys KM obecnie kupił C6 3.0tdi po faceliftingu lecz w manualu...

W audi nie ma raczej problemów ze skrzyniami manualnymi co innego w VW/Skodzie/Seacie - linki się zacierają

btw.
Nie wiem dlaczego lecz a4 b7 w multitronicu są zdecydowanie tańsze od manuala, po mimo iż są to lepiej wyposażone wersje...Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 10:57
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

czytam o filtrze..
dziekuje, ze i na to zwroicles mi uwage :))

jeszczce jakies bolaczki.:?? :))

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

w PL sobie już z tym radzą można podpiąc kompa ustawić w tryb czyszczenia i przepalić aby sie oczyścił przy zachowaniu odpowiednich obrotów... - to tak pokrótce i mało fachowo
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

moze sie przyda dla innych :))

http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-19309608432978...

oraz to odnosnie 2.7/3.0 vs rozrzad:))

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5799&sid=01...

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

streetracing.pl - tam siedzą również tęgie głowy od dieseli

IMO: nie ma co czytać - głowa może rozboleć
Kupując auto z grupy VAG z przebiegiem 150 w górę trzeba odłożyć kilka tys.PLN na ewentualne naprawy/wymianę części eksploatacyjnych.

Najważniejsze to mieć u kogo dobrze sprawdzić auto przed zakupem a i tak wszystko wyjdzie po kilku miesiącach użytkowania wozu ;)Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 16.12.09 o godzinie 11:27
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant

uzywke jaka chce to 2006 do 120k km.

VAGa mam w wersji 4.xxx nie pamietam + kabel, wiec zawzse moge sobie podpiac i sprawdzic ewentualnie.

auto chce kupic z salonu, a nie komisu tureckiego czy poslkiego :)

Następna dyskusja:

NEWS - AUDI RS6 AVANT




Wyślij zaproszenie do