Doświadczenie zawodowe
Asystent rodziny
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Zadania asystenta rodziny określa art. 15.1. Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej:(7)
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Pedagog, pracownik socjalny
Działania pedagogiczne, praca socjalna z osobami mieszkającymi w hostelach Pogotowia Społecznego, wsparcie osób zamieszkałych w mieszkaniach readaptacyjnych.
Praca socjalna z osobami dotkniętymi bezdomnością:
- dokonywanie rozmów wstępnych i przyjęć osób do hostelu
- prowadzenie szczegółowej dokumentacji dotyczącej mieszkańców hostelu
- praca socjalna z indywidualnym przypadkiem
- przeprowadzanie zajęć grupowych
- motywowanie do podejmowania prób usamodzielnienia, typowanie osób do zamieszkania w mieszkaniach readaptacyjnych; wsparcie, koordynacja funkcjonowania mieszkań i ich lokatorów
- sporządzanie Indywidualnych Programów Wychodzenia z Bezdomności
- kontakt z instytucjami, redagowanie pism, udzielanie informacji o ofercie pomocowej Stowarzyszenia
Praca socjalna z osobami dotkniętymi bezdomnością:
- dokonywanie rozmów wstępnych i przyjęć osób do hostelu
- prowadzenie szczegółowej dokumentacji dotyczącej mieszkańców hostelu
- praca socjalna z indywidualnym przypadkiem
- przeprowadzanie zajęć grupowych
- motywowanie do podejmowania prób usamodzielnienia, typowanie osób do zamieszkania w mieszkaniach readaptacyjnych; wsparcie, koordynacja funkcjonowania mieszkań i ich lokatorów
- sporządzanie Indywidualnych Programów Wychodzenia z Bezdomności
- kontakt z instytucjami, redagowanie pism, udzielanie informacji o ofercie pomocowej Stowarzyszenia
Lider Klubu Integracji Społecznej-Streetworker
Prowadzenie zajęć z reintegracji zawodowej i społecznej w ramach KIS
Nawiązywanie kontaktów z osobami bezdomnymi, zagrożonymi wykluczeniem społecznym w miejsach ich bytowania, ulicach, dworcach. Motywowanie w/w osób do działań w celu zmiany obecnej sytuacji życiowej, towarzyszenie, wspieranie, informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia...
Nawiązywanie kontaktów z osobami bezdomnymi, zagrożonymi wykluczeniem społecznym w miejsach ich bytowania, ulicach, dworcach. Motywowanie w/w osób do działań w celu zmiany obecnej sytuacji życiowej, towarzyszenie, wspieranie, informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia...
Streetworker
Praca w terenie na rzecz osób dotkniętych bezdomnością
Klub Integracji Społecznej-Lider Klubu
koordynacja i prowadzenie KIS
Prowadzenie zajęć z reintegracji zawodowej i społecznej
( rozwój osobisty, poszukiwanie pracy, grupa samokształceniowa, grupa wsparcia)
Indywidualne wsparcie
Prowadzenie dokumentacji KIS:
-teczki osobowe uczestników
-notatki z rozmów
-indywidualne plany zajęć
-listy obecności
-zestawienia
- ewaluacja
Prowadzenie zajęć z reintegracji zawodowej i społecznej
( rozwój osobisty, poszukiwanie pracy, grupa samokształceniowa, grupa wsparcia)
Indywidualne wsparcie
Prowadzenie dokumentacji KIS:
-teczki osobowe uczestników
-notatki z rozmów
-indywidualne plany zajęć
-listy obecności
-zestawienia
- ewaluacja
Pracownik socjalny/ od stycznia 2008 do grudnia 2008 także Koordynator Punktu Wsparcia Rodzin
Prowadzenie dokumentacji hostelu, teczek mieszkańców
Planowanie i nadzór nad pracami porządkowymi i remontami
Organizacja spotkań integracyjnych
Ewaluacja programów
Praca socjalna nakierowana na zapewnienie podstawowych potrzeb beneficjentów oraz integrację społeczną
Wsparcie mieszkańców
Planowanie i nadzór nad pracami porządkowymi i remontami
Organizacja spotkań integracyjnych
Ewaluacja programów
Praca socjalna nakierowana na zapewnienie podstawowych potrzeb beneficjentów oraz integrację społeczną
Wsparcie mieszkańców
Szkolenia i kursy
Kurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej w Ośrodku Szkoleniowym Policji w Poznaniu
Kurs Opiekunów Placówek Wypoczynku dla Dzieci i Młodzieży
Szkolenie dla Wolontariuszy
Program „Latarnia" –Komitet Ochrony Praw Dziecka – Poznań (pomoc dzieciom ulicy-szkolenie z dziedziny streetworkingu)
Szkolenie "Duże Miasto Duży Problem"-CPES Parasol w Krakowie ( streetworking)
Kurs Opiekunów Placówek Wypoczynku dla Dzieci i Młodzieży
Szkolenie dla Wolontariuszy
Program „Latarnia" –Komitet Ochrony Praw Dziecka – Poznań (pomoc dzieciom ulicy-szkolenie z dziedziny streetworkingu)
Szkolenie "Duże Miasto Duży Problem"-CPES Parasol w Krakowie ( streetworking)
Edukacja
Zainteresowania
Ekumenizm, muzyka gospel, muzyka kultur, reggae =)
Arteterapia, wykluczenie...
Arteterapia, wykluczenie...
Organizacje
Ruch Światło-Życie
Fundacja im. dr Piotra Janaszka "Podaj Dalej" (w czasie studiów)
Caritas Arch. Gnieźnieńskiej
Fundacja im. dr Piotra Janaszka "Podaj Dalej" (w czasie studiów)
Caritas Arch. Gnieźnieńskiej
Inne
Uczestnictwo w Konferencji:
"Działania systemowe na rzecz dzieci ulicy"
"Działania systemowe na rzecz dzieci ulicy"
Grupy
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
ABY POMÓC W 48 GODZIN
Grupa ta ma na celu umożliwienie jej uczestnikom szybkie reagowanie na wzajemne potrzeby, nie tylko w wydaniu biznesowym. W założeniu skierowana do jak najszerszego ogrona osób, gdyż nigdy nie
Anioły Pracy
Jesteśmy społecznością ludzi pomagających sobie nawzajem w znalezieniu pracy zgodnej z naszymi umiejętnościami, predyspozycjami (talentami) i indywidualnymi priorytetami.
Charytatywnie
Jeśli potrzebujesz pomocy lub jeśli potrzebujesz pomóc... "Pomóż mi" to trudne słowo...